Helaas hebben we een gezamenlijke rekening, en ziet hij ook al mijn (paardgerelateerde) aankopen direct
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lomax123 schreef:Wij hebben ook een mail gehad dat de gegevens gelekt zijn. Nu heeft mijn man op de bank app ingesteld, dat hij bij iedere afschrijving een appje krijgt, zo kan hij meteen zien als er iets dubieus is afgeschreven.
Helaas hebben we een gezamenlijke rekening, en ziet hij ook al mijn (paardgerelateerde) aankopen direct
gillian schreef:Ik zit ook bij Odido. En ja, gegevens zijn gelekt.
Nu keek ik op die site waar je dat kunt checken, blijken mijn gegevens al jaren eerder gelekt te zijn. Oa door twitter. Al ruim voor 2013 dus![]()
Odido is volgens mij de eerste die er open over is.
Nonna1984 schreef:Zat helaas bij de 2e batch van odido. Klant geweest van tele2 maar al jaren niet meer en gisteren hebben ze geprobeerd in mijn microsoft account te komen. Gelukkig kreeg ik daar mail van dus meteen actie op kunnen ondernemen maar t zet me wel even aan t denken waar ik in vredesnaam nog meer mijn beveiliging na moet kijken. Heb voor alles een ander wachtwoord maar nu rinkelen de alarmbellen wel. Kom maar door met die compensatie want dit is slecht voor mn bloeddruk.
xPabloBokt schreef:Waar lees jij het woord wraak?
Ik vind overigens het feit dat mijn identiteitsdocument op dit moment circuleert op het darkweb al schade genoeg. Je deelt dergelijke gegevens in vertrouwen en gaat er vanuit dat een bedrijf er zorgvuldig mee om gaat. Dat doen ze vervolgens klaarblijkelijk niet waardoor mijn gegevens buiten mijn toedoen op straat voor het grijpen liggen. Ik vind dat al schade, al is het niet financieel.
xPabloBokt schreef:Ik wil wel compensatie, omdat dat is waar deze bedrijven het voelen. In de portemonnee.
Misschien heel simpel, maar ik denk dat ze er anders niets van leren. Odido is verleden jaar al een keer gewaarschuwd over hun gegevensbeleid rondom bescherming en bewaring en hebben toen ook geen gepaste actie ondernomen. Wie niet horen wil moet maar voelen.