Rookvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:00

Ikzelf rook niet.
En als ik in een cafe zit te eten vind ik het niet zo lekker als iemand anders wel rookt.
Dus rokers jullie kunnen lekker buiten gaan spelen voor stoomlokomotief!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:01

Kunnen we niet een 'rokerszak' ontwikkelen, een soort van plastic luchtbel die om het bovenlichaam van een roker gaat, zodat hij alleen in zijn eigen lucht zit en hij niet de lucht van derden 'bederft'. Volgens mij is dat ook een heel grappig gezicht

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:48

Ik heb even snel het topic vanaf mijn reactie doorgelezen.. Heb ff niet meer onthouden wie wat heeft geschreven, maar ik heb dus nog nooit iemand in mijn leven meegemaakt die rookt en niet stinkt.. Zelfs met parfum op (dat is dus nog erger een mix tussen tabak en parfum..) Als je zelf niet al te veel rookt, zal je wel minder stinken natuurlijk maar stinken dat doe je altijd..

Ik heb ook nog niemand gezien die een antwoord heeft gegeven op mijn vraag (die later ook nog een keer door iemand anders werd gesteld) waarom beginnen met roken?

En over dat netjes aan iemand vragen of die persoon zijn sigaret uit wilt doen.. Ik snap die reactie van die jongen bij de bus heel goed, er zijn veel gekke mensen op de wereld die overal kwaad om worden en misschien heeft die jongen het wel vaker aan mensen gevraagd met als reactie ruzie..

Ik ken idd niet alle rokers, maar ik heb ze gewoon liever niet in mijn buurt.. Veel van mijn familie rookt en die hoeven dus echt niet bij mij in de buurt te komen wanneer ze korter dan een half uur geleden nog zo'n ding op hebben gestoken.. Want ik kan gewoon niet tegen die geur en wordt dan gewoon misselijk (klinkt misschien erg overdreven, maar ik ben in erg gevoelig voor geur en heb nog meerdere kwalen, maar dan blijf ik bezig als ik dat hier allemaal neer moet gaan zetten!)

Mijn ouders rookten zelf ook, mijn vader altijd boven of buiten.. Mijn moeder rookte ook, echt walgelijk vond ik het.. Ik werd er echt afgressief van en het was elke dag weer ruzie en gooide zelfs die vieze dingen weg.. Ik woon bij mijn moeder in huis dus dan kan je die stank gewoon niet ontlopen..

En over gezondheid tja.. Dan moet je eigenlijk helemaal niet ademen, want alles is tegenwoordig ongezond en volgens mij gaan rokers nou ook weer niet echt zo veel sneller dood dan niet-rokers, mijn vader rookte al vanaf zijn 15e en zijn longen waren brandschoon!

Ik kan wel merken dat veel mensen zich snel aangesproken voelen over dat ego gedeelte.. Ik weet niet of jullie ook goed gelezen hebben, maar ik heb erbij gezet de meeste rokers..

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:13

miesie schreef:
Ik heb even snel het topic vanaf mijn reactie doorgelezen.. Heb ff niet meer onthouden wie wat heeft geschreven, maar ik heb dus nog nooit iemand in mijn leven meegemaakt die rookt en niet stinkt.. Zelfs met parfum op (dat is dus nog erger een mix tussen tabak en parfum..) Als je zelf niet al te veel rookt, zal je wel minder stinken natuurlijk maar stinken dat doe je altijd..

Ik heb ook nog niemand gezien die een antwoord heeft gegeven op mijn vraag (die later ook nog een keer door iemand anders werd gesteld) waarom beginnen met roken?

En over dat netjes aan iemand vragen of die persoon zijn sigaret uit wilt doen.. Ik snap die reactie van die jongen bij de bus heel goed, er zijn veel gekke mensen op de wereld die overal kwaad om worden en misschien heeft die jongen het wel vaker aan mensen gevraagd met als reactie ruzie..

Ik ken idd niet alle rokers, maar ik heb ze gewoon liever niet in mijn buurt.. Veel van mijn familie rookt en die hoeven dus echt niet bij mij in de buurt te komen wanneer ze korter dan een half uur geleden nog zo'n ding op hebben gestoken.. Want ik kan gewoon niet tegen die geur en wordt dan gewoon misselijk (klinkt misschien erg overdreven, maar ik ben in erg gevoelig voor geur en heb nog meerdere kwalen, maar dan blijf ik bezig als ik dat hier allemaal neer moet gaan zetten!)

