Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Re: Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:02

Ik vind het ook wel een goede wet.

Ik geloof dat als honden eens de geur van bloed hebben geroken ze vlugger in staat zijn het opnieuw te doen.

In plaats van pup worden ze dan volwassen.

Wij houden de honden alsof ze pup zijn. Maar goed dit heb ik dus maar ergens gelezen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:03

Dat bloed ruiken hoeft er nog niet eens mee te maken hebben, maar ik vind het heel heel raar dat een hond een babykamer openmaakt en daar de baby uit de wieg trekt.

Natuurlijk is het rot, ook je hond in laten slapen, maar zou jij deze hond ooit nog vertrouwen met kinderen?

hannie4kids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:08

hallo dan je zal maar een moeder zijn van een babietje nachten lang op en af weinig slaap natuurlijk hoor je niet alles laten we dan even gaan zeuren over het feit dat het zielig is voor de hond dat hij afgemaakt is dat kindje is door hem afgemaakt en daar kijkt zo"n hondeliefhebber even overheen want behalve een dierenliefhebber zul je op de eerste plaats toch ook een mensenliefhebber zijn en dan zeker zulke kleine onschuldige kindjes waarom de hond beet is niet de vraag je kunt alleen maar verdriet voor de ouders hebben die zowel hun kindje als hun vriend kwijt zijn

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:35

Heike schreef:

Ik geloof dat als honden eens de geur van bloed hebben geroken ze vlugger in staat zijn het opnieuw te doen.

Dat ligt er een beetje aan hoe je dit bekijkt. Als een hond iets heeft gedaan en zichzelf door deze daad beloond voelt, dan kan het inderdaad zijn dat de hond dit gedrag vaker gaat vertonen. Zelfs als jij als eigenaar de hond ervoor straft. Als de daad zelfbelonend werkt kan het zijn dat de hond dit verkiest boven het risico op straf.
Maar met bloed ruiken of proeven op zich heeft dit weinig van doen. Dan zou een hond die op een rauw dieet staat altijd een potentieel gevaar opleveren en hoewel ik regelmatig dit vooroordeel tegenkom is dit niet zo. Ter illustratie: mijn honden krijgen regelmatig rauw tam konijn te eten, maar ze hebben geen van allen ooit geprobeerd mijn eigen tamme konijnen iets aan te doen. Nu sluit ik niet uit dat als ze ooit een tam konijn zouden vangen (bijvoorbeeld omdat een wegrennend konijn het jachtinstinct wakker maakt), mijn konijnen niet meer veilig zouden zijn. Het heeft dan echter niets te maken met het bloed proeven op zich, want dat hebben ze al eerder gedaan.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:11

hoe dan ook. Als je het leven neemt van iemand zonder goede aanleiding (want niet iedere moord is hetzelfde voor mij), dan verdien je de doodstraf. Mens of dier. Je mag geen gevaar vormen voor de samenleving.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:14

Maar als de mens in die tijd onder invloed was van drank/ drugs kunnen ze nog verbeteren Als die mensen nuchter zijn, zijn het echt hele normale mensen (vriend van me neemt altijd interviews af met criminelen, hij beoordeeld of ze toerekeingsvatbaar zijn). Indien mensen bewust voor het criminele ciruit hebben gekozen en dan iemand vermoord hebben, nou maak maar gelijk af.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:27

Welshcobfan schreef:
Ik krijg al een hartverzakking bij loslopende honden, en dan heb je van die idiote mensen die dan weigeren het beest aantelijnen als ik het vriendelijk vraag omdat: hij niets doet. Nee ondertussen snuffelt ie wel aan me terwijl ik zowat flauwval van angst... Sommige mensen

