Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:26

Wedden dat Verdonk ergens een fraaie burgemeesterspost krijgt Haha!

Is de VVD ook van haar af, terwijl ze ook klem zaten. Haar mogelijke overlopen naar Wilders had ze teveel stemmen gekost. Maar wie wil nu een tweede vrouw die de eenheid in die partij bewust opblaast. Met zo'n vriend(in) heb je geen vijand meer nodig.

Dat links ook niet heel netjes met de materie omgaat ben ik ook eens met (Djeez alweer Haha!) Pipo.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:28

Amnero schreef:
Weet ik wel, maar even om het principe aan te tonen Knipoog

Ja, ze hebben gepraat, en SP is niet van zijn principes afgeweken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:30

Wedden dat we binnen een half jaar weer overnieuw moeten stemmen?

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:32

Pipo schreef:

OK dan!

volgens mij had balkenende al bewezen dat hij niet de juiste man is om dat zooitje ongeregeld in handen te houden

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:33

Anya schreef:
Wedden dat Verdonk ergens een fraaie burgemeesterspost krijgt Haha!

Dat voorspelden we al een tijdje geleden in het wie gaat met wie regeren topic, ze is wel verdo(MD)nk lastig Haha!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:35

Jeetje wat zijn die linkse toch een stel zeikers, deze mensen zijn al een tijdje uitgeprocedeerd en worden dus uitgezet. Sta helemaal achter Rita. Weet zeker dat we idd zo weer gaan stemmen... Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:36

Poehee, zo denk ik ook... Waarom zou je de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers nu ineens hier moeten laten blijven? Er is nog geen nieuw kabinet dus mogen ze toch datgene handhaven wat ze voorheen ook handhaafden??
Mijn persoonlijke mening overigens!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:38

Pipo schreef:

Ai, drie keer is scheepsrecht... Alweer met je eens Haha! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:38

Het is bijna cabaret wat er nu gebeurd in Den Haag.

Zooitje ongeregeld ........

Volgens mij ligt de rest van de wereld dubbel van het lachen als ze dit zien.

Behalve Bush natuurlijk, die is aan het risken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:40

Ik heb al de hele morgen het liedje in mijn hoofd 'hit the road, Verdonk Muziek! '
Geen voorstander van dus.
Misschien omdat ik gevolgen van haar beslissingen van dichtbij meemaak..
Misschien door haar uitspraken..

Denk inderdaad dat we d'r binnenkort ergens als burgerjuffrouw zien langskomen.

@ Pipo: *LOL*

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:45

Anya schreef:
@jacimatho: helemaal eens.

Verder vraag ik me af hoeveel hier daadwerkelijk het debat hebben gezien gisteren.

Want dan was jullie opgevallen dat het niet een nieuwe motie m.b.t. een generaal pardon betrof, maar een motie de uitvoering van de wet tijdelijk op te schorten (dit gebeurt met enige regelmaat. Pakweg bij zomerhuisjes en permanente bewoning). Daarmee verandert de wet niet en had Verdonk gewoon binnen haar bevoegdheid kunnen opschorten. Heeft ze afgelopen week ook gedaan.

Toen Verdonk ZELFS niet 24 uur wilde opschorten, in afwachting van het vervolg van het debat en meldde dat er 's nachts al mensen op het vliegtuig zouden worden gezet, was ook de maat voor een partij als de Christenunie vol.

Heb ik ze vannacht nou niet een paar keer uit horen leggen dat een verdere opschorting van uitzettingen kan betekenen dat er al sprake is van een juridisch algeheel pardon?
Het was al laat, misschien is het niet goed blijven plakken.
Maar het lijkt me zinvol dat de pardonregeling wel of niet tot stand komt door besluitvorming van het kabinet, niet dat het op deze manier ineens een feit is.
Mocht het pardon er door komen, bedenk dan wel dat de 200.000 uitgeprocedeerde asielzoekers die inmiddels wel zijn uitgezet dit ook te horen krijgen.
Ik kan ze geen ongelijk geven dat ze dan ook aanspraak willen maken op deze regeling.
En wat gaan we met deze mensen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:50

Laten blijven natuurlijk Kanzi, anders is het zielig Haha!

