Moslimziekenhuis in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Moslimziekenhuis in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:00

nee dat is zo,maar een voorbeeld.
anders word het zo'n lang verhaal

ik ben geen racist,ik zeg alleen wat ik zie/hoor/merk

ook zoals ik al eerder zei,is RESPECT van beide kanten het sleutelwoord

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:03

ik kan geen respect meer voor ze opbrengen.! Scheve mond

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:03

Ik zie hier ook de toegevoegde waarde niet van. Een ziekenhuis is voor mensen die geholpen moeten worden of je nou zwart blank of paars bent.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:07

tottaly schreef:

ik moet toegeven dat het voor mij ook al heel moeilijk is,neem bijvoorbeeld iemand die de taal niet kent/wil leren.

en weet je wat dan nog zo erg is,er zijn wél mensen die het gewoon goed bedoelen en afwijzend staan tegenover mensen die zich belachelijk gedragen,maar die groep gaat daar dus gebukt onder

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:10

tottaly schreef:

dan kun je ook niet verwachten dat ze respect voor jou opbrengen!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:16

het zit dus echt in een viscieus circeltje

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:20

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken hoor, zo worden Moslims en Nederlanders gewoon gescheiden. Volgens mij helpt dit niet echt voor het idee dat moslims ook gewoon Nederlanders zijn. Ook krijg ik het gevoel dat ze niet tevreden zijn met Nederlandse ziekenhuizen, maar dan hadden ze hier niet moeten komen hoor

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:33

Marijkjuh schreef:
Ook krijg ik het gevoel dat ze niet tevreden zijn met Nederlandse ziekenhuizen, maar dan hadden ze hier niet moeten komen hoor

Dit idee komt niet vanuit moslims zelf en bovendien is het een 'creatie' van een zakenman waarvan ik niet denk dat het ook daadwerkelijk iets wordt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:34

dat is waar idd,al denk ik dat áls zo'n idee al daadwerkelijk word uitgevoerd,dat er toch veel moslims gebruik van zullen maken.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:37

Ik vind een ziekenhuis voor moslims echt 200% onzin!
Een ziekenhuis is er om geholpen te worden, ongeacht hoe je er uit ziet of wat je gelooft. Een apart ziekenhuis voor moslims is in mijn ogen dus niet nodig, omdat ze net zo goed naar een ''gewoon" ziekenhuis kunnen gaan.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:38

Sturkenboom zei een maand geleden met de verzekeraars om de tafel te wilen gaan maar tot op heden hebben die verzekeraars nog niks van hem vernomen. Haha!

"Sturkenboom heeft al eerder dingen geroepen in de media en daar is niets van terecht gekomen.” Mario Gibbels- Zorgvisie

Haha!

Dus waarom dit topic nou weer zoveel ophef veroorzaakt? Oh, laat me eens raden.....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:42

rare man,die sturkenboom...........

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:56

Whiz schreef:
tottaly schreef:

dan kun je ook niet verwachten dat ze respect voor jou opbrengen!!

Nee dat bedoel ik.
Waarom zou je moeite voor mensen gaan doen die je toch alleen maar de grond in boren als iemand anders van dezelfde nationaliteit(en dat zelfs nog niet eens, want bv Marokkanen worden erop aangekeken als bv een Tunesier iets doet, omdat Nederlanders het verschil niet zien) fout doet en jij doet niets verkeerds.
Er zitten bij alle nationaliteiten rotte appels tussen, maar als een moslim iets verkeerds doet, is het gelijk 10maal erger dan dat wanneer een bv. een Pool of Belg het heeft gedaan.

Maar daar heeft een ziekenhuis niets te maken.
Een ziekenhuis is om mensen te genezen en dat is nooit verkeerd.
En een ziekenhuis erbij is altijd goed, dat maakt weer plek in andere ziekenhuizen.
Toevallig is dit ziekenhuis voor moslims, maar dat zou niet uit mogen maken.

