magere modellen uit de tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: magere modellen uit de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:31

inderdaad, en alstublief zegt iemand dat de modellen nu dik moeten zijn (daar gaat de discussie trouwens niet eens om)
maatje achterdertig is heus nie dik dus waarom zo een modellen laten zien.
en ja volle maten moddelen bestaan ook, en die kunnen evenmin mooi zijn maar daar gaat de discussie ook nie om.
En ook gaat die niet over het feit dat wel of niet dikke mensen vatsig zijn. Slapen

Toch vind ik schoonheid van binnen zitten, dan heb ik liever een meisje die molliger is. Dan iemand zichzelf mooier vind, en haar het bijkomend recht geeft om te beoordelen. dat iemand wel dan niet lelijk is.

les één kijk naar je zelf Knipoog en wie perfect is gooit de eerste steen i geuss

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:35

DarkDreamer schreef:

Verder vind ik die nieuwe regel wel best. Al vind ik dat ze mensen die gewoon zo gebouwd zijn ook nog wel moeten toestaan. Anders krijg je weer dat mensen zich zelf gaan vol stoppen omdat ze maatje 38 willen hebben Scheve mond

Daar hoef je niet zoveel moeite voor te doen. Als je lang genoeg bent om model te zijn is maat 38 een gewoon gewicht, daar zijn ze vanuit gegaan.
Je zou bv kunnen sporten. Spieren wegen ook, en het maakt je mooier als ze op de goede plek zitten.
Knipoog

Overigens, als je heel mager wordt, verlies je ook je borsten, want dat is vet. Dus als je aankomt, heb je wel een mooi cadeau erbij, grotere borsten. Nu nemen de modellen vaak silicone borsten. In Brazilië, waar ze de kleinste borsten ter wereld hebben, heeft bijna elke vrouw die het betalen kan silicone borsten en het grootste deel van de modellen.
En wat te denken van je kont? Dat is ook vet. En waar vallen mannen op? Juist: borsten en kont.
Dus "mooi" en aantrekkelijk, is juist voller en niet mager. Toch denken meisjes vaak dat ze mager/slank moeten zijn om aantrekkelijk te zijn . WAAR KOMT DAT IN HEMELSNAAM VANDAAN?????

Overigens is de nieuwe trent al kont implantaten.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:57

Ja, kontimplantaten, daar snap ik helemaal niets van!! Ik ben 'gezegend' met een rond achterwerk en er niet al te blij mee. Aan de ene kant weet ik dat jullie gelijk hebben als je zegt dat wat ronder beter en mooier is dan dat hele dunne, maar waarom stáát alles die mensen dan zoveel beter? (extreem dun even achterwege gelaten).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:01

omdat we dat gewoon zijn, en ingeprent is. Je ziet dat goed. Bv bij stammen in afrika is het juist omgekeerd ingeprint daar is dik en mollig mooi en dun ieuw Knipoog
Het is louter gewoonte, plus dat we in een redelijk opervlakkige wereld leven. Waar je gekeurd word op schoonheid niet innerlijk.

38 vind ik een mooi maatje voor een model zeker als je 1m80 bent. En inderdaad kontimplantaat is erg en nog eens heel gevaarlijk ook. Ziek
Maar soms doen ze gewoon lipo op de buik en spuiten ze het vet terug in de kont. Het is maar een bezigheid he Sigaar

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 11:46

Behalve dat wat katiavl zegt, een slank mens in goed kleding staat beter dan een voller mens in te strakke kleding. Maar als een vol mens de juiste kleding draagt, staat dat ook mooi, hoor. Ik ken hier een vrouw die zo duk is als het model in lingerie dat hier ergens voorbij kwam, maar ze laat alle mannenhoofden draaien hoor, omdat ze er gewoon fantastisch uitziet altijd.

En in de cuklturen waar dik mooi is, dragen ze ook de kleding ernaar, moet je maar opletten.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:26

Lusitana schreef:
DarkDreamer schreef:

Verder vind ik die nieuwe regel wel best. Al vind ik dat ze mensen die gewoon zo gebouwd zijn ook nog wel moeten toestaan. Anders krijg je weer dat mensen zich zelf gaan vol stoppen omdat ze maatje 38 willen hebben Scheve mond

Daar hoef je niet zoveel moeite voor te doen. Als je lang genoeg bent om model te zijn is maat 38 een gewoon gewicht, daar zijn ze vanuit gegaan.
Je zou bv kunnen sporten. Spieren wegen ook, en het maakt je mooier als ze op de goede plek zitten.
Knipoog

