Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:48

Fronton schreef:
FD van vandaag, pagina 5, artikel Brinkhorst.

FD??.. ..waar moet ik zoeken?..ben benieuwd

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:56

Financieele Dagblad . Brinkhorst zegt in 2 zinnen wat iedereen vindt: namelijk dat Polen voor Nlse arbeidsvoorwaarden moeten werken en niet illegaal hier mogen verblijven. Hij is zeker niet tegen buitenlandse inmenging in het Nederlandse arbeidsproces en hij wil dus ook niet dat de situatie zo is dat men vindt dat banen ingepikt worden. Niet als het om bollenpellers gaat, maar ook niet als het om een hersenchirurg gaat (om maar dwarsstraat te noemen).

FloortjeM

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:05

Door de instroom van buitenlandse werknemers (in dit geval Polen) boven water te halen, zorgen we ervoor dat de nederlandse en de buitenlandse werknemers dezelfde kostenpost vormen voor een onderneming. Per saldo kom je er dus als (dure) nederlander goed vanaf, want anders blijft de situatie dat een werkgever de polen ver onder het minumum (voor Polen ook nog een feestje) jouw werk laat doen en jij zonder werk zit.

Daarnaast is het zo dat werkgevers van poolse werknemers die hier op reguliere wijze werkzaamheden verrichten ook verplicht zijn sociale lasten af te dragen, zodat die polen net zo hard aan onze staatskas aan het spekken zijn als hoe dat zou zijn voor een nederlandse werknemer. Dus als TS niet voor minimumloon zou gaan werken em dus een uitkering gaat genieten, wordt die door die polen bij elkaar gewerkt.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:40

Nou, dat laatste valt wel mee. Die uitkering wordt dan betaald door de veel-verdieners. Immers in NL word je nog steeds gestraft als je meer verdient dan een ander.

Je HOEFT in NL niet werkloos te zijn. Er zijn nog steeds meer banen dan mensen maar ja, zo verwend met een uitkering die gelijk aan menig CAO is blijft men liever thuis zitten, tenzij geboren met de juiste mentaliteit. WW Is er voor noodgevallen, een maandje, en verder moet je keihard werken voor je kost.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:31

Citaat:
Telers die L*llen voor zichzelf.
Die willen de Nederlanders niet, maar dat zeggen ze niet hardop.

Heb je er ooit aan gedacht dat niet alle kwekers hetzelfde zijn?
Er zijn zelfs kwekers die om hun personeel geven.
Zo werkt er op het bedrijf waar ik jaren als scholier heb gewerkt nog steeds een man van halverwege de 50, die echt niet "ingeruild" gaat worden voor een Pool. Als wat het aleen maar omdat hij in de loop van de tijd veel vakkennis heeft vergaard.

Citaat:
Ze werken niet harder, ook niet netter, maar wel veel goedkoper en ook 7 dagen in de week

De Polen die hier op het bedrijf werkten hadden het werk ontzettend snel in de vingers, met een tempo waar ik u tegen zei. Terwijl de kwaliteit net zo goed was.

Ook dit is dus gegeneraliseerd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:36

Helaas zie ik anders.
Want ik werk ze er allemaal uit en nog netter ook en doe er nog dingen extra bij.(en ik niet alleen),
(en heb al heel wat jaartjes met verschillende bevolkingsgroepen gewerkt)

Dus niks gegeneraliseerd, maar gewoon wat ik zie en wat de pad registratie registreert

En die goede kwekers, gelukkig bestaan die nog.
Maar helaas zijn vele door de slechte tijden genoodzaakt niks meer om hun personeel te geven.
Of dat in hun hart prettig voelt, dat weet ik niet.
Maar hun daden zijn niet meer menselijk.

En ook ik ben niet de enige die dat de laatste jaren heeft ondervonden.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:43

Weet je wat ik ook zo erg vind(ik heb een hele tijd met polen gewerkt toen ik een bijbaantje had bij een groente/salade inpakbedrijf)dat je niet eens met ze kunt praten. Dan vragen ze bv iets in het duits. Ja je denk toch niet dat ik in me eigenland duits ga leren om een pool te kunnen verstaan.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:13

heb niet alles gelezen
maar kunnen we het die polen kwalijk nemen en de werkgevers?
Nou ik denk het niet want als ik die pool was geweest dan had ik het ook gedaan en het zelfde geld voor de werkgevers.
Dat is logisch en zo klaar als een klontje.
Als je opzoek bent naar een produkt en bij winkel a is hij goedkoper dan bij winkel b dan ga je ook naar winkel b
Zo werkt het gewoon.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:37

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:43

Ik zie het probleem niet zo. De nieuwe wet gaat er straks voor zorgen dat Polen net zoveel verdienen. Ze "pikken" dan geen enkele baan meer in. Gewoon hetzelfde loon als de Nederlanders (of minimumloon).
- Er gaat toch ook heel veel werk naar de lage lonen landen? Daar hoor je niemand over zeuren!
- En veel Polen komen ook in sectoren waar gewoon te weinig nederlanders zijn. In de bouw zijn er momenteel niet genoeg Nederlandse vakmensen. Door de komst van de Polen los je dat op.
- En het is gewoon zo dat die mensen veel harder werken. Niet zeuren over allerhande dingen zoals Nederlanders. Geen wonder dat sommige werkgevers dan liever een Pool nemen.
- En helaas doen ze het werk waar Nederlanders (zelfs al die werkelozen zich te goed voor voelen). Het is vaak genoeg in het nieuws geweest dat de landbouw sector niet genoeg mensen kon krijgen. Mensen willen gewoon niet meer keihard werken of de handen vies maken.

