zidane verklaart kopstoot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:31

SuperPepeijn schreef:
Vrouwen kunnen dit ook niet begrijpen. Haha!

Zij blijven altijd vriendelijk en netjes als onverdiende winstpunten uitgedeeld worden, of als iemand het niet met hun mening eens is. Dit forum is daarvan het bewijs!

Er is een verschil in niet netjes en vriendelijk en geweld.
Ik denk niet dat iemand het erg had gevonden als hij een partijtje terug had gescholden en dan had hij de wedstrijd gewoon uit kunnen spelen.
Wat is je personlijks standpunt trouwens, in dit geval?

JessieVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:34

Citaat:
Nou, nog niet eens, zidane is een griezel.
Maar reken maar dat Zidane ook wel het een en ander geflikt heeft, jullie doen nou net of hij een aureooltje verdient, maar hij had op het vorige WK ook al een rode kaart.
En we weten allemaal dat je die niet krijgt als je "stouterd" naar de scheidsrechter roept

helemaal mee eens! Zidane is in mijn ogen toch ook maar een gemenerik! en wat de Italiaan betreft: iemand uitschelden of wat dan ook is nog niet hetzelfde als iemand een kopstoot in de maag geven...

en idd, vergeving vragen om iets waar je geen spijt van hebt is dan wel héél erg hypocriet!
Laatst bijgewerkt door JessieVD op 14-07-06 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:45

Ik snap de reactie van Zidane heel goed! Hoe zou jij reageren als een tegenstander je moeder en zus uitschold voor terroristische h o e r en weet ik veel wat nog meer? Ik zou hem ook een flinke mep gegeven hebben hoor! Het was misschien niet zo slim van hem om dat op het veld te doen, en hij had hem misschien beter een duw kunnen geven (dan kreeg hij geel ipv rood Knipoog )maar toch. Ik begrijp het wel!

Okee, hij had het niet moeten doen, maar die Italiaan lokte het ook wel heel erg uit. Toen het gebeurde kon je gewoon zíén dat die italliaan hem (of familie) echt beledigde. Je zag Zidane ook echt omkijken van: 'WAT zei je?' toen bewoog die Italiaan nog een x zijn mond en kreeg hij een kopstoot. Verdiend!

Je krijgt geen rode kaart als je voetballers (en familie van hun) helemaal uit loopt te schelden maar wel als je daar boos om wordt!! Slaat toch nergens op?!

Btw; De Italiaan zei (achteraf) alleen maar dat Zidane loog over wat hij had gezegt. Maar wat hij dan echt had gezegt zegt hij weer niet...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:48

ach wat een geswets.... Hoe zit het met die figo dan? Je hoeft dat voetbal echt niet te verheerlijken hoor. Ze doen allemaal niks anders dan slaan en schoppen. De 1 alleen wat duidelijker dan de ander. Ik heb geen enkele partij gezien tijdens het WK waar niet even een elleboogje of een voetje ergens op een pijnlijke plek werd geplaatst. Zidane had rood, terecht! Hoe zit het met die italiaan dan? Of moet het gewoon kunnen dat je ongestraft op een voetbalveld iemand ander zijn moeder voor ''een vrouw van lichte zeden'' uitmaakt?? Ik had het in iedergeval ook niet gepikt als iemand dat over mijn moeder durfde te zeggen!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:57

floor__ schreef:
Ik snap de reactie van Zidane heel goed! Hoe zou jij reageren als een tegenstander je moeder en zus uitschold voor terroristische h o e r en weet ik veel wat nog meer? Ik zou hem ook een flinke mep gegeven hebben hoor! Het was misschien niet zo slim van hem om dat op het veld te doen, en hij had hem misschien beter een duw kunnen geven (dan kreeg hij geel ipv rood Knipoog )maar toch. Ik begrijp het wel!

Okee, hij had het niet moeten doen, maar die Italiaan lokte het ook wel heel erg uit. Toen het gebeurde kon je gewoon zíén dat die italliaan hem (of familie) echt beledigde. Je zag Zidane ook echt omkijken van: 'WAT zei je?' toen bewoog die Italiaan nog een x zijn mond en kreeg hij een kopstoot. Verdiend!

Je krijgt geen rode kaart als je voetballers (en familie van hun) helemaal uit loopt te schelden maar wel als je daar boos om wordt!! Slaat toch nergens op?!

Btw; De Italiaan zei (achteraf) alleen maar dat Zidane loog over wat hij had gezegt. Maar wat hij dan echt had gezegt zegt hij weer niet...

Kom op zeg, vind je nou echt dat wanneer iemand je familie uitscheld, dat het dan normaal is om geweld te gebruiken.
Er was eerst een woordenwisseling tussen die twee, Zidane zal ook wel het een en ander hebben gezegd.
Er word genoeg gescholden op het voetbalveld, ik ben het met je eens dat dat ook niet hoort, maar daarom is het echt nog geen reden om helemaal uit je dak te gaan zoals Zidane deed.

