Tazzey schreef:Die invalidenparkeerkaarten zijn wel een ding hoor. De keuring is echt heel erg zwaar, en terecht ook wel. Ik heb zowel een kaart als een parkeerplaats op kenteken voor de deur. De eerste aanvraag is hier €162,08 ongeacht of de kaart wordt toegewezen of niet. Een verlenging kost iedere 5 jaar €84,57. Voor mij is dat geen enkel probleem, maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je het met een laag inkomen moet doen dat het een flinke kostenpost is.
Hier is de keuring bijna 400 euro en die krijg je alleen terug als het dus goedgekeurd wordt. Daarnaast nog eens 170 euro voor het advies nav de keuring.

Volgens mij krijg je dat ook alleen terug als de aanvraag goedgekeurd wordt.
Het kromme is dat die eisen nogal vrij geïnterpreteerd worden per gemeente/keuringsdienst. En je djs enorme verschillen hebt in wie een kaart krijgt in welke gemeente.
Maar hier ben je dus al 570 euro verder en dat is dan het begin.
De kaart zelf kost dan maar 48 euro, maar de informatie die te vinden is is zo beperkt dat je niks kan vinden over termijn en dergelijke. Dus niet voor de keuring en niet voor de kaart. De parkeerplaats is weer ander bedrag.
Maar net als veel medische zaken is er een verschil tussen het helemaal niet kunnen zoals in de quote, het op een goede dag kunnen of het bijvoorbeeld misschien op heel veel wilskracht wel kunnen maar daarmee jezelf juist achteruit helpen. En dan moet je dus een goede keuringsarts hebben die zoiets herkend.
zoals ik bijvoorbeeld bij toekennen van hulp in huis en rolstoel had. Ik gaf aan dat ik dit en dat nog wel kon en met onderzoek deed ik van alles. Alleen die arts zag hoeveel het me kostte en hoe ik daarna in elkaar zakte. Ik had dat zelf niet eens door, want op dat moment zelf kan ik met brute kracht echt nog wel wat, tot lijf letterlijk opgeeft en in elkaar stort. Dus daarbij kreeg ik recht op veel meer als wat ik verwacht had. Want het was niet se bedoeling om dingen te doen waarbij je letterlijk door benen stortDat vind ik een groter probleem eerlijk gezegd. Dat er toch nog hoop mensen niet aan de hulp kunnen komen door financiële status. Alleen dat is dus wel bij dezelfde groep verschil, beperkt qua lijf maar de ene groep ook door financien of toegang tot hulp. Aan de andere kant is dat over de gehele samenleving een probleem.
Het afsluiten van deze wegen van het topic, tja. De natuur heeft ook haar rust en plek nodig en het wordt voor iedereen afgesloten. Als we het dan hebben over ongelijke behandeling is er ook juist zat verschil tussen mensen die een kaart hebben en die hem niet hebben terwijl ze beide beperkt zijn.
Er wordt in sommige reacties erg hard geoordeeld, ja. Daar is aan te merken dat ze geen idee hebben wat hoe het is voor iemand die een beperking/chronische ziekte enzovoorts heeft. Maar andere reacties vind ik heel reëel, ja er zijn dingen die echt heel veel beter moeten, maar deze voorbeelden van natuur zijn gewoon lastig want we willen toch juist de natuur ook beschermen? Anders is er niks meer om naartoe te gaan en daar heeft het wild meer last van.
Dat gemeenten en instanties soms beter iemand kunnen inhuren die wel verstand heeft van beperkingen is wel een feit. Zoals de genoemde hekjes tegen fietsers of een bloembak op de stoep voor visueel gehandicapten. Soms bestaan er hele simpele oplossingen voor die wel die fietsers tegenhouden maar niet de rolstoel of iets dergelijks.