Dit is gewoon de werking van de economie. En let op dat het straks in Polen ook veel beter gaat worden. Nu ze bij de EU zitten veranderd er wel wat. Kijk maar naar Spanje vroeger net als Polen nu. Tegenwoordig is het een westers land en geen Spanjaard die nog in Nederland wil werken. Hij kan in zijn eigen land namelijk ook prima aan de slag. Dat komt in Polen straks ook wel.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:56

Philips sluit een fabriek en verplaatst de productie naar een lage-lonen land. Wat vinden we dáár dan van, heel veel mensen op straat omdat ze daar de cijfers niet rond krijgen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:58

Het is ook voor ondernemers niet meer te doen in Nederland. De schuld van de overheid dus

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:08

Ja en omdat niemand hier zich wil richten op het oosten en al zeker niet op het moslimse oosten, zou het wel eens zo kunnen worden dat er straks geen markt meer is en Nederland straks in zijn geheel een soort Lelystad wordt?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:09

Fronton, dat wilde ik hier net komen vragen... Of we ook zo'n topic gingen openen over de lagelonenlanden... Philips weg uit Weert. En Dumeco en NedCar er bij, Limburg krijgt een flinke knauw...

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:13

Ja, of dat ze in de lage-lonen landen websites hebben waar men topics opent met 'Getverdemme, weer Hollandse gloeilampen maken'.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:14

Ik denk niet dat ze dat erg vinden hoor Net zoals dat de Polen graag voor dat rotloontje komen werken, waarvoor de gemiddelde Nederlander zijn neus ophaalt...

Typisch, ik hoorde het straks op de radio en moest meteen aan dit topic denken...

Neemt overigens niet weg dat het treurig is voor al die mensen die hun baan kwijtraken... Ik hoorde trouwens dat Philips niet eens een sociaal plan heeft... Dat kan nog leuk worden dus. Het zijn dus niet alleen de Polen die baantjes afpikken en of de grenzen nou open zijn of niet maakt ook weinig uit... Misschien zelfs nog wel gunstiger, nu vallen er 250 ontslagen in 1 keer...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 06-04-06 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:16

Het is gewoon schandalig dat Nederland die bedrijven dwingen om uit te wijken naar andere landen omdat belastingen, regelgeving, instanties *waar je lid van MOET zijn) gewoon niet meer te betalen zijn.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:22

Dat je lid moet zijn van bepaalde instanties vind ik terecht, stukje sociale zekerheid... Neemt niet weg dat het veelal veel te duur is. Vooral voor de kleinere ondernemingen.

jimdebrit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:28

Allemaal weigeren die lui.

Eerst haalden we Turken hierheen, die willen we nu toch ook allemaal weghebben? En die kunnen die niet weg, dus laat die dat werk lekker opknappen!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:30

Moeten ze wel willen werken. Die zijn inmiddels net zo verwend als wijzelf.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:31

Sylvia schreef:
Dat je lid moet zijn van bepaalde instanties vind ik terecht, stukje sociale zekerheid... Neemt niet weg dat het veelal veel te duur is. Vooral voor de kleinere ondernemingen.

Naaa, kamer van koophandel, centraal registratie kantoor....... zomaar twee voor de ondernemer nutteloze instanties waar je lid van MOET zijn.

Ik heb het niet over de sociale verzekeringen hoor

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:32

KvK vind ik geen nutteloze instantie... CRK durf ik niet te zeggen. SDU vind ik nuttelozer... Je bent verplicht om te deponeren bij de KvK (terecht imo), maar daar moet je dan wel nog een kleine € 24 voor betalen. Buma en Reprorecht vind ik de ergste overigens... Maar die laten zich redelijk gemakkelijk afschepen

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:35

De KVK * en ik kan het weten ik heb op het hoofdkantoor gewerkt) Verkoopt hoofdzakelijk adresgegevens verkregen door de in en uitschrijvingen op hun regiokantoren........ En om ondernemers toch een zoethoudertje voor te houden, mag je af en toe een seminar bijwonen......

En daar mag ik dan ook nog eens 126 euries voor neertellen, zodat ik allemaal ongevraagde informatie krijg van bedrijven die mijn adres gekocht hebben van de kvK
Maar hoofdtaak van de KvK is het verkopen van adressenbestanden

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:42

Betaal jij € 126?!? Goeie god zeg... Vind ik wel veel... Het MKB betaald bij ons een euro of € 45... Een aantal grotere ondernemingen € 144, maar zo groot ben jij toch niet?

Ik vind de KvK handig voor bv de tekeningsbevoegden en de financiële gegevens... Verder zou ik 't niet weten

Dat ze adressen verkopen verbaasd me niks, daarvoor is het het ideale verzamelpunt.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:25

Sylvia schreef:

Mee eens.