Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:01

Kaaskoekje schreef:
Ik ben vooral een meelezer, maar ik ben nu het boek Homo Deus aan het lezen van Yuval Noah Harari, uitgebracht eind 2019, maar welke vanuit historisch en filosofisch oogpunt , heel wat interessante verklaringen heeft voor onder andere hoe deze situatie met Trump kan ontstaan.
ik dacht ik deel deze hier voor degene die dit interessant vinden.

Leuke tip, bedankt!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:03

Poetin heeft kinderen nodig gezien de enorme slachtpartij van de mannelijke bevolking. VS heeft dat niet nod8g dus deze twee overeenkomsten hebben een totaal andere achtergrond. De e3n vanuit conservatisme (trump) de ander vooral uit praktisme (poetin die soldaten nodig heeft voor zijn plannen).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:10

BigOne schreef:
Pmarena, wat jij beschrijft is hoe we na ww2 er aardig instonden als mensheid, ziehier, history repeats. Het is blijkbaar een golfbeweging, wanneer het collectieve geheugen niet meer aanwezig is (?te oud, gestorven) begint een nieuwe generatie weer van voren af aan.

Ja precies, vandaar ook mijn verwijzing naar "dit nooit meer".

Maar in theorie ZOU het zo kunnen zijn dat elke golf ons wel dichter naar het vaste land brengt zeg maar.
Dat we zulke dingen nodig hebben om bij veel mensen de ogen open te laten gaan. Maar nog niet bij iedereen en dat er dus meer golven nodig zijn tot we een groot genoeg deel van de mensheid zover hebben dat we boven die lage instincten kunnen staan.

Het is natuurlijk maar 1 van de vele zienswijzes over waar we staan als mensheid.
Maar ik mag graag hopen dat er een dag komt waarop we klaar zijn met dat sneue getrut.....

Ik ben an sich wel hoopvol als we kijken naar de USA, wat daar klaarstaat aan the next wave van leiders in de democratische partij :) Dat zijn er toch nog aardig wat, die er in gerold zijn nadat Trump verkozen werd en ze zich geroepen voelden om iets te doen tegen wat ze zagen gebeuren. Mensen die lokaal opgeklommen zijn. Inmiddels wat jaren ervaring hebben en wat beter weten hoe de hazen lopen daar.

Die mensen moeten de kans gaan krijgen, de oude garde moet er nodig uit. Zij hebben hun best gedaan maar zijn niet geschikt meer voor de huidige tijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:36

pien_2010 schreef:
Poetin heeft kinderen nodig gezien de enorme slachtpartij van de mannelijke bevolking. VS heeft dat niet nod8g dus deze twee overeenkomsten hebben een totaal andere achtergrond. De e3n vanuit conservatisme (trump) de ander vooral uit praktisme (poetin die soldaten nodig heeft voor zijn plannen).

Rusland heeft al jaren last van vergrijzing. Voor de oorlog was dat al een groot probleem.

Oorlog helpt alleen totaal niet om bevolking te laten groeien.

pmarena

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:46

Was deze al gedeeld....?

Over Trump zijn persoonlijke privé-legertje....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 15:41

_San87_ schreef:
pien_2010 schreef:

Rusland heeft al jaren last van vergrijzing. Voor de oorlog was dat al een groot probleem.

Klopt! Daar heb je gelijk in ik was wat kort door de bocht.

Blijft argument wel staan dat de VS en Rusland vanuit verschillende achtergronden proberen om vrouwen te stimuleren om kinderen te krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 19:06

pien_2010 schreef:
_San87_ schreef:

Klopt! Daar heb je gelijk in ik was wat kort door de bocht.

Blijft argument wel staan dat de VS en Rusland vanuit verschillende achtergronden proberen om vrouwen te stimuleren om kinderen te krijgen.

Niet alleen VS en Rusland. De westerse wereld in het algemeen. Niet zo extreem zoals Rusland dat doet, maar in NL bijvoorbeeld wordt alles wat enigszins ethisch verantwoord is uit de kast getrokken om vrouwen te helpen kinderen te krijgen. Van medische behandelingen tot geld.

Op zich is daar ook wat voor te zeggen. Zonder nieuwe aanwas is ons stelsel onhoudbaar.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:49

In Rusland krijgen vrouwen die tenminste 10 kinderen krijgen een medaille: moeder-heldin. Stamt uit het Sovjet tijdperk en is opnieuw ingevoerd. Plus iets van 16.000 euro, geloof ik.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:52

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:59

ReportersOnline meldt dit:
Citaat:
Rumeysa Ozturk, een Turkse student aan Tufts University, wordt terwijl ze op straat loopt gearresteerd door in hoodies geklede agenten van de Amerikaanse immigratiediensten. Haar studentenvisum wordt ingetrokken, mogelijk vanwege haar deelname aan pro-Palestijnse protesten. Een rechter bepaalt dat de autoriteiten haar niet naar een andere staat mogen overbrengen, dit wordt toch gedaan.

