Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:21

hns schreef:
Een hond dood niet zomaar een baby.
Tenzij die jaloers is og gestoord.
Het kon natuurlijk ook een misverstand zijn.
Ik heb eens gehoord dat een hond in de kinderwagen was gesprongen.
Een man had dat gezien en heeft die hond neergeschoten.
Toen die het tafereel van dichtbij had bekeken bleek dat die hond een rat had aangevallen om de baby te beschermen.
De man heeft zich zelf neergeschoten hiervoor.

Tuurlijk joh....er zat natuurlijk een tijger bij dat kind.
De hond wilde de tijger doodbijten maar beet mis en raakte het kind.

Acilon

en hierbij wil ik nog toevoegen dat ik de schuld helemaal NIET bij de hond leg.

zoals elke86 zegt, de fout ligt bij het feit dat de hond op eigen houtje aan de baby kon.

lies

hns schreef:
Toen die het tafereel van dichtbij had bekeken bleek dat die hond een rat had aangevallen om de baby te beschermen.

Lady & de Vagebond

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:22

door_ schreef:
@
Iedereen die het nu voor de hond opneemt:

Dus jullie vinden dat het volkomen en alleen de schuld van de ouders is, dus... eigenlijk, eigen schuld, dikke bult???

Tot het hún overkomt. Maar zij denken dat dat nooit zal gebeuren. Dát vindt ik kortzichtig.

Ups

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:22

Sorane. Ik las een stukje terug dat jij een nare ervaring hebt gehad met een hond. Ik snap dan ook best waar jouw aversie vandaan komt.
Dat volwassen net zo kwetsbaar zijn is waar. Ook dat ontken ik niet.
Maar een wezen dat geen zelfbewustheid kent zoals wij dat kennen, kun je zelden echt veroordelen van dingen die fout gaan. Hoe triest ook het resultaat..

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:23

Citaat:

Quellian schreef
: Ouders moeten de hele nacht naast het bedje zitten. Snap dat dan Sorane!

Oh oliebol.... maar dat stond niet in de taakomschrijving...
Had ik dat maar eerder geweten...

Acilon

Door

nee, de hond zal misschien ook aanleg hebben tot jaloezie of wat dan ook maar ook hoe een hond reageert ligt voor een groot deel aan de opvoeding die de eigenaar er aan geeft.

hns

lies schreef:
hns schreef:

Lady & de Vagebond

Nope het was niet een of andere tekenfilm.
Het stond op de voorpagina van de krant op tv was het ook.

Vanessa24

Re:

FreiaLover schreef:
Elke86 schreef:
Dat zeg ik helemaal niet ! Als je mijn posts had gelezen wist je dat ik tegen het afmaken van die hond ben !

Hoeveel honden gaan er nog afgemaakt worden omdat de baas onwetend is??

En hoeveel hondenrassen gaan er nog verboden worden omdat ze zogezegt gevaarlijk zijn? Onzin gewoon !!

Met het dikgedrukte ben ik het helemaal eens, maar met wat daarachter komt... Natuurlijk kun je opzich iedere hond, dus ook ieder ras zo opvoeden dat het echt een hele leuke hond kan zijn, ook pitbulls enzovoorts. Maar bij sommige rassen zit de agressie er zò diep ingefokt, dat die gewoon te snel naar boven komt. Een pittbull laat je niet meer los hoor, als die je te pakken heeft! Ik ben het helemaal met je eens dat geen enkele hond vals is geboren, maar niet iedereen kan met een hond omgaan waar de agressie er zo diep in zit...daarom vind ik het terecht dat sommige rassen verboden zijn.

Zover ik weet laat een pittbull niet los, omdat zijn kaak op slot schiet.
Ieder hond is vals te krijgen, het is maar net hoe je ze opvoed.

