Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Zandoo

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 01:22

Germatje schreef:
Dorée schreef:
Ik ben het echt helemaal eens met uitspraken van o.a. [***] en Machie.
Het is zo ideologisch om te denken dat iedereen maar gelijk is en moet zijn. Ik vind het ook meer dan terecht dat mensen die er hard voor werken ook meer geld hebben dan iemand anders. In de meeste gevallen komt dat geld er niet zomaar namelijk! Bovendien betalen zij al evenredig veel belasting.
En de Partij voor de Dieren? Laat me niet lachen, er moet heel wat meer bestuurd worden in Nederland dan alleen op de dieren te letten. Heel erg dom en naief om op zo'n partij te stemmen.

Ik twijfel tussen VVD en CDA.

Helemaal mee eens. Grotendeels de hard werkende mensen zien dat in, die krijgen hun eigen zuurverdiende geld binnen en zitten niet te wachten op meer betalen aan belastingen en hun eigen aow enz. Helaas ziet een gros van de studenten dat nog niet in omdat die (lang niet allemaal natuurlijk!!) veelal op de zak van de staat, en dus de hard werkende mens teren. Daar zijn er dus een aantal van zijn die op pvda stemmen, even kort door de bocht: lang leve het gelijke leven.
Pas als ze zelf werken worden ze wakker geschud.

Precies, ik mag niet stemmen, maar me ouders stemmen vvd Knipoog

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:26

Germatje schreef:
Helemaal mee eens. Grotendeels de hard werkende mensen zien dat in, die krijgen hun eigen zuurverdiende geld binnen en zitten niet te wachten op meer betalen aan belastingen en hun eigen aow enz. Helaas ziet een gros van de studenten dat nog niet in omdat die (lang niet allemaal natuurlijk!!) veelal op de zak van de staat, en dus de hard werkende mens teren. Daar zijn er dus een aantal van zijn die op pvda stemmen, even kort door de bocht: lang leve het gelijke leven.
Pas als ze zelf werken worden ze wakker geschud.

Wat is hard werken?? Ik ken ook mensen die keihard werken en amper iets verdienen! Gewoon omdat ze niet de mogelijkheid hebben gekregen om een goede opleiding te doen, of omdat ze daar toevallig de intelligentie niet voor hadden.. of omdat ze thuis een ernstig meervoudig gehandicapt kind hebben..
Mijn vader heeft een universitaire opleiding gedaan en een hele goede baan, mijn moeder werkt ook, maar zij stemmen wel altijd op de linkse partijen Knipoog Mijn moeder werkt in de zorg, die is daar juist wakker geschud Lachen
Volgensmij hoeven we echt nog lang niet bang te zijn dat iedereen straks "gelijk" is, er zijn nog steeds enorme verschillen in hoe mensen kunnen leven.
(maargoed.. ik ben ook student he Haha! )

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:39

Hmmm...ik weet het nog niet....mijn overweging in het kort:

PVDA....nee, omdat ik een eigen huis heb en graag wil dat ze met hun tengels van de HYPOTHEEKRENTE-AFTREK afblijven !!!!!

CDA....is dan een betere optie, ik ben echter totaal niet Christelijk.

VVD...de beste optie...doet echter voor mij niet mee....de strijd zal gaan tussen pvda/cda.

Partij voor de Dieren....aantrekkelijk...in dit geval puur een TEGENSTEM.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:22

Stemwijzer zegt voor mij SP of PvdD. Ik denk dat ik dan toch voor de dieren kies. Zoals freespirit zegt: een tegenstem en een signaal.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:31

Volgens de stemwijzer kan ik het beste SP stemmen.. Ik zat te twijfelen tussen Wilders en Partij voor de dieren..

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:41

Ik stem zowieso geen PVDA !!!!

Als ik stem stem ik op CDA of anders gewoon iets.......

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:46

Stemwijzer komt bij mij uit op Groen Links
Net als voorgaande jaren.

Ik twijfel tussen SP en GL. Wilders, Partij voor de dieren zijn in ieder geval geen optie.

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:59

Waarschijnlijk ga ik VVD stemmen en mijn 2e keus zal CDA zijn. Eerlijk gezegd ben ik niet in detail op de hoogte van wat alle partijen willen en doen maar is dit meer op gevoel. Mijn gevoel zegt dat de PVDA als grootste partij niet goed is voor Nederland omdat ze weinig daadkrachtig zijn in het investeren en stimuleren van de economie. Met de VVD en/of CDA als regeringspartijen is dat op de lange termijn voor de Nederlandse economie een stuk beter.

Okay; de rijken krijgen dan misschien meer als dat PVDA en SP zouden willen maar we moeten ook denken aan onze concurrentiepositie met het buitenland. Als de rijken nog meer belasting moeten betalen wordt vertrekken naar het buitenland wel een hele interessante optie en dan leveren die personen helemaal niets meer op. Nederland wil als kenniseconomie bovenaan mee blijven doen en op termijn profiteren ook de lagere inkomensgroepen mee van het floreren van de totale economie.

