Saddam krijgt doodstraf!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piaelfje

Re: Saddam krijgt doodstraf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:21

ze zouden alles met hem moeten doen wat hij al die mensen heeft aangedaan
en hem laten overlijde door gifgas in zn celletje te doen

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:02

Ik zit ook wat te dubben..
Ik ben zelf ook tegen de doodstraf, je lost er niks mee op eigenlijk.
Maar wat hij heeft aangericht is ook nooit meer terug te draaien. Scheve mond

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:08

Paraat schreef:
missmiekie schreef:
Er worden tegenwoordig nog 10-tallen mensen veroordeeld tot de doodstraf, in Irak, maar nu het opeens om Saddam Hussein gaat, gaat de EU zich ermee bemoeien, waar is de EU al die tijd bij andere(misschien zijn dat WEL onschuldige)mensen geweest??

Wat 'n onzin. Er zijn sinds dag en dauw groeperingen als Amnesty Int., mensenrechtenactivisten actie aan het voeren. Dat het niet veel uithaalt is wat anders...

Dat vind ik absoluut geen onzin, hoor je ooit een premier oproepen om de doodstraf van een persoon te laten vervallen?*Nee, iig het afgelopen jaar heb ik er niets van gehoord, maar nu het opeens Saddam betreft moeten meteen alle premiers etc erop reageren...*

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:18

@ missmiekie, dat is eigenlijk wel logisch. Saddam (en Irak) is een zaak waarbij een groot deel van de wereld is betrokken. Logisch dat regeringsleiders daar een mening over hebben. In andere doodstrafzaken gaat het om nationale aangelegenheden.

Bovendien wordt er wel degelijk om internationaal niveau gepraat over doodstraf (en de afschaffing daarvan) door regeringsleiders.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:23

Lieke schreef:
@ missmiekie, dat is eigenlijk wel logisch. Saddam (en Irak) is een zaak waarbij een groot deel van de wereld is betrokken. Logisch dat regeringsleiders daar een mening over hebben. In andere doodstrafzaken gaat het om nationale aangelegenheden.

Bovendien wordt er wel degelijk om internationaal niveau gepraat over doodstraf (en de afschaffing daarvan) door regeringsleiders.

Maar er wordt nooit opgeroepen om een doodstraf in te trekken(voor zover dat nog gaat) Nee, ik vind het eigenlijk niet logisch, zoals ik al zei: Mensen die onschuldiger zijn dan hem, worden wel neergeknald(om het maar even zo te zeggen) en daar kraait geen haan naar(iig geen premier, ja Amnesty, maar dat heeft toch geen nut meestal) en dan voor een man waar je niet bij kan twijfelen of ie schuldig is of niet, gaan ze oproepen om de doodstraf terug te trekken....... Alle kromheid op een stokje, maar dat is mijn mening

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:08

Ik heb net op de site van de bbc gelezen dat als hij bij zijn hoger beroep ook de doodstraf krijgt (en dat is wel te verwachten) dat dit vonnis binnen 30 dagen uitgevoerd moet worden. Dat zou dus betekenen dat hij het einde van het jaar niet meer haalt.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 01:06

missmiekie schreef:
Maar er wordt nooit opgeroepen om een doodstraf in te trekken(voor zover dat nog gaat) Nee, ik vind het eigenlijk niet logisch, zoals ik al zei: Mensen die onschuldiger zijn dan hem, worden wel neergeknald(om het maar even zo te zeggen) en daar kraait geen haan naar(iig geen premier, ja Amnesty, maar dat heeft toch geen nut meestal) en dan voor een man waar je niet bij kan twijfelen of ie schuldig is of niet, gaan ze oproepen om de doodstraf terug te trekken....... Alle kromheid op een stokje, maar dat is mijn mening

Volgens mij is het meer zo dat voor iemand als Saddam er een reactie wordt verwacht van een premier. Dus waarom zou iemand zich dan niet uitspreken tegen de doodstraf?? De EU is in feite toch ook tegen de doodstraf??
Voor al die andere mensen die de doodstraf krijgen wordt geen reactie verwacht van een premier dus dan houden ze zich denk ik liever bezig met andere zaken..

