Vermiste kinderen Beerta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:36

Ik kan ook alleen maar denken aan Hoe ze dan ook nog heen zijn gegaan, verdrinken… wat een angst moeten ze ook hebben gehad die laatste momenten van hun leven. Hier word je toch spontaan misselijk van |(

Mensen doen hele hele gekke dingen als ze niet meer helder zijn, en het is vreselijk als ze hierbij dan ook nog anderen mee trekken, en dat is een understatement… woorden schieten toch eigenlijk gewoon te kort om dit te omschrijven. Wat gruwelijk. Die arme nabestaanden ook allemaal. Die arme kinderen. Mijn (moeder) hart huilt |( onvoorstelbaar.

MarliesV

Re: Vermiste kinderen Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:39

Het scenario waar iedereen al bang voor was.

Wat een vreselijk nieuws. In en in verdrietig en triest.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:40

Probeer voor jezelf niet te veel in te vullen over die laatste momenten. Op dit punt is het ook gewoon niet geweten (of weten wij alleszins niet) hoe/wat er precies gebeurd is.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:43

Tegen beter weten in was ik blijven hopen dat de kinderen gezond gevonden zouden worden.

Vreselijk. Het ergste scenario is de waarheid geworden. Zo jong, zo oneerlijk.

Heel veel sterkte gewenst voor iedereen die hen zo lief heeft.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:46

Dit is niet zo ver van waar ze wonen. Je rijdt er zo naartoe. En inderdaad, daar kun je een auto het water in rijden zonder dat er direct sporen zichtbaar zijn.
Ik lees dat het inmiddels bevestigd is dat het om het gezochte kenteken gaat. Heel erg sneu dat het zo moest eindigen. Een verdrinkingsdood is de ergste dood die er is zegt men.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:49

Wat afschuwelijk |( je hoopt zo dat de uitkomst anders gaat zijn.... heel veel sterkte voor de nabestaanden..

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:52

Wat vreselijk, ik had nog hoop toen ik hoorde dat hij in duitsland was gaan tanken. Ik denk als je je zelf van kant gaat maken ga je niet nog even goedkoop tanken....... Maar helaas....

Wat bizar dat zo een man de kinderen daar in mee moet nemen..... doe gewoon je zelf..... maar waarom de kinderen?????

Zijn er eigenlijk ook verhalen waarin vrouwen dit doen? of is dit echt een mannen ding?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:56

Volgens de telegraaf.

Dus helaas op deze manier de bevestiging.

Dat die lafaard alleen naar het paradijs was gegaan! |(

Citaat:
Rubertus Hake, de halfbroer van de vermiste Jeffrey (10) en Emma (8), heeft van zich laten horen op sociale media, nadat dinsdagavond een auto met mogelijk de lichamen van de twee kinderen uit het water in Winschoten is gehaald. "Langs deze weg willen wij iedereen bedanken voor alle inzet, medeleven en steun", schrijft hij. "Toch wil ik iedereen met nadruk vragen om uit respect de familie de tijd te geven om met rust de boel te kunnen verwerken. Namens iedereen bedankt. Rest in peace we houden van jullie."

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:58

Als ik dat bericht lees moet ik spontaan huilen.. wat een nachtmerrie.

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:02

Ontzettend verdrietig voor alle betrokkenen. Had ook gehoopt dat ze gewoon ergens in het buitenland zouden zitten en weer ongeschaad thuis zouden komen.

DDDara schreef:
Zijn er eigenlijk ook verhalen waarin vrouwen dit doen? of is dit echt een mannen ding?

Het zijn vaker moeders dan vaders. Vooral bij hele jonge kinderen.

Spoiler:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20542944/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21620158/

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:06

Wat een afschuwelijke uitkomst van deze situatie.
En met voorbedachte rade en alles.. hoe laf ben je om met je kinderen naar de mac te gaan wetende dat je ze daarna de dood in jaagt.

Arme zieltjes… en arme achterblijvers.. |(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:09

Nog niet officieel bevestigd maar ondertussen wel een foto van de uit het water gehaalde auto waar t kenteken duidelijk op te lezen is...

Verschrikkelijk nieuws, ik had zo op een andere uitkomst gehoopt... geen woorden voor!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:10

Verschrikkelijk. Hoe moet de familie dit ooit te boven komen?

DuoPenotti schreef:
Volgens de telegraaf.

Dus helaas op deze manier de bevestiging.