Overigens, als je heel mager wordt, verlies je ook je borsten, want dat is vet. Dus als je aankomt, heb je wel een mooi cadeau erbij, grotere borsten. Nu nemen de modellen vaak silicone borsten. In Brazilië, waar ze de kleinste borsten ter wereld hebben, heeft bijna elke vrouw die het betalen kan silicone borsten en het grootste deel van de modellen.
En wat te denken van je kont? Dat is ook vet. En waar vallen mannen op? Juist: borsten en kont.
Dus "mooi" en aantrekkelijk, is juist voller en niet mager. Toch denken meisjes vaak dat ze mager/slank moeten zijn om aantrekkelijk te zijn . WAAR KOMT DAT IN HEMELSNAAM VANDAAN?????

Overigens is de nieuwe trent al kont implantaten.

Nou tis niet zozeer dat ik graag aan wil komen omdat ik anders geen model zou kunnen zijn. Ik moet er niet aan denken om model te zijn Nagelbijten / Gniffelen
Anyway:
Het komt er voor mij op neer dat als ze maat 38 instellen er vast mensen zijn die zich zelf echt gaan vol stoppen, wat mij ook weer niet goed lijkt. Knipoog

Maar ik vind de regel wel prima Ja ik zelf heb maat 34/36 (verschilt meestal per broek). Ik pas zelf wel 5x in de broek van mijn beste vriendin, mischien wel vaker. Zij heeft mijn maat nu als voorbeeld genomen, als streef punt om af tevallen. Dat vind ik persoonlijk niet echt geruststellend. Zij word ook door haar moeder de grond in gebeukt over haar gewicht dus dit verergert haar slechte zelfbeeld alleen maar. Ik heb haar nu al 100x gezecht dat ze ook gewoon naar een maatje 40 ofzo kan afvallen op een rustig tempo, maar zij wil binnen een jaar naar mijn maat afvallen. Ik denk dat het in haar geval wel beter is als er ook vollere modellen komen zodat haar moeder ook kan zien dat dat ook gewoon gewaardeerd word en mooi is, zegmaar. Scheve mond

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:27

Ik denk niet dat het echt zou helpen als er nu inene vollere modellen komen voor je vrienden, darkdreamer Knipoog
Het ideaalbeeld van slank zit er zo ingeramd dat wat dikkere modellen daar niet 123 wat aan zullen veranderen. Overigens komt dat beeld ook niet alleen bij de modellenwereld vandaan. Ik bedoel; hoe vaak kijken de meeste mensen nou naar een modellenshow?? Je hebt natuurlijk wel nog de reclame foto's enzo, maar ik denk zelf dat slanke meisjes in films en bv. populaire slanke meisjes die bij je in de klas zitten veel meer invloed hebben. En vlak ook jongens niet uit Knipoog Ik ken zat jongens die echt niet op een wat dikker meisje zouden vallen. Oppervlakkig, maar waar.

Neemt niet weg dat ik het een goede zet vind van de modewereld. Als je nagaat dat modellen minstens 1,75 (geloof ik?) moeten zijn, zullen ze met maatje 38 nog steeds dun genoeg zijn Knipoog En ik denk dat dat idd de druk op modellen wat zal verminderen waardoor er misschien ook minder anorexia ontwikkelen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 13:05

In alle tijdschriften kom je reclames tegen. Daarvoor worden modellen gebruikt. En wat denk je van TV reclames? Posters bij de bushaltes enzo...
Je wordt meer geconfronteerd met magerheid dan je bewust bent.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:40

Jullie hebben natuurlijk gelijk, wanneer een voller persoon goed gekleedt is ziet die er ook veel beter uit dan een dun slecht gekleedt persoon, net als andersom. Logisch. Ik heb af en toe een beetje weinig logica denk ik Lachen

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:57

Lusitana schreef:
In alle tijdschriften kom je reclames tegen. Daarvoor worden modellen gebruikt. En wat denk je van TV reclames? Posters bij de bushaltes enzo...

