Nieuwe dienstregeling NS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Nieuwe dienstregeling NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:42

Ik baal toch best wel van de nieuwe dienstregeling.
De trein blijft bij Amersfoort veel langer staan waardoor ik alsnog later thuis ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:45

Hm leuk, de trein van H'sum sportpark - Utrecht gaat geen 4x in het uur meer maar nog maar 2x in het uur, de tijden zijn 'omgedraaid' (vroeger vertrok de trein bijv. om 6 voor heel en 6 voor half vanaf Sportpark, nu komtie 6 voor heel en 6 voor half in Utrecht aan). Ook moet ik geloof ik op Utrecht 10 minuutjes langer wachten op de trein naaar Rotterdam nu (mede doordat vanuit Sportpark de treinen niet meer om 5 over heel en 5 over half gaan, vroeger hoefde ik maar ongeveer 5 minuutjes wachten, eigenlijk precies goed om over te stappen, nu 15 ongeveer)
Ongeveer 10 minuutjes extra reistijd dus.. och.. ik kan ermee leven maar 't was toch nietn odig geweest Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:54

AnneMieKe_89 schreef:
Ik moet ook eens uitvinden hoe het nu precies zit..
Ga zo'n 2x in de maand in het weekend naar mijn vriend.
Reis dan van Rotterdam CS naar Rijssen, vroeger altijd overstappen op deventer. En nu op Apeldoorn geloof ik.
Trein doet er nu 8 minuten langer over, maar als het goed is, zou ik nu ook buiten de spits de trein van 2 over half kunnen nemen.
Een voordeel en een nadeel dus.

Goed dat je het zegt. Als ik van de Randstad kom (of ernaartoe reis) ga ik ook over dat traject en ik weet niet beter dan dat ik in Deventer moet overstappen. Even goed opletten dus.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:57

Gecheckt: heenreis in Deventer overstappen, terugreis in Apeldoorn.

Vanaf Utrecht is het nu dus 2x overstappen, in Amersfoort én in Apeldoorn. Bloos!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:02

SLECHTER,

Ik ben nu op maandag en donderdag avond een dikke 3 kwartier later thuis!
Als ik uit school ben iedere middag een dikke 20 min later thuis.. eerst sloot alles net aan en nu mis ik net alles! Ik zou bijna willen stemmen dat het weg moet!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:16

Love_Blinkey schreef:
eerst sloot alles net aan en nu mis ik net alles! Ik zou bijna willen stemmen dat het weg moet!

Helaas, dat kan niet meer. De NS is geprivatiseerd en staat niet meer onder directe controle van de overheid, dus daar valt weinig over te stemmen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:01

waarom staat het niet meer onder de directe controle van de overheid ( zoals jij het noemt shadow)

maar van mij mogen ze het gerust terugdraaien.
dit is helemaal bagger

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:06

Nieuwe dienst regeling okay (al ben ik dan nog half uur langer onder weg) ik kan wel een trein later pakken omdat ik nu 3 minuten meer de tijd heb om over te stappen en die heb ik denk ik net nodig. (miste vroeger altijd net mijn aansluiting van)

Maare dan ga ik weer is met de trein heeft die eerst vertraging van 10 minuten kom die ook nog is op het verkeerde stadion aan.
Echt ik denk dat het nooit goed zal komen met het OV. Boos!

Iedereeen maar weer terug naar vroeger zand wegetjes en te paard naar school Clown

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:39

Karin schreef:
Gecheckt: heenreis in Deventer overstappen, terugreis in Apeldoorn.

Vanaf Utrecht is het nu dus 2x overstappen, in Amersfoort én in Apeldoorn. Bloos!

Voor mij is dat dan andersom Clown
De stoptrein zal vanaf apeldoorn wel net na de intercity vertrekken.
En op (voor mij) de terugreis, zal hij vanaf deventer ook na de intercity vertrekken?
En moet je daarom dan wel op Deventer overstappen?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:00

Ketaki schreef:
waarom staat het niet meer onder de directe controle van de overheid ( zoals jij het noemt shadow)

maar van mij mogen ze het gerust terugdraaien.
dit is helemaal bagger

Privatisering is het 'toverwoord' van de neo-liberale politiek van de laatste decennia. Het afstoten van publieke taken aan de private markt want simsalabim: daar worden de diensten beter én goedkoper van.... Go jij! Go jij!

