Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boris94 schreef:Sorry, hoor maar er wordt al jaren niet meer getest op make-up (ook niet op de grondstoffen daarvan, het is namelijk al lang bekend hoe wat deze stoffen doen). Zulke organisaties als proefdiervrij willen de mensen graag laten geloven dat dat nog allemaal wordt gedaan maar dat is niet waar. Alleen in Frankrijk nog wat. Verder zitten er aan proefdieronderzoek ontzettend strenge regels (zeker in NL). En als je zo tegen dierproeven bent, bedenk dan eens hoe de diergeneeskunde aan zijn informatie komt!!!!! Ik vind ook dat sommige dingen echt niet getest hoeven worden op dieren (en zeker niet meerdere keren) en als het anders kan moet dat ook zeker. Alleen is het nog niet mogelijk om testen alleen te doen op cellen, omdat het lichaam vele functies heeft om iets anders uit te schakelen of juist inteschakelen. En dat is niet te zien in cellen. En het is heel zielig voor de dieren (maar ik zou 10X liever een labmuis zijn, dan een bio-industrie koe, want deze muizen en andere dieren krijgen wel veel ruimte en zijn vaak maar heel kort in experiment) al is er al heel veel veranderd. Veel grondstoffen worden getest op koeienogen uit het slachthuis, dus al lang niet meer op konijntjes.
_Debbie_ schreef:Shanna schreef:waarom gebruiken ze daar niet gewoon rokers voor? die zijn toch al bezig met zelfmoord plegen en die vinden het heus niet erg om betaalt of onbetaalt extra sigaretten te roken hoor!
Dus zo wil jij het noemen?
Pfff ja ben een roker en dat wil niet zeggen dat ik bezig met zelfmoordDus als ik op straat loop ben ik ook bezig met zelfmoord? want ja stel je voor dat ik word aangereden.
ff ontopic:
Ik wist dit dus echt niet,iedereen weet dat roken schadelijk is,ik snap niet dat echt bijna alles op dieren word getest zeg