Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 19:53

Nee natuurlijk niet. Dat mag nooit, dat vind ik verschrikkelijk. Mijn zoon is bedreigd en geprobeerd tot zelfmoord aan te zetten door zijn geaardheid bv.

Dat zeg ik dus ook niet!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 20:00

Ik denk dat jij met “mag” bedoelt, wat van de wet mag. Waarvoor je vervolgd kan worden. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 20:04

Waarom is de zon achter ‘dat mag’ niet dik gedrukt en wordt er nu gevallen over wat er voor stond en ‘dat mag’?

Het verbaast mij ook echt ten zeerste dat mensen het verschil tussen pestgedrag en (institutioneel) rascisme en discriminatie niet kennen.
Er is nog best wat werk aan de winkel :)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 20:21

verootjoo schreef:
Waarom is de zon achter ‘dat mag’ niet dik gedrukt en wordt er nu gevallen over wat er voor stond en ‘dat mag’?

Het verbaast mij ook echt ten zeerste dat mensen het verschil tussen pestgedrag en (institutioneel) rascisme en discriminatie niet kennen.

Of wat duidelijker zijn in wat je bedoeld, omdat ik alleen lees wat iemand zegt. En dat pestgedrag in Nederland (nog) niet strafbaar is gesteld in de wet is gewoon achterhaald. In landen als België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, enz. Is dit namelijk wel wettelijk vastgelegd. Daar wordt geen verschil gemaakt, pesten mag niet en is strafbaar, net als racisme en discriminatie.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 20:56

journee schreef:
verootjoo schreef:

Of wat duidelijker zijn in wat je bedoeld, omdat ik alleen lees wat iemand zegt. En dat pestgedrag in Nederland (nog) niet strafbaar is gesteld in de wet is gewoon achterhaald. In landen als België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, enz. Is dit namelijk wel wettelijk vastgelegd. Daar wordt geen verschil gemaakt, pesten mag niet en is strafbaar, net als racisme en discriminatie.

ook daar ben ik het mee eens, maar wat ik schreef was wel in de context van een reactie van iemand anders om het verschil te duiden tussen de verschillende vormen van pesten/ discirminatie en rascisme. Dat er een verschil is tussen een groep wegzetten om wie de groep is en commentaar hebben op een individu.

Het ging dan ook over : een overlastgevende buur die toevallig Syrisch is, en daarom alle Syriers wegzetten als overlastgevers.
Het ging erom dat hjet het individu wel overlastgevend kan noemen maar niet een hele groep op basis van afkomst.

Dar wordt nu wel uit z'n verband getrokken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 20:57

journee schreef:
En dat pestgedrag in Nederland (nog) niet strafbaar is gesteld in de wet is gewoon achterhaald. In landen als België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, enz. Is dit namelijk wel wettelijk vastgelegd. Daar wordt geen verschil gemaakt, pesten mag niet en is strafbaar, net als racisme en discriminatie.

Tsja. In de VS is pesten ook strafbaar. Toch is het blijkbaar zo moeilijk te bewijzen dat je als pestkop gewoon president kan worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 21:11

verootjoo schreef:

Dat verbaasd mij helaas al lang niet meer.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 01:57

Eleeke schreef:
Ik trek me terug uit dit topic. Een discussie voeren met mensen die geweld verheerlijken onder het mom van ruggengraat. Dan ben ik in een hoek van het internet terechtgekoemn waar ik me niet wil begeven.

Er is een groot verschil tussen, niet goedkeuren en de doostraf geven aan homoseksuelen.
Ja in de VAE staat de doodstraf op homoseksualiteit.( Bron Amnesty)

Dit is niet waar. Je kunt ervoor de gevangenis in of een boete krijgen, maar niet de doodstraf. De doodstraf wordt sowieso niet veel toegepast, en als dat al zo is, is het voor dingen als moord of terrorisme. Overigens ben jij degene die over geweld begint. Ik had het slechts over mensen die zich niet kunnen gedragen het land uit trappen.
Ik vind echt dat jij een cursus begrijpend lezen nodig hebt als je vindt dat er hier geweld wordt verheerlijkt

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 07:28

..." het land uit trappen"....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 07:57

Dorine92 schreef:
Eleeke schreef:
Ik trek me terug uit dit topic. Een discussie voeren met mensen die geweld verheerlijken onder het mom van ruggengraat. Dan ben ik in een hoek van het internet terechtgekoemn waar ik me niet wil begeven.

