Taïda geslaagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dora88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:44

Ik zat ook op de Driemark. Het is natuurlijk fijn dat Taida is geslaagd, maar zijn wij ook op het nieuws geweest? Nee. Wij hebben minstens zo veel gedaan. Is ons VWO Diploma dan minder waard? Wie zegt dat mijn VWO diploma makkelijker was om te halen dan die van haar, ondanks de situatie? De laatste tijd heeft alles in het teken van Taida gestaan. Op het begin natuurlijk. Dat was ook te snappen. Maar moesten wij onze examenstunt gaan aflassen omdat Taida het land uitmoest? Moesten wij doorgaan met actievoeren om toch Taida in het land te houden, om vervolgens te gaan zakken? Bij ons op school is iets te weinig gedacht aan de leerlingen die wel mochten blijven. Leerlingen die alles van het laatste jaar op school ook wilden meemaken. Alles stond in het teken van Taida. Ook vind ik het niet bepaald fijn dat Taida ons NOOIT bedankt heeft voor alles wat we hebben gedaan. Ik ging niet veel om met Taida, maar toch deed ik mee aan de acties. En zo zijn er velen, van onze klas, van onze school. Ze had makkelijk even bij ons in de klas kunnen komen. Maar deed ze dat? Nee. Volgens mij heeft ze alleen haar vrienden bedankt. Maar zijn wij als andere V6'ers totaal onbelangrijk voor haar geweest? En dat is niet fijn. En dan heb je ook zo'n gevoel van: "Ze moet het zelf maar zien te redden.". Ze heeft ons ook nooit bedankt dat we de werkweek naar Praag voor hadden betaald. Voor andere mensen uit mijn klas was het ook niet makkelijk om die reis te betalen. Is het nou zo ontzettend moeilijk om eventjes Bedankt te zeggen?

En ik vind het ook belachelijk dat een meisje uit Aalten, dat uit Mongolie kwam, wel het land uit moest, die ook voor haar examen zat. Maar kon zij wel haar examen doen op de ambassade in Mongolie? Nee. Dan ga je bijna denken: als je alle mensen gelijk wilt behandelen, laat dan iemand die voor haar VMBO diploma zit ook haar examen doen!

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:09

Bealy schreef:
Ja joh, de term 'fraude' blijft een leuk stokpaardje hier. Zelfs Verdonk nam deze term na aandringen van de kamer terug, maar dat terzijde. Alle Bokkers weten natuurlijk véél beter hoe het zit.

ChirooHeleen schreef:
Ik vind dat Taida als buitenlandse student welkom is in NL. Ongeacht haar voorgeschiedenis. Iedereen heeft het recht om in het buitenland te gaan studeren. Jij, ik en Taida! Er zijn veel buitenlandse studenten in NL, en veel NLse studenten in het buitenland. Waarom zei wel, en Taida niet?

Ik vind het knap dat ze onder die omstandigheden haar VWO-examen gehaald heeft. Het heeft haar waarschijnlijk veel stress opgeleverd, en de laatste weken van het jaar heeft ze haar lessen (voorbereiding op 't examen) moeten missen. In mijn ogen getuigd dit van erg veel doorzettingsvermogen!

Jah.. idd .. en kom kom als er al fraude is gepleegd dan heeft niet Taida dat gedaan, maar haar ouders. Die hebben immers de papieren van Taida ingedient, niet Taida zelf.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:11

Whiz schreef:
Bealy schreef:
Ja joh, de term 'fraude' blijft een leuk stokpaardje hier. Zelfs Verdonk nam deze term na aandringen van de kamer terug, maar dat terzijde. Alle Bokkers weten natuurlijk véél beter hoe het zit.

Jah.. idd .. en kom kom als er al fraude is gepleegd dan heeft niet Taida dat gedaan, maar haar ouders. Die hebben immers de papieren van Taida ingedient, niet Taida zelf.

..en zij had natuurlijk geeeeeeeen idee dat ze geld mee hebben gekregen om Nederland te verlaten, dat ze een vals paspoort kreeg en weer terug was, illegaal en wel. Kom op zeg, je hebt het niet over een kind van 7.

Peelemeisje, ik vind het rot voor jou en je klasgenoten dat er geen bedankje is geweest. En tja, dat meisje uit Mongolië, die had waarschijnlijk een stuk minder nieuwswaarde, daarom heeft geen enkele hypocriete stichting zich daarop gestort..

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:28

MissJ schreef:
MissJ schreef:

..en zij had natuurlijk geeeeeeeen idee dat ze geld mee hebben gekregen om Nederland te verlaten, dat ze een vals paspoort kreeg en weer terug was, illegaal en wel. Kom op zeg, je hebt het niet over een kind van 7.

Peelemeisje, ik vind het rot voor jou en je klasgenoten dat er geen bedankje is geweest. En tja, dat meisje uit Mongolië, die had waarschijnlijk een stuk minder nieuwswaarde, daarom heeft geen enkele hypocriete stichting zich daarop gestort..

