Ik zal even een klein artikel uittypen over Ait Oud, waardoor ik nu toch zelf meer overtuigd ben van zijn schuld in deze zaak. (er zijn nieuwe getuigen die dingen zeggen die wel kunnen kloppen maar vraag me nog af waarom deze daar nu pas mee komen en niet 2 weken geleden)
"Ait Oud in het nauw"
Luik- Abdallah Aït Oud(38), de hoofdverdachte in de verdwijningszaak van Stacy en Nathalie, zal een erg goede uitleg moeten verzinnen om het gerecht ervan te overtuigen dat hij niét de dader is. De bezwarende elementen stapelen zich op. Hij heeft schrammen op zijn lichaam die afkomstig kunnen zijn van de bramen op het terrein waar de meisjes gevonden werden. De slachtoffertjes lagen op vijf minuten stappen van het café waar hij de hele avond zat én van zijn flat. Getuigen zagen hem de nacht van de verdwijning met bebloede en vuile kleren. En... hij verkrachtte en ontvoerde in het verleden al meisjes én hij heeft geen alibi.
Een man-zonder-papieren die de avond van de verdwijning in de wijk Saint-Léonard ronddoolde, zag Aït Oud op de Esplanade Saint-Léonard. De verdachte was uitgeput, zijn kleren vuil en vol bloed. Hij kwam uit de richting van de spoorweg, waar de meisjes gevonden werden. De getuige trok eerst niet met zijn verhaal naar de politie, omdat hij vreesde als illegaal opgepakt te worden.
Gisteren kwam bovendien het getuigenis binnen van drie jonge meisjes die beweren dat Aït Oud hen de avond van de braderie op dezelfde Esplanade Saint-Léonard lastigviel en probeerde mee te lokken.
Andere getuigen zagen Aït Oud bij Place de la Vieille Montagne. Daar ligt het speelpleintje dat Nathalie en Stacy kenden en waar ze de avond van hun verdwijning vermoedelijk nog geweest zijn, terwijl hun ouders stevig zaten te drinken in café Aux Armuriers. De kinderen werden vermoedelijk op het speelpleintje gekidnapt. Dat gebeurde uit het zicht van de menigte op de braderie. Dat verklaart ook waarom niemand de kinderen zag verdwijnen. Aït Oud had ook schrammen en schaafwonden op zijn handen, rug en knieën. "Ik heb die opgelopen toen ik over de muur klauterde van het huis van mijn vriendin",verklaarde hij. Best mogelijk, maar de verwondingen lijken verdacht veel op die die iemand kan oplopen als hij door bramen strompelt in de wildernis waar de slachtoffertjes aangetroffen werden. Nog een mogelijkheid: Aït Oud verwondde zich toen hij de kinderen in de nauwe riolen duwde, of kwetste zich toen hij langs de muur schuurde.
0ok het alibi van de verdachte is niet waterdicht. Niemand kan zijn tijdsgebruik in de uren na de ontvoering bevestigen. Deze uren zijn cruciaal en volstaan om de misdaad -kidnappen, misbruiken en vermoorden- te plegen. Toen hij vernam dat de politie hem zocht, sloeg hij op de vlucht. Zijn schoenen zijn onvindbaar en op een van zijn hemden werden stukjes bladeren gevonden. En, vooral, Aït Oud heeft het perfecte profiel: hij randde zijn nichtje aan toen ze pas acht was en ontvoerde en verkrachtte in 2001 een meisje van 14. "Ja, het wordt nu wel heel 'warm' rond mijn cliënt. Hij ontkent, maar ik weet het ook niet", zegt zijn advocaat.
De verdachte wordt vandaag naar de plaats gebracht waar de lichaampjes lagen. Speurders willen zijn reactie zien. Gisteren reageerde hij alvast zeer zenuwachtig op het nieuws dat de lichamen van de meisjes waren gevonden.