Popstra schreef:En dan gaat het niet om mensen met over gewicht maar mensen die mooi slank zijn of soms wat te mager.
Het valt mij steeds vaker op dat men op social media erg lelijk reageerd op celebs of random personen die slank zijn (of aan de magere kant)
Dat ze bijv meer moeten eten..op een tandenstoker lijken..anorexia zouden hebben..
Vooral door kerels maar toch ook echt door andere dames.
En dat ze vooral liever flink wat vlees op de botten zien. Dijen, tieten en kont.
Nu ben ik zelf nogal aan de slanke kant en stoor mij steeds vaker aan het feit dik zijn tegenwoordig dus eigenlijk genormalisseerd word.
Ik zelf vind vrouwelijke rondingen mooi maar Rubens figuren al wat naar te dik neigen. Dat is persoonlijk. Maar als ik dan die grote (veelal nep) konten zie als een Kim Kardashan met uiteraard daar boven een pronte nep voor gevel dan denk ik kom aan zeg, hoe kan men dit mooi vinden!? Ik zie ook met de jaren steeds meer meiden die daar op willen lijken.
Volle lijven, dikke wimper extensions, volle lippen en een pruik.
Hoe is die ommekeer er in ene gekomen en waarom?
Owee als ik een opmerking maak over een dikkerd wat ik zowiezo nooit zou doen maar de lelijke opmerkingen naar slanke meisjes lijken wel sociaal geaccepteerd. Ik vind het maar een rare gewaarwording.
Daar hebben we gelukkig de laatste jaren hard voor gewerkt. Dat wat voller zijn ook heel mooi kan zijn. Eigenlijk: Je bent mooi zoals je bent.
Het size zero wat in de jaren 80 en 90 in de mode was, gaf vooral voor de jeugd heel veel problemen. In die jaren was maatje 34 de norm. Meiden hongerden zich volledig uit om maar aan dat beeld te voldoen.
Helaas zie je sinds 2 jaar op de catwalks van de grote merken weer size zero. Volgens mij was het Cosmopolitan degene die daar 2 jaar geleden weer voor aan de bel trok.