Politie, afentoe!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smystique

Re: Politie, afentoe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:43

Citaat:
Ik begrijp dat ze gerust hun werk moeten doen maar ik heb zo weinig vertrouwen in de politie gekregen. Zeker door het geintje met mn *vader*.

maar je zegt zelf dat ze op dat moment niets kónden of mógen, dus is de wet en regelgeving dan niet gewoon korm?

Wat mij betreft mag de politie veel meer 'macht' krijgen, in die zin, dat ze sneller mogen ingrijpen. Maar dat heeft ook een nagatieve keerzijde.

In veel beroepsdeformaties is het zo dat je pas mag ingrijpen als een lijn wordt overschreden.

En je noemt een aantal voorbeelden zoals met het liucht die inderdaad misschien kinderachtig zijn, maar om daar nou je oordeel op te vestigen?

Ik ben ook wel eens bekeurd voor 3 km te hard, ook wel eens bekeurd voor een milkshake over een auto gooien, ook wel eens gearresteerd omdat ik ruzie met een meisje had (ernstige mishandeling werd daar van gemaakt) come on, ik had gewoon ruzie.

Maar ik zie daarnaast veeeeeel meer goede dingen die ze doen. En Ben zelf ook wel eens goed opgevangen of gematst.

Dus mijn oordeel hangt gelukkig niet af van een aantal vervelende gebeurtenissen.

Als je nog echt cunfuzed ben over dat met je 'vader' wat ik goed kan begrijpen, waarom ga je dan niet voor uitleg naar het bureau?

Dát doen mensen dus weer niet, wel zeuren en zeiken, maar niemand durft vervolgens om opheldering te vragen? waarom niet? politie heeft niet alleen maar de functyie van bad-guy die boetes uitdeelt, in de eerste plaats is het altijd nog een dienstverlenend beroep die mensen zou moeten helpen. Maak dáár eens aanspraak op.

(ik pak nu jouw voorbeelden eruit, maar tis dus niet persoonlijk op jou Lachen )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:44

Smystique schreef:
Citaat:
Ik vind dat wel een heeeeeeeeeel vreemd verhaal...
Kan ik me dus helemaal niks van voorstellen.

vind het ook bijzonder vreemd daarom zei ik al, ik wete niet hoe de melding geweest is en het verhaal etc.

Maar goed,l zal het verder niet ontkennen in de zin dat het niet zo is. Maar tis inderdaad opmerkelijk.

maar dan nog, een paar 'slechte' verhalen maakt niet dat alles maar slecht is hoor.

viewtopic.php?f=2&t=524294
En dan is er nog een topic geweest op datzelfde forum van een geval dat ook niet behandeld werd door de politie. VAn die vrouw die in elkaar getrimd was toen ze een pony vast hield waar een klein meisje op zat. Zij zat in een colonne en omdat ze bij de andere ponies wilde blijven gaf ze een automobilist van rechts geen voorrang. Deze flipte daarom en sloeg haar in elkaar. viewtopic.php?f=2&t=622604&hilit=

Sorane schreef:
Een inbraak heeft dus een lagere prioriteit dan de 3km te hard rijdende burger?

Nou zeg je precies wat ik zeg!

Sorane schreef:
Ik zit net te denken he.Stel STEL dat iedereen zich aan de regeltjes zou gaan houden en er geen bon meer uitgeschreven kan worden??
De agenten kunnen hun quota's niet meer halen...

Nu is dit onmogelijk en puur hypothetisch.
Maar ik krijg soms het idee dat de politie niet dient voor de burger maar wel voor de staatskas.

Nah, val niet van je stoel hoor, maar we zijn het eens!

Verder weet ik ook wel dat de politie gebonden is aan regels, dat het soms lijkt dat zij hun werk voor niets doen omdat ze criminelen pakken die ze weer vrij moeten laten. DAt komt weer door de wet. Die is zo krom als een hoepel. En dat verwijt ik de politie dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:56

*kruipt weer terug op haar stoel*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:18

*bibsje pijn gedaan? * Clown

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:24

Sorane schreef:
Zo'n guppie heb ik liever op straat in zijn tupperware koekblik dan een persoon die inbreekt, moorden pleegt etc...

Met zo'n gup in het achterhoofd zal ik echt niet slechter slapen... Dat in tegendeel tot al de ander genoemde idioten.

tot die jou de prak in rijd...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:26

Iemand die 3 km te hard rijdt, zal niet zo snel iemand anders in de prak rijden?