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:51

faye schreef:
Laten blijven natuurlijk Kanzi, anders is het zielig Haha!

laten we gewoon de hele vreemdelingenwet afschaffen... hupsakee iedereen welkom

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:54

Ja dat is wat de regeringsfracties roepen. Als je maar lang genoeg uitstelt, is vanzelf sprake van een pardon. Want dan gaan rechters o.b.v. een aankomend generaal pardon anders oordelen.

Dat geldt echter alleen als je jarenlang opschort. Er is geen jurisprudentie o.b. waarvan ze dat kunnen als sprake is van enkele weken opschorten. Omdat de wet zelf immers niet verandert.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:09

griebels schreef:
Poehee, zo denk ik ook... Waarom zou je de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers nu ineens hier moeten laten blijven? Er is nog geen nieuw kabinet dus mogen ze toch datgene handhaven wat ze voorheen ook handhaafden??
Mijn persoonlijke mening overigens!

Ik ben het hier helemaal mee eens..
Waarom mogen de mensen die volgens ONZE eigen gemaakte wet de regels overtreden hier ineens blijven. Waarom moet het stopgezet worden terwijl er al 200.000 weg zijn.. Moet je er 2.200 hier laten? wat denk je van die andere 200.000? die komen allemaal weer terug, die willen OOK blijven. Je kunt niet tege de ene groep zeggen van jullie mogen wel blijven en jullie niet.

En om te zeggen dat ze helemaal niet had mogen beginnen met die uitzettingen slaat ook nergens op. Je kunt toch niet elke buitenlander hier laten? dat KAN gewoon niet. Nederland is een fijn land om in te wonen dat begrijp ik, maar zolang er steeds meer bijkomen wordt het GEEN fijn land meer om in te wonen.

Een vriendin van mij komt uit Bulgarije. Die woont hier nu bijna 5 jaar. Er is een minimaal van loon die ze moeten hebben. (begrijpelijk als ze hier willen wonen moeten ze ook meehelpen met de economie). De vader verdiende alleen niet genoeg maar samen met die moeder verdiende ze meer dan genoeg. Geen probleem dus. MAAR hun waren vergeten de loonstrook van die moeder op te sturen. Toen zijn de problemen begonnen. Ze verdiende niet genoeg dus ze moesten weg.. (begrijpelijk er staat in de wet een regel houden ze zich daar niet aan dan hebben ze niet veel keus) Dus hun advocaat gehuurd en in hoger beroep.. Advocaat vergat papieren op te sturen GEEN RECHTZAAK. Nou hebben ze een andere advocaat en komt er alsnog een rechtzaak. Dit alles komt door een foutje. NIET omdat Rita degene is die hun persee weg wil hebben. Rita stelt eisen en dat moet ook. zonder die eisen wordt nederland een zooi.

Ik hoop nu niet heel bokt over mij heen te krijgen maar ik vind dat gewoon.. Er moet duidelijkheid zijn.
Sorry als je mijn verhaal niet volgt Clown

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:18

speciaal voor Faye:

Rechtsextremisme in nieuw jasje vergt andere aanpak

Uitgegeven: 13 december 2006 10:14
Laatst gewijzigd: 13 december 2006 12:33

AMSTERDAM - Hoewel de rol van rechtsextremisme in de politiek lijkt uitgespeeld, vormen rechtsradicale uitingen op internet een nieuwe bedreiging. Door racistische uitingen op internet, extreemrechtse gabbers en een verdere radicalisering ontstaan tot geweld geneigde neonazigroepen.

Dat staat in de rapportage van de Monitor Racisme en Extremisme (pdf) van de Universiteit Leiden en de Anne Frank Stichting. Het rapport is woensdag gepresenteerd.

