beantsje schreef:...en dat was nou net het punt van Donner.
DAn zouden ze dat eens moeten veranderen. Niet dat ik er bang voor ben, maar het idee dat het theoretisch mogelijk is, vind ik al te gek voor woorden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beantsje schreef:...en dat was nou net het punt van Donner.
Desiree schreef:beantsje schreef:...en dat was nou net het punt van Donner.
DAn zouden ze dat eens moeten veranderen. Niet dat ik er bang voor ben, maar het idee dat het theoretisch mogelijk is, vind ik al te gek voor woorden.
buster4ever schreef:de sharia invoeren omg waar gaan we heen met nederland....word dit aze marokko 2 ofzo:s....
Karl66 schreef:Ik heb de oplossing![]()
Jullie verkiezen met z'n allen Karl tot dictator en ik zal er op een bijzonder verlichte manier voor zorgen dat alle grondrechten gewaarborgd blijven![]()
![]()
Karl66 schreef:Met één zetel blijft het moeilijk om dictator te worden![]()
Maar het punt is, wil je er zeker van zijn dat jouw waarden niet afgeschaft worden dan moet je op zoek naar een dictator om jouw waarden te verdedigen. Zo niet, dan zal je moeten accepteren dat er in een democratie mensen met verschillende normen en waarden wonen en dat er in de wetgeving ook met die anderen rekening gehouden moet worden.
pairadice schreef:Vanessa24 schreef:Dan hopen we maar dat de meerderheid in ons land geen islamitische gedachten heeft![]()
Dan vraag ik me toch echt af wat er mis is met Islamitische gedachten.... Ik ken meer dan genoeg moslims die er niet over peinzen om de Sharia in te voeren. Net zoals ik meer dan genoeg christenen ken die voor het kiesrecht voor vrouwen zijn en het vanzelfsprekend vinden dat vrouwen een actieve rol in de politiek kunnen spelen.
ellenlouise schreef:Kwam dit topic toevallig tegen en hoewel ik niet alle 7 pagina's gelezen heb moet me toch iets van het hart.
Ik lees hier dat het niet zo'n vaart zal lopen aangezien de kans klein is dat 2/3 van de bevolking vóór invoering van de sharia is. Dat geloof ik best, maar vergeet niet dat lang niet alle mensen gaan stemmen, en dat als ze al gaan stemmen ze dat op heel verschillende partijen doen. Het is dus theoretisch mogelijk - en niet ondenkbaar - dat er één islamitische partij opgericht wordt waar een zeer groot deel van de islamitische gemeenschap op gaat stemmen. En zo kan het gebeuren dat een 'sharia' geen ver-van-mijn-bed-show meer is.
Schimmelig schreef:Jep, als er 1 charismatische moslim (a lá Pim) op staat en een partij op richt, kan hij ongeveer 1.000.000 stemmen verwachten.
Ben ik met je eens Ellenlouise.
Shadow0 schreef:Schimmelig schreef:Jep, als er 1 charismatische moslim (a lá Pim) op staat en een partij op richt, kan hij ongeveer 1.000.000 stemmen verwachten.
Ben ik met je eens Ellenlouise.
Dan hebben ze nog maar 59% van de niet-moslimbevolking te overtuigenEitje!