Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FrNo schreef:Ik denk dat dat schuim inderdaad best goed geluidsisolerend is. (En ik denk niet duur) Daarvoor kan Hornbach het best aangeraden hebben.
Maar dan moet je toch als eigenaar iets verder kijken...
DuoPenotti schreef:Ja maar als je er een gips wandje tegenzet is het meteen minder snel in de fik.
Dus gebruik je het om gitaar te spelen en je buren minder last te bezorgen, je rookt niet in die ruimte en steekt binnen ook geen vuurwerk af. Je hebt je deur gewoon vrij.
Moet het dan ook van de markt af?
DuoPenotti schreef:Snap wat je zegt.
Maar denk dat het risico dan niet extreem groter is dan je gordijnen en je meubels en beddengoed enz.
Wel als je daar je hele huis mee behangt. Maar niet een wandje.
DuoPenotti schreef:Snap wat je zegt.
Maar denk dat het risico dan niet extreem groter is dan je gordijnen en je meubels en beddengoed enz.
Zonnetje81 schreef:DuoPenotti schreef:Snap wat je zegt.
Maakt wel degelijk uit, die materialen zijn niet met elkaar te vergelijken.
Ik vind het nogal dom en naief dat je denkt daarmee je kroeg te behangen.
DuoPenotti schreef:wacht even, ik zeg nergens dat het niet dom is daarmee je kroeg te behangen.
Zwaar gestoord zelfs.
Maar er werd gezegd, het spul moet helemaal verboden worden.
En dan zeg ik, dat gaat gewoon te weinig verschil geven in huisbranden.
Mensen zijn vaak al eerder bewusteloos.
DuoPenotti schreef:daar ben ik het mee eens.
Sowieso mag er veel meer bewustwording komen over branden.
Ik zeg al tig jaar, BHV zou op elke middelbare school gegeven moeten worden.
Gewoon de bewustwording van hoe snel een brand gaat. Of voornamelijk de rook gaat en je in een minuut niets meer kan.
Het belang van de rookmelders, niet omdat het verplicht is, maar omdat je ze echt wilt.
Het hele plaatje.
En ja bedrijven of andere plaatsen waar veel mensen samen komen.... geen idee eigenlijk hoe goed dat nu in Nederland is geregeld. Betreft brandbare materialen. Nooduitgangen enz.
Ik weet wel dat nooduitgangen te vaak geblokkerd zijn.
Bijvoorbeeld in de supermarkt.
En zeg je er wat van kijken ze je aan of je gestoord bent.
Maar ook in kantoorpanden heb ik maar wat vaak opdracht gegeven voor de nooduitgang vrij maken...
Dus dan is het wel aanwezig, maar de noodzaak om het vrij te houden word niet begrepen.
Of een spie onder de branddeur, want hij valt 's avonds automatisch dicht en dat is vervelend onderweg naar het koffieapparaat.
Ja suffie bij brand kan hij dan ook niet meer dicht...
hiphorse schreef:Eerste wat hij zei dat kelders sowieso niet veilig zijn, bij een brand is je enige uitgang de trap die dan ook als schoorsteen functioneerd. Juist in de 'schoorsteen' is het heetst, sta je daar vast dan wordt je ook niet gelukkig.
Iets wat ik niet wist en eigenlijk nu ook nergens lees.
hiphorse schreef:DuoPenotti schreef:daar ben ik het mee eens.
Sowieso mag er veel meer bewustwording komen over branden.
Ik zeg al tig jaar, BHV zou op elke middelbare school gegeven moeten worden.
Gewoon de bewustwording van hoe snel een brand gaat. Of voornamelijk de rook gaat en je in een minuut niets meer kan.
Het belang van de rookmelders, niet omdat het verplicht is, maar omdat je ze echt wilt.
Het hele plaatje.
En ja bedrijven of andere plaatsen waar veel mensen samen komen.... geen idee eigenlijk hoe goed dat nu in Nederland is geregeld. Betreft brandbare materialen. Nooduitgangen enz.
Ik weet wel dat nooduitgangen te vaak geblokkerd zijn.
Bijvoorbeeld in de supermarkt.
En zeg je er wat van kijken ze je aan of je gestoord bent.
Maar ook in kantoorpanden heb ik maar wat vaak opdracht gegeven voor de nooduitgang vrij maken...
Dus dan is het wel aanwezig, maar de noodzaak om het vrij te houden word niet begrepen.
Of een spie onder de branddeur, want hij valt 's avonds automatisch dicht en dat is vervelend onderweg naar het koffieapparaat.
Ja suffie bij brand kan hij dan ook niet meer dicht...
Meer bewust wording over branden en brandveiligheid is zeker iets waar meer mee gedaan kan worden. Mijn vriend heeft 10 jaar bij de brandweer gezeten en dan hoor je wel eens wat.
Eerste wat hij zei dat kelders sowieso niet veilig zijn, bij een brand is je enige uitgang de trap die dan ook als schoorsteen functioneerd. Juist in de 'schoorsteen' is het heetst, sta je daar vast dan wordt je ook niet gelukkig.
Iets wat ik niet wist en eigenlijk nu ook nergens lees.
DuoPenotti schreef:Sowieso ook een leeftijd van onoverwinnelijkheid.
En dan idd de drank. Het stukje leuk, zal wel mee vallen. Het persneel lost dat wel op.
Denk echt het hele gebeuren bij elkaar.
En dan weet je dat het foute boel is en dan kun je er niet uit.