Hopen we.... Scheve mond

(overigens moet ik om correct te zijn zeggen dat de NS niet is geprivatiseerd, maar verzelfstandigd)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:08

AnneMieKe_89 schreef:
En op (voor mij) de terugreis, zal hij vanaf deventer ook na de intercity vertrekken?

Hmm. zo ver had ik nog niet gekeken. Ik gok dat ze de snelste verbinding laten zien. En ik ben best bereid een paar minuten langer te reizen als ik daarmee één overstap kan overslaan. *LOL*

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:12

Wat blijven die treinen nou lang op de stations wachten zeg!! Ik vertrek in leiden even laat en kom dan in Delft 2 minuten later aan dan anders (niet dat dat zo'n ramp is hoor Knipoog ), vast een manier om voor minder vertraging te zorgen..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:13

Echt, wat een ellende is het zeg met die nieuwe dienstregeling.
Ik hoef verdorie maar 10 minuten in de trein te zitten en ik heb vandaag meer als een uur staan wachten op m'n trein.
Trein komt vanuit Zwolle, in Breda stap ik normaal gesproken op en dan naar Etten-leur.
Trein van 16:53 had vertraging, 15minuten. Nouja, kan gebeuren. Helaas kwam ie helemaal niet meer.
Volgende trein kwam wel, maar reed niet meer verder, maar ging terug Verward
Het was toen alweer 17:30
Inmiddels waren alle lichten al uitgevallen op het perron, en werd er omgeroepen dat we ipv spoor 8 toch spoor 6 moesten hebben, trein kwam namelijk zo binnenrijden.
Neem een pikdonker perron, een enorm lange trap en hééél veel mensen die tegelijk naar één punt moeten Stoom uit je oren hoe gebeuren er ongelukken?

Nouja, ik was uiteindelijk om 6 uur thuis, maar wat een ellende zeg....
Hier in Brabant sluiten de bussen door het gedoe met de stakingen van een tijdje terug nog niet aan op de treinen dus het is echt chaos hier..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:13

Ik had vanochtend geluk... Had eerst met de bus gewild maar toch niet gedaan. Ga nu maar gewoon met de trein heen. En toen zag ik mn oude vertrouwde busje staan, dus die maar genomen Ja Over de trein en de bus apart niks te zeuren, maar de aansluitingen zij belabberd Ja

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:14

Karin schreef:
AnneMieKe_89 schreef:

Hmm. zo ver had ik nog niet gekeken. Ik gok dat ze de snelste verbinding laten zien. En ik ben best bereid een paar minuten langer te reizen als ik daarmee één overstap kan overslaan. *LOL*

Ze laten niet altijd de snelste verbinding zien... gewoon op het station een alle vertrekkende tijden bekijken, scheelt soms een hele hoop!

Wij moesten ook altijd sprinten, maar wel 30 min eerder thuis! Volgens het reisadvies gaven ze dit niet aan. Trouwens met de nieuwe dienstregeling kan ik rustig lopen, helaas, want mijn aansluiting met de bus mis ik nu ook met sprinten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:18

Mazzel-meid schreef:
Echt, wat een ellende is het zeg met die nieuwe dienstregeling.
Ik hoef verdorie maar 10 minuten in de trein te zitten en ik heb vandaag meer als een uur staan wachten op m'n trein.
Trein komt vanuit Zwolle, in Breda stap ik normaal gesproken op en dan naar Etten-leur.
Trein van 16:53 had vertraging, 15minuten. Nouja, kan gebeuren. Helaas kwam ie helemaal niet meer.
Volgende trein kwam wel, maar reed niet meer verder, maar ging terug Verward
Het was toen alweer 17:30
Inmiddels waren alle lichten al uitgevallen op het perron, en werd er omgeroepen dat we ipv spoor 8 toch spoor 6 moesten hebben, trein kwam namelijk zo binnenrijden.
Neem een pikdonker perron, een enorm lange trap en hééél veel mensen die tegelijk naar één punt moeten Stoom uit je oren hoe gebeuren er ongelukken?