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:29

Er zijn idd agenten die het volgens mij niet zoveel intreseert. Al is het heel moeilijk agent te worde, snap ik niet hoe somigen door al die teste heen gekomen zijn. Mss met puur geluk en een beetje slim heid? Inelk geval, mijn vriendin is ook gepakt op 3km te snel. Zei heeft ook een "oud" autootje. Volgens de politie is dat jou fout. Moet jij maar zorgen voor een betere auto. Vervolgens werd er bij dr ingebroken, zeggen agenten niks. Bijna alles uit dr auto gejat. Zei natuurlijk balen. Er zitten hele goede agenten tusse die er echt voor gaan. Maar somigen voelen zig gewoon "goed" in dat blauwe pakkie. En lopen er naar mijn idee alleen maar mee te showen. Ik heb ook vaak genoeg gezien, dat ze een bekeuring aan het uitdelen waren aan een fietser, hoewel er een auto keihard langs komt rijden. Ik was laatst even op een brommertje aan het rijden. Op een weg waar niemand komt. Dus dat kon wel even, geen gevaar voor niemand. Staat daar politie, ik rijd langs gaan ze vrolijk zwaaien. Dus ik zwaai terug. Ze hadden me al op 3dingen kunnen pakken. Het is een brommer maar " geteken" als snorfiets, ik had geen helm op EN ik ben 15. Vervolgens fietst er iemand langs zonder licht, en die pakken ze. Nou ben ik natuurlijk heel blij dat ze mij niet gepakt hadden, maar waarom nou een fietser. Wat kan dat nou voor kwaat? Moet een boer die even naar zen buuren gaat, nou ook al licht hebben? Voor 1straatje? Soms zijn ze gewoon onredelijk ect. En ik heb gewoon geluk gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:55

Shiloh schreef:
Sorane schreef:
Zo'n guppie heb ik liever op straat in zijn tupperware koekblik dan een persoon die inbreekt, moorden pleegt etc...

Met zo'n gup in het achterhoofd zal ik echt niet slechter slapen... Dat in tegendeel tot al de ander genoemde idioten.

tot die jou de prak in rijd...

Het was dus deze gup:

KiWiKo schreef:
maarja dat guppie in zijn opgevoerde tuut, die 180 al links rechts inhalend, bumperklevend zich op de grote weg bevind, willen we ook bekeurd zien.......... liefst meer, maargoed......... en daar zijn die flitsers dan ook weer goed voor...

En dat vind ik net zo crimineel gedrag

En die gup kan jouw wel degelijk in de prak rijden. Denk ik nog aan de tijd dat ik een oud golfje diesel reed en netjes afstand hield met mijn voorganger tijdens die heerlijke gevaarlijke spitstijd op de A2 in de ochtend. Komt er zo een gup met zijn snelle bak die dan even laverend van links naar rechts jouw nette afstand dicht rijdt, jij op je rem, met je hart in je schoenen, maar jouw oude beestje heeft geen rembekrachtiging en is al dikke 10 jaar en die remvertraging is iets minder dan die dure leasebak. Heerlijk zo snel hij er tussen zat, zo snel was hij al weer weg, maar die achter mij reed, moest ook bliksem snel reageren. Heb meer malen het gevoel gehad, daar ga ik!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:57

Oh die guppen... ja daar zou de verkeerspolitie behoorlijk streng tegen mogen optreden Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:11

Cer schreef:
Oh die guppen... ja daar zou de verkeerspolitie behoorlijk streng tegen mogen optreden Ja

Van de weg af, etterbakken. Die paar jaar dat ik A2 moest rijden, hebben mij jaren extra gegeven, grijze haren, hartverzakkingen Clown

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:13

Ik rij iedere dag A12-A4 en er zijn dagen bij dat ik er echt tegenop zie.... vooral ook met de nodige bijkomende argressie tegenwoordig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:17

Cer schreef:
Ik rij iedere dag A12-A4 en er zijn dagen bij dat ik er echt tegenop zie.... vooral ook met de nodige bijkomende argressie tegenwoordig

Ik ben een keer achtervolgd door een vent die mij afsneed en ik, niet zo netjes, vingertje omhoog Bloos , ging mij toen sarren, achter mij, naast mij, voor mij afremmen en zo heel de tijd. Ik vond het doodeng. Nooit meer vingertje Haha!

Maar als ik moe was en voelde dat ik niet zo vlot was met reageren, zag ik er ook als een berg tegen op, had echt zo iets van, als ik maar levend aan kom. Is toch erg he zoiets. Ben blij dat ik die weg niet meer hoef te rijden. Volgens mij is het alleen nog maar erger geworden in de afgelopen jaren.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:57

Weet je je doet het als agent nooit goed... Want als je het volgens het boekje doet is de burger boos.. Doe je de burger een plezier is de baas weer boos... (want je hebt niet voldaan aan de randvoorwaarden en je mini's niet gehaald, je dossiers niet in orde, een te veel aan overuren waardoor de ATW weer op zn kop staat en de baas weer 350 Euro aan boete voor mij mag betalen bla bla bla)

Ik verdien er mijn geld mee en ik doe wat mij goed dunkt. En als dat betekend dat ik een aantal mensen die 5 km te hard hebben gereden en in mijn ogen een gevaarlijke situatie opleverd een prent geef dan doe ik dat... Als dat betekend dat ik voor het oudere vrouwtje wat niet weet hoe ze een schade formulier in moet vullen, een over uur moet maken dan doe ik dat, Als dat betekend dat ik een half uur moet reanimeren omdat de ambu het in zn uppie niet aan kan omdat het te druk is dan doe ik dat...