Mijn ouders rookten zelf ook, mijn vader altijd boven of buiten.. Mijn moeder rookte ook, echt walgelijk vond ik het.. Ik werd er echt afgressief van en het was elke dag weer ruzie en gooide zelfs die vieze dingen weg.. Ik woon bij mijn moeder in huis dus dan kan je die stank gewoon niet ontlopen..

En over gezondheid tja.. Dan moet je eigenlijk helemaal niet ademen, want alles is tegenwoordig ongezond en volgens mij gaan rokers nou ook weer niet echt zo veel sneller dood dan niet-rokers, mijn vader rookte al vanaf zijn 15e en zijn longen waren brandschoon!

Ik kan wel merken dat veel mensen zich snel aangesproken voelen over dat ego gedeelte.. Ik weet niet of jullie ook goed gelezen hebben, maar ik heb erbij gezet de meeste rokers..

Laat dat nou wederzijds zijn

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:17

En waarom heb je dan liever niet-rokers niet in je buurt? Ik heb mijn argumenten gegeven, waarom ik rokers liever niet in mijn buurt heb

Karl66

Re: Rookvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:19

Oh ik heb helemaal geen last van nietrokers en die mogen echt allemaal bij mij in de buurt komen.

Ik had het over jou en de manier waarop jij op rokers reageert.

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:21

Ooh ok, ik vat hem

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:21

helemaal verbieden hoeft niet perse
maar er moet zeker gewoon een ruimte zijn dat je niet mag roken
(dat is toch verplicht in de horeaca???)
dat hadden we laatst, en toen vroegen we dat aan die vrouw, zegt ze: Nee ja dan hebben jullie pech, we doen hier niet aan niet roken plekken..

best belachelijk maar oke..
Ik vind het in discotheken en cafe's wel kunnen.. bovendien anders komt de helft niet das ook niet leuk

Romeotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:23

miesie schreef:
I

die jongen bij de bushalte was denk ik een reactie van mij. En als je nog even terug leest zul je zien dat het mij niet ging om het feit DAT hij weg ging en ergens anders ging staan, maar de manier WAAROP, alsof ik net iemand had dood geschoten voor zijn neus ofzo. Daar ging het mij om...

En als antwoord op je vraag, het zal misschien voor vele, misschien zelfs iedereen, als gezam klinken maar zo is het bij mij begonnen.
Ken je het gevoel dat als je bijv. honger hebt en je denkt aan chocola dat je dan de smaak van chocola in je mond proeft. Of je wil koffie en kan de geur al ruiken en de smaak al proeven? Nou dit had ik met roken, kreeg zeg maar een rooksmaak in mijn mond, en dat kreeg ik vaker. Vervolgens was ik met mijn beste vriendin een avondje gaan poolen (zij had al vaker gerookt) en hebben we doodsimpel een pakje sigaretten gehaald en zijn tijdens het poolen gaan roken. En sindsdien ben ik alleen gestopt toen ik longonsteking had...

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:31

niet meer roken in de horeca,laat me niet lachen zeg!

Dan denk ik in eerste instantie aan de kroegen...
Hoeveel gelegenheidsrokers lopen daar niet rond op zaterdagavond?

Bovendien denk ik echt dat er heel wat tenten kunnen sluiten als dit er echt doorheen gaat komen.

Wel vind ik als roker zijnde dat je rekening hoort tehouden met anderen.
Negen van de tien keer vraag ik of er mensen zijn die er last van hebben voordat ik er eentje opsteek.

Maar als ik in een restaurant kom waar gerookt mag worden en iemand zou gaan lopen mauwen...jammer joh!
Steek ik er nog een op,want nergens staat een rookverbod
Ik doe dan in feite niets verkeerd.
Als je er echt zo slecht tegen kan,zoek je toch een rookvrij restaurant?
Overigens heb ik dit nog nooit meegemaakt hoor.

Maar er zijn al zo vreselijk veel plekken waar je niet meer mag roken.

Ook geloof ik dat er hier vaak vergeten wordt dat het een verslaving is.
Alsof we het expres doen!

