Daphnezz schreef:een keuze????????????
Ik zal een voorbeeld geven van mijn tante.
Mijn tante is een immigrante, ze is een chinees uit indonesie. ze is ergens in de 40, en woont al zo'n 20 jaar in nederland. Ze was ooit getrouwt met een man in indonesie, zijn zus woonde in nederland en kon niet zwanger worden. het babytje van mijn tante is haar afgenomen door haar schoonmoeder en naar de schoonzus in nederland gebracht. Mijn tante is om deze redenen naar nederland gekomen en begonnen naar de zoektocht naar haar kind.... inmiddels is ze dus een stuk ouder en kan ze niet terug naar indonesie omdat ze medicijnen voor haar zware epeleptie nodig heeft en deze daar niet verkrijgbaar zijn. Ze heeft dus een uitkering omdat ze niet kan werken. Omdat ze niet goed nederlands kan (ze gaat al heeeeeeeeeeel lang naar nederlandse les) heeft ze de formulieren niet goed ingevult en word ze gekort vanwege zogenaamde vrouwde. Ze krijgt nu iedere maand 570 euro. Daar gaat dus nog huur van af, electriciteit en licht, ziektekosten, telefoonkosten en dan hou je echt niet veel over... wat kan ze doen? ze kan niet werken, omdat ze erg ziek is en epeleptie heeft.
dit is serieus armoede!!!
Daar weer familie waar ze eventueel op kan terugvallen, toch? 
570 is geen vetpot, maar je kunt er van rond komen.