Als ik met mijn hond in een losloopgebied loop zal ik haar wel bij me roepen voor je maar niet aanlijnen. Mijn hond kan er ook niets aan doen dat jij zo bang bent en waarschijnlijk kijkt ze niet eens naar je. Ik zal er wel voor zorgen dat ze bij me blijft, maar door jarenlange training weet ik zeker dat ze niet v mijn knie zal wijken. Maar mijn hond loopt zelden los...
Laats liep ik met haar over een pad en aan t begin/of einde kwam n vrouw t pad op en begon te schreeuwen dat ik die hond bij me moest houden! Hou m bij je hou m bij je! Ga weg! riep ze. Ik heb haar echt wel n beetje uitgelachen hoor, ze deed zo raar. Mijn hond was zoals altijd aan de lijn keek niet naar haar en was nog te ver weg om bij haar te kunnen en zij had ook even kunnen wachten om t pad echt op te gaan en aan de zijkant kunnen wachten tot wij t pad af waren.... Ik heb haar gevraagd wat ze nou wilde daar mijn hond aan de lijn loopt maar ik haar niet kan laten verdwijnen. Ze zei: ik haat zwarte honden. Nou dan ben ik er wel klaar mee hoor! Dat is jouw probleem heb ik nog gezecht en liep gewoon door.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:37

Desiree schreef:
Welshcobfan schreef:
Op het hondenforum maar ook hier op bokt heb ik eens in een discussie gelezen dat je een hond kunt leren dat hij onder het kind staat HOEWEL een kind onmogelijk overwicht op de hond kan hebben. Vraag me niet hoe. MAar voor de rest heb je zeker gelijk. Je moet de kat niet op het spek binden. Niet de kinderen onnodig bij de voerbak laten komen, de leefruimte van de hond respecteren. MAar je hebt echt honden waarbij dat allemaal niet nodig is, die echt alles goed vinden. Zo'n hond moet je willen voor je kind. Bij een beagle maakt het niet uit als het kind in zijn mandje gaat liggen. Die kruipt er gezellig bij. Steekt het kind zijn hand in de voerbak, de hond geeft geen sjoege. Niet dat je alles maar toe moet staan van het kind bij de hond. Een kind moet bijgebracht worden respect te hebben voor dieren. Heel belangrijk. Kinderen zijn de toekomst. Zij kunnen later misschien verbeteren wat er nu allemaal fout gaat.

Ik heb nog nooit gehoord dat je een hond kan leren dat een kind boven hem in rangorde staat.... Hoe duidelijker jouw rol als roedellijder hoe minder last je hebt met je hond. Ik laat mijn zoontje v 6 al jaren de hond eten geven (ben ik natuurlijk altijd bij!) dus kan hij ook bij haar eten ookal is mijn hond n felle tante. Leer idd je kind een hond te begrijpen en houd t altijd in de gaten.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:40

Sorry maar ik vind het zielig dat die hond is afgemaakt...
Het is al gebeurt, en als ze de hond voortaan beter in de gaten houden, kan er bijna niet weer wat gebeuren.

Echt heel sneu voor het babytje en de ouders...
Ik kan het bijna niet geloven dat een nooit eerder agressieve hond een onschuldig babytje dood bijt, en dan ook nog zelf de slaapkamer deur openmaakt

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:40

Charos schreef:
Natuurlijk is het rot, ook je hond in laten slapen, maar zou jij deze hond ooit nog vertrouwen met kinderen?

Ja!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:41

@ shirleyA, ik vraag altijd heel beleefd om mensen de hond niet bij mij in de buurt willen laten ik haat snuffelende honden (en ik ga altijd netjes van het pad af, zodat ze alle ruimte hebben

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:42

ShirleyA schreef:
Charos schreef:

Ja!

En toch kan je de hond nu niet meer vertrouwen, ze heeft nu door hoe je van je probleem afkomt (kind doden) om je plekje weer terug te krijgen. Kans dat het weer gebeurd is té groot.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:25

Welshcobfan schreef:

En toch kan je de hond nu niet meer vertrouwen, ze heeft nu door hoe je van je probleem afkomt (kind doden) om je plekje weer terug te krijgen. Kans dat het weer gebeurd is té groot.

Je weet niet of dat wel de reden was waarom de hond het heeft gedaan. De kans dat een hond zoiets nog eens doet hangt, buiten de voorzorgsmaatregelen die de mensen treffen, samen met de reden waarom de hond het deed.
Natuurlijk is het niet altijd mogelijk om de reden te achterhalen en kun je je afvragen of je met het in leven laten van een dergelijke hond een aanvaardbaar risico neemt, maar het is in mijn ogen niet per definitie zo dat een hond die dit eenmaal heeft gedaan, het vaker zal gaan doen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:27

ShirleyA schreef:
Charos schreef:

Ja!