Precies!!

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:52

@MissJ... Jij kunt hoog springen en laag springen. Jij weet helemaal Taida's beweegreden niet. Jij weet niet hoe, wie en waar dat geld is naar toe gegaan. Je kunt wel een hoop schreeuwen maar zonder goed onderbouwde feiten trek ik me daar echt weinig van aan. Ik snap wel dat je snel conclusies wil trekken. Maar dat gaat voor mij toch echt niet op hoor!!

En Mireille in plaats van overal, Precies, ja en amen neer te zetten kom eens zelf met iets.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:08

Whiz toch, geen enkele reden om persoonlijk te worden. Wat is dat toch steeds met jullie? weet je wat het mooie is van het voeren van een discussie? Dat je verschillende standpunten aanhoort.
En als Mireille een mening heeft die al omschreven wordt door iemand anders, waarom zou ze dan nog meer neer moeten zetten dan ze doet? Niet van die lange tenen hoor. En als je het niet erg vindt, blijf ik graag rustig zitten. Het is me veel te warm om te springen en schreeuwen.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:19

MissJ schreef:
Whiz toch, geen enkele reden om persoonlijk te worden. Wat is dat toch steeds met jullie? weet je wat het mooie is van het voeren van een discussie? Dat je verschillende standpunten aanhoort.
En als Mireille een mening heeft die al omschreven wordt door iemand anders, waarom zou ze dan nog meer neer moeten zetten dan ze doet? Niet van die lange tenen hoor. En als je het niet erg vindt, blijf ik graag rustig zitten. Het is me veel te warm om te springen en schreeuwen.

Met jullie?? Geen idee, ik denk louter en alleen voor mezelf!! En jah je kunt in een discussie wel een standpunt neergooien maar als dat standpunt kant nog wal raakt, dan kun je toch niet echt verwachten dat je volledig serieus genomen wordt. Jij hebt het er constant over dat Taida liegt en bedriegt en dat ze geld achterover drukt etc etc. Terwijl zelf mevrouw Verdronk die dit gerucht de wereld in heeft gegooid een stapje terug heeft genomen van deze lasterende opmerking. Je moet niet altijd blindelings geloven wat je hoort. Ik zeg niet per definitie dat het dan niet zo is. Maar laat dan maar concreet bewijs zien.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:21

Als zelfs Taïda het gezegd heeft....Jij vindt mijn argumenten kant nog wal raken, ik denk ongeveer hetzelfde van de jouwe. Maar dat neemt niet weg dat ik dan gewoon respect op kan brengen voor jouw mening. Feit blijft dat wij geen van tweeën erbij geweest zijn, dus geen van beide inside kennis van zaken hebben. Ofwel, je weet niet eens wat de waarheid is, dus hoe kan je dan zeggen dat dit klopt, en dat niet?
En met jullie refereer ik aan Bealy, die gister iets soorgelijks deed.

Blackpearls

Re: Taïda geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:35

Hmm, ik woon zelf ook in Winterswijk, heb alle acties e.d. gezien (zowel op de site van de driemark en de site van Taïda), en ik vind het geweldig wat ze heeft gepresteerd om überhaupt examen te kunnen doen.

Ook onbevooroordeeld ALLE bronnen geraadpleegd, er uitgehaald wat er níét zinloos was en vervolgens de feiten op een rijtje gezet: het sprak elkaar allemaal tegen.

Verdonk vindt dat Taïda fraude heeft gepleegd om het een of andere plan te kunnen uitvoeren, Taïda wou alleen studeren, en ja, als ze het niet op de eerlijke manier kan doen (wat ze wél heeft geprobeerd), dan moet je toch maar zorgen dat het op een andere manier kan he...

Ik wil hiermee alleen maar duidelijk maken dat ik het niet eerlijk vind dat Taïda zo wordt afgezeken. Verdonk zal vast wel érgens gelijk in hebben (zij het dat ik niet weet waarin), en ik vind dat ze alleen maar vreselijk oneerlijk, vervelend, irritant en verder de hele mikmak doet.

Blackpearl

PS k stel het niet op prijs als mijn mening wordt afgezeken.... en voor degenen die het nog niet doorhadden, k ben behoorlijk pissig.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:46

Ik zal je mening niet afzeiken, maar zou je willen vragen alles opnieuw te lezen, denk dat je hier en daar wat gemist hebt.

En de stelling: als het niet volgens de regels kan dan maar door fraude vind ik onzin. Trek dat eens door in de hele samenleving en het wordt een chaos.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:50

MissJ schreef:
Als zelfs Taïda het gezegd heeft....Jij vindt mijn argumenten kant nog wal raken, ik denk ongeveer hetzelfde van de jouwe. Maar dat neemt niet weg dat ik dan gewoon respect op kan brengen voor jouw mening. Feit blijft dat wij geen van tweeën erbij geweest zijn, dus geen van beide inside kennis van zaken hebben. Ofwel, je weet niet eens wat de waarheid is, dus hoe kan je dan zeggen dat dit klopt, en dat niet?
En met jullie refereer ik aan Bealy, die gister iets soorgelijks deed.

