Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

Re: Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:45

Whiz, waar woon jij?

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:46

Ik?? In het noorden en in breda.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:46

Misschien moet jij wat gaan doen voor al die zielige allochtonen hier in Nederland.. Je bent er zo onwijs begaan mee..

Misschien wel een idee, vrijwillig belasting verhoging voor iedereen die vind dat we nog meer belastingcenten richting zielige vluchtgelingen moeten stoppen..

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:47

Ja och.. praat me er niet van... jaaaaren geleden mochten moslims ook niet in bovenwoningen (heeft ook in de krant gestaan en al) omdat dat slecht zou zijn voor de vruchtbaarheid ... dus moesten ze toen allemaal in benedenwoningen... pff.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:48

Whiz schreef:
Neeh helemaal niet.. de sluier hoort bij het moslim geloof.. De vrouw kiest voor dat geloof .. en dus ook bij de bijbehorende sluier.... Die vrouw zit daar niet mee.. Jullie zitten er mee. En jullie doen net alsof.. zij van alle kanten worden gedwonen om die sluier te dragen.. Dit is echter onzin.

Of het moslimgeloof van vrouwen altijd (lees altijd, en dan inclusief sluier of burka) een vrijwillige keuze is, betwijfel ik. Maar dat doet er ook niet toe en dat interreseert mij eigenlijk ook niet.

Waar ik wel mee zit, is dat deze vrouwen door hun geloof/burka niet aan het werk komen, omdat werkgevers hen terecht weigeren. Ik vind dan dat zij geen recht op een bijstandsuitkering hebben.

Als ik met een rode puntmuts op ga solliciteren omdat ik in kabouters geloof, wordt ik ook door niemand aangenomen. Wie zijn schuld is dat dan? Mijne toch? want ik weiger mij aan te passen aan de cultuur van het bedrijfsleven.
Laatst bijgewerkt door jasmijn78 op 19-04-06 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Re:

Schimmelig schreef:
Ja och.. praat me er niet van... jaaaaren geleden mochten moslims ook niet in bovenwoningen (heeft ook in de krant gestaan en al) omdat dat slecht zou zijn voor de vruchtbaarheid ... dus moesten ze toen allemaal in benedenwoningen... pff.

Dan mag ik vanaf nu van de dokter alleen nog maar in een vrijstaande woning aan het water voor mijn moodswings en zomerschurft..

Whiz

Re:

CielitoLindo schreef:
Misschien moet jij wat gaan doen voor al die zielige allochtonen hier in Nederland.. Je bent er zo onwijs begaan mee..

Misschien wel een idee, vrijwillig belasting verhoging voor iedereen die vind dat we nog meer belastingcenten richting zielige vluchtgelingen moeten stoppen..

Ten eerste doe ik dat al...

Ten tweede kom ik uit een behoorlijk welgestelde familie... En betalen wij onze fair share of tax wel hoor......

En ik ben er begaand mee?? Ik vrees het in iedergeval niet....

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:49

Jasmijn ik vind je

Schimmelig

Re:

CielitoLindo schreef:
Schimmelig schreef:

Dan mag ik vanaf nu van de dokter alleen nog maar in een vrijstaande woning aan het water voor mijn moodswings en zomerschurft..

Haha

olafj

Aha vandaar jouw reactie op CielitoLindo.
Als je namelijk in de randstad woont maak je dit soort opmerkingen echt niet meer en heb je zeker geen medelijden met asielzoekertjes.
En idd in de randstad is een beetje woning in een normale buurt ongeveer 240.000 euries, succes in je eentje, dat lukt echt niet.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:50

Whiz, ik vrees het ook zeker niet.. Maar ik voel me ook niet geroepen om harder te gaan lopen voor die mensen.. Ze lopen ook niet harder voor mij

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:51

mistral schreef:
Aha vandaar jouw reactie op CielitoLindo.
Als je namelijk in de randstad woont maak je dit soort opmerkingen echt niet meer en heb je zeker geen medelijden met asielzoekertjes.
En idd in de randstad is een beetje woning in een normale buurt ongeveer 240.000 euries, succes in je eentje, dat lukt echt niet.

Asielzoekertjes.... kan het nog denigrerender?

En ben je bang dat je wat tekort komt dan?

lizjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:52

Mensen die een burqa dragen hebben geen respect voor onze samenleving vind ik. Zij kunnen wel zeggen dat wij discrimineren, nou sorry hoor maar daar vragen ze dan ook om.
Als ze zonodig z'n ding moeten dragen doen ze dat maar lekker thuis.
Van mij mogen ze dus ook die uitkering stoppen, gewoon aan het werk. Gooi je haar los maak me gek
Het moet toch niet gekker worden.
Wat me nu trouwens te binnen schiet, als ze zich moeten identificeren hoe ziet die foto er dan uit dan moeten ze toch ook met hun hele gezicht... (kreeg laatst via hotmail zo'n rijbewijs toegestuurd )
Maar weer on-topic... ze mogen hier wonen als ze maar meedraaien in deze cultuur.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:52

Het is trouwens besides.. the point..

Het is gewoon dat het probleem bijstandsgeld niet opgelost wordt door het voor vrouwen met burka's te skippen...

En dat is waar het topic eigenlijk mee begon.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:54

Whiz schreef:
Denk jij nou werkelijk echt dat elke man van een vrouw met burka.. zijn vrouw inelkaar mept??? Ben je nou echt zo bekrompen??

