Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Moniek schreef:nee idd dat zal ik niet willen.
maar omdat ik het met heel veel dingen niet eens ben kan ik nog wel met respect worden aangesproken.
Misschien dat het had geholpen als je jouw eigen bericht ook wat respectvoller had gebracht? Ik zie daar een aantal minder beschaafde woorden in staan. (Ok, 1 is vervangen door "sch...." maar het idee is duidelijk)
Cer schreef:Ze hadden die hypotheek gewoon een andere naam moeten geven
Barmat schreef:erleyne schreef:@Barmat: maar daaruit blijkt nergens dat dat afhing van het wel of niet allochtoon zijn van je vriend.
Nee, daar heb je gelijk in. Het gaat ook om autochtone NL-ers![]()
Misschien niet zo'n goed voorbeeld
Barmat schreef:Maar ik zal een voorbeeld geven waarom sommige dingen soms zo krom zijn:
Vanuit mijn werk wist ik dat er bij werkloze startende ondernemers genoeg subsidie te verkrijgen viel, dat men van alle kanten geholpen wordt. Prima, het vergroot de kans op een zelfstandig verkregen inkomen, dus ik juich het alleen maar toe.
Maar toen mijn vriend een bedrijf wilde starten, met een overigens zeer goed in elkaar gestoken business plan (banken juichten omdat het zo mooi en compleet was) werd gezegd dat verwacht werd dat we een kwart zelf in zouden leggen (ja, halloo!!! waarom denk je dat we bij de bank zitten?) en het was echt een verschrikkelijke wurg-lening!
Dat vind ik echt krom en niet eerlijk.
Barmat schreef:@ Moniek: Ik vind het wel heel erg te lezen dat je overduidelijk een haat tegen moslims hebt, terwijl dat nergens voor nodig is.
Haat is erg hoor, geen mooie eigenschap.
Moniek schreef:maar dat was aan niemand hier peroonlijk gericht.
Dus ik kan niemand hebben beledigd.
Schimmelig schreef:Barmat schreef:Maar ik zal een voorbeeld geven waarom sommige dingen soms zo krom zijn:
Vanuit mijn werk wist ik dat er bij werkloze startende ondernemers genoeg subsidie te verkrijgen viel, dat men van alle kanten geholpen wordt. Prima, het vergroot de kans op een zelfstandig verkregen inkomen, dus ik juich het alleen maar toe.
Maar toen mijn vriend een bedrijf wilde starten, met een overigens zeer goed in elkaar gestoken business plan (banken juichten omdat het zo mooi en compleet was) werd gezegd dat verwacht werd dat we een kwart zelf in zouden leggen (ja, halloo!!! waarom denk je dat we bij de bank zitten?) en het was echt een verschrikkelijke wurg-lening!
Dat vind ik echt krom en niet eerlijk.
Wat is daar niet eerlijk aan? Iedereen moet een percentage zelf bijleggen, vooral als er geen 'onderpand' beschikbaar is (meestal een eigen woning). Al is je plan nog zo mooi...
erleyne schreef:Kan ik me heel goed voorstellen Barmat, ik werk in hetzelfde wereldje en soms lijkt alles heel krom ( ben soms ook ernstig gaan twijfelen aan de werkzaamheid van onze democratie ). Maar als ik het in een breder perspectief zet, kijk ik er vaak toch weer wat anders tegenaan.
Whiz schreef:
Moet jij nodig zeggen Linda.. Laat mij je even aan 1 van je eigen berichtjes herinneren.
''En toen botste er zo'n hoofddoek...(moslima) tegen mij aan en toen zij ze niet eens sorry.. ik schreeuwde tegen haar dat ze sorry moest zeggen en zij schreeuwt.. terug.. toen heeft mijn vriend haar een duw gegeven en viel ze op de grond..''
I rest my case!
yousra schreef:Wat een onzin! Ik ben zelf moslim en ik weet dat je geen rente mag ontvangen, maar mijn ouders ontvangen toch rente, maar wat ze ontvangen met rente geven ze weer aan een goed doel, zoals war child.
Barmat schreef:Maar uiteindelijk kun je stellen dat de hele wereld nogal krom is
Shadow0 schreef:Moniek schreef:maar dat was aan niemand hier peroonlijk gericht.
Dus ik kan niemand hebben beledigd.
Jawel, ook met algemene opmerkingen of opmerkingen over groepen kun je mensen beledigen. En dat is dan ook niet netjes. (En niet respectvol, en niet beschaafd, en niet volgens onze normen-en-waarden)
Barmat schreef:
Toch heb ik het anders gezien hoor![]()
Men neme bijv. de Staatslening....
Cer schreef:Barmat schreef:Maar uiteindelijk kun je stellen dat de hele wereld nogal krom is
Rond... toch...Nou ja, dat is idd ook een vorm van krom...
Schimmelig schreef:Barmat schreef:
Toch heb ik het anders gezien hoor![]()
Men neme bijv. de Staatslening....
''Lening, aangegaan door de Staat der Nederlanden of een ander land, hetzij door uitgifte van obligaties, hetzij door inschrijving in de schuldregisters''
Barmat schreef:[***] schreef:Wat een onzin! Ik ben zelf moslim en ik weet dat je geen rente mag ontvangen, maar mijn ouders ontvangen toch rente, maar wat ze ontvangen met rente geven ze weer aan een goed doel, zoals war child.
Waarom is dat eigenlijk [***], dat je geen rente mag ontvangen en betalen? Vanuit je geloof bedoel ik dan
Barmat schreef:Ik snap je reactie niet Schimmelig?