Voorbeeld

Volgens de onderzoekers vraagt het hedendaags rechtsextremisme om een nieuwe aanpak zoals het actief stimuleren van de radicalisering. De successen en mislukkingen van de aanpak van rechtsextremisme in Duitsland kunnen daarbij als voorbeeld dienen. In Duitsland wordt bijvoorbeeld aan vaste leden van rechtsextreme groeperingen hulp geboden als zij willen uittreden.

Volgens onderzoeker Jaap van Donselaar moet "met name op lokaal niveau goed in beeld worden gebracht om welke jongeren het gaat". "Hoe eerder je de tieners kunt bereiken hoe beter." Een concrete invulling heeft het panel van wetenschappers nog niet.

Strafrecht

Een andere manier om het extremisme de kop in te drukken is het beter benutten van het strafrecht. Volgens de onderzoekers bestaat er nog steeds een groot verschil tussen het aantal racistische en discriminatoire incidenten en de zaken die voor de rechter komen.

"In de digitale wereld zijn politie en justitie niet zichtbaar, waardoor op een aantal webfora de deelnemers elkaar kunnen opjutten tot het plegen van geweld." De onderzoekers pleiten dan ook voor een "digitale patrouille". Ook zou de politie vaker moeten ingrijpen bij demonstraties van extreemrechtse groeperingen. "De politie heeft meer oog voor de ordehandhaving dan voor de strafbare uitingen."

Complexer

Een ander belangrijk punt uit het rapport is de complexiteit van de relatie tussen verschillende etniciteiten. "Racisme en discriminatie is niet meer iets van blank tegen zwart, maar is veel complexer geworden." Van Donselaar zei dat het moeilijker is geworden om altijd de dader en het slachtoffer te herkennen bij confrontaties.

En wil je nu nog steeds zeggen dat mijn vergelijking niet klopt?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:20

Titel vind ik helemaal verkeerd gekozen.

Bovendien is het ZO fout wat hier gebeurd. Heb het dan over de standpunten van het nieuwe kabinet. Kabinet wil dingen die het helemaal niet heeft te beslissen, totdat er een nieuwe regering is regeert de demissionaire regering. Die voeren hun beleid door, wat volledig terecht is.
Wat er nu gebeurd is nog nooit gebeurd, en mag niet eens gebeuren.
Vind het ook volkomen onterecht. NL heeft zelf voor dit beleid gekozen, nou wordt er doorgepakt en nou wordt er weer gemiept en gezeurd. Hoezo we nemen in dit land geen verantwoordlijkheden meer? Niet in de regering, nergens niet.

VVD stapt, als Verdonk wordt weggewerkt, ook op. Groot gelijk hebben ze. Vind het nogmaals echt niet kunnen wat hier gebeurd. Schandalig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:22

Ja nog steeds, we hebben het hier namelijk niet over rassenhaat maar over het feit dat uitgeprocedeerde asielzoekers terug moeten naar land van herkomst. Als dat met rassenhaat vergeleken wordt vind ik dat eigenlijk een beetje sneu Clown

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:24

verdonk was altijd al gek Rolleyes
troela... onbeschoft vind ik het zoals zij met mensen omgaat

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:24

nou ik niet, want het kan ons namelijk niet schelen wat er met de uitgeprocedeerde asielzoekers gebeurt als ze terug naar eigen land moeten. Wat gaan we straks zeggen als blijkt dat ze met bosjes vermoord worden?

"Wir haben es nicht gewußt?"