Kort om ik doe ook gewoon mn werk.. En tot nu toe bevalt dat prima en ik krijg er nog eens voor betaald ook!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:01

Sorane schreef:
*kruipt weer terug op haar stoel*

russel schreef:
*bibsje pijn gedaan? * Clown

Haha!
Ik had je nog zo gewaarschuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:16

Desiree schreef:
Haha!

Maar dit is zoiets uitzonderlijks dat zelf de waarschuwing al voldoende was om me onder m'n stoel te doen belanden Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:43

Sorane schreef:
Desiree schreef:
Haha!

Maar dit is zoiets uitzonderlijks dat zelf de waarschuwing al voldoende was om me onder m'n stoel te doen belanden Haha!

WAt denk je van mij toen ik tot die conclusie kwam?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:00

Als je nog echt cunfuzed ben over dat met je 'vader' wat ik goed kan begrijpen, waarom ga je dan niet voor uitleg naar het bureau?

Dát doen mensen dus weer niet, wel zeuren en zeiken, maar niemand durft vervolgens om opheldering te vragen? waarom niet? politie heeft niet alleen maar de functyie van bad-guy die boetes uitdeelt, in de eerste plaats is het altijd nog een dienstverlenend beroep die mensen zou moeten helpen. Maak dáár eens aanspraak op.

(ik pak nu jouw voorbeelden eruit, maar tis dus niet persoonlijk op jou)

wij hebben toen wel navraag gedaan over waarom niks kunnen doen. Daar werd ons verteld dat hij eerst in huis had moeten staan en iemand wat had moeten aandoen. Maar idd wat je zegt vraag ernaar als het je niet zint.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:04

dat heeft met de het strafrechelijke te maken.. Je kan iemand niet pakken op iets wat hij zogenaamd niet gedaan heeft.. (volgens het NL recht dan he!! Gevoelsmatig is het anders!!)

Een winkeldief is inprincipe ook pas strafbaar als hij de kassa verlaten heeft.. Ook al heeft hij al iets onder zn jas gestopt. NU is er weer jurisprudentie wat aangeeft dat als je zeker weet dat iemand de intentie heeft om het te jatte hij al aangehouden kan worden!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:07

En als hij de winkel uitloopt zonder uberhaupt bij de kassa te zijn geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:14

Desiree schreef:

Laten we er geen gewoonte van maken anders moet ik mijn pc uit veiligheids overwegingen naar de grond verplaatsen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:18

Desiree schreef:

Dan ben je heb op een of andere mannier toch gepasseerd... Maar daar ging de discussie niet over... Het was als voorbeeld genoemd als het om SR ging en wat we wel en niet kunnen cq mogen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:32

Sorane schreef:
Desiree schreef:

Laten we er geen gewoonte van maken anders moet ik mijn pc uit veiligheids overwegingen naar de grond verplaatsen.

Nee, groot gelijk (ai, alweer!!!!!).

au au......... (wrijft over bips)

This_is_me schreef:
Desiree schreef:

Dan ben je heb op een of andere mannier toch gepasseerd... Maar daar ging de discussie niet over... Het was als voorbeeld genoemd als het om SR ging en wat we wel en niet kunnen cq mogen

Oke. Het is dat ik het weet. Wat betreft winkeldiefstal mag de politie niets doen by the way. JA, een keertje oppakken en dan weer loslaten.... Maar dat maakt de middenstand wel kapot.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:37

Pff wat een discussies weer.
Na een dag werken heb ik geen zin in het gezeik.
Gelukkig hebben we vandaag weer geen negatieve dingen meegemaakt tijdens het werk. Of ja geen negatieve burgers.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:56

Ow jawel hoor wij doen nl niets anders dan 310 weg werken!! Zeker in de Binnenstad! Dus dat de politie niets aan winkel diefstal mag doen ik grote onzin. Ik vraag mij af hoe je daar bij komt!! WAS HET MAAR ZO DAT WIJ ER NIETS AAN MOCHTEN DOEN JEZUS WAT HOU IK DAN VEEL TIJD OVER OM PRENTEN TE SCHRIJVEN VOOR 5 KM TE HARD!!!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:09

This_is_me, gelukkig weten ze niet wat we allemaal doen en hebben ze ook niet in de gaten dat we ooit 5 weekenden achter elkaar aan het werk zijn. Voor alles rijden waarvan de burger denkt dat daar politie voor nodig is terwijl een telefoontje naar de gemeente makkelijker zou kunnen zijn.
Politie is een makkelijk punt om tegenaan te schoppen zonder er meer van te weten. En vaak worden de negatieve verhalen nog groter en smeuiger verteld dan de positieve verhalen.

Gelukkig zijn er wel een aantal bokkers die ondanks "negatieve" ervaringen (zelf aangehouden, boete gehad enz) toch positief over het vak denken. Daar ben ik heel blij om en die mensen doen mij meer plezier dan dat ik mezelf druk kan maken over alle mensen die er graag tegenaan schoppen.