Tot mijn grote verbazing zag ik in je profiel dat je een zoontje van 5 hebt, dus jij had je hond nog vertrouwd met kinderen als hij je eigen zoontje had dood gebeten?

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:43

Oprtalj schreef:

Je weet niet of dat wel de reden was waarom de hond het heeft gedaan. De kans dat een hond zoiets nog eens doet hangt, buiten de voorzorgsmaatregelen die de mensen treffen, samen met de reden waarom de hond het deed.
Natuurlijk is het niet altijd mogelijk om de reden te achterhalen en kun je je afvragen of je met het in leven laten van een dergelijke hond een aanvaardbaar risico neemt, maar het is in mijn ogen niet per definitie zo dat een hond die dit eenmaal heeft gedaan, het vaker zal gaan doen.

Jij vind dus een kinderleven een aanvaardbaar risico??
Dus jij zou zeggen: ach laten we het uitproberen......okee na een half jaar gebeurt het weer en dan??? Wel doodspuiten???? Of ga je dan voor 3 keer is scheepsrecht???

Of heb ik je nu verkeerd begrepen?? (please ik hoop het)

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:46

ShirleyA schreef:
Charos schreef:

Ja!

Onbegrijpelijk in mijn ogen......en een beetje zielig want je kent de hond niet eens. Mijn indruk is dat het welzijn van je zoontje je koud laat....
Ik zou zeggen ga naar het asiel probleem gevallen genoeg....

En laat je zoontje jouw reactie a.u.b. later nooit lezen. Hij zou je het terecht heel erg kwalijk nemen vermoed ik.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:52

Welshcobfan schreef:
@ shirleyA, ik vraag altijd heel beleefd om mensen de hond niet bij mij in de buurt willen laten ik haat snuffelende honden (en ik ga altijd netjes van het pad af, zodat ze alle ruimte hebben

Ik zal ook zeker mijn hond bij me roepen en houden. Ik heb ook niet de behoefte om n vreemde hond aan me te hebben, ookal ben ik niet bang. Ik vind t geen probleem om je de ruimte te geven met je angst, daar vraag je ook nioet om. Laatst rende er n man op t pad, om de trein te halen of zo? Hij kwam onze kant op, mijn hond doet niets maar evengoed hield ik haar wat korter zodat hij er makkelijk langs kon en ik liet die man daarmee ook weten dat dat hij gewoon door kon rennen omdat ik mijn hond strak hield. Hij lachte en bedankte me. Die ruimte moeten mensen elkaar wel laten dan kunnen we allemaal met elkaar leven.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:55

ShirleyA schreef:
Welshcobfan schreef:

Ik zal ook zeker mijn hond bij me roepen en houden. Ik heb ook niet de behoefte om n vreemde hond aan me te hebben, ookal ben ik niet bang. Ik vind t geen probleem om je de ruimte te geven met je angst, daar vraag je ook nioet om. Laatst rende er n man op t pad, om de trein te halen of zo? Hij kwam onze kant op, mijn hond doet niets maar evengoed hield ik haar wat korter zodat hij er makkelijk langs kon en ik liet die man daarmee ook weten dat dat hij gewoon door kon rennen omdat ik mijn hond strak hield. Hij lachte en bedankte me. Die ruimte moeten mensen elkaar wel laten dan kunnen we allemaal met elkaar leven.

ik ben het met je eens

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:02

slimmerik schreef:
Onbegrijpelijk in mijn ogen......en een beetje zielig want je kent de hond niet eens. Mijn indruk is dat het welzijn van je zoontje je koud laat....
Ik zou zeggen ga naar het asiel probleem gevallen genoeg....

En laat je zoontje jouw reactie a.u.b. later nooit lezen. Hij zou je het terecht heel erg kwalijk nemen vermoed ik.

