Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Mars schreef:In mijn wijk is recent een azc geopend, incidenten rondom vrouwen die lastiggevallen worden door die lui stapelen zich op. Ik kom er langs als ik mn hond uit laat, nu het eerder donker wordt heb ik altijd één hand in mn jaszak met de sleutels tussen mijn vingers. Het is een naar idee dat je je moet voorbereiden op een aanranding in je eigen buurt. Helaas is het de realiteit waar steeds meer vrouwen mee moeten dealen.
Ik word altijd een beetje verdrietig door dit soort reacties. Op Facebook gaan ze nog veel verder, met 'het zal wel weer een..' en 'alles is de schuld van..'
We hebben hier vlakbij ons dorp een behoorlijk groot azc zitten, en natuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar ook heel veel lieve en hardwerkende mensen en gezinnen. In de 15 jaar dat ik hier woon is er één keer een fiets gestolen in het dorp door iemand uit het azc.
Ook hier zitten rotte appels en onrustzaaiers, maar die zitten net zo goed tussen Nederlandse jongeren.
Het is natuurlijk naar dat je je minder veilig voelt door die paar rotte appels, of door horrorverhalen van racisten op Facebook, maar door al 'die lui' over één kam te scheren zorg je er alleen maar voor dat mensen zich onnodig nóg onveiliger gaan voelen.
verootjoo schreef:Het linken van een verdachte in 2 zaken lijkt me een taak voor de politie.
Niet voor willekeurige mensen.
Het zou natuurlijk kunnen dat het dezelfde persoon is. Maar het zou ook kunnen dat het om 2 daders gaat.
Iemand die eerder heeft aangerand, gaat over het algemeen niet zomaar over tot moord.
Ik vind dit nogal stemmingmakend persoonlijk. Er zijn in die omgeving wel meer aanrandingen geweest. Maar goed.
8nnemiek schreef:Mars schreef:In mijn wijk is recent een azc geopend, incidenten rondom vrouwen die lastiggevallen worden door die lui stapelen zich op. Ik kom er langs als ik mn hond uit laat, nu het eerder donker wordt heb ik altijd één hand in mn jaszak met de sleutels tussen mijn vingers. Het is een naar idee dat je je moet voorbereiden op een aanranding in je eigen buurt. Helaas is het de realiteit waar steeds meer vrouwen mee moeten dealen.
Ik word altijd een beetje verdrietig door dit soort reacties. Op Facebook gaan ze nog veel verder, met 'het zal wel weer een..' en 'alles is de schuld van..'
We hebben hier vlakbij ons dorp een behoorlijk groot azc zitten, en natuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar ook heel veel lieve en hardwerkende mensen en gezinnen. In de 15 jaar dat ik hier woon is er één keer een fiets gestolen in het dorp door iemand uit het azc.
Ook hier zitten rotte appels en onrustzaaiers, maar die zitten net zo goed tussen Nederlandse jongeren.
Het is natuurlijk naar dat je je minder veilig voelt door die paar rotte appels, of door horrorverhalen van racisten op Facebook, maar door al 'die lui' over één kam te scheren zorg je er alleen maar voor dat mensen zich onnodig nóg onveiliger gaan voelen.
verootjoo schreef:Ja die, maar dat is geen aanhouding in de moordzaak van Lisa, maar een andere zaak.
Laten we hier alleen info delen over de betreffende zaak, anders wordt het zo verwarrend.
Sunnda schreef:8nnemiek schreef:
Ja natuurlijk zijn mensen niet blij.
Heb je niet de casus gevolgd waarbij een gruwelijke groepsverkrachting in het zuiden van NL door asielzoekers werd afgedaan door de rechters als: ' ze komen uit een andere cultuur en hebben gebrek aan begeleiding over de NL'se samenleveing gehad'. Als de rechter al snapt dat het aan een cultuurverschil ligt.
Je haalt stromen vol jonge alleenstaande mannen binnen waarvan velen in hun leven nog nooit iets hebben gehoord over vrouwenrechten en die vanuit hun cultuur ietsje anders denken.
Blij dat jij ze naast je wil hebben wonen, maar ik hoef dat niet persee en met mij vele anderen.
Kom nu eens niet meteen met al die zogenaamde wijsheid maar laat mensen hun (terechte) gevoel er eens zijn. Dit zit iedereen hoog en ja, in de nacht op straat wordt niet veel beter als er groepjes jonge mannen rondzwerven uit een cultuur waar de vrouw niet veel te zeggen heeft.
Als de link er wel blijkt te zijn, ben ik iig blij dat het monster van straat is.
Sunnda schreef:Heb je niet de casus gevolgd waarbij een gruwelijke groepsverkrachting in het zuiden van NL door asielzoekers werd afgedaan door de rechters als: ' ze komen uit een andere cultuur en hebben gebrek aan begeleiding over de NL'se samenleveing gehad'. Als de rechter al snapt dat het aan een cultuurverschil ligt.
mylittlejoy schreef:Sunnda schreef:Heb je niet de casus gevolgd waarbij een gruwelijke groepsverkrachting in het zuiden van NL door asielzoekers werd afgedaan door de rechters als: ' ze komen uit een andere cultuur en hebben gebrek aan begeleiding over de NL'se samenleveing gehad'. Als de rechter al snapt dat het aan een cultuurverschil ligt.
Dit is wel stemmingmakerij, nu de betreffende tieners gewoon (jeugd)detentie hebben gekregen en de rechter daarnaast heeft aangegeven dat ze als alleenstaande minderjarige vreemdelingen intensievere begeleiding nodig hebben om in Nederland te functioneren. Daarom is ook een begeleidingstraject opgezet.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... lmond.aspx
Tenminste, ik ga er vanuit dat je het over die zaak hebt.
Citaat:Daarnaast ziet de rechtbank dat zij, als alleenstaande, minderjarige vreemdelingen, nog veel hulp en begeleiding nodig hebben bij het functioneren in de Nederlandse maatschappij
DuoPenotti schreef:Het staat er letterlijk.
Je moet juist erg je best doen wat anders te lezen in die zin.
Maar goed, vind dat in dit topic niet passend omdat we helemaal niet weten wie de dader is in dit geval.
Misschien is het Jan Pieter wel die eerder zijn zin niet kreeg in de kroeg toen hij vroeg of ze met hem mee wilde gaan.
mylittlejoy schreef:DuoPenotti schreef:met andere woorden, in een ander land is het wel oke om groepsverkrachtng te doen?
dat is toch gewoon wat er staat.
Nope. Dat is niet wat er staat. Laat een groep Nederlandse minderjarige jongens los zonder begeleiding ergens en dan krijg je ook ellende.
Eleeke schreef:Terug naar het onderwerp, maar ik kon dit niet laten omdat het gelijk weer richting asielzoekers gaat.