germie schreef:Ik zit de reacties te lezen op social media op het bericht dat de eerste mensen weer thuis zijn. Man man, velen schrijven eigen schuld, had je maar niet naar het Midden Oosten moeten gaan. En het rommelt er al weken, dus dit kon je aan zien komen.
Ik weet het niet hoor, maar ik heb dit niet aan zien komen en velen denk ik niet, want anders was er wel actie ondernomen. Dubai had zomaar een stad kunnen zijn waar ik eens een paar dagen geboekt zou kunnen hebben.
En ik heb al meerdere keren met Qatar airlines gevlogen via Doha. Altijd zonder problemen.
Dus ts, als mensen je vertellen dat het je eigen schuld is dat je vastzit, trek het je niet aan. Ze zijn gewoon jaloers dat jij wel naar Thailand kon en zij niet.
Mwoh...
Dat kan wel iets genuanceerder. Die influencers die daar lekker belasting aan het voorkomen zijn en er wonen voor de status , Ja sorry wie gaat er vrijwillig daar wonen terwijl bijna iedereen weet dat het een keer gaat ontploffen daar ( en daarnaast zijn er nog veel redenen om daar niet te willen wonen ). Natuurlijk zijn ze nu bang en gun ik het ze dat ze er weg kunnen (dat kan niet als je er geboren bent en geen familie in Nederland hebt, wat dat betreft hebben ze geluk) . Maar echt medelijden, met dan die domme content erover , nope.
Maar vakantie naar een fijn land als Thailand is uiteraard wat mij betreft iets anders.
Familie in libanon of elders in het midden oosten, uiteraard ga je daar af en toe naartoe.
En ik zal nooit iemand persoonlijk vertellen dat ik het niet zo slim vind om op vakantie te gaan naar het midden oosten, maar heel handig vind ik het niet.
Dus let wel ... ik heb het absoluut niet over mensen die ergens op vakantie buiten het midden oosten en nu vast zitten dat is totaal iets anders uiteraard.
Zelfs als je in Australie zit , kun je nu vastzitten vanwege de oorlog.
dan kun je alleen maar duimen voor ergens een vlucht naar huis 
maakt het prettiger voor de mensen die gestrand