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 02:46

lies schreef:
puck81 schreef:
Een goede optie zoals iemand schreef: Vierdelen.......

Je bent geen haar beter als je dergelijke praktijken iemand toewenst..
Terug naar de middeleeuwen, hoera Scheve mond

Had de middeleeuwen dan vier delen?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 07:48

Paraat schreef:
lies schreef:

Ja

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 08:53

puck81 schreef:
Een goede optie zoals iemand schreef: Vierdelen.......

Paraat schreef:
lies schreef:

Mid-del-eeuw-en Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:52

Wat een gezeur weer over JPB. In ieder geval is het wel zo dat de Nederlandse regering regelmatig protesteert tegen de doodstraf. Alleen komt dat 99 van de 100 keren niet in het nieuws omdat het geen nieuwswaarde is. De meesten van ons worden dus netjes zand in de ogen gestrooid door de selectieve nieuwsvoorziening. Daarnaast vraag ik het me af hoeveel nut het heeft om iedere keer een protestbrief te sturen als er weer een fietsendief in China ter dood veroordeeld wordt.

Je bent principieel tegen of niet. Onze mening wordt in de meeste gevallen al helemaal nooit gevraagd en aangezien we geen stemrecht hebben in het buitenland, moeten we ons afvragen of we ook democratisch recht hebben om andere mensen op hun rechtssysteem aan te spreken. Als je principieel tegen bent, dan geldt dat zelfs voor Saddam Hussein. En tegen de doodstraf zijn van Saddam Hussein, dat heeft kennelijk meer nieuwswaarde dan vele andere doodstrafzaken...

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 04:43

Mijn kritiek gaat absoluut uit naar onze premier en zijn totaal inadequate reactie. Een reactie waar hij maanden en maanden voor heeft gehad om over na te denken. Een reactie is als vertegenwoordiging van het Nederlandse volk, en in Nederland is de doodstraf afgekeurd. Vervolgens spreekt hij zichzelf nog tegen ook. Dit gaat mij echt te ver.

Dat er in een land als Irak de doodstraf wordt gegeven kan ik aan de hand van cultuur begrijpen, maar goedkeuren? -- nooit.

Om nog maar zwijgen van de discussie over welke strafmaatregel nu echt voor de veroordeelde het zwaarste zal wegen; doodstraf, of levenslang..?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:52

Ik vind het heel erg jammer dat Sadam de doodstraf heeft gekregen.....Ik vind de doodstraf een nogal makkelijke manier om van een straf af te komen. Mensen met k**ker gaan op een gruwelijkere manier dood dan iemand die de doodstraf krijgt. Dat is oneerlijk.....of denk ik nu teveel door?

Ik vind dat ze Sadam lekker de rest van zijn leven in een Thaise gevangenis hadden moeten zetten.
Of de rest van zijn leven in een gevangenis met allemaal homoseksuele nymfomanen. Whahahaha Clown

Dat was pas ECHT een straf geweest.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:46

ik vind dat saddam zo lang mogelijk had moeten lijden.
wnat hij komt er zo wel erg makkelijk van af..

maar gelukkig heeft hij iig een straf..

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:10

Ik vind de doodstraf wel een geschikte straf voor hem. Levenslang in de cel gaat toch niet want je bent dan voorwaardelijk eerder vrij en dan loopt zo'n man weer op straat, nee zulke mensen ben je liever kwijt dan rijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:14

Ik weet niet wat ik er van Vind..
Doodstraf, Achja, een paar minuten, en hij kan het Vergeten.. Nagelbijten / Gniffelen
Sluit hem voor altijd op, Dan kan hij nadeken wat ie heeft Gedaan Scheve mond!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:34

Heb totaal geen medelijden met hem.
In mijn ogen komt hij er nog makkelijk vanaf.

Na een paar minuten (zoals Nyckle al zegt) voel je er niks meer van en ben je in 1x weg.
Laat hem idd lekker in zijn cel zitten, op water en brood.
Dan kan hij eens goed gaan nadenken wat hij 1000-enden mensen heeft aangedaan.