Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:tuurlijk mag je je eigen godsdienst houden,zolang je je niet gaat afzetten tegen de gebruiken in het land waar je woont.
bijvoorbeeld; de moeder van een vriendin werkt op een school waar een deel van de school ook islamitisch is.(zij is overigens zelf nederlandse)
en als sinterklaas komt moeten de ramen van het islamitische gedeelte worden afgeplakt,omdat de islamitische ouders sint 'onrein' vinden.........vind ik niet kunnen!
@Whiz: ik geef je wel gelijk erin,maar ik snap het aan een kant ook wel,de moslims vallen vaak het meeste op van de allochtonen.
van belgen/chinezen/duitsers ed merk ik veel en veel minder
faye schreef:Als het niet verenigbaar is met je gevoel moet je niet in een dergelijk land willen wonen!
Lusitana schreef:faye schreef:Als het niet verenigbaar is met je gevoel moet je niet in een dergelijk land willen wonen!
Soms heb je geen keus, bv als je man uitgezonden wordt naar zo´n land. Ik neem aan dat je dan wel gewoon mee wilt.
Wat ik bedoel is dat het wel makkelijk voor ons lijkt dat ze maar met onze gewoontes mee moeten doen, maar hoe makkelijk is het voor ons om aan hun gewoontes mee te doen?
faye schreef:@Shadow, Dat kunnen ze toch ook, tot op zekere hoogte. Er gebeuren nou eenmaal dingen uit naam van het geloof die in onze maatschappij niet geaccepteerd zijn. Het lijkt me dat je je eerst informeert voordat je in een ander land gaat wonen, dus dan had je kunnen weten dat sommige dingen hier niet gepast en wenselijk zijn. Net zoals ik nooit naar een islamitisch land zal verhuizen omdat daar regels voor vrouwen gelden waar ik me aan zal moeten houden. Het lijkt me heel simpel.
faye schreef:
Als mijn man uitgezonden wordt naar zo'n land en dat zou betekenen dat ik me aan regels moet houden die dwars ingaan tegen mijn opvoeding en de algemeen geaccepteerde normen in Nederland (en voor mezelf) zou ik inderdaad niet meegaan nee.
Shadow0 schreef:[***]: en ze kennen hun klassiekers niet, zwarte pieten zijn zwart vanwege roet in de schoorstenen.
Shadow0 schreef:Ik heb niet de indruk dat 'angst voor racist te worden uitgemaakt' nog echt een belemmering is.
Shadow0 schreef:De vrouwenemancipatie in de westerse wereld was ook niet gelukt zonder een aantal vormen van positieve discriminatie. Veel vrouwen hebben bv opleidingen gevolgd via speciale programma's.
Lusitana schreef:Het grappige is dat Nederland bekent staat als open land.