Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lindsey schreef:Fallenangel hoe zou jij dan willen verklaren dat er leerachterstanden zijn op zwarte scholen? Want je kan het wel ontkennen maar dat die er wel degelijk zijn is uit onderzoek bewezen. En dat zal heus niet zijn omdat die kinderen minder intelligent zijn want dat geloof ik niet. .
Citaat:Lesmethoden zoals door jou omschreven worden nog lang niet op alle basisscholen toegepast.
Citaat:Maar als je naar een vervolgopleiding gaat moet je toch aan bepaalde normen voldoen. Daar hebben ze geen boodschap aan dat je heel goed je best hebt gedaan maar gewoon niet beter kan. Nu kan jij kinderen wel naar hun eigen vermogen willen beoordelen maar kinderen meten zich onderling wel degelijk aan elkaar en kunnen daardoor gemotiveerder of gemakzuchtiger worden
Welshcobfan schreef:Zolang de verwachtingen van leraren dat de gekleurde kids minder goed presteren op school blijven bestaan, zullen ze ook minder goed presteren dankzij die leraren.
faye schreef:Ik vind het van de zotte als allochtone ouders niet de moeite nemen om hun kinderen voor te bereiden op school (denk alleen maar aan de nederlandse taal) en dat mijn kind daardoor in een lager tempo les moet krijgen en minder aandacht krijgt, omdat de allochtone kinderen dat meer nodig hebben. Je hebt als ouder nu eenmaal een verantwoordelijkheid.
Shadow0 schreef:Prisoners dilemma. Zo houden we met z'n allen de achterstand in stand, om vervolgens te constateren dat er een achterstand is...
Ik snap de redenen van ouders, maar ik hoop dat iedereen beseft dat ze zo wel die 'andere cultuur' in stand houden, de mogelijkheden tot integratie belemmeren en het beeld in stand houden dat zwarte / allochtoon-uitziende mensen minder waard zijn.
En dus ook indirect bijdragen aan de slechte resultaten, het gebrekkige Nederlands, en de radicalisatie van een deel van die groep.
Het is logisch en begrijpelijk dat elke ouder het beste voor zijn/haar kind wil. Maar doordat iedereen zo denkt, is het voor de maatschappij als geheel wel slechter.
Wat ik hele goede initiatieven vind, is groepjes (witte) ouders die samen afspreken om naar een bepaalde school te gaan, zodat je kind geen eenling is, maar er toch een vorm van vermenging op kan treden.
Olympia schreef:Idd
En kind komt zwaar achter te lopen.. Ik heb al 2 jaar op een zwarte school stage gelopen en het niveau is zeer laag, omdat de meeste kinderen nog geen eens goed nederlands kunnen. En zo loopt dus een autochtone kind heel veel achterstand op..
ShirleyA schreef:Olympia schreef:Idd
En kind komt zwaar achter te lopen.. Ik heb al 2 jaar op een zwarte school stage gelopen en het niveau is zeer laag, omdat de meeste kinderen nog geen eens goed nederlands kunnen. En zo loopt dus een autochtone kind heel veel achterstand op..
Ehm.... jouw nederlands is ook niet echt best 'nog geen eens'? sorry maar ik heb liever niet dat mijn kind bij jou in de klas komt. Iedereen maak type fouten maar dit is gramaticaal echt ernstig voor iemand die t onderwijs in gaat. Ik wil niet banketstaaf doen maar ik schrik hier wel van.
ShirleyA schreef:Leuke theorie maar wie wil zijn kind daar voor opofferen? Ik ga mijn kind zeker niet naar n zarte school laten! Dan is dat in zijn algemeenheid maar beter voor mijn kind is t ronduit slecht en ik ben verplicht goed voor hem te zorgen. Ik moet er niet aan denken dat hij n achterstand oploopt door anderen. Daar komt bij dat kinderen op zwarte scholen niet bekend staan om hun fijne gedrag.... ik zie liever niet dat mijn kind zich daar mee inlaat.
fallenangel3 schreef:Oh, hier kan ik ook zo pissig om worden. Iedereen maakt weleens een fout, ook toekomstige leerkracht/onderwijsassistenten. Mijn nederlands is ook niet zoals het zou moeten en ik word hier soms onwijs onzeker van. Als hier dan ook nog eens commentaar op wordt gegeven in een forum, waar altijd informeel geschreven wordt, dan kan ik hier echt boos om worden.
Want leerkrachten mogen natuurlijk helemaal niks! Ze mogen niet drinken, niet roken, niet doen aan bedsport, geen scheldwoorden gebruiken en nooit eens een foutje maken. Leerkrachten zijn niet perfect! Moet ik al jouw posts even door gaan lopen op spellings of grammaticale fouten?
Welshcobfan schreef:in Amerika kozen ze vroeger na de segregatie gewoon blanke gezinnen uit die verplicht moesten verhuizen naar de achtergestelde zwarte wijken, en visa versa. Het was voor de zwarte kids in de blanke wijken positief, hun gingen vooruit omdat het onderwijs daar beter was maar de blanke kinderen in de slechte buurt hadden gingen achteruit... maar het had wél gewerkt als ze niet 3 kids uitkozen maar de helft van de klas, want dan was het een succes geweest.
jeanie schreef:Ik heb geen kids maar voor mij zou het belangrijk zijn dat de school in de buurt is en openbaar is. In mijn geval zal het dan een gemende school zijn want ik woon in een gemengde wijk![]()
.
Bealy schreef:Overigens, niet alleen op een 'zwarte' school komen taalachterstanden voor. Ik heb op een kleine dorpsschool in de Achterhoek gezeten en sommige kinderen daar konden bijna alleen maar dialect praten en schrijven. Ik moet wel zeggen dat ik op een kleine basisschool en middelbare school heb gezeten. Dát zou voor mij nou wel een pluspunt zijn.
Citaat:Dat zal ik nooit doen want ik heb dyslexi.