'De moslims hebben positieve invloed op de Nederland'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: 'De moslims hebben positieve invloed op de Nederland'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:53

Ja je hebt zeker gelijk! Ik zat dus met hetzelfde in mn hoofd, maar wist het niet goed te verwoorden dus heb alles maar weer weggehaald. Haha!

Ik baal er trouwens ook heel erg van de rotte appels tussen de allochtonen.
Als ik in Nederland zou willen wonen, moeten wij nu zoooveel doen voor we uberhaubt een tijdelijk verblijf krijgen voor Nederland.. Dat is echt niet meer grappig.
Maarja, het is blijkbaar nodig... en nogal offtopic. Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:55

ja de regels zijn weer strenger geworden, zo heeft een huwlijk ook al geen zin meer om in nederland te mogen blijven, hoorde ik gister. tja allemaal erg lastig...en idd offtopic Tong uitsteken

zo zie je met een gezonde discussie dat je toch veel weer gemeen hebt...als je maar luisterd naar elkaar en niet direct van het slechtste uitgaat Haha!

Miss X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:56

Wat dacht je van die asociale Amsterdamse Noord Bewoners (dat zijn nederlanders) Ik woon toevallig in Amsterdam en in elk cultuur, huisdkleur en of geloof heb je ettertjes. Dus daar valt niks tegen te doen. Dat heb je overal. Wat ik jammer vind is dat vaak de allochtonen de schuld ervan krijgen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:59

Inderdaad, je hebt het overal, maar in het nieuws hoor je het alleen als het allochtonen zijn, als het nederlanders zijn hoor je het niet met als gevolg dat de optie dat het allochtonen waren open blijft.. Beetje krom vind ik dat.
Zeg dan altijd of het om een allochtoon of een nederlander gaat (al doet dat er helemaal niet toe vind ik..) of zeg het nooit..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:00

klomp schreef:
ja de regels zijn weer strenger geworden, zo heeft een huwlijk ook al geen zin meer om in nederland te mogen blijven, hoorde ik gister. tja allemaal erg lastig...en idd offtopic Tong uitsteken

Ja dat klopt, zelfs al heb je 10 kinderen maakt het nog niets uit. In België kan dat nog wel, al komt hij illegaal binnen, als je trouwt mag hij blijven. Maar heb ook geen zin om in België te gaan wonen, dan blijf ik liever in Turkije. Knipoog

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:04

Ab-so-luut NIET positief... Ze willen alleen maar hun eigen dingetjes hier invoeren, ik bedoel kijk naar al die moskeeën in Nederland, om over die achterlijke burka's ofzo nog maar te zwijgen....
Ik vind, dat áls ze hier al komen, zich maar moeten aanpassen.

Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:05

belgie zou ook niets voor mij zijn, maar dat is persoonlijk natuurlijk voor iedereen. Haha!

tja wat ettertjes betreft, die heb je onder elke afkomst. dat is zeker waar, wij hebben weer vervelende nederlandse tbs-ers, voetbalhooligans, enz...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:34

Die reactie van Fyenna die negeer ik maar..
Ik vind het niet kunnen dat mensen hun mening zo geven zonder het ook maar te onderbouwen.
Het is wel erg makkelijk gezegd dat ze al hun eigen regeltjes in willen voeren.
Maar wie zegt dat zij zelf hebben gevraagt om die dingen? Dat er moskeeën zijn dat betekend niet dat de hele groep Moslims uit Nederland daar voor gevraagt heeft. Al vind ik dat trouwens iets wat Nederland toch wel mag doen uit respect hoor, hier en daar een moskeetje bouwen...

Wij hebben zelfs een christelijk iets in Turkije.. Tis niet echt een kerk (ookal zie je die trouwens wel!!) maar ze hebben er wel missen etc.
Je zou eens op vakantie moeten gaan naar Istanbul, daar zie je kerken, christelijke monumenten, christelijke meeting-points... Daar zegt niemand wat over. Lachen Ok, je hebt er altijd mensen tussen zitten die er tegen zijn, maar over het algemeen maakt niemand zich er druk om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:16

vandaag, een moslims meisje, aan de telefoon, kreeg geen verblijfsvergunning, zei ze, ja ik ga morgen 3 weken weg, omdat er tijd tussen moet zitten, zij gaat nu dus even 3 weekjes de grens over, komt dan weer terug, blijft zolang het kan (weet niet precies hoe lang) dan gaat ze weer eventjes weg, en komt gewoon weer terug, zo gaat dat door, dat vind ik echt belachelijk!
zij maakt dus mooi misbruik van die regeltjes enz, daar kan ik wel pissig om worden..

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:13

Miss X schreef:
Denk je niet dat de ''allochtonen'' zich een beetje misdragen (zoals mensen hier zeggen dat het duidelijk opvalt)
Omdat het zo in de picture word gezet... Als er een misdrijf is gepleegd word vaak daarna de afkomst bekend gemaakt... WAAROM?? Dat heeft er toch niks mee te maken..

