Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Zeg dat ook tegen de rest van Europa.
Zie ook hun mol waarde waar we dan nog ver onder zitten
Stikstof uit het buitenland:
Een aanzienlijk deel van de stikstof die in Nederland neerslaat, komt van boven de grens. Ongeveer 32% van de totale stikstofdepositie in Nederland is afkomstig uit het buitenland, zie Milieu Centraal.
Niet alleen de landbouw:
Als de landbouw volledig zou stoppen, zouden de normen nog steeds worden overschreden door de andere bronnen.
BigOne schreef:DuoPenotti schreef:Zeg dat ook tegen de rest van Europa.
Een aanzienlijk deel van de stikstof die in Nederland neerslaat, komt van boven de grens. Ongeveer 32% van de totale stikstofdepositie in Nederland is afkomstig uit het buitenland, zie Milieu Centraal.
Niet alleen de landbouw:
Als de landbouw volledig zou stoppen, zouden de normen nog steeds worden overschreden door de andere bronnen.
En zo’n 65 % van “ onze “ stikstof waait naar het buitenland!
DuoPenotti schreef:Zeg dat ook tegen de rest van Europa.
Niet alleen de landbouw:
google ai schreef:Waarom een lagere mol.waarde in Nederland?
Hoge stikstofuitstoot: Nederland heeft de hoogste veedichtheid van Europa, wat resulteert in een hoge uitstoot van stikstof, met name uit de veehouderij en landbouw.
Kwetsbare natuur: Door de hoge uitstoot raakt de kwetsbare natuur in Nederland sterk overbelast met stikstofdepositie.
Wettelijke verplichtingen: De Nederlandse overheid wil de natuurkwaliteit verbeteren en heeft wettelijk vastgelegd hoe laag de stikstofdepositie moet zijn in stikstofgevoelige Natura 2000-gebieden, wat leidt tot een strenge grenswaarde.
Overbelasting van natuur: Zolang de natuurgebieden nog overbelast zijn door stikstof, is het volgens de huidige wetgeving niet mogelijk om de grenswaarde te verhogen.
google ai schreef:Nee, het grootste deel van de stikstof die in Nederland neerslaat, komt niet uit het buitenland, maar wordt in Nederland zelf uitgestoten. Circa 64% tot 67% van de totale stikstofdepositie in Nederland is afkomstig van Nederlandse bronnen, waarvan de landbouw de grootste bijdrager is (circa 46-51%). Slechts ongeveer 32% tot 36% van de stikstofdepositie in Nederland waait vanuit het buitenland het land binnen.
De Nederlandse bijdrage aan stikstofdepositie
Landbouw: Ongeveer 46-51% van de stikstofdepositie komt door de Nederlandse landbouw.
Nederlands wegverkeer: Dit draagt voor ongeveer 6% bij aan de stikstofdepositie.
Overige Nederlandse bronnen: Industrie, huishoudens en andere sectoren zijn ook verantwoordelijk voor een deel van de uitstoot.
Buitenlandse bijdrage
Ongeveer een derde (32-36%) van de stikstof die in Nederland neerslaat, komt vanuit het buitenland.
Export van stikstof
Nederland exporteert netto meer stikstof dan het importeert, wat betekent dat de Nederlandse uitstoot voor een groter deel in het buitenland neerslaat dan dat er uit het buitenland in Nederland wordt neergeslagen.
nps schreef:Linksom, rechtsom, achterom, voorom - intensieve veehouderij verminderen is hetgeen wat stikstof het meest zal verminderen. Het is heel onlogisch om dan op andere dingen in te zetten.
DuoPenotti schreef:En je bent net zo gek als je denkt dat een andere partij wel huizen kan bouwen
BigOne schreef:Ik vind het best wel zorgelijk dat bijna 100 van de 255 uitgebrachte stemmen hier naar radicaal rechtse partijen gaan. Waarvan zo’n 70 op de huidige coalitie.
BigOne schreef:Ik vind het best wel zorgelijk dat bijna 100 van de 255 uitgebrachte stemmen hier naar radicaal rechtse partijen gaan. Waarvan zo’n 70 op de huidige coalitie.
DuoPenotti schreef:En je bent net zo gek als je denkt dat een andere partij wel huizen kan bouwen
Elisa2 schreef:BigOne schreef:Ik vind het best wel zorgelijk dat bijna 100 van de 255 uitgebrachte stemmen hier naar radicaal rechtse partijen gaan. Waarvan zo’n 70 op de huidige coalitie.
Ik vind het juist zorgelijk dat er zoveel op GroenLinks en PvdA wordt gestemd terwijl er al hele duidelijke hiaten in hun programma genoemd wordt. Waaronder die 20 miljard die absoluut bij de burger komt te liggen..
Citaat:De abortuscijfers waren in jaren nog nooit zó hoog. De overheid schiet tekort in de bescherming van ongeboren kinderen. De abortuspraktijk in Nederland moet stoppen. De SGP wil dat de abortuswet wordt ingetrokken. Zolang dit niet het geval is, doet de overheid er alles aan om het aantal abortussen te verminderen.
Nessie schreef:Bij mij komt uit de stemwijzer Ja21, VVD, PVV en BBB. Helemaal onderaan staan PVDA/GL, Partij voor de dieren en D66. Qua voorafgaande politiek en standpunten klopt dit wel met wat wel/niet aansluit op mijn visie. Vorige keer heb ik BBB gestemd, nu weet ik het nog niet. Neig voorlopig naar Ja21 of weer de BBB.
DuoPenotti schreef:@journee
Maar op de motie naar 1% gaan zijn veel partijen tegen, hoe zie je dat dan voor je?
BBB is daar al een jaar mee aan de gang en word steeds tegengewerkt, want het boeren clubje.
Nee, brood nodig om heel Nederland weer aan de gang te krijgen.
Even mijn eerdere reactie herhalen:Citaat:Hoe wil GL alles volbouwen als ze het land op het stikstofslot houden?? Stemmen niet voor de rekenkundige ondergrens van 1 mol gaan invoeren.
Dat word echt niet ineens zo snel beter met wat boeren wegpesten.
Dus wie denkt dat GL/PvdA huizen gaat bouwen komt ook bedrogen uit.
Idem dito met D66, volt, SP, PvdD
En even ter herinnering
1 mol misschien in Nederland. Duitsland 21. Denemarken 35 mol
Deze hebben allemaal de motie verworpen om naar 1 mol te gaan.
smurffie schreef:De religieuze partijen zijn niet pertinent tegen abortus, sterker nog, het cda heeft uiteindelijk gezorgd dat abortus in Nederland wel mocht.
De vraag is raar geschreven: het is op dit moment strafbaar tenzij je aan voorwaardes voldoet.
Als het niet meer strafbaar is, zou je dus bijvoorbeeld een zwangerschap met bijvoorbeeld 30 weken kunnen beëindigen zonder enige gevolgen.
De standpunten over dit wel of niet afschrijven variëren van: ja afschaffen, want het is al legaal en hoe kan iets legaals nou strafbaar zijn. Naar nee niet afschaffen, want je beschermd daarmee dat het alleen door artsen wordt gedaan en niet op iedere straathoek, naar nee want je moet het ongeboren kind beschermen ect ect.
Uiteindelijk, bedoelen ze in essentie bijna het zelfde. Geen enkele partij is tegen de huidige abortus regelingen.