Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:En dan vind ik dat er vele anderen toch voorrang hebben, zoals mensen in bejaarden en verzorgingstehuizen. Maar daar wordt weer op gekort.
Juulja schreef:maar als je ze levenslang geeft ( en dan écht levenslang, en niet 20 jaar)
Misz_J schreef:nou.. ik heb vaker gehoord dat een crimineel die levenslang had na 20/25 jaar weer vrij komt
Ik ben voor de doodstraf. Er zijn mensen die verschrikkelijke dingen doen bij andere, onschuldige mensen.. En die hoeven alleen hun dagen te slijten in een cel?
Nee.. die zijn in mijn ogen het leven niet waard.
Desiree schreef:Ik denk dat dat heel wat minder vaak voorkomt Jaduh, dan andersom: schuldigen die vrijuit gaan vanwege stomme vormfouten of gebrek aan bewijs. En dan staan de slachtoffers en/of nabestaanden in de kou! MAar goed, daar heeft niemand het ooit over.
Desiree schreef:Iemand die dood is, kost ons geen geld meer in onderhoud. En hij kan ook niet meer in herhaling vervallen, en dat is nog het voornaamste.
Iris_safarii schreef:ik vind mensen die dieren mishandelen ooit erger dan bv dat ze kinder van 14 verkrachten de meeste dieren kunnen niks terug doen!!
ik vind doodstraf niks want mensen verdienen ook een tweede kans !!
Desiree schreef:Iemand die dood is, kost ons geen geld meer in onderhoud. En hij kan ook niet meer in herhaling vervallen, en dat is nog het voornaamste.
Citaat:Moet een politieke partij in Nederland die de doodstraf wil invoeren verboden worden?
Dieuwke1989 schreef:
weg met het softe rechtsysteem van vandaag de dag!