hallal hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: hallal hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:01

@ Moniek: Ik vind het wel heel erg te lezen dat je overduidelijk een haat tegen moslims hebt, terwijl dat nergens voor nodig is.

Haat is erg hoor, geen mooie eigenschap.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:02

Ze hadden die hypotheek gewoon een andere naam moeten geven Cool

Moniek

Shadow0 schreef:
Moniek schreef:
nee idd dat zal ik niet willen.
maar omdat ik het met heel veel dingen niet eens ben kan ik nog wel met respect worden aangesproken.

Misschien dat het had geholpen als je jouw eigen bericht ook wat respectvoller had gebracht? Ik zie daar een aantal minder beschaafde woorden in staan. (Ok, 1 is vervangen door "sch...." maar het idee is duidelijk)

maar dat was aan niemand hier peroonlijk gericht.
Dus ik kan niemand hebben beledigd.

Barmat

Cer schreef:
Ze hadden die hypotheek gewoon een andere naam moeten geven Cool

De rente-loze hypotheek?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:03

Barmat schreef:
erleyne schreef:
@Barmat: maar daaruit blijkt nergens dat dat afhing van het wel of niet allochtoon zijn van je vriend.

Nee, daar heb je gelijk in. Het gaat ook om autochtone NL-ers Knipoog
Misschien niet zo'n goed voorbeeld Cool

Ik snap je frustratie wel hoor. Mijn man doet nu zwaar lichamelijk werk en heeft rugklachten, waardoor hij dit niet tot zijn pensioen kan doen. Dus hij wil zich om laten scholen. Maar daarvoor krijgt hij alleen subsidie op het moment dat hij of werkloos is, of afgekeurd voor het werk wat hij nu doet. Maar hij wil daar niet op wachten ( want dat zou zijn werkgever en de overheid alleen maar meer geld kosten ), dus moet hij volledig op eigen kosten studeren. Tja, soms is het krom....en dan raak je gefrustreerd. Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:03

Barmat schreef:
Maar ik zal een voorbeeld geven waarom sommige dingen soms zo krom zijn:

Vanuit mijn werk wist ik dat er bij werkloze startende ondernemers genoeg subsidie te verkrijgen viel, dat men van alle kanten geholpen wordt. Prima, het vergroot de kans op een zelfstandig verkregen inkomen, dus ik juich het alleen maar toe.

Maar toen mijn vriend een bedrijf wilde starten, met een overigens zeer goed in elkaar gestoken business plan (banken juichten omdat het zo mooi en compleet was) werd gezegd dat verwacht werd dat we een kwart zelf in zouden leggen (ja, halloo!!! waarom denk je dat we bij de bank zitten?) en het was echt een verschrikkelijke wurg-lening!

Dat vind ik echt krom en niet eerlijk.

Wat is daar niet eerlijk aan? Iedereen moet een percentage zelf bijleggen, vooral als er geen 'onderpand' beschikbaar is (meestal een eigen woning). Al is je plan nog zo mooi...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:04

Barmat schreef:
@ Moniek: Ik vind het wel heel erg te lezen dat je overduidelijk een haat tegen moslims hebt, terwijl dat nergens voor nodig is.

Haat is erg hoor, geen mooie eigenschap.

o nee geen haat.
Waar ik een hekel aan heb is dat er veel aanpassingen worden gedaan en uitzonderingen worden gemaakt voor dat geloof.
En ja daar walg ik van.
Maar dat maakt mij niet tot een hater

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:04

En ik ben misschien door mijn werk ook wat minder objectief geworden eyrleyne. Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:05

Moniek schreef:

Jawel, ook met algemene opmerkingen of opmerkingen over groepen kun je mensen beledigen. En dat is dan ook niet netjes. (En niet respectvol, en niet beschaafd, en niet volgens onze normen-en-waarden)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:05

Schimmelig schreef:
Barmat schreef:
Maar ik zal een voorbeeld geven waarom sommige dingen soms zo krom zijn:

Vanuit mijn werk wist ik dat er bij werkloze startende ondernemers genoeg subsidie te verkrijgen viel, dat men van alle kanten geholpen wordt. Prima, het vergroot de kans op een zelfstandig verkregen inkomen, dus ik juich het alleen maar toe.

Maar toen mijn vriend een bedrijf wilde starten, met een overigens zeer goed in elkaar gestoken business plan (banken juichten omdat het zo mooi en compleet was) werd gezegd dat verwacht werd dat we een kwart zelf in zouden leggen (ja, halloo!!! waarom denk je dat we bij de bank zitten?) en het was echt een verschrikkelijke wurg-lening!

Dat vind ik echt krom en niet eerlijk.

Wat is daar niet eerlijk aan? Iedereen moet een percentage zelf bijleggen, vooral als er geen 'onderpand' beschikbaar is (meestal een eigen woning). Al is je plan nog zo mooi...

