Luikse meisjes allebei dood gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bluem

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:05

Ik sloeg net onze krant open, wat een boel artikels erover.. Bloos!

Ik zal even een klein artikel uittypen over Ait Oud, waardoor ik nu toch zelf meer overtuigd ben van zijn schuld in deze zaak. (er zijn nieuwe getuigen die dingen zeggen die wel kunnen kloppen maar vraag me nog af waarom deze daar nu pas mee komen en niet 2 weken geleden)

"Ait Oud in het nauw"
Luik- Abdallah Aït Oud(38), de hoofdverdachte in de verdwijningszaak van Stacy en Nathalie, zal een erg goede uitleg moeten verzinnen om het gerecht ervan te overtuigen dat hij niét de dader is. De bezwarende elementen stapelen zich op. Hij heeft schrammen op zijn lichaam die afkomstig kunnen zijn van de bramen op het terrein waar de meisjes gevonden werden. De slachtoffertjes lagen op vijf minuten stappen van het café waar hij de hele avond zat én van zijn flat. Getuigen zagen hem de nacht van de verdwijning met bebloede en vuile kleren. En... hij verkrachtte en ontvoerde in het verleden al meisjes én hij heeft geen alibi.

Een man-zonder-papieren die de avond van de verdwijning in de wijk Saint-Léonard ronddoolde, zag Aït Oud op de Esplanade Saint-Léonard. De verdachte was uitgeput, zijn kleren vuil en vol bloed. Hij kwam uit de richting van de spoorweg, waar de meisjes gevonden werden. De getuige trok eerst niet met zijn verhaal naar de politie, omdat hij vreesde als illegaal opgepakt te worden.
Gisteren kwam bovendien het getuigenis binnen van drie jonge meisjes die beweren dat Aït Oud hen de avond van de braderie op dezelfde Esplanade Saint-Léonard lastigviel en probeerde mee te lokken.
Andere getuigen zagen Aït Oud bij Place de la Vieille Montagne. Daar ligt het speelpleintje dat Nathalie en Stacy kenden en waar ze de avond van hun verdwijning vermoedelijk nog geweest zijn, terwijl hun ouders stevig zaten te drinken in café Aux Armuriers. De kinderen werden vermoedelijk op het speelpleintje gekidnapt. Dat gebeurde uit het zicht van de menigte op de braderie. Dat verklaart ook waarom niemand de kinderen zag verdwijnen. Aït Oud had ook schrammen en schaafwonden op zijn handen, rug en knieën. "Ik heb die opgelopen toen ik over de muur klauterde van het huis van mijn vriendin",verklaarde hij. Best mogelijk, maar de verwondingen lijken verdacht veel op die die iemand kan oplopen als hij door bramen strompelt in de wildernis waar de slachtoffertjes aangetroffen werden. Nog een mogelijkheid: Aït Oud verwondde zich toen hij de kinderen in de nauwe riolen duwde, of kwetste zich toen hij langs de muur schuurde.
0ok het alibi van de verdachte is niet waterdicht. Niemand kan zijn tijdsgebruik in de uren na de ontvoering bevestigen. Deze uren zijn cruciaal en volstaan om de misdaad -kidnappen, misbruiken en vermoorden- te plegen. Toen hij vernam dat de politie hem zocht, sloeg hij op de vlucht. Zijn schoenen zijn onvindbaar en op een van zijn hemden werden stukjes bladeren gevonden. En, vooral, Aït Oud heeft het perfecte profiel: hij randde zijn nichtje aan toen ze pas acht was en ontvoerde en verkrachtte in 2001 een meisje van 14. "Ja, het wordt nu wel heel 'warm' rond mijn cliënt. Hij ontkent, maar ik weet het ook niet", zegt zijn advocaat.
De verdachte wordt vandaag naar de plaats gebracht waar de lichaampjes lagen. Speurders willen zijn reactie zien. Gisteren reageerde hij alvast zeer zenuwachtig op het nieuws dat de lichamen van de meisjes waren gevonden.

Scheve mond

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:06

Men heeft de kindjes trouwens herkend aan hun kledij.
Zegt al genoeg over de "staat" waarin ze zich bevonden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:13

Dan vraag ik me toch nog af wie die brief heeft gestuurd.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:14

Tieneke schreef:
Dan vraag ik me toch nog af wie die brief heeft gestuurd.

Vraag ik mij ook nog steeds af.. Ja In onze krant stond dat hij verstuurd is in Rotterdam.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:16

Jeetje zeg, dat ze nog twijfelen aan z'n evt. onschuld.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:16

Dito schreef:
Men heeft de kindjes trouwens herkend aan hun kledij.
Zegt al genoeg over de "staat" waarin ze zich bevonden.

het is ook bekend gemaakt dat de lijken in verregaande staat van ontbinding waren...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:18

Brrr ik moet er niet aan denken hoe die meisjes er uit zagen Scheve mond echt zo vreselijk.
Al het bewijs en zo wijst wel héél duidelijk uit naar meneer Ait Oud. Maar ik weet het niet, misschien juist omdat het zo overduidelijk is

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:19

Om 13u is het nieuws op tv. Ik denk/hoop dat ze wat meer over de autopsie kunnen vertellen. Die brief is me echt een raadsel, ik gok op een medeplichtige.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:19

Rust in vrede lieve meiden Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 12:20

Tieneke schreef:

Uit de autopsie zou blijken dat Nathalie, het oudste meisje, zeer zwaar seksueel misbruikt zou zijn geweest.

