Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:15

runningkawa schreef:
En als je een ziekte hebt die ze niet erkennen?

Als een ziekte dusdanig erg is dat jij zelfs het lichtste werk niet meer kan verrichten dan is hij vast erkend.
Ziekten als chronische vermoeidheid, sorry maar zelfs dan kun je nog licht werk doen.

Maar het is krom als je vind dat mensen moeten werken voor hun geld??
Apart!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:18

Ja, ik kan nog zeer licht werk doen en weinig uren. (en weinig bazen die dat voor je hebben)

Maar hoe betaal je daar de huur of hypotheek mee?
Want de rest krijg je niet bij betaald, geen wao, want je stelt je aan.

En nee, niet erkend

Ik hoor wel dat je makkelijk praat in een gezond lichaam
Wil je het mijne een weekje hebben? (of van een ander in hetzelfde schuitje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:20

Een gezond lichaam?? Was het maar waar. Wil je wellicht met mij ruilen een weekje? Maar mij hoor je toch ook niet zeiken?? Ik werk toch ook voor mijn geld?

Ik heb een collega met ME(iets van chronische vermoeidheid) die man werkt ook gewoon 40 uur per week, hem hoor je ook niet klagen.

Maar blijkbaar voel je je aangesproken hierdoor. Ben je ziek, dan ben je ziek daar kun je niets aan doen. Maar als je je handje gaat ophouden omdat je toevallig wat meer vermoeid bent dan een ander dan heb ik geen respect voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:23

Niet iedereen met ME kan hetzelfde

Ik heb er ook 40 uur mee gewerkt, maar kan dat niet meer
Ook 20 uur word me ondertussen zwaar.
Er zijn ook mensen met ME in een rolstoel, dan mag ik idd niet klagen.

maar gezond, nee alles behalve
En helaas wel wat meer dan een beetje meer vermoeid dan

Weet je wel hoe dat overkomt als iemand dat zegt?

Verekte arrogant..het is dat ik als mod geen OW wil, anders had ik hier nu je huid vol gescholden...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:24

wat voor een werk doet je collega dan?

Ik bedoel, er zit nogal een verschil in arbeid of je nou stratenmaker bent of ambtenaar die de hele dag niks zit te doen achter zn buro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:27

Blijkbaar voel je je dus aangesproken. Ik doel heel sterk op de groep mensen die niet veel mankeren maar toch op de zak van een ander leven.

Als jij zo ziek bent dan had je even beter moeten lezen ik zeg namelijk dat als je daadwerkelijk ECHT ziek bent dan ik vind dat je WEL recht hebt op een uitkering.

Mijn collega is een IT-er. Geen bureau nerd, maar 1 die de hele dag van pand naar pand rijdt in zijn bus om servers te wisselen en problemen op te lossen. Eentje die 40 uur per week gewoon hard werkt.

Mijn pa heeft een plaatwerker in dienst die een vrij zware vorm van ME heeft. Het gebeurd wel eens dat hij na een dag werken een half uurtje eerder naar huis gaat, maar verder hoor je hem niet.
Wat hij zegt? Nu citeer ik hem even:"Als ik me eraan overgeef dan zit ik net als half ME hebbend Nederland binnen een half jaar weg te kwijnen in een rolstoeltje achter de begonias. Ik ga gewoon door waar ik mee bezig ben."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:29

Ik ben echt ziek, maar nee geen uitkering

Niet iedereen krijgt dat

Alleen de mensen die hele dagen staan te klagen
Zit je zo niet in elkaar, nee dan krijg je niks.

Dan ga je gewoon werken met een halve krat redbull achter je kiezen en een zooi pijnstillers.

meer keus heb je dan niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:34

Ik denk dat de grens van ieder mens anders ligt en die van jou ligt blijkbaar niet zo hoog als die van mijn collega en mijn vaders werknemer.

Geeft niets.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:35

Misschien zijn die ook minder ziek??????????

of zeg ik nu wat doms

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:36

Minder hoog?!!!!

Nu ga ik weg uit dit tpoc, gatverdamme
wat ben jij een... nee laat maar, je bent mijn gevloek niet waard....

ne kim jij zegt niks doms, dan doen sommige andere wel voor je Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:38

Dan nog heb je mensen die harder doorzetten. Sommige mensen laten het er wel heel gemakkelijk bij zitten.

Runningkawa,
Ik zou oppassen met je uitspraken ik heb al een PB van je waar de honden geen brood van lusten. Je bent een mod weet je nog??

Omdat je er zo fel opin gaat zegt dat mij dat je je aangesproken voelt. Ben jij dan van mening dat je onder de groep valt die zijn handje ophoud en te bedonderd is om te werken? Dat is dan je eigen keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:41

Die pb is heel wat minder dan wat jij hier zegt...