Tuurlijk moeten ze zich aanpassen hier in Nederland, maar denk je niet dat het een stuk moeilijker word als ze eigenlijk vaak niet geaccepteerd worden door een grote groep.. Hollanders zijn vaak ook raar, ze hebben vaak een vooroordeel,'' die allochtonen moeten terug naar hun land''.. Maar als het een beetje drama word gaan iedereen masaal protesteren, dat het niet eerlijk is bla bla bla.. (bijv met de fam gumuz ) Beetje Krom allemaal

Moslims of allochtonen.. Welke bedoel je nou? Volgens mij gaat dit topic over moslims.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:16

dees_daan schreef:
vandaag, een moslims meisje, aan de telefoon, kreeg geen verblijfsvergunning, zei ze, ja ik ga morgen 3 weken weg, omdat er tijd tussen moet zitten, zij gaat nu dus even 3 weekjes de grens over, komt dan weer terug, blijft zolang het kan (weet niet precies hoe lang) dan gaat ze weer eventjes weg, en komt gewoon weer terug, zo gaat dat door, dat vind ik echt belachelijk!
zij maakt dus mooi misbruik van die regeltjes enz, daar kan ik wel pissig om worden..

jah maar aan de andere kant heeft ze geen recht op het sociale stelsel.. dat wat maakt het dan nog uit? Het kost jou in iedergeval niets.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:52

In die zin is het wel positief, dat je het als voorbeeld kan nemen voor hoe het vooral niet moet Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:53

dees_daan schreef:

Nou, sorry, maar dat kan dus niet. Knipoog
Ze mogen sowieso in een periode van 6 maanden, in totaal maar 3 maanden in Nederland zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:12

Nathalie schreef:
dees_daan schreef:

Nou, sorry, maar dat kan dus niet. Knipoog
Ze mogen sowieso in een periode van 6 maanden, in totaal maar 3 maanden in Nederland zijn.

ja en dan voor een bepaalde tijd niet, maar dan mogen ze wel terugkomen hoor, heb het laatst ook nog ergens gehoord, en dit is dus wat zij doet
het gaat me er niet om dat ik er voor moet betalen, maar er word zo misbruik gemaakt van de regels hier, en daar ben ik het niet mee eens

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:32

Dan snap ik het niet...
Jij zegt dat zij elke keer hier heen komt, en als haar visum afgelopen is gaat ze 3 weken weg en komt ze weer hierheen?

Ik vind het maar een vaag verhaal. Sowieso gaat er al een hoop aan vooraf, wil je een visum krijgen. Dat is allemaal zo makkelijk niet.

Waar komt ze vandaan? En ik neem aan dat ze dan gewoon weer terug gaat naar het land van herkomst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:42

dat weet ik dus niet, hoorde haar praten, ze gaat idd weg, en komt, en dan na 3 weken weer terug, heb laatst gehoord dat je 24 uur het continent moet verlaten en dan weer mag terug komen Ja
maar dit vind ik dus niet goed, ze gaat even weg, en komt dan gewoon weer terug..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:49

Ik vind het maar raar hoor... Want zo werkt het helemaal niet.
Je hebt het wel over Nederland toch he? Tong uitsteken

In landen als Turkije is het namelijk wel zo dat je als je visum af is gelopen, even de grens over kunt, terug kunt komen en een nieuw visum krijgt.
Maar in Nederland werkt dat niet zo...

Sowieso mag je dus maar 3 maanden per 6 maanden in NL zijn, dus dan kun je ook niet even een dagje weg en weer terugkomen, en zo door blijven gaan...
Een nieuwe visum aanvraag duurt sowieso al langer dan een dag..
En ik neem aan dat als ze zien dat iemand telkens binnen 3 weken een nieuw visum aanvraagt, het IND dat ook niet goedkeurt.. Scheve mond
Vind het maar een vaag verhaal eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:03

ik weet alweer waar ik het heb gehoord, jamai was bij jensen! zijn vriend moest het land uit, moest dan een 24 uur weg zijn, en kon dan weer terug komen, het kan dus wel degelijk, ja ik vind het maar vage regels, zo kan iedereen hier wel blijven vind ik dan, weet zeker dat ik het goed gehoord heb, van dat meisje, Ja

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:38

Dan zal die wel uit een schengen-land komen denk ik. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:49

Nathalie schreef:
Dan zal die wel uit een schengen-land komen denk ik. Knipoog

het maakt toch niet uit waar je weg komt, voor hoelang je weg moet, en dan weer terug mag komen lijkt mij? dat zou ik belachelijk vinden, maar het mag dus wel, een beetje het zelfde als in turkije denk ik dan, daar mag het ook zei je net..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:27

Jawel het maakt wel uit waar je vandaan komt... Als je uit een schengen-land komt, is het een stuk makkelijker, want dan hoef je namelijk geen visum aan te vragen als je op vakantie wilt.
Wij hebben ook geen visum nodig voor bijv. Frankrijk ofzo.

Als bijv. een Turk een visum aanvraagt voor Nederland, krijgt hij gelijk een schengen-visum, dus mag hij ook naar Frankrijk, Duitsland, België etc etc..

En waarom het zo makkelijk is in bijv Turkije, daar is niet echt grote angst dat alle europeanen daar blijven bijv. Knipoog
Voor iemand uit Duitsland ofzo, is de kans ook minder groot dat hij in Nederland wil blijven.
Maar voor iemand uit landen als Turkije, Marokko, Egypte of weet ik veel waar, is die kans wel een stuk groter.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:36

Anne_GTI schreef:
In WOII werden de Joden niet om hun geloof opgepakt? En zo zijn er nog legio voorbeelden te over waarbij de Christelijke godsdienst net zo goed niet zo vredelievend is als je misschien zou denken. Dus sinds de kruistochten is er nog genoeg bloed vergoten in de naam van God.

Beetje laat, maar toch even antwoord geven. Haha!
Hitler was geen Christen (en zijn moeder was een jood) en de joden werden idd niet opgepakt vanwege hun geloof. Hitler zat achter de joden homo, jehova's en zigeuners aan omdat ze veelal betere banen hadden, slimmer en rijker waren enz. Daarom werden ze zwart gemaakt, ze zouden stelen, frauderen enz. Bovendien leed hij Schyzofrenie, het beeld van de goede germanen en slechte anderen heeft hij gevormd toen hij in de gevangenis zat, nadat hij een staatsgreep wilde plegen. De aanleiding van deze gedachten was dat vooral de rijke joden op hem neer keken toen hij nog een zwerver was.