De autopsie is nog helemaal niet officieel bekend, dus ik zou dit niet zomaar zeggen. Er wordt al zoveel over geroddeld.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:20

Mmmm dit zegt dus toch nog weer meer over de verdachte.. Terwijl ik er vanuit ging dat hij het niet gedaan kon hebben.. Ik wist niet dat ze al zoveel bewijs hadden..!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:21

Hmm ben ik de enige die het nog steeds een beetje raar vind ?

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:21

_Micha_ schreef:
Hmm ben ik de enige die het nog steeds een beetje raar vind ?

Hoe bedoel je Micha? Wat vind je raar?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:22

Van de verdachte? Ja, ik heb om de een of andere reden ook m'n twijfels. Ik weet het niet goed, maar heb altijd het gevoel gehad dat hij het niet is geweest.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:26

Ik had dat gevoel ook en ondertussen weet ik het niet meer. De autopsie zal wel meer uitwijzen dus afwachten. Vrees alleen, dat als hij het niet geweest is, men geen idee heeft van wie dan wél de dader is geweest.

Dat van dat sexueel misbruik is gisteren avond laat in het nieuws nog vermeld. Neem dus aan dat we dat wel voor waarheid mogen geloven.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:27

Cayenne schreef:
Tieneke schreef:

Uit de autopsie zou blijken dat Nathalie, het oudste meisje, zeer zwaar seksueel misbruikt zou zijn geweest.

De autopsie is nog helemaal niet officieel bekend, dus ik zou dit niet zomaar zeggen. Er wordt al zoveel over geroddeld.

Ik zeg dit niet zomaar, maar in het laatavondjournaal gisteren is dit gezegd.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:30

Ik bedoel idd over de verdachte, het bewijs is zo overduidelijk maar toch heb ik het zelfde gevoel als tieneke

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:43

sweetheart schreef:
Of het kan zijn dat de lijkjes er nog niet zo lang lagen... dat ze pas recent zijn neergelegd...

Ze zeiden gisteren al dat de lijken er al een paar dagen lagen. En in het water ontbinden lichamen erg snel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:44

Tieneke schreef:
Maar ze lagen niet in het gras, maar onder een riooldeksel, die ze pas konden zien toen al het groen weg was.

Ja
En het terrein moest ontbost worden voor ze zelfs de putdeksels maar op konden lichten.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:47

Echt triest dit....
Maar de verdachte had toch ook dingen aan zijn uiterlijk evranderd om minder herkenbaar te zijn?

Ik bedoel, als dat nog niet genoeg zegt....

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:49

het is verschrikkelijk Scheve mond
ik voel me omden duur niet meer veilig als ik er aan denk
er zijn dan weer bij ons 2 meisjes vermist heel dicht bij mij in de buurt,in de stad waar men beste vriendin woont,die voelt haar helemaal niet meer veilig.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:52

Vreselijk ik dit allemaal, ik moet er niet aan denken dat mijn dochter ooit zoiets moet meemaken. Van mij mogen ze dader of daders onmiddelijk het leven ontnemen!

Ik kan er ook niet bij dat die ouders zo laat nog op cafe zaten en de kinderen eigenlijk aan hun lot overlieten.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:58

Hiermee wil ik de ouders niet goed praten hé echt niet: Maar eigenlijk zou elk kind maakt niet uit van welke leeftijd om ik weet niet hoe laat nog buiten kunnen lopen, Ik weet dat dat niet kan maar dan nog
En ik praat ook ZEKER de ouders NIET goed

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:59

orban schreef:
Van mij mogen ze dader of daders onmiddelijk het leven ontnemen!

Ik zou eerder gaan voor een castratie zonder verdoving en levenslange werkstraf, à la werkkamp uit de wereldoorlog...

NF_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:01

ik vind dit zo erg.. Huilen ik moest net al heel erg huilen toen ik het hoorde en die lieve kindjes op die foto's zag ik vind dit echt vreselijk!
wat een stomme k*t ouders! Stoom uit je oren ze vinden drank dus belangrijker dan die lieve kinderen,dan hoort een kind toch in bed te liggen zo laat!! vind je het gek dat ze zijn gepakt.. door die ouders die niet op hun kind letten en de kinderen helemaal niet belangrijk voor ze zijn! En ze hebben ook helemaal geen leuk leventje gehad omdat ze ook nog eens mishandeld zijn!! pff als ze hier woonden zouden mijn ouders en ik hun een veel beter leven kunnen bieden,mijn ouders zijn tenminste heel bezorgt! maarja dat is nou eenmaal niet zo..helaas..ze zijn vermoord Huilen het is vreselijk om uit te spreken.. ik vind het echt heeel erg moet nou weer huilen als ik er aan denk,die lieve kleine onschuldige kindjes..
R.I.P Lieve meisjes!