Proefdiervrij? Hoe zit het met roken ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boris94

Re: Proefdiervrij? Hoe zit het met roken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:04

Sorry, hoor maar er wordt al jaren niet meer getest op make-up (ook niet op de grondstoffen daarvan, het is namelijk al lang bekend hoe wat deze stoffen doen). Zulke organisaties als proefdiervrij willen de mensen graag laten geloven dat dat nog allemaal wordt gedaan maar dat is niet waar. Alleen in Frankrijk nog wat. Verder zitten er aan proefdieronderzoek ontzettend strenge regels (zeker in NL). En als je zo tegen dierproeven bent, bedenk dan eens hoe de diergeneeskunde aan zijn informatie komt!!!!! Ik vind ook dat sommige dingen echt niet getest hoeven worden op dieren (en zeker niet meerdere keren) en als het anders kan moet dat ook zeker. Alleen is het nog niet mogelijk om testen alleen te doen op cellen, omdat het lichaam vele functies heeft om iets anders uit te schakelen of juist inteschakelen. En dat is niet te zien in cellen. En het is heel zielig voor de dieren (maar ik zou 10X liever een labmuis zijn, dan een bio-industrie koe, want deze muizen en andere dieren krijgen wel veel ruimte en zijn vaak maar heel kort in experiment) al is er al heel veel veranderd. Veel grondstoffen worden getest op koeienogen uit het slachthuis, dus al lang niet meer op konijntjes.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:12

En hoe zit het met het roken Boris?

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:45

Ik kom ook even mijn steentje bijdragen an deze discussie Clown
Nu is het zo dat 11 maart mijn opa is overleden aan longvlieskanker, en dit kwam niet door het roken (wat hij praktisch zijn hele leven heeft gedaan), maar door asbest. En omdat het in het vlies zat en niet in de longen 'zelf' kon er niks aan gedaan worden.
Vervolgens is 30 mei mijn oma overleden aan zowel hart- als longkanker (en nog veel meer uitzaaïngen, maar dit waren de doodsoorzaken), maar dit kwam niet door het roken. Het was gewoon een hele agressieve vorm van kanker.
Maar wat nu wel het verhaal is, is dat de kanker van mijn oma zo agressief is, dat het erfelijk kan zijn, wat eigenlijk niet voorkomt, dat zijn ze nog aan het onderzoeken. Mijn hele familie rookt (behalve mijn neefje van 14 en mijn nichtje van 3), maar we zijn nu allemaal bezig met stoppen omdat we al een risicogroep zijn en het met roken verergeren.
Eerlijk gezegd wist ik niet dat er voor roken dierproeven waren, als ik het wel had geweten was dat voor mij zeker een reden geweest om eerder te stoppen want ik vind het echt verschrikkelijk voor die beestjes.

Wat ik eigenlijk wil zeggen met dit hele verhaal, is dat (long)kanker niet perse door roken word veroorzaakt, maar door veel verschillende factoren zoals -om maar wat te noemen- de blootstelling aan schadelijke stoffen en eventuele erfelijkheid.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:09

Boris94 schreef:
Sorry, hoor maar er wordt al jaren niet meer getest op make-up (ook niet op de grondstoffen daarvan, het is namelijk al lang bekend hoe wat deze stoffen doen). Zulke organisaties als proefdiervrij willen de mensen graag laten geloven dat dat nog allemaal wordt gedaan maar dat is niet waar. Alleen in Frankrijk nog wat. Verder zitten er aan proefdieronderzoek ontzettend strenge regels (zeker in NL). En als je zo tegen dierproeven bent, bedenk dan eens hoe de diergeneeskunde aan zijn informatie komt!!!!! Ik vind ook dat sommige dingen echt niet getest hoeven worden op dieren (en zeker niet meerdere keren) en als het anders kan moet dat ook zeker. Alleen is het nog niet mogelijk om testen alleen te doen op cellen, omdat het lichaam vele functies heeft om iets anders uit te schakelen of juist inteschakelen. En dat is niet te zien in cellen. En het is heel zielig voor de dieren (maar ik zou 10X liever een labmuis zijn, dan een bio-industrie koe, want deze muizen en andere dieren krijgen wel veel ruimte en zijn vaak maar heel kort in experiment) al is er al heel veel veranderd. Veel grondstoffen worden getest op koeienogen uit het slachthuis, dus al lang niet meer op konijntjes.

ja klopt. in nl bestaat het bijna niet meer. maar scheelt het even dat 9 van de 10 make up produkten niet in nederland word geproduceert en getest!waarom? omdat in nl erg strenge hangen aan dierproeven..