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:24

@ door_ : dat is waar, de baby was een makkelijke prooi voor hem, maar ouders moeten ervoor zorgen dat dat geen prooi kan worden. Ik kan de ouders echt niet in een goed daglicht zetten, sorry met welke argumenten er ook gesmeten wordt.
Ik vind niet dat een ras mag verboden worden. Wat ik wel vind is dat fokkers van zulke rassen moeten kijken naar wat voor kopers hun hond gaat. Want als er iets fout gaat door die hond komt de fokker ook in slecht daglicht.

Ik ging vroeger naar de hondenschool en daar zag je veel zogenaamde 'gevaarlijke' rassen, maar allen waren poeslief en met geen kwaad in hun. Vaak waren het de rassen die bekent staan als 'ideale gezinshonden' dat fout gingen.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:25

Citaat:

Ups schreef:
Maar een wezen dat geen zelfbewustheid kent zoals wij dat kennen, kun je zelden echt veroordelen van dingen die fout gaan. Hoe triest ook het resultaat..

Precies... de baby was de enige zonder zelfbewustzijn in deze situatie, en die kon er dus niets aan doen.

De hond weet dat hij iets aanvalt, en weet dat dit kind niets terug kan doen, dus een makkelijke prooi is...

De hond die dan kiest het kindje dood te bijten, is gestoort....

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:25

Mijn excuses, ik bedoelde 8 dagen !

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:26

Precies Ups!

Anoniem

door_ schreef:
Oh oliebol.... maar dat stond niet in de taakomschrijving...
Had ik dat maar eerder geweten...

In diezelfde taakbeschrijving staat trouwens ook dat je kind in een luchtdicht afgesloten ruimte moet verblijven waar geen mens en dier in kan zonder er moeite voor te doen!
Wist je dat?

hns

Re:

Elke86 schreef:
@ door_ : dat is waar, de baby was een makkelijke prooi voor hem, maar ouders moeten ervoor zorgen dat dat geen prooi kan worden. Ik kan de ouders echt niet in een goed daglicht zetten, sorry met welke argumenten er ook gesmeten wordt.
Ik vind niet dat een ras mag verboden worden. Wat ik wel vind is dat fokkers van zulke rassen moeten kijken naar wat voor kopers hun hond gaat. Want als er iets fout gaat door die hond komt de fokker ook in slecht daglicht.

Ik ging vroeger naar de hondenschool en daar zag je veel zogenaamde 'gevaarlijke' rassen, maar allen waren poeslief en met geen kwaad in hun. Vaak waren het de rassen die bekent staan als 'ideale gezinshonden' dat fout gingen.

Volgens een test bijt een herderhond veel sneller dan een vechthond.
En wanneer lees je nou eens een bericht over iemand die is aangevallen worden door een vechthond?
Het is net als haaien.
Er zijn maar weinig gevallen maar als er eens iets gebuerd worden de beesten meteen als gevaarlijk verklaart.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:27

Elke86 schreef:

En vaak is dat, omdat honden die geen goede reputatie hebben, beter opgevoed worden dan honden die bekend staan als uitstekend gezinshond.

vuurneon

Re:

persoonlijk zou ik het mij overkwam, willen dat die hond afgemaakt word om herhaling te voorkomen. Want het blijft zelden bij 1 keer...
Ik zou zelf zowiezo nooit een hond nemen omdat ik vaak genoeg ben aangevallen door zo'n dominatie beest die mij niet in huis kon hebben. Dus ik hoop van harte dat mijn broer nooit kinderen krijgt omdat ze de honden als mensen behandelen. (mijn broer moet van de bank af omdat de hond er op wil liggen, 2 honden slapen bij hun in bed, 1 hond eet mee van een bord aan tafel etc) Nee sommige mensen moeten eerst 3 keer nadenken voordat ze hond en kind gaan combineren.

imaudy

door_ schreef:
Citaat:

Ups schreef:

Precies... de baby was de enige zonder zelfbewustzijn in deze situatie, en die kon er dus niets aan doen.

De hond weet dat hij iets aanvalt, en weet dat dit kind niets terug kan doen, dus een makkelijke prooi is...

