Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:02

Er wordt behoorlijk uitgehaald naar Verdonk zeg Zalm is echt niet blij...

Ik vond het verhaal van Ayaan eigenlijk best heel goed. Met demanier waarop zij haar ideeën uitdraagt zal ik het nooit eens zijn, maar haar motieven vind ik mooi en op een bepaalde manier heb ik erg veel respect voor hoe zij haar leven om heeft weten te draaien. Ik vind het eeuwig zonde dat ze zich zo verliest in een soort blinde haat jegens alles wat moslim is. Als ze haar oogkleppen af zou hebben gezet had ze heel wat kunnen betekenen in Nederland.

natasja50

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:05

dingetje schreef:
Ik niet....
Hoe zit het met de PvdA dan? Die zijn ineens wel heel wijselijk stil geworden?!

PvdA heeft geen minister die kost wat kost over de rug van een ander puntjes moet scoren om lijsttrekker te worden. Het is toch te gek voor woorden dat een "fout" die al jaren bekend is nu net op dit moment een halszaak wordt. Heeft dat wijf (Verdonk) nog niet genoeg gescoord over de rug van Taïda en Kalu ???
Laatst bijgewerkt door natasja50 op 16-05-06 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:06

Idd een goed verhaal.

Zie je wel vaker hoor, mensen die hun afkomst verlochenen, zo gefrustreerd door de problematiek die met de paplepel is ingegoten. Van alles wat ze als jong meisje mee heeft gemaakt en het contrast van het vrije westen, dus alles afwijst wat maar enige mate een onderdrukkend geheel kan geven.

silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:47

Ik vind het verhaal van Ayaan wel goed. Ik kan er aan de ene kant ook wel inkomen dat de dingen 13 jaar geleden zo zijn verlopen, maar ik vind dat het wel consequenties met zich meebrengt. Ik ben het daarom ook wel eens met de beslissing van Verdonk. Dan moet je ook consequent blijven. Als je Taida eruit zet omdat ze gelogen heeft, waarom zou Ayaan dan wel mogen blijven?

Natuurlijk is het niet leuk voor haar en natuurlijk heeft zij echt wel goede ideeen en wil ze vechten voor een goede zaak. Maar ik vind niet dat de één mag liegen en hier blijven en de ander het land uit wordt gezet.

Ik ben erg benieuwd hoe dit alles gaat aflopen. Ik hoop niet dat Verdonk hierdoor uit de kamer word gezet. Ik ben het volledig eens met haar beslissing en ik kan niet anders zeggen dan dat zij gewoon haar werk doet.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 14:47

Ik vond eigenlijk dat Ayaan niks nieuws te melden had, hoorde het op de radio in de auto, dus had er geen beeld bij.

Wel net de voorzitter zien stotteren, die zit er behoorlijk mee in zijn maag en wil Rita terugfluiten.
Dus morgen zit Taida weer in haar klas als ze slim is

imhotep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:50

Zou graag nog een soortgelijk van Ajaan willen zien, lekker iemand die de politiek overhoop haalt.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:32

Verdonk houdt wel voet bij stuk en wat dat betreft kunnen veel 2e kamer genoten nog iets van r opsteken. slap gedoe allemaal

Selena123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:44

Verdonk moet ook zich maar eens terug houden hoor, ik vind gewoon als iemand een overtreding begaat ( stelen enz.. ) dan gewoon het land uitmoeten en niet kinderen zoals Taida het land uitmoeten, dit lijkt veel op de zaak met anne frank om die nog een verblijfsvergunning te geven, Ajaan Hirsi ali heeft gewoon gelogen... dus als je wanhopig bent en voor jou gevoel niet meer veilig in een land bent zoek je gewoon iets anders op, alleen dat ze een politiek vluchteling is is bull oliebol als ze hier om de economie komt... kijk maar eens naar het nieuws het gaat ook niet zo best met die van ons ....

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:47

Carolinef schreef:
Verdonk houdt wel voet bij stuk en wat dat betreft kunnen veel 2e kamer genoten nog iets van r opsteken. slap gedoe allemaal

Verdonk was (of had) hiervan al 3,5 jaar op de hoogte (kunnen zijn), zo lang is ze immers al minister. Maar nu het in de media komt, krijgt Ayaan opeens een schop onder haar hol

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:10

Het was al ver voor het ministerschap van Verdonk bekend. In die tijd dat ze voor die leugens uitkwam en nog voor de Wiarda Beckmanstichting werkte, was er een PvdA-staatssecretaris, Ella Kalsbeek, verantwoordelijk voor immigratie en naturalisatie. Dus het is wel gemakkelijk om te roepen dat Verdonk er eerder wat aan had moeten doen.

