Gemeenteraadsverkiezingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:05

Ladyingreen schreef:
Als dat het enige is dat je positief vind aan deze verkiezingen, dan wordt het toch tijd voor een bril met gekleurde glazen of wat meer zoetigheid eten.

Is dit nu echt nodig?

Nu is niet bij elke gemeente D66 aanwezig.
Maar kijk ik op de kaart van Brabant en Limburg zijn ze hier niet geliefd. GroenLinks ook niet.
En dan zeg ik ook gelukkig.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:06

Ladyingreen schreef:
Als dat het enige is dat je positief vind aan deze verkiezingen, dan wordt het toch tijd voor een bril met gekleurde glazen of wat meer zoetigheid eten.

Misschien zouden een aantal mensen die bril met gekleurde glazen eens af moeten zetten.

Ladyingreen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:09

En nu moet IK indammen? Terwijl hele normale partijen, oke het kan je smaak niet zijn, worden weggezet als het vreselijkste wat de politiek kan overkomen? Want als je blijkbaar het verlies van deze partijen ziet als 'het enige positieve' draag je nu niet bepaald bij aan een fijne discussie of gesprek.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:15

Ladyingreen schreef:
En nu moet IK indammen? Terwijl hele normale partijen, oke het kan je smaak niet zijn, worden weggezet als het vreselijkste wat de politiek kan overkomen? Want als je blijkbaar het verlies van deze partijen ziet als 'het enige positieve' draag je nu niet bepaald bij aan een fijne discussie of gesprek.

Ja imo moet je zeker indammen.
Jan geeft een mening over een politieke partij, jij komt met een aanval op de man.
Niet chique, niet constructief en erg kinderachtig.
Hoe kom je daarmee tot een "fijne discussie" ?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

c_alsemgeest schreef:
Ladyingreen schreef:

Ja imo moet je zeker indammen.
Jan geeft een mening over een politieke partij, jij komt met een aanval op de man.
Niet chique, niet constructief en erg kinderachtig.
Hoe kom je daarmee tot een "fijne discussie" ?

Ik wilde wat schrijven maar dit is duidelijker :j

Jan was niet persoonlijk.

Had alleen een mening die bokt niet graag ziet.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:30

Mijn toon was misschien wat scherp, fair enough.
Maar mijn punt blijft dat zo’n uitspraak van Jan óók mensen wegzet, en daar mogen we het best over hebben. Dat staat los van de toon van dit forum.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:47

Heb jij een zetel gekregen, ladyingreen of weet je dat nog niet?

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

Nee, ik was lijstvuller aka stond op een niet verkiesbare plaats. In theorie zou voorkeursstemmen nog kunnen, maar dat verwacht ik niet :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:50

Je weet maar nooit. Ik heb ook niet op de nr 1 gestemd. Ik stem altijd op een vrouw en dan ook nog een uit mijn eigen dorp. Stond ook op een onverkiesbare plaats.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

Nou heel eerlijk past het raadslidschap op dit moment niet in mijn leven, daarvoor moet het gezin er wel achter staan. Wellicht over 4 of 8 jaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:09

Ladyingreen schreef:
Nou heel eerlijk past het raadslidschap op dit moment niet in mijn leven, daarvoor moet het gezin er wel achter staan. Wellicht over 4 of 8 jaar.

Niet rot bedoeld hoor, maar waarom stond je dan op de lijst? Had je je plekje niet beter kunnen laten invullen door iemand die wel ambities heeft?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:12

In onze gemeente waren de locale partijen het grootste.

Partijen als bv FVD sloegen hier echt wel een beetje de plank mis.
Ze stonden voor:
Schone een leefbare omgeving ( hier kan ik me wel in vinden) maar zonder windmolens, zonnevelden.
Hier staat het al vol met windmolens en zonnevelden. Die gaan ze echt niet meer weghalen. Streef dan naar ( wat locale partijen zeggen) geen uitbreiding ervan.
Bindend referendum. Mmmm net als eerder op basis van foutieve/achtergehouden informatie?
Geen acz, geen dwang vanuit Den Haag. Word dit ook niet vanuit de EU opgelegd?

De locale partijen bekijken vele dingen op een andere manier.
Zaken die wel haalbaar zijn.
Bv geen nieuwe Azc's meer bouwen. En sommige zeggen, enkel beschikbaar stellen voor families.
Niet meer woningen bouwen, maar juist meer betaalbare woningen bouwen.
Je ziet nu veel oudere huurhuizen plat gaan ( wat echt geen vervallen krotten zijn) waar dure koopwoningen op gebouwd worden.

Ik vind wel dat iedereen vrij is om te stemmen waarop hun willen. We leven in een "vrij" land.
Iedereen heeft hun eigen motivatie om daarop te stemmen. Laten we elkaar daarin wel in hun waarde laten. Al zien we het zelf anders.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:34

purny schreef:
Ladyingreen schreef:

Niet rot bedoeld hoor, maar waarom stond je dan op de lijst? Had je je plekje niet beter kunnen laten invullen door iemand die wel ambities heeft?

