BigOne schreef:Pmarena, wat jij beschrijft is hoe we na ww2 er aardig instonden als mensheid, ziehier, history repeats. Het is blijkbaar een golfbeweging, wanneer het collectieve geheugen niet meer aanwezig is (?te oud, gestorven) begint een nieuwe generatie weer van voren af aan.
Ja precies, vandaar ook mijn verwijzing naar "dit nooit meer".
Maar in theorie ZOU het zo kunnen zijn dat elke golf ons wel dichter naar het vaste land brengt zeg maar.
Dat we zulke dingen nodig hebben om bij veel mensen de ogen open te laten gaan. Maar nog niet bij iedereen en dat er dus meer golven nodig zijn tot we een groot genoeg deel van de mensheid zover hebben dat we boven die lage instincten kunnen staan.
Het is natuurlijk maar 1 van de vele zienswijzes over waar we staan als mensheid.
Maar ik mag graag hopen dat er een dag komt waarop we klaar zijn met dat sneue getrut.....
Ik ben an sich wel hoopvol als we kijken naar de USA, wat daar klaarstaat aan the next wave van leiders in de democratische partij
Dat zijn er toch nog aardig wat, die er in gerold zijn nadat Trump verkozen werd en ze zich geroepen voelden om iets te doen tegen wat ze zagen gebeuren. Mensen die lokaal opgeklommen zijn. Inmiddels wat jaren ervaring hebben en wat beter weten hoe de hazen lopen daar.
Die mensen moeten de kans gaan krijgen, de oude garde moet er nodig uit. Zij hebben hun best gedaan maar zijn niet geschikt meer voor de huidige tijd.