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:27

Net de stemwijzer ingevuld: EénNL gevolgd door Groep Wilders en de VVD zijn de partijen die het meeste met mijn standpunten overeenkomen. Mijn gevoel dat de VVD van de grote partijen het beste bij me past klopte dus wel Lachen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:41

...beter om dan VVD te stemmen...

die punten van Wilders...zijn allerbelangrijkste punten gaan uiteraard over het vreemdelingenbeleid. Voor de rest heb ik het idee dat hij het heeft aangevuld met alles wat de burger graag wil horen!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:51

Gulpje schreef:
...beter om dan VVD te stemmen...

die punten van Wilders...zijn allerbelangrijkste punten gaan uiteraard over het vreemdelingenbeleid. Voor de rest heb ik het idee dat hij het heeft aangevuld met alles wat de burger graag wil horen!

Ik heb bij Wilders het idee dat hij precies roept wat de burger wil, maar als het puntje bij paaltje komt hij er zeer weinig van waar kan maken...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:59

Ik stem PvdA, omdat ik vind dat VVD alleen maar leuk is als je rijk bent en CDA heeft nu wel lang genoeg geregeerd. Verder vind ik SP ook een goede partij en als je dan PvdA stemt is er nog een kans dat die partij in de coalitie komt.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:02

freespirit schreef:
Hmmm...ik weet het nog niet....mijn overweging in het kort:

PVDA....nee, omdat ik een eigen huis heb en graag wil dat ze met hun tengels van de HYPOTHEEKRENTE-AFTREK afblijven !!!!!

CDA....is dan een betere optie, ik ben echter totaal niet Christelijk.

VVD...de beste optie...doet echter voor mij niet mee....de strijd zal gaan tussen pvda/cda.

Partij voor de Dieren....aantrekkelijk...in dit geval puur een TEGENSTEM.

Als je nu al een hypotheek hebt veranderd er niks, geld alleen voor mensen die een huis kopen nadat deze regel is ingegaan, dus je hebt niks te vrezen Knipoog Het word zo wel makkelijker voor jonge mensen om een eerste huisje te kopen Lachen

Wel gek dat iedereen hier zo tegen de pvda is, maar wel voor de sp.. terwijl die bijna op alle standpunten overeenkomen..

Ben errug beniewd welke partij er zal gaan winnen..

Ik ga trouwens op een vrouw stemmen, omdat ik vind dat er meer vrouwen in de politiek moeten!

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:04

furious schreef:
Ik stem PvdA, omdat ik vind dat VVD alleen maar leuk is als je rijk bent en CDA heeft nu wel lang genoeg geregeerd. Verder vind ik SP ook een goede partij en als je dan PvdA stemt is er nog een kans dat die partij in de coalitie komt.

Ik had het niet beter kunnen zeggen Knipoog

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:07

x_Katja_x schreef:
freespirit schreef:

Ik ga trouwens op een vrouw stemmen, omdat ik vind dat er meer vrouwen in de politiek moeten!

DAT ZOWIEZO !!!! Haha! Haha! Haha!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:10

wat denken jullie....zouden de poll-uitslagen op Bokt ook representatief zijn voor heel Nederland ?

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:28

freespirit schreef:
wat denken jullie....zouden de poll-uitslagen op Bokt ook representatief zijn voor heel Nederland ?

Ik mag hopen van niet...

Zal het na het eten even verder toelichten.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:38

Ik hoop 't ook niet, Wilders heeft er veel te veel Nagelbijten / Gniffelen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:39

lies schreef:

Iemand op Fok zei; als Wilders aan de macht komt zal hij zichzelf waarschijnlijk zeer snel benoemen tot Minister van Deportatie..... Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 08-11-06 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:41

zodra ik mag stemmen: Groenlinks...

Wilders is eng Nagelbijten / Gniffelen en heeft echt enge ideeen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:05

Ik vind dat SP en PvdA er te veel hebben. Ik heb echt schrik voor het linkse bewind. We zullen eindigen in armoede. STraks heeft niemand nog iets.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:19

Zeer waarschijnlijk de SP Jan Marijnissen.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:21

Gulpje schreef:
lies schreef:

Iemand op Fok zei; als Wilders aan de macht komt zal hij zichzelf waarschijnlijk zeer snel benoemen tot Minister van Deportatie..... Nagelbijten / Gniffelen

Moest dr toch wel stiekem even om lachen Bloos

Offtopic: Leuke avatar heb jij Haha!

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:07

Nog even als toelichting op het "ik mag hopen van niet" als antwoord op de vraag of de poll uitslag representatief is:

Dat er veel verschillende partijen zijn met totaal verschillende standpunten lijkt me (ondanks dat ik niet achter de visies van alle partijen sta) goed. Als alle boven genoemde partijen 1 of meer zetels krijgen zodat zoveel mogelijk verschillende visies gehoord worden lijkt me dat alleen maar positief bijdragen om te komen tot de beste besluiten. Er wordt dan bij de besluitvorming stilgestaan bij veel vershillende zaken, wetsvoorstellen worden weloverwogen genomen en er wordt niet zomaar overal een handtekening onder geplaatst.

Dat er bijvoorbeeld een partij voor de dieren bestaat en wellicht 1 of 2 zetels zal krijgen heb ik dus geen problemen mee. Maar als dat 15 zetels zouden worden (10%) vraag ik me af of zo'n partij wel de waarde toevoegt die het zou moeten toevoegen en de partij hiermee zijn eigen doel niet voorbij schiet.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:00

freespirit schreef:
x_Katja_x schreef:

Wat gebeurt er eigelijk als je niet op de lijsttrekker stemt, maar op iemand anders van de partij. En die persoon dan meer stemen heeft gekregen dan de lijsttrekker.