'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:53

jaaaa ernstig he?

Hoorde het vanmorgen van mijn vader! Gestoken/beten door een pijlstaartrog?

Hmm eigenlijk was het voorbestemd dat het een krokodil moest zijn Knipoog

Ik vind het best jammer, altijd lachen die vent!

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:56

Wat erg!
Maarja, je kon het wel verwachten, als hij nu niet was gestoken door een pijlstaartrog, was ie over een paar jaar wel gegrepen door een krokodil of een slang, denk ik.
Hij lokte dieren wel uit, i.m.o.
Hij hoefte niet het hok in gaan om de krokodillen te voeren, hij had het vlees ook over het hek kunnen gooien.
Wel verschikkelijk voor zijn vrouw en zijn kinderen, en ook voor hemzelf natuurlijk.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:57

Nathalie02 schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb al een paar keer in flink lastige situaties gezeten, dat het allemaal maar net aan goed ging. Voor hetzelfde geld was het fout gegaan, het gaat dagelijks met paarden goed fout.

Ook met paarden gaat het fout, maar vaak in mindere mate als met krokodillen etc.
Ik heb ook al heel wat botten gebroken door paarden, maar ze zijn zeker niet zo gevaarlijk als de roofdieren waar hij zich mee bezig hield.

Er gebeuren met alle soorten dieren lastige situaties, maar met zulke ontzettend gevaarlijke dieren die het vaak op jouw gemunt hebben, is het risico veel groter om gewond of dood te gaan, dan met paarden.
Daarnaast gaat het er niet om dat paarden net zo gevaarlijk zijn als roofdieren.

Steve Irwin bracht de mensen dichterbij dieren waar gewone mensen weinig tot geen interesse in hadden en bracht dat superleuk, over-the-top en met veel enthousiamse voor zijn werk.
Ik denk dat hij liever wat langer had geleefd, maar toch op zijn manier gelukkig is gestorven.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:57

Douni schreef:
hallow schreef:
maar het dier blijft toch niet stil zitten? zo kun je mensen wel laten zien wat je bedoeld... trouwens pakte hij niet altijd dieren op.
En zolang de dieren geen pijn lijden is dat toch niet zo erg?

Vind ik ook, hij was er juist hartstikke goed voor.
Oke, het is niet slim om een giftige slang op te pakken, maar hij deed niet anders van kleins af aan, dan weet je hoe je er mee om moet gaan.

precies.. mede dankzij Steve weten een heleboel mensen nu wat te doen bij een beet, wurg,gif en niet giftige slangen zijn, waar ze leven, de tekenen dat ze aanvallen/zich begreigt voelen ect.

Dankzij mensen als Steve zijn wij wat meer bewuster van de dierenwereld

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:59

Douni: Paarden zijn juist gevaarlijk omdat ze geen roofdieren zijn. Omdat ze om niks kunnen vluchten en jou dan over het hoofd zien. Vorige week las ik nog een bericht dat een vrouw om het leven was gekomen omdat haar paard op hol sloeg. Ik denk dat als je echt de statistieken bekijkt de aantal niet zo heel erg ver van elkaar af liggen.

De discussie ging er (althans bij mij) dat iedereen een risico neemt die met dieren omgaat. Of het nou een krokodil of een paard is.
Laatst bijgewerkt door Nathalie02 op 04-09-06 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:59

Het was zoals zoveel hier zeggen eigenlijk wel te verwachten..
Desalniettemin blijft het erg voor de nabestaanden..

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:01

Nathalie02 schreef:
Douni: Paarden zijn juist gevaarlijk omdat ze geen roofdieren zijn. Omdat ze om niks kunnen vluchten en jou dan over het hoofd zien. Vorige week las ik nog een bericht dat een vrouw om het leven was gekomen omdat haar paard op hol sloeg. Ik denk dat als je echt de statistieken bekijkt de aantal niet zo heel erg ver van elkaar af liggen.

Er zijn ook veel meer mensen die met paarden werken, dan mensen die met roofdieren werken.
Dus dan is het normaal dat er veel ongelukken met paarden gebeuren.
Paarden zijn gevaarlijk, dat ontken ik niet, maar dat kun je niet vergelijken met deze dieren.

Maar dat is weer een andere discussie Knipoog

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:04

Douni schreef:
Nathalie02 schreef:

Er zijn ook veel meer mensen die met paarden werken, dan mensen die met roofdieren werken.
Dus dan is het normaal dat er veel ongelukken met paarden gebeuren.
Paarden zijn gevaarlijk, dat ontken ik niet, maar dat kun je niet vergelijken met deze dieren.

Maar dat is weer een andere discussie Knipoog

Dat klopt. Knipoog

Waar het mij vooral om ging is dat sommige berichten bij mij overkwamen dat het z'n eigen schuld was omdat hij een risico nam. Maar het is geloof ik nu wel duidelijk dat ik vind dat wij dat net zo goed doen. Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:06

het is ook op rtl nieuws

het is jammer dat ie dood is hij heeft enorm veel gedaan voor flora en fauna.
mijn condoleances aan de na besaande

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:10

Aaaah, ik zie het net Scheve mond
Klóte man Verdrietig

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:15

Zo ik hoorde het vanmorgen, echt erg. Maar dit zat er dus een keer aan te komen.
Was er risicovol wat hij deed!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:17

Ik hoorde het vanochtend vroeg ook op het nieuws ja... Was toch even sprakeloos...