Dat die lafaard alleen naar het paradijs was gegaan! |(

Citaat:
Rubertus Hake, de halfbroer van de vermiste Jeffrey (10) en Emma (8), heeft van zich laten horen op sociale media, nadat dinsdagavond een auto met mogelijk de lichamen van de twee kinderen uit het water in Winschoten is gehaald. "Langs deze weg willen wij iedereen bedanken voor alle inzet, medeleven en steun", schrijft hij. "Toch wil ik iedereen met nadruk vragen om uit respect de familie de tijd te geven om met rust de boel te kunnen verwerken. Namens iedereen bedankt. Rest in peace we houden van jullie."

Het is niet voor niets dat de politie nog niet naar buiten heeft bevestigd of de lichamen van de kinderen zijn. En ook niet voor niets dat de (meeste) pers dit respecteert. Eerst de familie, dan de buitenwereld. Laten we dat hier ook respecteren en gewoon wachten op de officiële bevestigingen. :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:12

Dat bericht komt van de familie zelf.

Kan me ook voorstellen dat ze iets sneller iets laten weten dan de politie want eerst riepen ze op tot actie en nu willen ze natuurlijk rust en dat behoeft een bericht.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:17

Marigold schreef:
En met voorbedachte rade en alles.. hoe laf ben je om met je kinderen naar de mac te gaan wetende dat je ze daarna de dood in jaagt.

Zijn ze nog naar de Mac geweest? Want ik dacht dan had iemand ze wel gezien toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:17

@daiyho
Dat komt van de familie.

Ondertussen zag ik het ook staan bij het Brabants Dagblad.

Dat familie het zelf bekend wil maken voordat de politie dat doet is hun goedrecht

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:18

KM_Ris schreef:
Nee :( die arme kindjes.
Ik begrijp het gewoon echt niet.. dat je zelf uit het leven stapt is heel erg. Maar doe je ding.

Waarom toch die kinderen meenemen..

Als je zoiets doet ben je geestesziek. En dan is op de vraag “waarom” geen antwoord te krijgen.

Arme kinderen. Arme moeder en broer. Wat een horror is dit.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:19

Heb op afstand gekeken.

Er stond allemaal media en wou niet gefilmd worden.

Er stond een pioen waar ze dacht waar hij erin gereden was en dat was de enige.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:23

@Jildau oja sorry, dat van de mac las ik, was wat de vader zei toen hij wegging met de kinderen.
Naar de mac en dan naar het paradijs.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:25

Die hadden een leuk uitstapje met papa verwacht en dan moesten ze dit krijgen -:(- |(

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:27

denisesilver schreef:
Bizar dat zo'n stichting geen hulp mag bieden en zelfs een boete krijgt.

Ik reageer alleen even hier op. Dit is geheel terecht, dat er alleen samengewerkt wordt met organisaties die een samenwerkingsovereenkomst hebben met de politie. Dan is er namelijk zicht op kwaliteit, er komt nogal wat specifieke informatie bij kijken. Er is met man en macht gezocht door burgerorganisaties zoals het Veteranen Search Team en Stichting Inzetreddingshond Nederland.
Burgers hebben geen idee dat met zomaar komen helpen je alleen maar in de weg loopt en belangrijke sporen kan vernietigen.
Bovenstaande organisaties hebben een getekende overeenkomst met de politie en worden bij zoekacties heel veel ingezet.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:28

DDDara schreef:
Wat vreselijk, ik had nog hoop toen ik hoorde dat hij in duitsland was gaan tanken. Ik denk als je je zelf van kant gaat maken ga je niet nog even goedkoop tanken....... Maar helaas....

Om de auto zwaarder te maken zodat hij sneller zinkt.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:31

Jildau schreef:
Marigold schreef:

Zijn ze nog naar de Mac geweest? Want ik dacht dan had iemand ze wel gezien toch?

Ik vroeg me inderdaad hetzelfde af :’(

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:31

topsylover schreef:
DDDara schreef:

Om de auto zwaarder te maken zodat hij sneller zinkt.

Van waar heb je die informatie? Of is het invulling van jezelf?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:33

Als het Mac verhaal klopt, hoop ik voor de kinderen dat hij daar iets in hun eten/drinken heeft gedaan zodat ze niks mee hebben hoeven krijgen van alles.
Zo heeft een oud cliënt van mij dat ook ooit gedaan, alleen is die zelfs zelf uit gestapt op het laatst. Kindje is wel verdronken.

Op de vraag waarom hij dat toen gedaan had, was het antwoord dat wanneer zijn ex bij hem weg wilde, hij haar alles wilde afnemen wat haar lief was. Dus of ze bleef bij hem, of het kind was ze voorgoed kwijt.

Je kan het jezelf (gelukkig maar) niet indenken wat zulke mensen bezield. Vreselijk voor de nabestaanden en de slachtoffers.