Mogelijke invoerign islamitische wetgeving..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Mogelijke invoerign islamitische wetgeving..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:45

beantsje schreef:
...en dat was nou net het punt van Donner.

DAn zouden ze dat eens moeten veranderen. Niet dat ik er bang voor ben, maar het idee dat het theoretisch mogelijk is, vind ik al te gek voor woorden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:11

Ehm, jullie doen allemaal alsof Donner met iets wereldschokkends is gekomen, maar als goed ingeburgerde Nederlanders zijn jullie toch al lang op de hoogte van deze nadelen van democratie?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:12

Desiree schreef:
beantsje schreef:
...en dat was nou net het punt van Donner.

DAn zouden ze dat eens moeten veranderen. Niet dat ik er bang voor ben, maar het idee dat het theoretisch mogelijk is, vind ik al te gek voor woorden.

Wat wil je dan. Een staatsvorm waarbij geen enkele wijziging mogelijk is, ook al zou 2/3 van de samenleving iets in de grondwet willen wijzigen? Volgens mij noemen ze dat ook wel een dictatuur!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:21

Maar dit is een tegenstrijdige regel. De sharia houdt in dat bepaalde mensen hun rechten afgepakt worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:27

De regel zelf is niet tegenstrijdig, maar inderdaad, de gevolgen zijn dat wel.

Maar als je het anders doet, door dat soort beslissingen te verbieden, dan heb je dus geen keuzevrijheid meer. De keuze aan het volk/de meerderheid betekent ook dat het volk of de meerderheid foute keuzes kan maken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:28

de sharia invoeren omg waar gaan we heen met nederland....word dit aze marokko 2 ofzo:s....
ik ga fijn wilders stemmen...
zoals desiree zegt in de sharia worden idd sommige rechten voor mensen afgepakt
als dit erdoor komt hoop ik toch snel dat ik het land uit vlucht..
de koran/sharia krijgt steeds meer de overhand in nederland....
om het maar even netjes te houden de zwarten gaan straks over de blanken heersen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:31

buster4ever schreef:
de sharia invoeren omg waar gaan we heen met nederland....word dit aze marokko 2 ofzo:s....

Misschien moet je het hele verhaal even lezen Knipoog

De sharia gaat niet ingevoerd worden. Donner wil de Sharia niet invoeren. Veel moslims willen de Sharia ook helemaal niet invoeren.

Het was een VOORBEELD, dat ook aan democratie bepaalde nadelen zitten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:35

In dit geval kun je eigenlijk praten van een contradictie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:38

Ja, dat klopt. En 1 waar geen goede oplossing voor is, want elke oplossing heeft ook weer nadelen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:16

Zolang er mensen zijn, zijn er meningen. Zolang er meningen zijn, zijn we het niet met elkaar eens Clown

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:18

Ik heb de oplossing Haha!

Jullie verkiezen met z'n allen Karl tot dictator en ik zal er op een bijzonder verlichte manier voor zorgen dat alle grondrechten gewaarborgd blijven Haha! Haha! Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:28

Karl66 schreef:
Ik heb de oplossing Haha!

Jullie verkiezen met z'n allen Karl tot dictator en ik zal er op een bijzonder verlichte manier voor zorgen dat alle grondrechten gewaarborgd blijven Haha! Haha! Haha!

Dan zul je eerst de politiek in moeten. Ik geloof dat er in alle districten wel Bokkers wonen, dus aan de handtekeningen kom je wel Knipoog
Nu nog een goede naam voor je partij en 12,500 euro om je in te schrijven (als ik mijzelf niet vergis).
Je campagne kun je wel op Bokt voeren, misschien kom je dan aan 1 zetel (precies genoeg) Tong uitsteken Pling

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:36

Met één zetel blijft het moeilijk om dictator te worden Huilen

Maar het punt is, wil je er zeker van zijn dat jouw waarden niet afgeschaft worden dan moet je op zoek naar een dictator om jouw waarden te verdedigen. Zo niet, dan zal je moeten accepteren dat er in een democratie mensen met verschillende normen en waarden wonen en dat er in de wetgeving ook met die anderen rekening gehouden moet worden.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:40

Karl66 schreef:
Met één zetel blijft het moeilijk om dictator te worden Huilen

Maar het punt is, wil je er zeker van zijn dat jouw waarden niet afgeschaft worden dan moet je op zoek naar een dictator om jouw waarden te verdedigen. Zo niet, dan zal je moeten accepteren dat er in een democratie mensen met verschillende normen en waarden wonen en dat er in de wetgeving ook met die anderen rekening gehouden moet worden.

Huilen Jammer.

