manubres schreef:Elisa2...er is nog heeeeeel veel grijs en dat zou iedereen juist achterdochtig moeten maken.
En Popstra, als je het over mij hebt?
Mijn bevindingen gaan tot ongeveer 6 maanden- 1 jaar. Ik probeer me steeds meer af te sluiten voor de sport, omdat ik er steeds verdrietiger van wordt.
Afgelopen hengstencompetitie: vrijwel alle paarden in elkaar getrokken.
Vrijwel alle GP proeven: geen sprake van verzameling maar vooral in elkaar getrokken paarden.
De bejubelde Maarten Luiten: vreselijk zien rijden, rollkur, sporen erin...
Vorig jaar nog: Adelinde Cornelissen: vreselijk zien rijden, paard alle kanten op trekken, rollkur.
Vorig jaar nog: Thamar Zweistra: vreselijk zien rijden, rollkur, in elkaar getrokken paard.
Vorig jaar: Imke Bartels: vreselijk zien rijden, veel trek en pluk werk.
Onlangs nog: Isabel Werth: vreselijk zien rijden, rollkur, in elkaar getrokken paard.
Onlangs nog: HP Minderhoud vreselijk zien rijden, in elkaar getrokken paard, sporen erin.
Jonge opkomende talenten bij indoor Friesland: vreselijk zien rijden.
Mijn koeien zijn niet zo oud hoor...
Ik heb wel wat amateurs fijn zien rijden in Tolbert en Exloo. Maar overall vind ik het zo erg dat ik er niet meer heen ga.
Mee eens maar je komt dan toch op de jurering uit. Daar gaat het mis. Toevallig de podcast met Frank Kemperman geluisterd van 2 man en 1 paardenkop? Hij is met een bezem door de dressuur gegaan. Allerlei jurys vervangen, moest meer spectakel komen, alles voor een groter publiek, proeven moesten korter. Juist daar is het misgegaan en wordt tijd dat op andere punten beoordeeld wordt.