Als mensen echt zo dom/naïef zijn om ondergewicht n.a.v. een postertje als de norm gaan zien moeten ze dat zelf fijn weten. In Nederland gaat overgewicht een enorm probleem worden over een tijdje, het gaat Amerikaanse vormen aannemen. Ga dan in godsnaam geen modellen met maat 44 neerzetten, het is schadelijker om dát als norm te zien. Mensen met anorexia ontwikkelen in het in de meeste gevallen toch als gevolg van een dieperliggend probleem, zo'n poster is misschien een trigger voor ze maar het blijft een feit dat overgewicht hier een veel groter probleem is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 20:07

Er worden geen modellen met maat 44 neergezet, maar modellen met een gezond gewicht voor hun lengte, dus met een BMI tussen de 18 en 24. Ze spreken van maat 38 en ja, tegenwoordig heet dat misschien maat weet ik het wat, omdat ze hebben zitten rommelen met de maten omdat men een zo´n laag mogelijk nummer wil kleden, maar het gaat dus om een gezonde maat bij de lengte die gewenst is bij modellen.

Overgewicht is zeker ook een groot probleem, maar dat treft de modellen wereld niet. De regel is voor de modellen wereld, om uithongering onder de modellen te voorkomen. Het is alleen zijdelings verbonden aan de voorbeeldfunctie, omdat modellen wel het schoonheidsideaal aangeven.

Zowel bij overgewicht als ondergewicht gaat het over gezondheid en niet over maatjes of wat mooi is/wordt gevonden.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:04

Veel mensen zouden het anders graag zien, dikke modellen [neem bijvoorbeeld een Viva-special, er stonden alleen maar echt stevige vrouwen in en daar werd behoorlijk positief op gereageerd].
Over die uithongering onder modellen: daar kan ik me echt niet druk om maken. Er zullen er genoeg zijn die géen anorexia hebben maar gewoon veel voor dat leven over hebben en die discipline handhaven blijkbaar.
Sneu voor de eetstoornisgevallen, maar die gaan toch wel door als de norm maat 38 wordt, dat is nl. gewoon een ziekte waar zulke maatregelen niet tegen helpen.

Tja, en zoals ik al veel eerder zei in dit topic, qua catwalkmodellen blijf ik maatje 34 het mooiste vinden.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:21

ik ben nadat ik de pil ben gaan slikken aangekomen.

ik ben rond geworden, en dat is juist sexy!!! lekker vrouwelijk, heupen, borsten en een platte buik, maar wel met een klein bolletje. die elke vrouw heeft Bloos Haha!

en ik ben blij met mijn maat 38, en ik hoef niet lang en een stok te zijn. vroeger heb ik ooit een opmerking naar mijn hoofd gehad dat ik een plank was. potverdrie. ik zal hem eens laten zien wat cup 75c is Knipoog Tong uitsteken (sorry, mijn vrouwelijkheid komt omhoog, ben vrijgezel sinds een maand, dus ik zie overal knappe mannen Haha! Knipoog )

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:49

Lusitana schreef:

Ja maar op hoeveel van die posters staan daadwerkelijk modellen met maatje 34??
Ik kan zo meer reclames opnoemen met "normale" mensen dan met bloedmooie, superdunne modellen..En posters zijn vaak ook afgeleid van tv reclames. Het meest kom je die mensen tegen in de kledingwereld. Zelfs in de haar-, make up en geurtjes industrie zie je vaak alleen een hoofd van een model. Dus in een tijdschrift als glamour zal je wel aardig wat dunne modellen tegenkomen, maar bv in de prive al een stuk minder.

Tuurlijk kom je magere mensen tegen en ik denk dat de druk in de modellenwereld echt wel zo groot kan zijn dat modellen daardoor anorexia ontwikkelen. Maar ik denk dat daarbuiten de invloed meer van de omgeving komt dan direct van modellen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 11:43

fourth schreef:
Tja, en zoals ik al veel eerder zei in dit topic, qua catwalkmodellen blijf ik maatje 34 het mooiste vinden.

Bij een model van 1.85m is dat een skelet. (vind je dat echt mooi, zo´n junkie uiterlijk?).Bij een model van 1.65m gewoon tenger. En dat kan heel mooi zijn, ja. Het zit ´m niet zo in het getal van de maat hoor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 11:46

milo schreef:
en ik ben blij met mijn maat 38, en ik hoef niet lang en een stok te zijn. vroeger heb ik ooit een opmerking naar mijn hoofd gehad dat ik een plank was.

Wat mij overkwam toen ik nog mager was, was dat iedereen vroeg of het wel goed met me ging.
Nu ben ik ziek (maar dikker) en zegt iedereen :"Maar je ziet er goed uit!"
Met andere woorden: mager wordt toch nog aan ziekelijk verbonden en voller aan gezond zijn, hoe kan mager dan een schoonheidsideaal zijn?