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:25

konyn schreef:
verdonk was altijd al gek Rolleyes
troela... onbeschoft vind ik het zoals zij met mensen omgaat

Waarom ombeschoft? als mensen zich niet aan de regels houden moeten ze weg. Niks onbeschofts aan. Oke het is wel rot natuurlijk maar dat weten ze van te voren als ze hier komen wonen. Dan krijgen ze die eisen te horen houden ze zich daar niet aan, dan zit er niks anders op.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:27

Caira schreef:
speciaal voor Faye:

Rechtsextremisme in nieuw jasje vergt andere aanpak

Uitgegeven: 13 december 2006 10:14
Laatst gewijzigd: 13 december 2006 12:33

AMSTERDAM - Hoewel de rol van rechtsextremisme in de politiek lijkt uitgespeeld, vormen rechtsradicale uitingen op internet een nieuwe bedreiging. Door racistische uitingen op internet, extreemrechtse gabbers en een verdere radicalisering ontstaan tot geweld geneigde neonazigroepen.

Dat staat in de rapportage van de Monitor Racisme en Extremisme (pdf) van de Universiteit Leiden en de Anne Frank Stichting. Het rapport is woensdag gepresenteerd.

Voorbeeld

Volgens de onderzoekers vraagt het hedendaags rechtsextremisme om een nieuwe aanpak zoals het actief stimuleren van de radicalisering. De successen en mislukkingen van de aanpak van rechtsextremisme in Duitsland kunnen daarbij als voorbeeld dienen. In Duitsland wordt bijvoorbeeld aan vaste leden van rechtsextreme groeperingen hulp geboden als zij willen uittreden.

Volgens onderzoeker Jaap van Donselaar moet "met name op lokaal niveau goed in beeld worden gebracht om welke jongeren het gaat". "Hoe eerder je de tieners kunt bereiken hoe beter." Een concrete invulling heeft het panel van wetenschappers nog niet.

Strafrecht

Een andere manier om het extremisme de kop in te drukken is het beter benutten van het strafrecht. Volgens de onderzoekers bestaat er nog steeds een groot verschil tussen het aantal racistische en discriminatoire incidenten en de zaken die voor de rechter komen.

"In de digitale wereld zijn politie en justitie niet zichtbaar, waardoor op een aantal webfora de deelnemers elkaar kunnen opjutten tot het plegen van geweld." De onderzoekers pleiten dan ook voor een "digitale patrouille". Ook zou de politie vaker moeten ingrijpen bij demonstraties van extreemrechtse groeperingen. "De politie heeft meer oog voor de ordehandhaving dan voor de strafbare uitingen."

Complexer

Een ander belangrijk punt uit het rapport is de complexiteit van de relatie tussen verschillende etniciteiten. "Racisme en discriminatie is niet meer iets van blank tegen zwart, maar is veel complexer geworden." Van Donselaar zei dat het moeilijker is geworden om altijd de dader en het slachtoffer te herkennen bij confrontaties.

En wil je nu nog steeds zeggen dat mijn vergelijking niet klopt?

Ga jij nou niet een beetje te ver?
Het komt totaal niet overeen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:28

Nou Caira, dan laten we toch gewoon iedereen blijven? Neem je dan wel twee baantjes om dit te bekostigen?

Jouw voorbeeld van vermoord worden geldt bij lange na niet voor iedereen. Maar met een generaal pardon schep je wel jurisprudentie waar honderdduizenden ge(mis)bruik van gaan maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:31

Leuk dat bokt mijn tekst voortdurend eruit gooit Hamer .

Rita laat al jaren zien dat ze zich van niemand wat aantrekt, niet tot enig overleg bereid is en zo flexibel als een stalendeur (vrij naar Pechthold)

Mensen die op Rita stemmen vinden dat onaangepaste mensen uitgezet moeten worden. Dat lijkt me in dit geval een prima idee Haha!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:33

faye schreef:
Ja nog steeds, we hebben het hier namelijk niet over rassenhaat maar over het feit dat uitgeprocedeerde asielzoekers terug moeten naar land van herkomst. Als dat met rassenhaat vergeleken wordt vind ik dat eigenlijk een beetje sneu Clown

juist,
want dan zou bijna heel nederland racistisch zijn haha
ik hoop stiekum dat verdonk naar wilders gaat
ben ik nu racistisch??
verder vind ik wouter bos een ontzettende gluiperd..
hij denkt echt dat hij president is Misselijk