De hond die dan kiest het kindje dood te bijten, is gestoort....

Ja en mensen maken toch ook allemaal biggen en konijnen enzo dood om te eten?? Allemaal gestoord dan?!

In de natuur is het niet vreemd als een hond een vreemde pup doodbijt. De husky staat nog heel dichtbij de natuur. Volgens mij kunnen veel huskies ook niet goed met katten en andere kleine huisdieren. Het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:28

@ Sorane: is dat zo? Wow... krijg toch wel heel veel tips...

Ik dacht dat een babykamer met dichte deur genoeg was....

Cowboy55

Quellian schreef:
door_ schreef:
@

Dus jullie vinden dat het volkomen en alleen de schuld van de ouders is, dus... eigenlijk, eigen schuld, dikke bult???

Tot het hún overkomt. Maar zij denken dat dat nooit zal gebeuren. Dát vindt ik kortzichtig.

Helemaal mee eens.

Mensen die echt zo naief zijn om te denken dat hun Fifi nooit zo'n gedrag zal vertonen zijn niet te helpen. Je kunt hoogstens hopen dat ze (lees: hun kind) heel veel geluk hebben.

Persoonlijk kan ik me nog maar 1 ding voorstellen dat tragischer is dan dit geval en dat zijn de gevallen waarbij kinderen doodgebeten worden door een hond van iemand anders

loes-freke

door_ schreef:
@

dan weet je nu waar je voor uit moet kijken, als de kleinen er is.
hond moet weg, komt een kleine, stel je voor deze zou gaan happen naar de kleinen.

dan hoor je ook nog vaak, ONZE HOND DOET NIKS OF BIJT NIET.
sorry het blijft een dier en net zo als hier eerder gezegt is een beest is NOOIT 100% betrouwbaar een paard en hond ook niet, zelfs een poes of konijn niet.

hns

Re:

Welshcobfan schreef:
persoonlijk zou ik het mij overkwam, willen dat die hond afgemaakt word om herhaling te voorkomen.
Want het blijft zelden bij 1 keer...

Ik zou zelf zowiezo nooit een hond nemen omdat ik vaak genoeg ben aangevallen door zo'n dominatie beest die mij niet in huis kon hebben. Dus ik hoop van harte dat mijn broer nooit kinderen krijgt omdat ze de honden als mensen behandelen. (mijn broer moet van de bank af omdat de hond er op wil liggen, 2 honden slapen bij hun in bed, 1 hond eet mee van een bord aan tafel etc) Nee sommige mensen moeten eerst 3 keer nadenken voordat ze hond en kind gaan combineren.

Wat is er mis mee?
Een hond is deel van de famillie dus moet je hem ook zo behandelen.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:29

@Door: De hond koos ervoor omdat zijn instinct dat tegen hem zei! Als jij een baby langs de weg ziet liggen, neem je hem mee naar huis. Dat zegt jouw instinct! De hond is een roofdier, zijn plaats in rang komt in gevaar, zijn instinct zegt: Maak hem dan van kant! Het ìs heel erg, maar het is wel zo! De hond is een ROOFdier. Natuurlijk zijn ze gedomesticeerd en hebben ze zich flink aangepast, maar de instincten zijn er nog niet helemaal uit, en als je daar niet mee om weet te gaan...

Maar de Husky dichter bij de natuur dan andere hondenrassen? Nee hoor, hij lijkt alleen wat meer op de wolf als andere rassen.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 09-06-06 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ups

Re:

@sorane; weet je wel wat zelfbewustzijn is?

madam

Re:

Zover ik weet laat een pittbull niet los, omdat zijn kaak op slot schiet.
Ieder hond is vals te krijgen, het is maar net hoe je ze opvoed.
[/quote]

ABSOLUUT, Ik ben vorige week ook in mijn been gebeten door een sesar hondje, niet te vergelijken met dit maar dat heeft me ook goe dzeer gedaan, alle honden kunne vals gemaakt wornden ja, ben ik helemaal met je eens...