Snoevie: Hoeveel Nederlandse jongeren zijn al met politie in aanraking geweest?
Die zijn ook allerminst heilig.
En als je het over 1 op de 5 buitenlanders heb, heb je het over alle andere nationaliteiten dan NL.
Dat zijn dus niet alleen moslims.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:11

*zucht* ik word soms een beetje moe van constant mijn mening te verdedigen,omdat ik moslims niet de hemel in prijs.
nederlanders ook niet,die zijn ook niet heilig,maar daar hebben we het nu toch niet over?
laat ik het duidelijker formuleren:

1 op de 5 MAROKKAANSE jongeren komt in aanraking met de politie.
(OOK NEDERLANDERS!MAAR DAAR HADDEN WE HET TOCH NIET OVER)
en mensen worden daar gewoon bang van en gaan zich afzetten tegen vooral de moslimgemeenschap.

of neem nu het voorbeeld van de cartoons die van de profeet mohammed gemaakt zijn.
de hele moslimwereld(ook buiten ons kikkerlandje)staat gelijk op zijn kop,bedreigingen vliegen over en weer.
Dan geeft Madonna een show met elementen die voor de Christelijken onder ons beledigend kunnen zijn.
Maar de Christenen reageren lang niet zo overtrokken als de moslims,over het algemeen gesproken dan.
Ik heb een goede vriend en hij is van Turkse afkomst en ook moslim,en hij snapt al de ophef over die cartoons niet en schaamt zich voor de mensen die er zo achterlijk over doen.

en mede door dat soort dingen worden mensen bang voor moslims en gaan zich er tegen keren.

ik wil nog wel even benadrukken dat ik hiermee criminele nederlanders niet wil uitsluiten,maar daar ging nu het gesprek niet over.
(ik denk ik zeg het even,voor ik de tegenstanders weer op mijn dak krijg)

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:36

Snoevie schreef:
*zucht* ik word soms een beetje moe van constant mijn mening te verdedigen,omdat ik moslims niet de hemel in prijs.
nederlanders ook niet,die zijn ook niet heilig,maar daar hebben we het nu toch niet over?

en mensen worden daar gewoon bang van en gaan zich afzetten tegen vooral de moslimgemeenschap.

of neem nu het voorbeeld van de cartoons die van de profeet mohammed gemaakt zijn.
de hele moslimwereld(ook buiten ons kikkerlandje)staat gelijk op zijn kop,bedreigingen vliegen over en weer.
Dan geeft Madonna een show met elementen die voor de Christelijken onder ons beledigend kunnen zijn.
Maar de Christenen reageren lang niet zo overtrokken als de moslims,over het algemeen gesproken dan.
Ik heb een goede vriend en hij is van Turkse afkomst en ook moslim,en hij snapt al de ophef over die cartoons niet en schaamt zich voor de mensen die er zo achterlijk over doen.

en mede door dat soort dingen worden mensen bang voor moslims en gaan zich er tegen keren.

ik wil nog wel even benadrukken dat ik hiermee criminele nederlanders niet wil uitsluiten,maar daar ging nu het gesprek niet over.

Ik vind dat wanneer je er cijfers bijhaalt dat je dan van beide kanten moet zien.
Als het gewoon om jouw mening gaat, had ik er niets over gezegd.
Je zegt zelf al dat je goede vriend niets van de ophef snapt, zo zijn er veel meer.
Waarom dan toch zo negatief over een heel geloof?

Er zijn ook al genoeg oorlogen geweest die om het christendom gingen.
Oorlogen over geloof zijn er altijd al geweest en dat is niet alleen de islam geweest.
Ik vind het gewoon zo zonde dat iedereen alleen de slechte kanten ervan ziet en dat iedere moslim over 1 kam word gescheerd.
Nederlanders zien hunzelf als tolerante, nuchtere en openstaande mensen, maar dat zijn ze echt niet.

Daarnaast ging dit topic over een moslimziekenhuis en niet over hoeveel buitenlanders slecht zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:47

Moderatoropmerking:
Goede discussie, maar hou het wel een beetje rustig aub.

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:51

Ik vindt het grote onzin, moslims komen toch ook in gewonen ziekenhuizen! zullen we nederland gelijk in 2 stukken verdelen? Moslims komen naar nederland dus hebben ze zich wel een beetje aan te passen aan onze cultuur. en niet dit voor moslims dat voor nederlanders, gewoon samenwerken aan een goed nederland!