Die man is veel te vroeg gestorven, het was dan wel niet mijn favoriete programma om naar te kijken. (Hield het nooit zo erg lang vol want o wat is hij druk!!) Maar hij wist er wel heel veel van en kende gewoon geen angst. Misschien is dát ook de reden dat het hem een keertje fataal werd?
1x een moment van onoplettendheid en het kan gebeurd zijn...

Heel triest voor hem en zijn familie Ach gut

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:18

Staat dat ongeluk ook op tape?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:19

Odyne schreef:

Dat zal best, ze waren volgens de nieuwsberichten aan het flimen. Ik neem aan dat zoiets niet uitgezonden wordt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 12:21

Nathalie02 schreef:
Odyne schreef:

Dat zal best, ze waren volgens de nieuwsberichten aan het flimen. Ik neem aan dat zoiets niet uitgezonden wordt.

Het zal niet uitgezonden worden, maar zal vrees ik nog wel het internet overgaan...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:21

May he rest in peace...in het harnas gestorven. He lived life to the max.

Heel veel sterkte aan de nabestaanden...

Ezri_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:21

Ja dit zat er wel een keer aan te komen natuurlijk, wie op het randje leeft gaat er ooit eens overheen.
Toch vindt ik het voor zijn vrouw Terry en zijn 2 kinders erg rot, zij gaan een hele zware tijd krijgen.
Steve Irwin, we hebben van je mogen genieten...R.I.P

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:22

Nathalie02 schreef:
Odyne schreef:

Dat zou wat zijn zeg als ze dat gaan uitzenden Scheve mond .. Lijkt me al erg genoeg als dat mijn vader zou overkomen.. En ik zou het ook nog eens op tape zien.. Scheve mond

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:23

Hij is de eerste dode door een pijlstaartrog. (als ik goed heb)

Toch wel erg cru!
Veel sterkte voor terri en kinders.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:24

Cayenne schreef:
Hij was zijn hele leven nog niet eens door een slang gebeten of een krokodil, en wie weet hoe lang dat goed had kunnen gaan, dit was mijn insziens niet te verwachten Dan kun je ook zeggen dat iemand die iedere dag aan druk wegverkeer deel neemt in het verkeer zal overlijden.

Heb trouwens weldegelijk eens een afevering gezien dat hij door een slang werd gebeten en zichzelf tegengif moest toedienen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 12:26

Eejj schreef:
Dat zou wat zijn zeg als ze dat gaan uitzenden Scheve mond .. Lijkt me al erg genoeg als dat mijn vader zou overkomen.. En ik zou het ook nog eens op tape zien.. Scheve mond

Offtopic: Doet me denken aan die man die met wilde beren omging alsof het tamme dieren waren. Ging er op uit, zette zijn camera neer, en filmde zichzelf terwijl hij met de beren omging... Op die manier heeft hij zijn eigen dood gefilmt, omdat er uiteindelijk toch een beer was die hem zat was en greep.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:27

Ik schrok best wel toen ik het hoorde. Ik vind zijn programma's altijd wel leuk!
Sterkte voor de nabestaande.

XUlyssesX

ik was een fan van hem
hoe hij de dieren respecteerde en toch met grenzen die hij toch nog wel had.. de grenzen van de dieren opzocht..
hij kwam altijd overal makkelijk van af..
een land mens was het.. en dat hij uitgerekend in het water over leed.. is dikke pech... hij was altijd op het land je zag hem niet vaak in het water.. had hij nou maar gewoon op het land gebleven.

hij dee wel gevaarlijk met zijn baby toen hij de krokodillen voerder terwijl hij zijn kind in zijn arm had..
maar ik heb respect voor de man.

zal je missen steve..
wat erg ook voor zijn vrouw en kinderen..
rust in vrede...

hallow

Mariska_28 schreef:
Eejj schreef:

Offtopic: Doet me denken aan die man die met wilde beren omging alsof het tamme dieren waren. Ging er op uit, zette zijn camera neer, en filmde zichzelf terwijl hij met de beren omging... Op die manier heeft hij zijn eigen dood gefilmt, omdat er uiteindelijk toch een beer was die hem zat was en greep.

tuurlijk is hij wel een keer gebeten:

Discovery Channel presentator 'Crocodile hunter' Steve Irwin was onaangenaam verrast toen hij, tijdens een demonstratie voor honderden autohandelaren in Alice Springs, Australie, gebeten werd door een varaan.

De wereldberoemde dieren presentator was bezig te demonstreren hoe 'daaaangerous' de varaan wel niet was toen, tijdens een onoplettende moment, het dier hem in zijn arm beet. Irwin deed net alsof het voorval een onderdeel van de show was tot hij achter de coulissen was waar hij het op een schreeuwen zette.

Een getuige melde dat Irwin niet de varaan vervloekte maar dat hij meer woest opzichzelf was omdat hij, als wereldberoemde dierentemmer, zo voor banketstaaf stond tegenover zoveel mensen. Meteen na het voorval stapte Irwin in een vliegtuig naar huis.

hij is ook wel eens gebeten door een slang
Laatst bijgewerkt door hallow op 04-09-06 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:28

Mariska_28 schreef:
Eejj schreef:

Dat werd toen toch wel uitgebracht? Ik kan me herinneren dat ik die film in de videotheek zag liggen.