Nouja, ik was uiteindelijk om 6 uur thuis, maar wat een ellende zeg....
Hier in Brabant sluiten de bussen door het gedoe met de stakingen van een tijdje terug nog niet aan op de treinen dus het is echt chaos hier..

Dit heeft amar weinig te maken met de nieuwe dienstregeling...Dit soort dingen gebeurde al regelmatig in de oude dienstregeling...Alles wat nu misgaat, wordt op de nieuwe dienstregeling gegooid...Beetje jammer vind ik. Zo stond laatst een trein niet op het bord, maar er werd omgeroepen dat ie wel gewoon kwam, dat t bord kapot was. Gaat iemand bellen en zegt tegen degene aan de andere kant van de lijn: "tsjonge, ik wist het wel, treinen rijden weer helemaaaal niet en nu moet ik nog een halfuur wachten (???), ze hebben die borden nog niet eens veranderd (euhh hij was gewoon stuk) ik wist wel dat die nieuwe dienstregeling k*t zou zijn!!!"
vreemd hoor, had er dus helemaal niets mee te maken, bord stuk, trein reed gewoon op tijd, what's the problem???

Ik ben erg blij met de nieuwe dienstregeling, ben 's avonds iets later thuis, maar het betekent wel dat ik dan gewoon mn trein haal als ik 5 minuten later bij mn werk wegloop. Voorheen miste ik de helft van de tijd mn trein en dan was ik een halfuur later thuis...

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:35

Hmm ik vind de nieuwe dienstregeling maar raar..Inplaats van dat er vanaf mijn station 2x per uur een trein via Amsterdam naar Utrecht gaat, gaat er nu 1x per uur eentje naar Gouda Verward (waarom Gouda in hemelsnaam?)

Naar Amsterdam blijven ze wel gewoon 4 x per uur rijden, alleen 4 minuutjes later dus dat scheelt niet zoveel. Alleen voor een vriendinnetje van me, die een paar stations eerder opstapt, gaan er 2 treinen 4 minuten later en de andere 2 minuten later. Oftewel hij doet over precies hetzelfde stuk de ene keer 2 minuten langer Verward Nou ja, het zal wel Knipoog

Op zondag gaat de trein in plaats van naar Uitgeest door naar Alkmaar, dat is wel lekker Lachen

Ow en op de terugweg uit school sluit de trein wel iets beter aan..als de metro nu niet te laat komt kan ik de trein van 52 nemen, eerst kwam hij 44 en dat haalde ik nooit..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:37

Rond 17 uur vanmiddag waren er meerdere ongelukken gebeurd op het spoor (aanrijdingen) waardoor op bepaalde trajecten geen treinen reden (of niet volgens schema). Zulke dingen staan los van de dienstregeling, zoiets kan altijd gebeuren. Net als een kapotgetrokken bovenleiding.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:40

Hmm ik moet 10 minuutjes eerder uit bed, dus daar kan ik wel mee leven Lachen Moet alleen wel heel erg wennen aan de nieuwe tijden. Ik vind het wel heel erg lastig dat ze hier nog nergens de nieuwe tijden in de (hoe heten die dingen Verward) bus-palen hebben gedaan, dus ik moet steeds op 9292ov kijken of gewoon maar wachten tot er een bus komt. Scheve mond

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:40

steeffie schreef:
Hmm ik vind de nieuwe dienstregeling maar raar..Inplaats van dat er vanaf mijn station 2x per uur een trein via Amsterdam naar Utrecht gaat, gaat er nu 1x per uur eentje naar Gouda Verward (waarom Gouda in hemelsnaam?)

Naar Amsterdam blijven ze wel gewoon 4 x per uur rijden, alleen 4 minuutjes later dus dat scheelt niet zoveel. Alleen voor een vriendinnetje van me, die een paar stations eerder opstapt, gaan er 2 treinen 4 minuten later en de andere 2 minuten later. Oftewel hij doet over precies hetzelfde stuk de ene keer 2 minuten langer Verward Nou ja, het zal wel Knipoog

Op zondag gaat de trein in plaats van naar Uitgeest door naar Alkmaar, dat is wel lekker Lachen

Ow en op de terugweg uit school sluit de trein wel iets beter aan..als de metro nu niet te laat komt kan ik de trein van 52 nemen, eerst kwam hij 44 en dat haalde ik nooit..

Stopt ie niet op een extra station ofzo?

