Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paraat schreef:missmiekie schreef:Er worden tegenwoordig nog 10-tallen mensen veroordeeld tot de doodstraf, in Irak, maar nu het opeens om Saddam Hussein gaat, gaat de EU zich ermee bemoeien, waar is de EU al die tijd bij andere(misschien zijn dat WEL onschuldige)mensen geweest??
Wat 'n onzin. Er zijn sinds dag en dauw groeperingen als Amnesty Int., mensenrechtenactivisten actie aan het voeren. Dat het niet veel uithaalt is wat anders...
Lieke schreef:@ missmiekie, dat is eigenlijk wel logisch. Saddam (en Irak) is een zaak waarbij een groot deel van de wereld is betrokken. Logisch dat regeringsleiders daar een mening over hebben. In andere doodstrafzaken gaat het om nationale aangelegenheden.
Bovendien wordt er wel degelijk om internationaal niveau gepraat over doodstraf (en de afschaffing daarvan) door regeringsleiders.
missmiekie schreef:Maar er wordt nooit opgeroepen om een doodstraf in te trekken(voor zover dat nog gaat) Nee, ik vind het eigenlijk niet logisch, zoals ik al zei: Mensen die onschuldiger zijn dan hem, worden wel neergeknald(om het maar even zo te zeggen) en daar kraait geen haan naar(iig geen premier, ja Amnesty, maar dat heeft toch geen nut meestal) en dan voor een man waar je niet bij kan twijfelen of ie schuldig is of niet, gaan ze oproepen om de doodstraf terug te trekken....... Alle kromheid op een stokje, maar dat is mijn mening
lies schreef:puck81 schreef:Een goede optie zoals iemand schreef: Vierdelen.......
Je bent geen haar beter als je dergelijke praktijken iemand toewenst..
Terug naar de middeleeuwen, hoera
Paraat schreef:lies schreef:
Had de middeleeuwen dan vier delen?
puck81 schreef:Een goede optie zoals iemand schreef: Vierdelen.......
Paraat schreef:lies schreef:
Had de middeleeuwen dan vier delen?