Toch heb ik het anders gezien hoor Knipoog

Men neme bijv. de Staatslening....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:06

Kan ik me heel goed voorstellen Barmat, ik werk in hetzelfde wereldje en soms lijkt alles heel krom ( ben soms ook ernstig gaan twijfelen aan de werkzaamheid van onze democratie ). Maar als ik het in een breder perspectief zet, kijk ik er vaak toch weer wat anders tegenaan. Haha!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:06

Wat een onzin! Ik ben zelf moslim en ik weet dat je geen rente mag ontvangen, maar mijn ouders ontvangen toch rente, maar wat ze ontvangen met rente geven ze weer aan een goed doel, zoals war child.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:07

erleyne schreef:
Kan ik me heel goed voorstellen Barmat, ik werk in hetzelfde wereldje en soms lijkt alles heel krom ( ben soms ook ernstig gaan twijfelen aan de werkzaamheid van onze democratie ). Maar als ik het in een breder perspectief zet, kijk ik er vaak toch weer wat anders tegenaan. Haha!

Maar uiteindelijk kun je stellen dat de hele wereld nogal krom is Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:07

Whiz schreef:

Moet jij nodig zeggen Linda.. Laat mij je even aan 1 van je eigen berichtjes herinneren.

''En toen botste er zo'n hoofddoek...(moslima) tegen mij aan en toen zij ze niet eens sorry.. ik schreeuwde tegen haar dat ze sorry moest zeggen en zij schreeuwt.. terug.. toen heeft mijn vriend haar een duw gegeven en viel ze op de grond..''

I rest my case!

Zo beetje verdraaid, maar goed... blijkbaar voel jij je aangesproken...

En je verteld natuurlijk maar het halve verhaal he?? Moet ik me dan laten uitschelden voor alles wat je iemand liever niet toewenst, en dat voor iets wat NIET mijn fout is???

En vergeet vooral je eigen reactie niet te vermelden he... waarvoor jij mij heb uitgemaakt???

EDIT: Respecteer gewoon wat iemand zegt... ik heb jou immers ook nooit aangevallen!!! Maar ineens begin jij op alles en overal zo te reageren en dat is nergens voor nodig... want ieder heeft zijn eigen mening en doen en laten, dus waar zou jij je druk om maken?
Laatst bijgewerkt door LiNdA1986 op 07-11-06 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:08

yousra schreef:
Wat een onzin! Ik ben zelf moslim en ik weet dat je geen rente mag ontvangen, maar mijn ouders ontvangen toch rente, maar wat ze ontvangen met rente geven ze weer aan een goed doel, zoals war child.

Waarom is dat eigenlijk Yousra, dat je geen rente mag ontvangen en betalen? Vanuit je geloof bedoel ik dan

Cer

Barmat schreef:

Rond... toch... Tong uitsteken Nou ja, dat is idd ook een vorm van krom... Clown

Moniek

Shadow0 schreef:
Moniek schreef:

Jawel, ook met algemene opmerkingen of opmerkingen over groepen kun je mensen beledigen. En dat is dan ook niet netjes. (En niet respectvol, en niet beschaafd, en niet volgens onze normen-en-waarden)

omdat ik het er niet mee eens ben en niet mee ga in een bepaald beleid?
ik vind dat de mensen die voor dit beleid zijn veel groffer zijn en mij gelijk bombederen als een racist.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:09

Kom op mensen, de discussie is te interessant om het door geruzie en gebekvecht te laten stranden in een slotje!

Schimmelig

Barmat schreef:

''Lening, aangegaan door de Staat der Nederlanden of een ander land, hetzij door uitgifte van obligaties, hetzij door inschrijving in de schuldregisters'' Verward

Barmat

Cer schreef:
Barmat schreef:

Rond... toch... Tong uitsteken Nou ja, dat is idd ook een vorm van krom... Clown

Ook net wakker Knipoog Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:09

jep barmat! daar heb ik dit topic ook niet voor geopend Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:10

Schimmelig schreef:
Barmat schreef:

''Lening, aangegaan door de Staat der Nederlanden of een ander land, hetzij door uitgifte van obligaties, hetzij door inschrijving in de schuldregisters'' Verward

Ik snap je reactie niet Schimmelig?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:10

Barmat schreef:
[***] schreef:

Waarom is dat eigenlijk [***], dat je geen rente mag ontvangen en betalen? Vanuit je geloof bedoel ik dan

Van rente betalen heb ik nog nooit gehoord, maar van rente ontvangen dacht ik dat het geld niet van jou is en dat je dat geld moest weggeven, maar ik heb nog nooit gehoord dat je het helemaal niet mocht ontvangen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:11

Barmat schreef:
Ik snap je reactie niet Schimmelig?

Dat was de definitie van 'staatslening' Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:11

Moniek: dat heb ik ook al moeten ondervinden en snap het tot op heden nog niet...

Ieder heeft zijn eigen mening maar als je die iets anders uitdrukt word je aangevallen.
En sommige reageren dan nog normaal met argumenten ofzo en anderen die beginnen je gelijk de grond in te boren...

Jammer dat er dan zo weinig respect word getoond voor iemands mening... ook al word die anders uitgedrukt..