ik ben tegen alles waar dieren voor misbruikt worden. ook tegen het eten van dieren.

ja maar 10 duizend jaar geleden kon de mens overleven zonder dieren en gebruikte ze alles van dieren. dat is 1 van de grootste excuses die ik hoor. ja maar goed, 10 duizend jaar geleden liepen de dieren vrij rond. hadden ze geen idee wat ze te wachten stond. nu word ze opgehokt, vetgemest en mogen ze uren aanhoren hoe hun soortgenoten het uitkrijsen van de pijn tot ze doodgebloed zijn. zit wel een beetje verschil in

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:25

Ik vind dierproeven die al eerder zijn uitgevoerd en waar de uitkomst al lang bekend van zijn ook nergens voor nodig. En dat geldt dus voor roken, het is al jaren bekend dat roken risico's met zich mee brengt en dat hoeft dus ook niet meer getest te worden lijkt me.
En ik ben dus ZEKER niet voor dierproeven. Maar ik kan me gewoon ontzettend irriteren aan van die mensen die niet nadenken en dus geld geven aan de nierstichting bijvoorbeeld en heel erg tegen proefdier gebruik zijn, want op dat moment geven ze dus geld voor proefdieronderzoek. En daarnaast hoor ik nooit iemand zeggen, goh in mijn familie is er iemand ernstig ziek, maar er wordt niks aangedaan, want ja voor al die medicijnen zijn er honderden tot duizenden muizen en ratten en nog andere dieren doodgegaan en wij zijn tegen het gebruik van proefdieren.
Daarnaast is make-up die niet op proefdieren is getest vaak een goede verkoop techniek (want zoals ik al eerder heb gezegd, wordt dat nog heel weinig gedaan ook in andere landen).
En zulke opmerkingen van vroeger hadden we de dieren niet nodig voor dat soort dingen, dat klopt, moet je ook niet vragen hoeveel mensen er dood gingen aan ziekten die nu al lang niet meer dodelijk zijn. O,ja en iedereen (of tenminste veel mensen) laten hun huisdieren enten tegen bepaalde ziekten (niks op tegen hoor, doe het zelf ook). Maar de hoeveelheid die ze nodig hebben om niet de ziekte te krijgen van de inenting en dus wel beschermd is, wordt nog altijd getest op andere dieren (proefdieren dus).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:05

nieuwe grondstoffen voor cosmetica wordne wel degelijk getest
en ook nederland is in die zin nog steeds niet proefdier vrij .
pigmenten voor haarverf worden nog steeds getest, ook hier in nederland
hoe weet ik dit? 1 van mijn beste vrienden werk in een lab

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:23

Is die vriend trots op zijn werk?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:23

nee, die vriend van mij is niet trots op zijn werk
maar je mag er ook eens er ook op een andere manier naar kijken
er zullen nu eenmaal mensen moeten zijn die dergelijk werk doen
en dat kunnen dan maar beter mensen zijn die wel degelijk een hart voor dieren hebben
die vriend van me heeft al voor verschillende verbeteringen gezorgd ten opzichte van de huisvesting en verzorging naar de dieren toe
en de dieren worden buiten de testen om goed verzorgd

en ja je kunt de mensen die dit werk doen veroordelen
maar dat dit werk nog steeds gedaan moet worden is de "schuld" van de maatschappij en niet van de onderzoekers
als wij willen dat dergelijke praktijken niet meer gebeuren zullen we met zijn allen moeten zorgen dat er genoeg goede alternatieven komen die betaalbaar en betrouwbaar zijn want die zijn er gewoonweg nog niet en zoals het er nu naar uit ziet zal dat nog wel even duren ook

of je moet je neerleggen dat er enge ziektes bestaan wara je door zal lijden en aan dood zult gan
dan zul je alles wat op dieren getest word moeten bannen uit je leven

dus ipv van mensen die voor die dieren zorgen te veroordelen
begin eerst eens bij je zelf Lachen

en dit is niet banketstaaf veroordelend bedoelt
helemaal niet
ik zou alleen willen dat mensen echt! gaan nadenken over dit soort dingen
en niet alleen de kant zien van de dieren die gebruikt worden en dat dat zielig is want dat dat zo is is duidelijk toch?