Ik snap niet hoe mensen zo'n reactie goed kunnen keuren..

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:58

Douni schreef:
floor__ schreef:

Kom op zeg, vind je nou echt dat wanneer iemand je familie uitscheld, dat het dan normaal is om geweld te gebruiken.
Er was eerst een woordenwisseling tussen die twee, Zidane zal ook wel het een en ander hebben gezegd.
Er word genoeg gescholden op het voetbalveld, ik ben het met je eens dat dat ook niet hoort, maar daarom is het echt nog geen reden om helemaal uit je dak te gaan zoals Zidane deed.

Ik snap niet hoe mensen zo'n reactie goed kunnen keuren..

Ik zeg niet dat het goed was wat Zidane deed, alleen dat ik het wel begrijp, omdat ik waarschijnlijk het zelfde had gedaan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:00

Voor de tiende keer: In zuidelijke landen is "hoerenzoon" of "je moeder is een prostituee" heel gewone scheldtaal, net als hondenlul en kloothommel of weet ik het wat tegenwoordig in is, in Nederland. Dat roepen ze naar iedereen, al hebben ze niet eens een moeder bij wijze van spreken, het is niet persoonlijk bedoeld, het is een scheldwoord. Als hij dat persoonlijk opvat, dan is dat zíjn probleem.
En iedereen kan begrijpen dat hij zich opgefokt voelde, maar dat rechtvaardigt nog geen geweld.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:02

Lusitana schreef:
Voor de tiende keer: In zuidelijke landen is "hoerenzoon" of "je moeder is een prostituee" heel gewone scheldtaal, net als hondenlul en kloothommel of weet ik het wat tegenwoordig in is, in Nederland. Dat roepen ze naar iedereen, al hebben ze niet eens een moeder bij wijze van spreken, het is niet persoonlijk bedoeld, het is een scheldwoord. Als hij dat persoonlijk opvat, dan is dat zíjn probleem.
En iedereen kan begrijpen dat hij zich opgefokt voelde, maar dat rechtvaardigt nog geen geweld (in het voetbalveld).

tjonge jonge jonge... en dat maakt het...... uh... goed??????
heel gewone scheldtaal bestaat niet hoor! Hier in nederland hoef je ook geen kloothommel tegen mij te zeggen.. hoe normaal je dat ook vind.. Ik pik het zowiezo niet als iemand mij uitscheld.. ongeacht wat voor woord.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:02

floor__ schreef:

Ik zeg niet dat het goed was wat Zidane deed, alleen dat ik het wel begrijp, omdat ik waarschijnlijk het zelfde had gedaan.

Dus als jij uitgescholden word voor h o e r, gebruik je gelijk geweld.
Vind je dat zelf niet asociaal?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:04

Het gaat niet om een straatsituatie. Het gaat om sport. Die Materazzi heeft heus bewust Zidanes prestaties proberen te beinvloeden (en dat is hem goed gelukt). Hij wordt niet goedgepraat. Maar geweld als reactie kan echt niet! Als iedereen die uitgescholden wordt maar gaat vechten, wordt er weinig gevoetbalt!

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:05

Douni schreef:
floor__ schreef:

Dus als jij uitgescholden word voor h o e r, gebruik je gelijk geweld.
Vind je dat zelf niet asociaal?

misschien, maar ik vind het asocialer als iemand me daar zomaar voor uitscheld!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:06

Whiz schreef:
.. Ik pik het zowiezo niet als iemand mij uitscheld.. ongeacht wat voor woord.

He hoeft het niet te pikken, maar je hoeft ook niet meteen geweld te gebruiken toch?

Trouwens, wat denk je dat er gebeurt als je je schouders optrekt? Dan heeft de schelder er geen plezier meer aan en bereik je veel meer!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:07

floor schreef:

In voetbal is er geen sprake van zomaar uitschelden. Dat gebeurt gewoonlijk bij ruw contact.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:09

floor__ schreef:

Ik vind geweld nog altijd asocialer als uitschelden, met of zonder reden.

Misschien kun je daar ook alleen maar over praten wanneer je zelf veel geweld hebt meegemaakt.
Want overduidelijk is dat bij diegene die Zidane's reactie goedkeuren nog niets weten over geweld..

En dat bedoel ik niet kwaad ofzo, maar het blijkt..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:21

En zo is het toch een zinvolle discussie...
Want waar trek je de grens, wat kan, wat kan niet?
Waarom denkt men er veschillend over?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:25

Douni schreef:
floor__ schreef:

Ik vind geweld nog altijd asocialer als uitschelden, met of zonder reden.

Misschien kun je daar ook alleen maar over praten wanneer je zelf veel geweld hebt meegemaakt.
Want overduidelijk is dat bij diegene die Zidane's reactie goedkeuren nog niets weten over geweld..

En dat bedoel ik niet kwaad ofzo, maar het blijkt..

Nog niets weten over geweld? En jij wel? leg eens uit dan.