Ik denk dat ik zelf dan ook maar de politiek in ga. Jongste vrouwelijke minister president van NL. Let maar op Vork

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:46

pairadice schreef:

Vanessa24 schreef:
Dan hopen we maar dat de meerderheid in ons land geen islamitische gedachten heeft Knipoog

Dan vraag ik me toch echt af wat er mis is met Islamitische gedachten.... Ik ken meer dan genoeg moslims die er niet over peinzen om de Sharia in te voeren. Net zoals ik meer dan genoeg christenen ken die voor het kiesrecht voor vrouwen zijn en het vanzelfsprekend vinden dat vrouwen een actieve rol in de politiek kunnen spelen.

De quote van Klijn staat nu onder mijn naam, maar de uitspraak is niet van mij Knipoog

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:24

Kwam dit topic toevallig tegen en hoewel ik niet alle 7 pagina's gelezen heb moet me toch iets van het hart.

Ik lees hier dat het niet zo'n vaart zal lopen aangezien de kans klein is dat 2/3 van de bevolking vóór invoering van de sharia is. Dat geloof ik best, maar vergeet niet dat lang niet alle mensen gaan stemmen, en dat als ze al gaan stemmen ze dat op heel verschillende partijen doen. Het is dus theoretisch mogelijk - en niet ondenkbaar - dat er één islamitische partij opgericht wordt waar een zeer groot deel van de islamitische gemeenschap op gaat stemmen. En zo kan het gebeuren dat een 'sharia' geen ver-van-mijn-bed-show meer is.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:30

Jep, als er 1 charismatische moslim (a lá Pim) op staat en een partij op richt, kan hij ongeveer 1.000.000 stemmen verwachten.
Ben ik met je eens Ellenlouise.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:33

ellenlouise schreef:
Kwam dit topic toevallig tegen en hoewel ik niet alle 7 pagina's gelezen heb moet me toch iets van het hart.

Ik lees hier dat het niet zo'n vaart zal lopen aangezien de kans klein is dat 2/3 van de bevolking vóór invoering van de sharia is. Dat geloof ik best, maar vergeet niet dat lang niet alle mensen gaan stemmen, en dat als ze al gaan stemmen ze dat op heel verschillende partijen doen. Het is dus theoretisch mogelijk - en niet ondenkbaar - dat er één islamitische partij opgericht wordt waar een zeer groot deel van de islamitische gemeenschap op gaat stemmen. En zo kan het gebeuren dat een 'sharia' geen ver-van-mijn-bed-show meer is.

Het ligt er maar net aan wat de islamitische partij als doel voor ogen heeft. Vergeet niet dat islamitische vrouwen mogen stemmen hier, die zitten echt niet op de Sharia te wachten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:54

Schimmelig schreef:
Jep, als er 1 charismatische moslim (a lá Pim) op staat en een partij op richt, kan hij ongeveer 1.000.000 stemmen verwachten.

Dan hebben ze nog maar 59% van de niet-moslimbevolking te overtuigen Lachen Eitje!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:28

59%? Zouden ze dat werkelijk halen???

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:30

Shadow0 schreef:
Schimmelig schreef:

Dan hebben ze nog maar 59% van de niet-moslimbevolking te overtuigen Lachen Eitje!

Nouuu Tong uitsteken
Met 1 milj. stemmen heb je toch een aardig partijtje (nu ga ik er vanuit dat de vrouwen ook zullen stemmen), maar weet niet van te voren of dat ook zo is.
En ik hou nu geen rekening met de mensen onder de 18 jaar, etc.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:51

Precies Schimmelig, en dan kan dat zomaar één van de grotere partijen worden. Best niet leuk...
Sowieso als je jezelf een 'islamitische' partij noemt, wil dat zeggen dat je de normen en waarden van de Koran uit wil dragen (net als de SGP dat met de bijbel doet). Anders zou je wel een 'gewone' partij oprichten, nietwaar?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:55

SGP Gestoord
Sharia Gestoord

Vroeger (toen ik een jaar of 6 was) had ik altijd het gevoel dat mijn generatie het anders zou doen. Wat was ik een kleine optimist Gestoord

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:02

in nederland vind ik dit echt ''not done''...

vrouwen mogen martelen omdat zij vreemdgaan.. eerder sadistisch dan de wil van God lijkt mij.. (of Allah in hun geval) maargoed.. laten we ervan uitgaan dat de mensen in de tweede kamer rationeel genoeg zijn om tégen dit voorstel te stemmen!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:06

Het bovenstaande verwacht ik niet (''De Pedoparij'' is er ook doorgekomen) ...