Weet je wat, laat ik dan nu ja en amen en precies zeggen op deze reactie
De 'aanhangers' van Taida hebben een erg kort lontje en worden snel persoonlijk. Is dat gebrek aan argumenten ??

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:59

Ik heb helemaal geen aanhang van Taida... Ik ben aanhang voor vrij studeren. Internationale studies volgen. Je horizon verbreden. En ik zie niet in waarom Taida dat dan ook niet zou mogen.

Verder heb ik ook niet gezegt wat wel en wat niet klopt.. ik heb alleen maar gezegt dat je niet blindelings alles moet geloven wat er op je bord gezet wordt door de media.

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:44

MissJ schreef:
Whiz schreef:

Jij kunt niet weten of Taïda wel wist wat er gaande was, net zo als dat Whiz niet met zekerheid kan weten dat Taïda níet wist wat er gaande was.

Je kunt misschien wel beredeneren dat ze geen 7 jaar oud was en dus zelf kan bedenken wat er precies gebeurde. Maar jij weet ook dondersgoed dat het helemaal niet moeilijk is om een goedgelovig (volwassen) persoon onwaarheden voor te houden.

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:19

Fitzroy schreef:
De 'aanhangers' van Taida hebben een erg kort lontje en worden snel persoonlijk. Is dat gebrek aan argumenten ??

De pot verwijt de ketel.. Is dit niet persoonlijk?

Ik ben blij voor haar dat ze het gehaald heeft. Ik hoop dat ze verder kan studeren, waar zij dat wil (zoals alle andere studenten dat vrij staat).

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:29

Tjee wat een hoop off-topic reacties. Dit topic is gewoon om te reageren op het feit dat Taïda geslaagd is en de hier geplaatste ruzies zijn allang aan bod geweest in de twee vorige topics. Moet alles weer opnieuw uitgekauwd worden???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:57

lies schreef:
Fitzroy schreef:

De pot verwijt de ketel.. Is dit niet persoonlijk?

Ik ben blij voor haar dat ze het gehaald heeft. Ik hoop dat ze verder kan studeren, waar zij dat wil (zoals alle andere studenten dat vrij staat).

Als ze dat nou zoals ieder ander zelf betaalt, vind ik dat ook prima

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:03

@Faye, er zijn er genoeg die het niet zelf betalen hoor! Meer dan genoeg.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 17:04

Er zijn duizenden studenten die een beurs krijgen, zowel buitenlandse studenten die in Nederland komen om te studeren als Nederlandse studenten die naar het buitenland gaan. Genoeg studenten die het niet zelf betalen, dat gaat al jaren zo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:15

Maar eens houd het op he? Haar vwo heeft ze ook al gratis gekregen

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:17

faye schreef:
Maar eens houd het op he? Haar vwo heeft ze ook al gratis gekregen

Uh niemand .... tot 16 jaar hoeft schoolgeld te betalen hoor! je betaald dus alleen maar voor je boeken.

ChirooHeleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:00

Bealy schreef:
Er zijn duizenden studenten die een beurs krijgen, zowel buitenlandse studenten die in Nederland komen om te studeren als
Nederlandse studenten die naar het buitenland gaan

. Genoeg studenten die het niet zelf betalen, dat gaat al jaren zo.

Ligt er helemaal aan waar je naar toe gaat en welke studie je gaat doen...

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 22:05

Ik zeg ook niet dat dat per definitie áltijd zo is, ik zeg alleen dat de mogelijkheid bestaat en dat er een flink aantal mensen gebruik van maakt.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:41

Leuk voor haar....maar als de IND de regels volgt krijgt ze geen visum om verder te studeren.
Want de regels zijn dat je de openbare orde niet mag verstoren, en dat heeft ze nu juist wel gedaan.
En de kans op herhaling is zeer groot.
Ergo, het heeft effe geduurd, maar ze mag ECHT NIET MEER TERUG!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:47

Als Taida volgens de wet een studentenvisum krijgt en volgens de wet een studiebeurs, prima toch? Net zo als er geen enkel probleem was geweest als ze een visum had gehad om in Nederland haar VWO-diploma te mogen behalen.

Het wordt een ander verhaal als ze het niet krijgt en ze toch weer gaat proberen om in Leiden te gaan studeren.

ChirooHeleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:47

Bealy schreef:
Ik zeg ook niet dat dat per definitie áltijd zo is, ik zeg alleen dat de mogelijkheid bestaat en dat er een flink aantal mensen gebruik van maakt.

yep klopt