Citaat:Ik begrijp dat ze gerust hun werk moeten doen maar ik heb zo weinig vertrouwen in de politie gekregen. Zeker door het geintje met mn *vader*.
maar je zegt zelf dat ze op dat moment niets kónden of mógen, dus is de wet en regelgeving dan niet gewoon korm?
Wat mij betreft mag de politie veel meer 'macht' krijgen, in die zin, dat ze sneller mogen ingrijpen. Maar dat heeft ook een nagatieve keerzijde.
In veel beroepsdeformaties is het zo dat je pas mag ingrijpen als een lijn wordt overschreden.
En je noemt een aantal voorbeelden zoals met het liucht die inderdaad misschien kinderachtig zijn, maar om daar nou je oordeel op te vestigen?
Ik ben ook wel eens bekeurd voor 3 km te hard, ook wel eens bekeurd voor een milkshake over een auto gooien, ook wel eens gearresteerd omdat ik ruzie met een meisje had (ernstige mishandeling werd daar van gemaakt) come on, ik had gewoon ruzie.
Maar ik zie daarnaast veeeeeel meer goede dingen die ze doen. En Ben zelf ook wel eens goed opgevangen of gematst.
Dus mijn oordeel hangt gelukkig niet af van een aantal vervelende gebeurtenissen.
Als je nog echt cunfuzed ben over dat met je 'vader' wat ik goed kan begrijpen, waarom ga je dan niet voor uitleg naar het bureau?
Dát doen mensen dus weer niet, wel zeuren en zeiken, maar niemand durft vervolgens om opheldering te vragen? waarom niet? politie heeft niet alleen maar de functyie van bad-guy die boetes uitdeelt, in de eerste plaats is het altijd nog een dienstverlenend beroep die mensen zou moeten helpen. Maak dáár eens aanspraak op.
(ik pak nu jouw voorbeelden eruit, maar tis dus niet persoonlijk op jou