Er zijn ook raadsvolgers en commissieleden nodig. Dat zijn vaak mensen met specifieke inhoudelijke kennis die lid van de partij zijn en raadsleden adviseren. Die staan ook op de lijst.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:37

Wonkeydonkey schreef:
Op het gebied van immigratie zijn ze voor strengere regels en vinden ze het belangrijk dat de Nederlandse cultuur behouden blijft.

Wat ís die Nederlandse cultuur dan?

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

Ik zat vanmorgen verkeerd te kijken, PVV is hier de grootste, wel samen met de vvd en GroenLinks/pvda. Interessante combinatie en hier in het pvv programma ook veel wat vanuit Den Haag komt, niet vanuit de wijken zelf.

Wel willen ze de wijken beter met elkaar verbinden, nu moeten de buitenwijken eerst een half uur door de stad heen om er uit te komen met ov. Dat zou wel prettig zijn inderdaad.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

Lieser, jij probeert me al een paar keer uit de tent te lokken, dit gaat je niet lukken.
Ik neem aan dat je zelf in Nederland woont? Dan kan je toch zelf even nadenken?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:56

Wonkeydonkey schreef:
Lieser, jij probeert me al een paar keer uit de tent te lokken, dit gaat je niet lukken.

Ik heb nota bene Nederlandse Taal en Cultuur gestudeerd en ik weet ook niet wat de Nederlandse cultuur dan precies inhoudt?

Zoals onze koningin ooit zei “De Nederlander bestaat niet”.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:00

Wonkeydonkey schreef:

Ik lees al langer mee in dit topic, maar "nederlandse cultuur" is zo enorm vaag en subjectief, iedereen denkt daar wel anders over. Het kan best zijn dat wat voor mij Nederlandse cultuur is, heel anders is dan wat het voor jou is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:05

Wonkeydonkey schreef:

Ik vind de uitgangspunten in de Grondwet over het algemeen best aardig. En het is dan toch opmerkelijk dat degenen die zich heel erg uitspreken voor de Nederlandse cultuur, vrij actief veel artikelen in de Grondwet verwerpen of schenden.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:07

Wonkeydonkey schreef:

Ik woon in Nederland en ik voel er helemaal niets voor om te moeten leven volgens de regels van mijn SGP-collega's of SP-buren.
Dus, nogmaals, wat ís die Nederlandse cultuur?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:22

Waarom moet van allerlei kanten zo kneiterhard op de bal gespeeld worden? Maken we daar de wereld beter mee? Komt daar meer begrip en connectie van?
We verschillen altijd van mening, over van alles. Ook over politiek, iemand die links stemt doet dat met zijn of haar belangen in het verschiet. Iemand die rechts stemt ook. Elkaar de grond in trappen, bekritiseren en dat soort gedrag verbeterd de samenleving op geen enkele wijze, helemaal niet vanachter een toetsenbord.

Dat gezegd hebbende, ik heb op een lokale partij gestemd. Ik woon in een hele kleine gemeente (ongeveer 10.000 stemmers). De programma's van de partijen vergeleken en een paar dingen zijn voor mij belangrijk, onder andere dat Schiphol kritisch bekeken word. Mijn belang, ik woon recht onder de aanvliegroute. Er waren 3 lokale partijen, waar ik op gestemd heb is wat kleiner. Een andere had ik vorige keer op gestemd en dat viel tegen. En de 3de lokale partij is een nieuwe afsplitsing van de ander.
De partij waar ik op stemde was de allerkleinste in uitslagen. Ik woon niet IN het dorp, ik kom slechts een paar keer per jaar in het dorp, dus weet niks van dat soort perikelen. Ik vond het wel grappig van mezelf eigenlijk :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:25

Lieser schreef:
Ik woon in Nederland en ik voel er helemaal niets voor om te moeten leven volgens de regels van mijn SGP-collega's of SP-buren.

¿Qué? Wat zouden SP-buren doen? Welke regels?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:28

Ipsilonka schreef:
Waarom moet van allerlei kanten zo kneiterhard op de bal gespeeld worden? Maken we daar de wereld beter mee? Komt daar meer begrip en connectie van?

Als iemand mij wil dwingen om volgens zijn of haar regels te leven onder het mom van 'de Nederlandse cultuur', dan is er helemaal geen sprake van begrip of connectie. Dan is er sprake van onverdraagzaamheid, uitsluiting en discriminatie. En ik heb alle recht om dat aan de kaak te stellen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:29

Shadow0 schreef:
Lieser schreef:

¿Qué? Wat zouden SP-buren doen? Welke regels?

Serieus? Je zult maar fabrieksdirecteur zijn ...

Overigens vraag ik me af of je wel Spaans mag praten in het Nederland van FvD }:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:33

Lieser schreef:
Serieus? Je zult maar fabrieksdirecteur zijn ...

Serieus ja. Waar heb je het over?