Het gaat er in dat soort landen helemaal niet zo primitief aan toe als jij dat denkt.. En ik kan het weten.. want ik ben er wel eens geweest!! Kun jij dat ook zeggen??

Ik wil niet zeggen dat ELKE man daar zijn vrouw in elkaar mept wanneer zij geen burka zou willen dragen, maar er worden wel degelijk heel veel vrouwen ertoe gedwongen, en ja, ben er zelf ook geweest. SOMMIGE mannen denken inderdaad dat een man daar meer is dan een vrouw. Niet allemaal natuurlijk, maar het bestaat wel degelijk. Er zullen natuurlijk ook wel vrije keuzes zijn door vrouwen, maar daar heb ik het nu niet over.

Citaat:
Mensen die een burqa dragen hebben geen respect voor onze samenleving vind ik.

omg, daar ben ik het dus absoluut NIET mee eens. Nu breng je het een en andere uiterste wel erg dicht bij elkaar
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-04-06 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:55

Whiz schreef:
Ik vind wel... Dat mensen die geld ontvangen beter gecontroleerd moeten worden .. maar dit staat los van ... uiterlijkheden van deze genen. Wat mij betreft gelden die controles voor iedereen en niet alleen voor de autochtone of allochtone nederlander.

zie www.stopdehuisbezoeken.nl ... duidelijk dat niet iedereen het met je eens is. (ik overigens wel hoor!).

Controles op mensen die een uitkering hebben, mogen inderdaad niet gekoppeld worden aan ras of uiterlijk. Maar het blijft een feit dat er, vanwege geloofsovertuigingen, moslim-vrouwen vrijgesteld worden van arbeidsverplichtingen enz. enz.

Ik blijf me vast houden aan het artikel in de bijstandswet, wat aangeeft dat moet worden nagelaten hetgeen kans op werk belemmert. Volgens mij kan op grond van dit wetsartikel het dragen van een burka of andere opvallende dingen en versieringen, verboden worden.

De stelling dat een uitkering GEEN easy money zou zijn...??? Kom nou! Het enige wat je moet doen is zo nu en dan een formuliertje invullen, en eens wat bewijsstukjes inleveren. Dat is heel wat minder zwaar dan 36 uur per week werken voor een baas of als zelfstandige. Dat het geen easy job is om van een uitkering rond te komen ben ik het wel mee eens, maar laten we wel wezen: als dat zo zou zijn, welke idioot gaat er dan nog werken? Voor een hoop niets doen, is een uitkering rijkelijk betaald.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:57

Denigerender?? laat me daar maar niet aan beginnen, want wacht maar als je er tussen leeft of "overleeft"

Dan praat je wel anders. maar ja als je altijd welgesteld heb gewoont weet je daar niks van af.

Aanpassen of wegwezen zo moet het zijn.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:58

mistral schreef:
Denigerender?? laat me daar maar niet aan beginnen, want wacht maar als je er tussen leeft of "overleeft"

Dan praat je wel anders. maar ja als je altijd welgesteld heb gewoont weet je daar niks van af.

Haha ik ben half iraans... dus ik denk dat ik er wel even heel wat meer van afweet dan jij.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:01

haha waar ben je geboren dan?

Heb je dan ook last gehad van omgekeerde discriminatie?
Als je tussen de burka's loopt in je zomerse kleren?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:01

Whiz schreef:
mistral schreef:

Haha ik ben half iraans... dus ik denk dat ik er wel even heel wat meer van afweet dan jij.

Dan moet jij voor de helft wegwezen als je je niet aanpast

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:02

Cayenne schreef:
Quote:
Mensen die een burqa dragen hebben geen respect voor onze samenleving vind ik.

omg, daar ben ik het dus absoluut NIET mee eens. Nu breng je het een en andere uiterste wel erg dicht bij elkaar

Het heeft wel wat (niet alles) met respect te maken. Als ik op een sollicitatiegesprek wordt uitgenodigd voor een functie van advocaat bij een gerennomeerd advocatenkantoor (bijv. bij Moskovitz) en ik kom aan in mijn spijkerbroek, vaal t-shirt en rode puntmuts. Dan is dat toch een blijk van respectloosheid? Een teken dat ik hen niet serieus neem. Ik heb mij dan toch geen enkele moeite gedaan mij te verdiepen in het bedrijf, de cultuur van het bedrijf? en ik heb niet mijn best gedaan om te laten zien dat ik goed bij het bedrijf zou passen.

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:03

Ik vind het ook behoorlijk denigrerend om over 'asielzoekertjes' te spreken. Voordat je hier in Nederland asiel krijgt moet je ontzettend veel ellende en trauma's doorstaan hebben. Economische vluchtelingen komen het land niet eens meer in.

Whiz

mistral schreef:

Neeh helemaal niet...

Mijn vrienden kring is ook heel divers...... Meisjes in zomerse kleren en meisjes met een sluier om.. En allemaal repect voor elkaar.

En bij de jongens exact het zelfde.

Urielle

jasmijn78 schreef:
Uit welke overtuiging zij dan haar rok en kousen draagt, dat laat mij verder koud.

Ik dacht dat jij wel principiële bezwaren had tegen een burka?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:04

Whiz schreef:
mistral schreef:

Neeh helemaal niet...

Mijn vrienden kring is ook heel divers...... Meisjes in zomerse kleren en meisjes met een sluier om.. En allemaal repect voor elkaar.

En bij de jongens exact het zelfde.

Dat is nou het verschil met waar jij woont en de randstad!