Kukkie schreef:Voor degene die vrezen voor het gegil van varkens: Moslims eten geen varken, want dat zijn onreine dieren. Dus die zullen ook niet halal geslacht worden.
Verder heb ik een aantal slachthandelingen gezien, ook die van schapen door moslims (op een boerderij waar mijn paardje stond, stiekum). Die verschillen qua snelheid van de dood NIET van elkaar.
Feit blijft wel dat mijn paardje erg zenuwachtig werd van de geur na de slachterij op de boerderij (ze ruiken de adrenaline) en net zo zenuwachtig werd van de geur van een 'gewone' slachterij waar we altijd langs moesten op een buitenritje.
De Partij voor de dieren laat een heleboel belangrijke issues buiten beschouwing en denkt dat ze zieltjes kan winnen door dit soort dingen aan de kaak te stellen. Laat je als weldenkend mens niet zo meeslepen! Denk voor jezelf en denk kritisch, zeker wanneer en partijbelangen mee gemoeid zijn.
Dus als er al iets moet gebeuren tegen de stress van de slachterij is dat wel de 'wachtkamer'. Als dieren het daar nog gewoon naar hun zin kunnen hebben, in plaats van stress te hebben, zou dat al heel wat verschil maken. Heel cru gezegd: Als een lam in de wei staat, eten krijgt, wat rondgraast, en hop, afgemaakt wordt, is dat heel wat beter dan in de wachtrij staan waar het veel te vol is, geen eten is en dus stress met zich meebrengt. Maar dat is mijn mening...
als je het verhaal hebt gelezen op de site van pvdd dan kun je lezen dat dit ook 1 van de dingen is die zij willen aanpakken, niet alleen de manier van slachten.
en ben er voor dat zij 1 zetel krijgen. maar ze moeten niet het land regeren. maar dit heb ik al eerder gezegt.