zorg er dan alsjeblieft voor dat de regering wel voldoende fondsen beschikbaar maakt voor onderzoek en ontwikkelen van en naar alternatieven, door te lobbyen etc etc

door organisaties die daadwerelijk iets zinnigs te melden hebben en iets zinnigs doen te steunen
en niet door achter iets als de peta aan te rennen
want buiten het "treating animals ethical" (wat ze trouwens nog wel eens zwaar het tegenovergestelde van in de praktijk brengen) is er weinig ethisch aan heel die organisatie (dit is puur 1 voorbeeld, ik weet nog wel meer organisaties van links extremisten in binnen en buitenland die zich verlagen naar een niveau waar zelfs de honden geen brood van lusten maar ga daar ookz elf eens onderzoek naar doen , dan kun je best erg interessante dingen uitvinden over allerlei organisaties )

en er zijn zoveel mensen die niet leven wat ze prediken
de dierenrechten extremist die zichzelf volpropt met dierengeteste medicatie en cosmetica, maar dat zijn nog de kleinde voorvalletjes

maar okay, voor dat ik hier were een bericht heb staan wat pagina's lang is ...hou ik het hier maar even bij

Anoniem

Re: Proefdiervrj?Hoe zit het met roken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:26

_Debbie_ schreef:
Shanna schreef:
waarom gebruiken ze daar niet gewoon rokers voor? die zijn toch al bezig met zelfmoord plegen en die vinden het heus niet erg om betaalt of onbetaalt extra sigaretten te roken hoor!

Dus zo wil jij het noemen?
Pfff ja ben een roker en dat wil niet zeggen dat ik bezig met zelfmoord VerwardDus als ik op straat loop ben ik ook bezig met zelfmoord? want ja stel je voor dat ik word aangereden.

ff ontopic:

Ik wist dit dus echt niet,iedereen weet dat roken schadelijk is,ik snap niet dat echt bijna alles op dieren word getest zeg Boos!

Het is wel zo, groot kans dat je als roker longkanker krijgt, en dan is er weinig kans dat je het nog overleefd

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:44

roken is idd een soort van langzame zelfmoord...
(ik ben roker btw)
je hoeft het niet te bedoelen als,
je hoeft niet te roken omdat je het wilt of bewust ziet als
maar het komt er wel op neer

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:03

Gadver zeg, die foto van die kip Misselijk

Zou bijna gaan stoppen met roken. Ik snap niet dat ze geen rokers als testpersonen nemen...

Ik lees vanavond het topic even helemaal, misschien dat er dan een nuttigere post van mijn kant komt.

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:14

Als grondstoffen voor make-up nog steeds worden getest dan zal het wel onder het mom van andere producten zijn en niet in de eerste plaats voor make-up.
Draumpje ik ben het helemaal met je eens, laat mensen eerst eens beter nadenken voordat ze weterschappers veroordelen. Er wordt gezegd door proefdiervrij, proefdieren verzin iets beters, nou als zij iets beters weten waarom komen ze er dan niet mee!!!! Als het anders kon dan was dat al lang anders gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:34

Ik denk echter wel, dat er nog word getest op dieren. Meestal is dat bij van die echte 'merkspullen' , zoals Dove bijvoorbeeld. Ik heb pas nog een nieuw(!) filmpje gezien (op school) waar een medisch centrum ofzo allemaal onderzoek deed ernaar, zag je gewoon een varken dat geopereerd werd voor kankeronderzoek. Vroegen ze zo van 'wat gebeurd er na het onderzoek eigenlijk' antwoord: ' Hij word ingeslapen , hij heeft al een fijn leventje gehad hoor'. Dan denk je toch wel even zo van 'Oke, waarom dat?' . Dat dier was nog behoorlijk klein, en nee geen dwergvarken ofzo. Het zou me niet eens verbazen als dat varken daar was geboren. En op de achtergrond door het raam zag je ook nog een kooi met allemaal jonge beaglepupjes Boos! Gemeen

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:22

Tja, that is life, helaas. Maar als jij kanker ooit krijgt of iemand in je familie (wens ik je natuurlijk niet toe, maar je weet nooit) en de doktoren doen alles om je in leven te houden dan denk je ook niet aan al die dieren die hiervoor gebruikt zijn, toch!!!! Je kunt het wel gemeen vinden, je doet er zelf net zo hard aan mee, onthoud dat wel!!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:32

Ik vind testen op medicijn gebruik nog acceptabel.

Maar roken testen op dieren ronduit belachelijk.
Dieren lijden onnodig omdat mensen verslaafd zijn aan sigaretten...aan iets wat slecht is voor je gezondheid en de gezondheid van anderen.
En dan durfen ze ook nog te zeggen dat je ook zonder roken aan kanker dood kan gaan...hoezo daar verschuil ik me achter.

sorry hoor maar van dat soort uitspraken gaan mijn haren overeind.