Opvallend dat nu opeens verschrikkelijk veel mensen Verdonk afvallen, ik had wel eens willen weten wat iedereen had geroepen als zij het op de lange baan had geschoven of als ze Ayaan Hirsi Ali het nederlanderschap had laten behouden. Dan was het land waarschijnlijk helemaal te klein geweest.

(Ook al komt het haar politiek natuurlijk geweldig goed uit dat ze nou kan laten zien hoe recht door zee ze is)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:12

Maar misschien heeft de partijleiding haar dat wel bewust niet verteld? Er worden wel aannames gedaan, maar de feiten over en wat zijn volgens mij nog niet boven tafel...

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 16:13

Ben benieuwd wat ze met Verdonk gaan doen.

Ik was trouwens wel onder de indruk van de afstamming van Ayaan die gaat heel ver terug daar kan menig paard jalours op zijn .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:16

Ze is van 1969 toch? dus dan is ze 37/38 jaar toch? 13 jaar geleden, dan was 24 jaar.

Welke stomme overmoedige zetten ik wel niet deed toen ik die leeftijd had. Sjemig mensen zelf in de waan gelaten dat ik een diploma voor een opleiding had die ik niet had, was nl gezakt, maar kreeg wel die baan met dat dikke salaris. Hadden ze me dan een jaar later naar copien van mijn diploma's gevraagd, had ik ze ook niet, moest ik dan ook ontslagen worden. Is wel geen vergelijking, maar iemand die van niets politiek aktief is geworden in zo een korte tijd, kun je die dan nog over 1 kan scheren? Is het niet een formaliteit onderhand? Had ze er dan op aan moeten dringen dat haar identiteit niet klopt dus niet de politiek in mag, omdat onze ambtenarij zo klungelig is geweest?

Trouwens ali komt wel in haar familie naam voor, dus helemaal gelogen heeft ze niet.
Ik ken een politieman die nog in opleiding zat, maar (nog) geen nederlander was en vlak voor zijn beediging werd hij snel genaturaliseerd. Moest anders kon hij niet beedigd worden. Kijk dat kan ook.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:30

Karl66 schreef:
Het was al ver voor het ministerschap van Verdonk bekend. In die tijd dat ze voor die leugens uitkwam en nog voor de Wiarda Beckmanstichting werkte, was er een PvdA-staatssecretaris, Ella Kalsbeek, verantwoordelijk voor immigratie en naturalisatie. Dus het is wel gemakkelijk om te roepen dat Verdonk er eerder wat aan had moeten doen.

natasja50 schreef:
dingetje schreef:
Ik niet....
Hoe zit het met de PvdA dan? Die zijn ineens wel heel wijselijk stil geworden?!

PvdA heeft geen minister die kost wat kost over de rug van een ander puntjes moet scoren om lijsttrekker te worden. Het is toch te gek voor woorden dat een "fout" die al jaren bekend is nu net op dit moment een halszaak wordt. Heeft dat wijf (Verdonk) nog niet genoeg gescoord over de rug van Taïda en Kalu ???

Ik ben het met Karl66 eens....
Bovendien is Ayaan voor de PvdA in de Kamer gaan zitten...
De PvdA gaat dus ook niet helemaal vrijuit...
Laatst bijgewerkt door dingetje op 16-05-06 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:40

lies schreef:
Carolinef schreef:

Verdonk was (of had) hiervan al 3,5 jaar op de hoogte (kunnen zijn), zo lang is ze immers al minister. Maar nu het in de media komt, krijgt Ayaan opeens een schop onder haar hol

Verdonk deed vorige week nog totaal andere uitspraken, en ze was op de hoogte van het verhaal.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:57

dingetje schreef:
De PvdA gaat dus ook niet helemaal vrijuit...

De PVDA vond het niet erg dat er gelogen was, dat is ook een standpunt

De VVD'er Verdonk stelt zich alleen nogal inconsequent en onbetrouwbaar op, vrijdag riep ze nog dat Ayaan niks te vrezen had en het nederlanderschap niet ontnomen zou worden....

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:19

*volgt het spoeddebat*
Ik ben normaal geen fan van groenlinks en femke halsema, maar nu verandert mijn mening toch! Ik ben het helemaal met haar standpunten en vragen en uitspraken eens!

Zunzuncito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:32

sarabande schreef:
Ik was trouwens wel onder de indruk van de afstamming van Ayaan die gaat heel ver terug daar kan menig paard jalours op zijn .