Er is een groot verschil tussen, niet goedkeuren en de doostraf geven aan homoseksuelen.
Ja in de VAE staat de doodstraf op homoseksualiteit.( Bron Amnesty)

Dit is niet waar. Je kunt ervoor de gevangenis in of een boete krijgen, maar niet de doodstraf. De doodstraf wordt sowieso niet veel toegepast, en als dat al zo is, is het voor dingen als moord of terrorisme. Overigens ben jij degene die over geweld begint. Ik had het slechts over mensen die zich niet kunnen gedragen het land uit trappen.
Ik vind echt dat jij een cursus begrijpend lezen nodig hebt als je vindt dat er hier geweld wordt verheerlijkt

https://www.amnesty.nl/encyclopedie/hom ... e-homohaat

Volgens amnesty kan het wel… de wet is er niet duidelijk over maar het gebeurt wel.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:51

dems75 schreef:

Ja oh help is dat niet politiek correct genoeg? Vergeet je niet even dat het verstoren van de openbare orde hier een veel groter probleem is dan mijn woordkeuze, die overigens precies gericht is richting mensen die hier de boel verstoren?
Maar nee je hebt gelijk. Mijn woordkeuze is veeeeel relevanter. We leven immers in 2025, waarin we recht praten wat krom is, en waarin inclusiviteit (tot in den treure) vele malen belangrijker is dan duidelijkheid, rust en vrede
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 13-03-25 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:57

verootjoo schreef:
Dorine92 schreef:

Volgens amnesty kan het wel… de wet is er niet duidelijk over maar het gebeurt wel.

Nee. Nu maak je een grove fout. Waar lees jij dat het GEBEURT? Precies. Nergens. Dat is namelijk niet zo. Er staat alleen dat het (in theorie) KAN omdat de wet er een beetje vaag over is. Dus ook voor dit geval zeg ik opnieuw: een cursus begrijpend lezen is beter voordat je dingen gaat roepen, want wat je zegt klopt gewoon pertinent niet

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 09:26

Dorine92 schreef:
dems75 schreef:

Ja oh help is dat niet politiek correct genoeg? Vergeet je niet even dat het verstoren van de openbare orde hier een veel groter probleem is dan mijn woordkeuze, die overigens precies gericht is richting mensen die hier de boel verstoren?
Maar nee je hebt gelijk. Mijn woordkeuze is veeeeel relevanter. We leven immers in 2025, waarin we recht praten wat krom is, en waarin inclusiviteit (tot in den treure) vele malen belangrijker is dan duidelijkheid, rust en vrede

Dus, anderen moeten begrijpend lezen , maar jij hoeft dat niet.

en ja gelukkig is inclusiviteit belangrijker, want duidelijkheid en rust, is duidelijkheid en rust voor jou, niet voor degene die buitengesloten worden.

Duidelijkheid en rust in Dubai is niet heel vredig of rustig als je bv gay of gastarbeider bent( je noemt ook nog vrede erbij tot mijn verbazing) .

Sterker nog. De minst inclusieve landen zijn het minst vredig dus wat jij hier schrijft klopt ook gewoon nog echt niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 09:39

Een grove fout nog wel… poe poe.

Fijn dat jij zoveel weet van het strafrecht in de VAE :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:41

Dorine92 schreef:
verootjoo schreef:

Nee. Nu maak je een grove fout. Waar lees jij dat het GEBEURT? Precies. Nergens. Dat is namelijk niet zo. Er staat alleen dat het (in theorie) KAN omdat de wet er een beetje vaag over is. Dus ook voor dit geval zeg ik opnieuw: een cursus begrijpend lezen is beter voordat je dingen gaat roepen, want wat je zegt klopt gewoon pertinent niet

Dorine92 schreef:

Jij zei dikgedrukte. Het kan dus wel. Dat het in de praktijk niet gebeurt, nou, gelukkig maar!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:45

verootjoo schreef:

Kennelijk is zij er geweest dus kan zij er meer over weten dan degenen die er niet zijn geweest.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:02

Mwa, ik denk dat Amnesty heel veel beter op de hoogte is, hoor.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:04

anjali schreef:
verootjoo schreef:

Kennelijk is zij er geweest dus kan zij er meer over weten dan degenen die er niet zijn geweest.