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:06

nee hij stopt namelijk al op alle stations Knipoog

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:08

Ik moet elke dag naar school

Eerst was ik een kwartier onderweg nu een halfuur + moet ik ook nog eens overstappe..
Het is echt *** geworden! Bloos

Voor mij dan eah Vork

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:58

Mijn zus moest zondag van Brabant naar Heerenveen, stond ze in rotterdam, bleek er geen trein meer te gaan naar Heerenveen, dus weer terug naar Breda, ma opgebeld, en toen maar weer naar huis. Nee, mijn zus is er niet blij mee Haha!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:26

Omdat mijn topic gesloten werd, even hier mijn frustraties maar neerzetten

Vanmorge om welgeteld 7:20 zou ik mijn trein hebben.
Geen trein, ammehoela! Riepen ze doodleuk om: Dames en heren, helaas zal de trein van 7:20 vandaag niet rijden, de eerst volgende trein naar Sittard zal vertrekken om 7:50 ..
Ja daar sta je dan doodleuk op het station te godveren!
Gelukkig moets mijn buurman ook die trein hebben en die ging dus naar huis met de auto dus kon met hem weer mee terug naar huis rijden.
Kom ik dus thuis .. M'n Pa natuurlijk helemaal pist op die .. ik citeer: K U T firma, hij meteen naar boven gegaan en meteen een klacht ingediend.
Nou ik kon onderhand weer terug naar het station, gelukkig weer met de buurman heen. De trein kwam gelukkig gewoon (om over de grootte van de trein nog maar even niet te klagen).
Aangekomen op Station Sittard zagen we een intercity aankomen, die naar Eindhoven en verder reed. Nou iedereen natuurlijk snel naar die intercity, en daar aangekomen doen ze doodleuk voor ieders neus de deuren dicht en rijden ze weg.
Kwartier in de kou op een ijskoud ijzeren rotbankje gezeten om vervolgens de volgende intercity te pakken.
Intercity natuurlijk bomvol, maar had me nog even tussen iedereen doorgewurmt en had nog een plekje.
nou fijn, de trein reed aan, niks aan het handje, stopt in Roermond en rijdt ook weer verder ..
Halverwege, tussen Roermond en Weert in begint de trein langzaam te rijden, na een 10 minuten riepen ze om: Er is iets mis met het spoor, vandaar dat wij met aangepaste snelheid rijden, Nah lekker dan he .. Bleek niks aan de hand te zijn maar we waren onderhand in Weert aangekomen, ik dacht oh nu zal hij wel weer op volle snelheid rijden!
Ja dat duurde maar pakweg 5 minuten en toen reed hij weer op slakkengang, en riepen ze alweer om: Dames en heren er staat een defecte trein op het spoor en wij zullen er omheen geleid worden, vandaar dat wij met aangepaste snelheid rijden
Na de defecte trein waren we dus al in Eindhoven gekomen .. hehe eindelijk
Het was onderhand dus al 9: 21, en kwam om 9:50 aan op school en dan te bedenken dat ik om 8:45 al de les had moeten zitten, fijn NS, jullie gaan er zeker op vooruit, blijft zo doorgaan en je raakt alle klanten kwijt!
ik had de dag van te voren ook al op de trap moeten zitten omdat er nergens meer zitplek was, ook erg fijn!

Dus er komt zowat stoom uit mijn oren als het over de NS gaat, en als morgen mijn trein niet rijdt om 7:20, stap ik hoogstpersoonlijk naar de NS toe en vertel ze eens wat ik ervan vindt

ik had dus welgeteld 50 min vertraging opgelopen

Wie heeft er ook zoveel plezier van de nieuwe dienstregeleing?
(m'n broer is er iig net zo blij mee als mij!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:30

Machie schreef:
Mijn trein, intercity naar [***], vertrekt nog steeds op dezelfde tijd Lachen Ook vanuit [***] houd ie dezelfde vertrektijd aan Lachen

Alleen de stoptrein naar Zwolle, vanuit [***] vertrekt een kwartier eerder. Maar die hoef ik toch niet zo vaak te hebben Knipoog

Vertrekt 'ie vanuit Deventer niet een minuut later dan? Hij komt wel een minuut later hier aan... (ik zit ook 3x per week in die IC)