Maar dat heb jezelf niet door.
Wat jij zegt mag allemaal, een ander mag niks

Hoe kan ik me aangesproken voelen over het handje op houden als ik geen rooie cent krijg? :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:43

Nou dan waar maak je je dan zo druk om?? Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:44

Sorane! ik denk dat je TE ver gaat. Rk doet lichamelijk zwaar werk (tuinbouw) en zolang ik haar ken, heeft ze altijd heel hard gewerkt voor zover haar lichaam dat toe liet.

En ik vind eigenlijk dat de manier waarop je haar nu aanspreekt heel naar. Jij (alhans zo lees ik het) maakt haar uit, naar aanleiding van jouw ervaringen met een collega en een medewerker van je vader, voor kladloper! Ik voor een ben van mening dat ze dat niet is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:45

Lees jij wel goed Kim??

Ik zeg dat er mensen zijn die de lat hoger leggen dan anderen.

Als RK zich aangesproken voelt dan is dat niet mijn zaak. Ik geef hier alleen aan dat ik vind dat als je KAN werken dat je dat MOET doen. Als RK inderdaad werkt zolang ze kan hoeft ze zich niet aangesproken te voelen.

Wat is het probleem dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:47

Ik wist niet wat ik hoorde toen ik ik het dus hoorde.. Waar moet het heen met de wereld als we zulke jongeren een vakantie reisje gaan aanbieden? Ik zal je eerlijk zeggen, de gasten die hier afgebeeld zijn, zou ik niet graag in het donker tegen willen komen als ik alleen over straat loop. Ik wil niet gaan voor oordelen, maar volgende week zitten ze weer vast wegens drugshandel/wapenbezit of enig ander misdrijf. Ze doen niks anders dan de hele dag op de hoek van de straat hangen, een blowtje roken, beetje drugs verkopen, meisjes lastig vallen, maar werk zoeken ho maar..

Ja, dan is er nog maar 1 oplossing. Beloon ze voor hun "goede" gedrag, en stuur ze gratis op vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:48

Wat het probleem is?

Dat ik dat moet zien vol te houden op pijnstillers

dat is het probleem

Omdat er mensen zijn die niet geloofd worden omdat er mensen om kantoor zitten die wel ff vertellen wat je kunt.
Van die erg kortzichtige mensen..waar ik er ondertussen meer van ken.

Dat is het probleem.

En dat jij je nergens van aantrekt is wel duidelijk, dat jij nergens een probleem van maakt ook.
Tip, geef maar eens wat meer om je medemens, zou je goed doen Ja

en dat is aardig bedoeld advies voor het geval je het anders op wilt nemen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:49

het probleem is dat jij echt schrijft dat jouw collega en de meneer van je vader, hun lat hoger hebben liggen dan RK......

Citaat:
Ik denk dat de grens van ieder mens anders ligt en die van jou ligt blijkbaar niet zo hoog als die van mijn collega en mijn vaders werknemer.

en DAT mijn lief, is een hele nare...... laag bij de grondse opmerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:50

Dat is heel vervelend.

Maar ik denk dat jij mij totaal niet begrijpt. Ik zeg hier NIET dan jij geen uitkering MAG krijgen.

Ik zeg dat mensen die ECHT ziek zijn WEL een uitkering moeten krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:50

Kunnen jullie niet gewoon ON-topic blijven? Er discussiert tenslotte een mod mee, die horen het goede voorbeeld te geven. PM elkaar als jullie er niet uitkomen. En ga weer over tot het oorspronkelijke doel waarop het topic geopend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:51

En als je echt ziek bent en het dom weg NIET krijgt?

Omdat er wat korzichtige personen zijn op kantoor die vinden dat je minder doet dan hun buurman met ME?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:54

Je hebt gelijk ShannaY

Ik ben er weg van..ik gun haar dit pleziertje niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:55

Jij hoeft andere niet te overtuigen van jou lichamelijk toestand, als je zelf maar weet hoe het zit. Sta boven dat soort dingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:55

Dat jij niets krijgt kan ik niets aan doen. Als jij echt ziek bent hoor je ook een uitkering te krijgen.

Ik kan ben alleen niet de persoon achter het bureautje. Dat jij niets krijgt heb je waarschijnlijk te danken aan de tientallen klaplopers die er misbruik van maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:37

Sorane schreef:
Ik zeg dat mensen die ECHT ziek zijn WEL een uitkering moeten krijgen.

Ja, maar niet iedereen krijgt die dus. Ook niet als ze wel echt ziek zijn. Er zijn genoeg situaties mogelijk waarbij je wel ziek bent en toch geen recht hebt op een uitkering.