Op mijn studentenafdeling ben ik eens een een Pakistaan tegengekomen die me vertelde dat elke goede moslim (waren zijn woorden) zijn VOLLEDIGE afstammeling tot aan Mohammed moet weten en toen ik het aan hem vroeg begon hij ook zo namen op te dreunen totdat ik maar stop zei....Een vriend van hem die uit het in the middle of nowhere gedeelte van de Himilaya kwam, kon dit ook. Ik was zeer onder de indruk en ze keken me er behoorlijk serieus bij aan. Dat daargelaten vond ik het wel wat hebben dat Ayaan Hirsi Ali, toch een beetje aangeslagen tijdens die persconferentie, heel duidelijk haar clan zo benoemde. Het heeft wel wat. En ze weet dus ook heel duidelijk waar ze vandaan komt.
Laatst bijgewerkt door Zunzuncito op 16-05-06 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:34

Nu is ze toch uit de VVD gestapt, geloof ik ?
Ze wilde toch naar Amerika ?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:45

Talisha schreef:
Nu is ze toch uit de VVD gestapt, geloof ik ?
Ze wilde toch naar Amerika ?

ja
En nogmaals Ja.

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:52

ik vind dit zo raar. Rita wist ervan en dan nu zo reageren?? Vreemd. van mij mag zo ook opstappen.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 18:55

Ik denk dat Mark Rutten veel plezier heeft

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:04

als je op telegraaf.nl kijkt zie je dat de hele voorpagina erover gaat...
zijn toch heel wat mensen die voor haar vechten en achter haar staan.
ik vind enerzijds dat nederland voet bij stuk moet houden maar als ik dan dat snuitje van haar zie vind ik het ook weer sneu.
ook de reactie van russel deed me wel wat, ze was indertijd inderdaad nog maar 24, maarja, taida is volgens mij 18.
en ik kan niet zo goed tegen met twee maten meten.
ik heb er dus een heel dubbel gevoel over.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:38

Verdonk is weer lekker bezig zeg. Stond ze te lang buiten de schijnwerpers misschien? O o o wat is ze toch stoer met haar strenge aanpak en onwrikbare hantering van de regels. Wanneer worden die ministers eigenlijk ververst? Want dat vind ik hoog tijd worden.

Ik zou persoonlijk véél meer respect voor Verdonk hebben als ze die integratie-regels in twijfel zou trekken, aangezien het op deze manier duidelijk echt niet werkt.

Iemand die in Nederland wil komen wonen en GEEN politiek vluchteling is, moet in zijn/haar eigen land:
- minstens 12 jaar opleiding genoten hebben
- minstens 3 jaar lang een vaste baan hebben
- een salaris hebben van minimaal zoveelkeer het minimumloon
- een toelatingstest Nederlands voldoende afleggen (zeg mij, HOE moet je Nederlands leren in hutjemutjeland?)

De eerste drie regels zijn voor vrouwen in veel landen al niet haalbaar. Misschien een paar van deze regeltjes aanpassen, zodat mensen niet HOEVEN te liegen en zich voordoen als politiek vluchteling? Zo'n Ayaan, die enkel door te liegen in Nederland kan komen wonen, politicologie studeert en in de politiek haar idealen (op een omstreden manier) kan vertegenwoordigen. Iets wat haar in haar eigen land waarschijnlijk nooit was gelukt. Anderen, met een misschien wat duisterder verleden en bedoelingen, liegen zich ook een weg door het systeem en horen er nooit meer wat van.

En dan, als je wél politiek vluchteling bent... Een man die in Irak jarenlang gestudeerd heeft in het Engels, directeur is van een bedrijf waarin alles in het Engels behandeld werd en vervolgens moest vluchten omdat hij anders vermoord wordt, mag bij God's - lees: Verdonk's - gratie Nederland binnenkomen. Vervolgens krijgt hij te horen dat hij in dit land niet op een gelijksoortig (engelstalig) bedrijf mag gaan werken, maar Nederlands moet leren en schoonmaakwerk mag gaan doen. De papierwinkel kan dan nog jaren duren. Wat zal hij het systeem dankbaar zijn. Verdonk houdt zich eraan, en maar al te graag. Als wij, Nederland, het immigranten moeilijk kunnen maken, zullen we het ook niet laten.

Ik denk dat we het Ayaan niet kwalijk mogen nemen dat ze gelogen heeft. Ik denk dat we het Verdonk niet kwalijk kunnen nemen dat ze de regels volgt. En ik denk dat het beleid en de regels van geen kanten deugen.

En wat hier eerder wordt genoemd, dat de bescherming van Ayaan van ons belastingsgeld wordt betaald: ik betaal liever meer belasting dan meer ziektekosten (!!), daar zie ik misschien zelf ook nog eens iets van terug. Maar das een heel ander verhaal.

Van mij mag ze blijven, en Taïda ook.
Laatst bijgewerkt door Ronja op 16-05-06 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:46

Ronja Helemaal met je eens, mooi gezegd