Echt heftig, wat moet die dame bang zijn (geweest).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:00

Pfff... Bizar gewoon... Opgepakt en uitgezet worden om een mening.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:11

En weet je wat die mening was? In een opiniestuk in het universiteitskrantje schrijven (samen met anderen) dat ze ‘voor gelijkheid en humaniteit’ staat. Ze was niet betrokken bij protesten of wat dan ook.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:13

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:19

_San87_ schreef:
Niet alleen VS en Rusland. De westerse wereld in het algemeen. Niet zo extreem zoals Rusland dat doet, maar in NL bijvoorbeeld wordt alles wat enigszins ethisch verantwoord is uit de kast getrokken om vrouwen te helpen kinderen te krijgen. Van medische behandelingen tot geld.

Op zich is daar ook wat voor te zeggen. Zonder nieuwe aanwas is ons stelsel onhoudbaar.

Potverdorie. Twee weken geleden nog een kind gebaard, maar niemand kwam aanbellen met een zak geld. -O- -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:21

mylittlejoy schreef:
_San87_ schreef:

Potverdorie. Twee weken geleden nog een kind gebaard, maar niemand kwam aanbellen met een zak geld. -O- -O-

Nee, krijg jij geen kinderbijslag?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:21

Loretta schreef:
Beelden van het protest nadat zij is opgepakt.

https://m.youtube.com/watch?v=XgFeYhaZPW0

Ik ben benieuwd hoe lang het nog mogelijk is uberhaupt te demonstreren in de VS.

Goed te zien dat er geprotesteerd wordt. Dat is iig iets.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:24

mylittlejoy schreef:
_San87_ schreef:

_O-

Ik vond in mijn tijd de kinderbijslag anders absoluut niet verkeerd
_O-

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:49

_San87_ schreef:
Loretta schreef:
Beelden van het protest nadat zij is opgepakt.

https://m.youtube.com/watch?v=XgFeYhaZPW0

Ik ben benieuwd hoe lang het nog mogelijk is uberhaupt te demonstreren in de VS.

Misschien is het mijn algoritme, maar er wordt volgens mij veel meer geprotesteerd dan wij hier meekrijgen. Ik zie op Instagram veel filmpjes van menigtes, maar allemaal particuliere smartphonefilmpjes. Geen nieuwszenders. Dus die verschijnen dan ook niet zo snel hier op het journaal.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:53

Is toch vreemd dat de grootste nieuwsmedia niets melden over de protesten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 22:07

VuurVleugels schreef:
_San87_ schreef:

Misschien is het mijn algoritme, maar er wordt volgens mij veel meer geprotesteerd dan wij hier meekrijgen. Ik zie op Instagram veel filmpjes van menigtes, maar allemaal particuliere smartphonefilmpjes. Geen nieuwszenders. Dus die verschijnen dan ook niet zo snel hier op het journaal.

Dat zou kunnen, ik zie qua protesten niet veel voorbij komen op mijn feed. In de media al helemaal niks.

Ik weet niet goed waarom de reguliere media dat niet oppakt, je zou zeggen dat dat ook gewoon heel nieuwswaardig is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:00

Hier een stukje over iemand die vanwege een autism-awareness tattoo naar die vreselijke gevangenis gedeporteerd zou zijn, en dat de hele actie vooral zou zijn om beelden te schieten van hoe daadkrachtig "Trump" bezig is -O-

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:08

Om deze daar maar even aan toe te voegen, van Reportersonline:
Citaat:
Venezolaan Frengel Reyes Mota had een geplande reguliere hoorzitting over zijn asielverzoek in de VS, maar werd gedeporteerd voordat deze kon plaatsvinden. Mota heeft geen strafblad of tatoeages, maar in zijn deportatiepapieren staat dat hij ‘mogelijk’ lid is van Tren de Aragua. In die papieren wordt de achternaam van iemand anders op verschillende plekken ingevuld, wordt hij soms als mevrouw aangesproken in de documenten en worden er twee verschillende identificatienummers gebruikt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:17

Autisme awareness mag ook al niet -O- ik kan er met de dag minder van begrijpen. Hoe kunnen mensen dit doen. De bedenkers ok maar er zijn uitvoerders die kennelijjk geen enkel probleem hebben met dergelijke praktijken die je in drugs kartels en maffia verwacht

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:44

Verplicht normaal/hetzelfde zijn. Als iedereen dat was, dan zaten we nog steeds in een grot rondom het vuur sterke verhalen over de laatste jacht te vertellen. Beter voor de planeet, maar ik ben toch te blij met wasmachines etc.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:46

Gelijk nadat Trump eind Januari president geworden was. Toen zei ik al. Het is verstandiger om nu even niet naar de VS te reizen. En de laatste week is het daar volledig ontspoort.

Is gewoon levensgevaarlijk om nu naar de VS te gaan.