Ik hoop dat dit sarcastisch is :') Wel heel naïef anders

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:07

Dubai, is dat niet dat land waar Nederlandse criminelen met open armen worden ontvangen, of ben ik nu in de waar met een andere fijne staat?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:17

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:04

_San87_ schreef:

Het is ook bekend dat Amnesty soms behoorlijk door een gekleurde bril kijkt.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:09

Electra63 schreef:
verootjoo schreef:

Dat verbaasd mij helaas al lang niet meer.

Maar in hoeverre maakt het uit of mensen het verschil tussen pestgedrag en (institutioneel) racisme en discriminatie niet kennen? Het resultaat is in elk geval hetzelfde, iemand zijn leven wordt verzuurd of zelfs verwoest.

Dus waarom is het zo belangrijk dat mensen 'het verschil' weten? Om te kunnen suggereren dat het ene erger is dan het ander? Want dat is ook niet het geval. Ik krijg vaak het gevoel dat mensen asielzoekers ook als zielig en onmachtig beschouwen, terwijl ze dat ook zeker niet zijn. Met zo'n instelling neem je mensen juist hun waarde af.

Het zijn overlevers. Mensen met moed, middelen en eigen kwaliteiten. Mensen die tegenslag hebben gehad (zoals zoveel anderen) maar die met een beetje hulp weer zelf hun leven op kunnen bouwen. Die slim genoeg zijn om zelf goede beslissingen te nemen. Dat iemand de taal nog niet goed beheerst zegt namelijk ook niets over iemand zijn verstand.

En sommige nemen niet de juiste beslissingen. Die veroorzaken overlast of plegen een delict. Die mensen vind je in ieder land, net als racisme en discriminatie. Veel geweld in Syrië is op dit moment gericht tegen de groep die onder Assad privileges geacht worden te hebben gehad. Dat zijn in mijn optiek ook veel 'wraakacties'. Mensenlijk, maar niet wenselijk.

Maar als men het belangrijker vind om alle verschillen te onderstrepen, in mensen of benamingen, in plaats van de overeenkomsten, namelijk dat we allemaal gewoon mensen zijn, dan verandert er in mijn optiek weinig.
Een hele groep beoordelen op grond van het gedrag van enkele personen is niet verstandig en onredelijk.

Pestgedrag niet gelijk stellen aan racisme of discriminatie is ook niet verstandig en onredelijk. Of iemand kritiek krijgt op zijn haarkleur of huidskleur, wordt uitgesloten vanwege afkomst (land of omdat iemand niet in de juiste buurt woont) maakt namelijk niets uit. Het is voor de betrokken persoon net zo kwetsend.

Nadelig gedrag helemaal uit de wereld helpen zal waarschijnlijk niet lukken. Maar men kan mensen wel een gevoel van eigenwaarde meegeven. En dat is vaak net zo belangrijk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:43

Eleeke schreef:
Dorine92 schreef:

Dus, anderen moeten begrijpend lezen , maar jij hoeft dat niet.

en ja gelukkig is inclusiviteit belangrijker, want duidelijkheid en rust, is duidelijkheid en rust voor jou, niet voor degene die buitengesloten worden.

Duidelijkheid en rust in Dubai is niet heel vredig of rustig als je bv gay of gastarbeider bent( je noemt ook nog vrede erbij tot mijn verbazing) .

Sterker nog. De minst inclusieve landen zijn het minst vredig dus wat jij hier schrijft klopt ook gewoon nog echt niet.

Waarom haal je nou weer Dubai erbij alsof ik dat in alles het perfecte land vind? Ik zei alleen dat zij mensen die zich niet gedragen volgens de regels eruit trappen. En dat Nederland daar ook wel van op zou knappen. Dat is alles

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:46

verootjoo schreef:

Nah das niet zo moeilijk dat kun je zo googlen, maar dan moet je niet verkeerde verbanden trekken en dingen per ongeluk verdraaien en dan verkondigen als waarheid zoals iemand hier deed met de doodstraf voor gays

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:50

_San87_ schreef:
Jij zei dikgedrukte. Het kan dus wel. Dat het in de praktijk niet gebeurt, nou, gelukkig maar!

Ja heel flauw. Verootjoo bleef volhouden dat het dus wel gebeurt en dat is niet zo. Het gebeurt in de praktijk niet. Dus in die zin kun je daar niet de doodstraf voor krijgen. Alleen in theorie kan het. Dus daarom sprak ik Verootjoo tegen

_San87_ schreef:

En die zeggen slechts dat de wet wat vaag is. Niet dat er mensen de doodstraf krijgen voor homoseksualiteit, zoals verootjoo zo stellig beweerde