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:52

Snoevie schreef:

helemaal mee eens

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:55

Dergelijke discussies zijn altijd moeilijk omdat je vaak op moet passen om niks discriminerends te zeggen. Het is vaak een dunne lijn (of wordt zo ervaren) tussen je gefundeerde mening zeggen en te horen krijgen dat je discrimineert. Is een apart Moslim-ziekenhuis wenselijk? Nee, in het kader van integratie niet. Is het begrijpelijk dat Moslims een eigen ziekenhuis willen? Ja, natuurlijk, iedereen voelt zich nu eenmaal goed bij "zijn eigen ding". Wanneer zijn zaken overdreven en wanneer niet? Persoonlijk heb ik er geen last van als Moslims een eigen ziekenhuis hebben. Wat zou ik er ook voor last van kúnnen hebben? Maar dat neemt nog niet weg dat ik ook vind dat de integratie beter moet. Maar ja, kan integratie lukken als een boel mensen al op voorhand roepen dat "alle buitenlanders slecht zijn"? En integratie zal óók niet lukken als een ander roept dat "alle buitenlanders goed zijn". Mijn punt: oordeel over mensen als mensen, op basis van de dingen die je met elkaar hebt meegemaakt. En ga niet generaliseren omdat je met iemand die dan een andere kleur of geloofsovertuiging heeft een slechte ervaring hebt. Pas dan zal inburgering geen loze kreet meer zijn.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:59

chevax schreef:
Dergelijke discussies zijn altijd moeilijk omdat je vaak op moet passen om niks discriminerends te zeggen. Het is vaak een dunne lijn (of wordt zo ervaren) tussen je gefundeerde mening zeggen en te horen krijgen dat je discrimineert. Is een apart Moslim-ziekenhuis wenselijk? Nee, in het kader van integratie niet. Is het begrijpelijk dat Moslims een eigen ziekenhuis willen? Ja, natuurlijk, iedereen voelt zich nu eenmaal goed bij "zijn eigen ding". Wanneer zijn zaken overdreven en wanneer niet? Persoonlijk heb ik er geen last van als Moslims een eigen ziekenhuis hebben. Wat zou ik er ook voor last van kúnnen hebben? Maar dat neemt nog niet weg dat ik ook vind dat de integratie beter moet. Maar ja, kan integratie lukken als een boel mensen al op voorhand roepen dat "alle buitenlanders slecht zijn"? En integratie zal óók niet lukken als een ander roept dat "alle buitenlanders goed zijn". Mijn punt: oordeel over mensen als mensen, op basis van de dingen die je met elkaar hebt meegemaakt. En ga niet generaliseren omdat je met iemand die dan een andere kleur of geloofsovertuiging heeft een slechte ervaring hebt. Pas dan zal inburgering geen loze kreet meer zijn.

Hulde! Afgod Hier ben ik het absoluut mee eens! Het gaat om de mens zelf, en niet om de kleur of wat dan ook van de mens. Ik vind het ook verschrikkelijk dat er anno 2006 nog zoveel gediscrimineerd wordt in ons land, we zouden beter moeten weten...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:03

@Lepeltje21: we zouden inderdaad beter moeten weten. Maar volgens mij zal het nooit echt veranderen. Mijn dochter zit op een school waar heel veel buitenlandse kindjes ook naar toe gaan. Op voorhand kregen we erg veel commentaar, want "buitenlandse kinderen hebben een taalachterstand en daar wordt jouw kind de dupe van". Nog nooit iets van gemerkt, maar onze 6-jarige dochter kon me gisteren wel precies uitleggen wat het suikerfeest is!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:04

chevax schreef:

Ben ook helemaal met je eens! OK dan!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:08

@chevax Ik denk ook niet dat het snel gaat veranderen... Ik heb zelf in het buitenland gewoond en weet hoe moeilijk het is om je thuis te voelen in een ander land, en hoe het is als mensen je uitlachen omdat je de taal niet (goed) beheerst. Als iedereen zou weten hoe dat is en zich zou verplaatsen in de ander, zou het wel anders zijn, maar helaas...

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:10

Lepeltje21 schreef:
@chevax Ik denk ook niet dat het snel gaat veranderen... Ik heb zelf in het buitenland gewoond en weet hoe moeilijk het is om je thuis te voelen in een ander land, en hoe het is als mensen je uitlachen omdat je de taal niet (goed) beheerst. Als iedereen zou weten hoe dat is en zich zou verplaatsen in de ander, zou het wel anders zijn, maar helaas...

De buitenlanders hier hebben daar ook moeite mee.
Ze zijn zich hier buitenlander, maar in hun eigen land ook, omdat de gemeenschap daar hen als Nederlanders zien.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:10

Dit vind ik zo belachelijk veel b uitenlanders zeggen dat ze zich gediscrimineerd worden maar wie discrimineerd ons nou dan Ja inderdaad de buitenlander, Zwarte scholen speciale ziekenhuis, sorry hoor maar dit gaat te ver. Heb er geen respect voor:n