En goedkeuren... volgens mij zij floor/fleur niet goedkeuren maar begrijpen. En ik kan het idd ook wel begrijpen. En trouwens.. ik vind schelden ook ontzettend asociaal. Ik zie dan van die achterbuurt dames voor me die alle vormen van het woord kanker in een scheldwoord gebruiken. Dan zie ik persoonlijk liever 1 enkele kopstoot.. dan allemaal van dat soort obsceniteiten te horen.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:26

Door ervaringen denkt men anders.
Mensen die nog niet veel hebben meegemaakt, denken dat ze heel de wereld aankunnen en dat iedereen en alles rekening met hen houd.
Mensen die veel hebben meegemaakt, weten wat de consequenties en gevolgen zijn.

Daardoor ligt de grens voor iedereen anders.

(In mijn ogen dan)

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:30

Whiz schreef:

Nog niets weten over geweld? En jij wel? leg eens uit dan.

En goedkeuren... volgens mij zij floor/fleur niet goedkeuren maar begrijpen. En ik kan het idd ook wel begrijpen. En trouwens.. ik vind schelden ook ontzettend asociaal. Ik zie dan van die achterbuurt dames voor me die alle vormen van het woord kanker in een scheldwoord gebruiken. Dan zie ik persoonlijk liever 1 enkele kopstoot.. dan allemaal van dat soort obsceniteiten te horen.

Je hebt er dan wel niets mee te maken, maar ik ben vaak genoeg geslagen door mijn vader, mn vader sloeg ook mijn stiefmoeder en een van mijn beste vriendin is 3 jaar mishandeld door haar vriend, dus ik weet wat geweld is.

Pas wanneer je geweld van heel dichtbij meemaakt, weet je wat het is.
De mensen die zoiets hebben meegemaakt zullen nooit zeggen dat ze hetzelfde zouden hebben gedaan als Zidane..

Dit verhaal gaat veel verder als het voetbalincident bij Zidane, maar geweld kan en mag gewoon niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:38

Whiz schreef:
Dan zie ik persoonlijk liever 1 enkele kopstoot.. dan allemaal van dat soort obsceniteiten te horen.

Als iedereen ipv schelden geweld gaat gebruiken, heb je geen voetbal meer.
En waar eindigt het dan?

Nogmaals, het grootste effect haal je met je schouders ophalen. De schelder geeft dan echt wel op en jij bent er verder van af.

Mensen de geweld gebruiken, hebben niet goed geleerd om zich verbaal te uiten, of hebben gebrek aan zelfbeheersing, of een combinatie daarvan.

Mensen die veel schelden, zijn gewoon niet netjes opgevoed Haha! Maar leiden hun woede wel beter in banen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 14-07-06 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:39

Lusitana schreef:

Nogmaals, het grootste effect haal je met je schouders ophalen. De schelder geeft dan echt wel op en jij bent er verder van af.

Daar heb je 100% gelijk in!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:10

Lusitana schreef:
Voor de tiende keer: In zuidelijke landen is "hoerenzoon" of "je moeder is een prostituee" heel gewone scheldtaal, net als hondenlul en kloothommel of weet ik het wat tegenwoordig in is, in Nederland.

Wie zegt eigenlijk dat Materazzi die dingen gezegt heeft?
Zidane zal echt wel wat gewend zijn qua scheldwoorden, na zoveel jaren voetbal te hebben gespeeld.
Feit is dat zijn moeder op het moment van de wedstrijd in het ziekenhuis lag en het zou me dan ook niets verbazen als de opmerking daarmee in verband stond...
Als dat niet zo was en de opmerking van Materazzi zou echt zo "onschuldig" zijn, dan had hij vast al gezegt wat zijn exacte woorden waren, al was het alleen maar om zijn naam te zuiveren...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:10

Lusitana schreef:
Superpepeijn schreef:
Zij blijven altijd vriendelijk en netjes als onverdiende winstpunten uitgedeeld worden, of als iemand het niet met hun mening eens is. Dit forum is daarvan het bewijs!
Er is een verschil in niet netjes en vriendelijk en geweld.
Het ligt er maar net aan wat je onder geweld verstaat Knipoog

Lusitana schreef:
Wat is je personlijks standpunt trouwens, in dit geval?
Niet verstandig maar begrijpelijk, kan me voorstellen dat gemoederen hoog oplopen tijdens zo'n wedstrijd. Mannen reageren dat fysiek af en zijn er dan klaar mee, vrouwen lossen dat doorgaans op andere manieren af... die veel langer blijven hangen. Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:26

Dat is ook waar, maar dit is typisch een geval van:

Mannen zijn dom.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:11

*LOL* Clown , einde discussie .....

Maar SP, zou jij het ook zo oplossen? Jij hebt toch geen gebrek aan woorden of wel ?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:17

Mm.. kan me dr wel íets bij voorstellen .. Nagelbijten / Gniffelen
En vind 't wel tof van hem dat die zo naar de kinderen gericht is. Lachen