Nog nooit heb ik meegemaakt dat iemand mij nicotine pleisters of kauwgom aan bood
Laatst bijgewerkt door Danielle_1 op 07-04-06 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:32

Ja ik snap wel een beetje wat je bedoelt! Had je al eerder gerookt? Of nog niet voor die drang? En rookten er toen mensen in je omgeving? sorry voor al die vragen, maar ben naar erg nieuwsgierig naar redenen waarom mensen beginnen, omdat mensen er vaak onduidelijk in zijn! En misschien dat ik er dan meer begrip voor kan gaan krijgen..

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:36

Danielle_1 schreef:
Ook geloof ik dat er hier vaak vergeten wordt dat het een verslaving is.
Alsof we het expres doen!

Nog nooit heb ik meegemaakt dat iemand mij nicotine pleisters of kauwgom aan bood

Je bent er volgens mij toch echt zelf "expres" mee begonnen.. Dus dat vind ik een beetje een slap excuus.. En ook al is het dan een verslaving, dan kan je misschien alsnog even naar buiten gaan om te roken!
Ik heb nog nooit een junk naast mij zien snuiven, spuiten of wat dan ook.. Die zoeken gewoon even een andere plek op! Zelfs veel mensen met een eetverslaving doen vaak alsof ze weinig eten om vervolgens thuis zich helemaal vol te proppen.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:40

Hoeveel ben je je daar van bewust als je 13 jaar bent en stoer wilt doen met de rest van de meiden op school???

NIET!!!!

Denk je echt dat ik er blij mee ben?
Het kost me klauwen vol met geld,ik ben benauwder en heb een prutconditie.

Zo expres doe ik het!

Typisch geval van niet weten hoe het is dus,he miesie?

Ook vraag ik me af of dat nou in dit topic was of het andere anti-rook topic...
Maar ik hou wel degelijk rekening met mijn omgeving!

Ik sta vaak zat buiten,maar verdom dat dus mooi om tre doen in een restaurant zonder rookverbod!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:11

13 of niet, de keuze is aan jezelf.

Ik was ook ooit 13 en stoer, zonder ooit een peuk te hebben opgestoken

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:13

wat goed van je!!!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:15

Goh, bedankt voor het (vast niet gemeende) compliment

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:17

waarom zo sceptisch?

Ik wil alleen maar zeggen dat als ik toen geweten wat ik nu weet,ik nooit die eesrte peuk in mijn bakkes had gestopt.

Wees blij dat je er nooit aan begonnen bent

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:21

Je speelt nu wel een beetje een slachtoffer hoor, het is niet zo dat je nu de rest van je leven veplicht moet roken ofzo. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar stoppen is mogelijk.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:23

slachtofferrol is niet bepaald mijn stijl hoor

Maar ik ben me wel bewust van de risico's,en mijn financien,that's all.

Als je wist wat een stresskip ik kan zijn,is stoppen momenteel echt geen optie.
Denk dat ik dan seriemoordenaar zou worden

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:24

Haha ok rook dan maar lekker door .

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:25

ik doe niet anders

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:29

Beeeeeeeeetje overdreven hoor ... serial killer

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:31

wil je even langs komen als ik gestopt ben dan?

Echt serieus,je hebt geen idee hoe het is.
Vraag me dus ook af waar je over praat

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:32

Het is maar net hoe beinvloedbaar je bent op die leeftijd denk ik.. Ik vond het ook echt alles behalve stoer.. En heb het natuurlijk wel een keer geprobeerd toen ik jonger was, puur omdat ik nieuwsgierig was, waarom mensen het nu eigenlijk deden...

Ik hoop voor je dat het je ooit lukt om te stoppen! Ik denk wel dat het mogelijk is.. Maar idd in stress situaties is het natuurlijk erg verleidelijk! Mijn moeder was ook een paar jaar gestopt en toen mijn vader ernstig ziek werd weer begonnen, maar gelukkig later weer gestopt en nu sinds 3 jaar niets meer aangeraakt!

Mijn oma heeft ook echt jaren lang gerookt en is nu ook sinds een hele tijd gestopt! Ik hoor ook eigenlijk alleen maar positieve dingen van mensen die gestopt zijn en natuurlijk de eerste jaren is het moeilijk, want die drang blijft er vaak toch!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:33

Iedereen om mij heen heeft altijd gerookt. Mijn vader (god rest his soul) is er aan gestorven. Roken was 'zogenaamd' zijn laatste pleziertje

Een van mijn kennisjes had het lef door te roken tijdens haar zwangerschap, of het kindje een achterstand heeft (op welk gebied dan ook) weten we pas over een aantal jaar.

Roken, dood en dood zonde ....