Dommerik:
Doe even normaal als je dat kan zeg! Mijn zoontje is het allerbelangrijkste in mijn leven. Ik vind het echt zwaar gestoord dat jij het lef hebt mijn gevoel daarin in twijvel te trekken, Zielig ook om jouw eigen woorden te gebruiken! Je kent me niet eens, ook jouw woorden! Jouw indruk zou me echt een rotzorg zijn want ik vind jou niet belangrijk! Eneh ik heb al een assiel hond! En niet elke assielhond is vals of slecht. En laat mijn zoontje later zelf maar beslissen of hij het terecht vind het me kwalijk te nemen, want ook hem ken je niet eens.
Het feit dat ik deze hond nog wel met kinderen zou kunnen vertrouwen is omdat ik niet weet waarom de hond het heeft gedaan, je kan een hond best nog een kans geven en dat zou ook op een veilige manier kunnen met een muilkorf bv. Ik zal niet beweren dat elke hond bij kinderen kan maar ik ken de achtergrond niet van deze hond. En als je goed hebt gelezen heb ik nergens gezegt dat ik die hond had willen hebben!
Nuanceer je mening voortaan een beetje voordat je mensen aanvalt op hun ouderschap want dit is wel erg dom van je!

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:06

Maar jij zegt je hond nog te vertrouwen als hij je zoontje dood bijt, dat vind ik onbegrijpelijk.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:06

@ShirleyA Op de vraag of je deze hond met kinderen zou vertrouwen geef je toch ja als antwoord. Wat begrijp ik dan verkeerd daaraan??

En een hond de rest van zijn leven een muilkorf op.....echt errug diervriendelijk. Daar heeft ie dus wel om gevraagd??

En ik mag mijn mening net zo goed geven als jullie.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:07

Charos schreef:
Tot mijn grote verbazing zag ik in je profiel dat je een zoontje van 5 hebt, dus jij had je hond nog vertrouwd met kinderen als hij je eigen zoontje had dood gebeten?

Ik kan me voorstellen dat je de hond die jouw kind heeft doodgebeten niet meer om je heen wil hebben. Hij zal je er altijd aan herinneren. Maar ik denk dat als dit bij mij was gebeurd ik de hond liever aan een goede baasr had gegeven dan had laten afmaken. Ik ben heel voorzichtig met mijn eigen hond en mijn zoontje- inmiddels 6- en laat ze niet alleen. Ik heb me er ook heel erg in verdiept wat ik moest doen toen ik thuis kwam uit t ziekenhuis met mijn zoontje. Heb haar extra aandacht gegeven en heel veel met haar en de baby gewandeld. Mijn hond zag die kleine ook een beetje als haar pup, want als hij huile kwam ze me halen om naar m toe te gaan. Maar ik neem wel een hele duidelijke leidersrol aan naar mijn hond en ze weet dondersgoed wie de baas is.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:10

Het is dan ook een uitzondering dat een hond iemand dood bijt. En daar is volgens mij maar één oplossing voor. En gelukkig denkt daar de Nederlandse wet ook zo over.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:12

Zou jij een hond in huis willen nemen die een baby/kind heeft doodgebeten terwijl het kindje hulpeloos lag te slapen??? Ik neem aan NEE, en wie wel??

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:12

slimmerik schreef:
@ShirleyA Op de vraag of je deze hond met kinderen zou vertrouwen geef je toch
ja
als antwoord. Wat begrijp ik dan verkeerd daaraan??

En een hond de rest van zijn leven een muilkorf op.....echt errug diervriendelijk. Daar heeft ie dus wel om gevraagd??

En ik mag mijn mening net zo goed geven als jullie.

Tuurlijk mag je je mening geven maar het valt me wel heel erg op dat jouw mening heeeeeel erg aggressief is niet alleen naar mij toe en je gaat prat op de betekenis van jouw naam, maar die trek ik door de antwoorden die je geeft ernstig in twijvel.
En ja ik zou een hond nog een kans geven maar dan met de muilkorf om en zo kijken hoe hij zich gedraagd, dat hoeft dus niet levenslang. Het lijkt me niet slim voor de ouders van het babytje om de hond nog te houden dat zou te emotioneel zijn, maar iemand met een gezond verstand die weet hoe de wereld van de hond in elkaar steekt kan er misschien nog een leuke hond aan hebben. Je weet niet wat er vooraf ging aan de daad van de hond, die is wel belangrijk omdat ik denk dat een hond niet zomaar een baby dood bijt...