Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heike schreef:
Ik geloof dat als honden eens de geur van bloed hebben geroken ze vlugger in staat zijn het opnieuw te doen.
Welshcobfan schreef:Ik krijg al een hartverzakking bij loslopende honden, en dan heb je van die idiote mensen die dan weigeren het beest aantelijnen als ik het vriendelijk vraag omdat: hij niets doet. Nee ondertussen snuffelt ie wel aan me terwijl ik zowat flauwval van angst... Sommige mensen
Desiree schreef:Welshcobfan schreef:Op het hondenforum maar ook hier op bokt heb ik eens in een discussie gelezen dat je een hond kunt leren dat hij onder het kind staat HOEWEL een kind onmogelijk overwicht op de hond kan hebben. Vraag me niet hoe. MAar voor de rest heb je zeker gelijk. Je moet de kat niet op het spek binden. Niet de kinderen onnodig bij de voerbak laten komen, de leefruimte van de hond respecteren. MAar je hebt echt honden waarbij dat allemaal niet nodig is, die echt alles goed vinden. Zo'n hond moet je willen voor je kind. Bij een beagle maakt het niet uit als het kind in zijn mandje gaat liggen. Die kruipt er gezellig bij. Steekt het kind zijn hand in de voerbak, de hond geeft geen sjoege. Niet dat je alles maar toe moet staan van het kind bij de hond. Een kind moet bijgebracht worden respect te hebben voor dieren. Heel belangrijk. Kinderen zijn de toekomst. Zij kunnen later misschien verbeteren wat er nu allemaal fout gaat.
Charos schreef:Natuurlijk is het rot, ook je hond in laten slapen, maar zou jij deze hond ooit nog vertrouwen met kinderen?
ShirleyA schreef:Charos schreef:Natuurlijk is het rot, ook je hond in laten slapen, maar zou jij deze hond ooit nog vertrouwen met kinderen?
Ja!
Welshcobfan schreef:
En toch kan je de hond nu niet meer vertrouwen, ze heeft nu door hoe je van je probleem afkomt (kind doden) om je plekje weer terug te krijgen. Kans dat het weer gebeurd is té groot.
ShirleyA schreef:Charos schreef:Natuurlijk is het rot, ook je hond in laten slapen, maar zou jij deze hond ooit nog vertrouwen met kinderen?
Ja!
Oprtalj schreef:
Je weet niet of dat wel de reden was waarom de hond het heeft gedaan. De kans dat een hond zoiets nog eens doet hangt, buiten de voorzorgsmaatregelen die de mensen treffen, samen met de reden waarom de hond het deed.
Natuurlijk is het niet altijd mogelijk om de reden te achterhalen en kun je je afvragen of je met het in leven laten van een dergelijke hond een aanvaardbaar risico neemt, maar het is in mijn ogen niet per definitie zo dat een hond die dit eenmaal heeft gedaan, het vaker zal gaan doen.
Ja!
Welshcobfan schreef:@ shirleyA, ik vraag altijd heel beleefd om mensen de hond niet bij mij in de buurt willen latenik haat snuffelende honden (en ik ga altijd netjes van het pad af, zodat ze alle ruimte hebben
ShirleyA schreef:Welshcobfan schreef:@ shirleyA, ik vraag altijd heel beleefd om mensen de hond niet bij mij in de buurt willen latenik haat snuffelende honden (en ik ga altijd netjes van het pad af, zodat ze alle ruimte hebben
Ik zal ook zeker mijn hond bij me roepen en houden. Ik heb ook niet de behoefte om n vreemde hond aan me te hebben, ookal ben ik niet bang. Ik vind t geen probleem om je de ruimte te geven met je angst, daar vraag je ook nioet om. Laatst rende er n man op t pad, om de trein te halen of zo? Hij kwam onze kant op, mijn hond doet niets maar evengoed hield ik haar wat korter zodat hij er makkelijk langs kon en ik liet die man daarmee ook weten dat dat hij gewoon door kon rennen omdat ik mijn hond strak hield. Hij lachte en bedankte me. Die ruimte moeten mensen elkaar wel laten dan kunnen we allemaal met elkaar leven.
slimmerik schreef:Onbegrijpelijk in mijn ogen......en een beetje zielig want je kent de hond niet eens. Mijn indruk is dat het welzijn van je zoontje je koud laat....
Ik zou zeggen ga naar het asiel probleem gevallen genoeg....
En laat je zoontje jouw reactie a.u.b. later nooit lezen. Hij zou je het terecht heel erg kwalijk nemen vermoed ik.
Charos schreef:Tot mijn grote verbazing zag ik in je profiel dat je een zoontje van 5 hebt, dus jij had je hond nog vertrouwd met kinderen als hij je eigen zoontje had dood gebeten?
slimmerik schreef:@ShirleyA Op de vraag of je deze hond met kinderen zou vertrouwen geef je toch
ja als antwoord. Wat begrijp ik dan verkeerd daaraan??
En een hond de rest van zijn leven een muilkorf op.....echt errug diervriendelijk. Daar heeft ie dus wel om gevraagd??
En ik mag mijn mening net zo goed geven als jullie.