Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Waarom is de zon achter ‘dat mag’ niet dik gedrukt en wordt er nu gevallen over wat er voor stond en ‘dat mag’?
Het verbaast mij ook echt ten zeerste dat mensen het verschil tussen pestgedrag en (institutioneel) rascisme en discriminatie niet kennen.
Er is nog best wat werk aan de winkel
journee schreef:verootjoo schreef:Waarom is de zon achter ‘dat mag’ niet dik gedrukt en wordt er nu gevallen over wat er voor stond en ‘dat mag’?
Het verbaast mij ook echt ten zeerste dat mensen het verschil tussen pestgedrag en (institutioneel) rascisme en discriminatie niet kennen.
Of wat duidelijker zijn in wat je bedoeld, omdat ik alleen lees wat iemand zegt. En dat pestgedrag in Nederland (nog) niet strafbaar is gesteld in de wet is gewoon achterhaald. In landen als België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, enz. Is dit namelijk wel wettelijk vastgelegd. Daar wordt geen verschil gemaakt, pesten mag niet en is strafbaar, net als racisme en discriminatie.
journee schreef:En dat pestgedrag in Nederland (nog) niet strafbaar is gesteld in de wet is gewoon achterhaald. In landen als België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, enz. Is dit namelijk wel wettelijk vastgelegd. Daar wordt geen verschil gemaakt, pesten mag niet en is strafbaar, net als racisme en discriminatie.
verootjoo schreef:Waarom is de zon achter ‘dat mag’ niet dik gedrukt en wordt er nu gevallen over wat er voor stond en ‘dat mag’?Het verbaast mij ook echt ten zeerste dat mensen het verschil tussen pestgedrag en (institutioneel) rascisme en discriminatie niet kennen.
Eleeke schreef:Ik trek me terug uit dit topic. Een discussie voeren met mensen die geweld verheerlijken onder het mom van ruggengraat. Dan ben ik in een hoek van het internet terechtgekoemn waar ik me niet wil begeven.
Er is een groot verschil tussen, niet goedkeuren en de doostraf geven aan homoseksuelen.
Ja in de VAE staat de doodstraf op homoseksualiteit.( Bron Amnesty)
Dorine92 schreef:Eleeke schreef:Ik trek me terug uit dit topic. Een discussie voeren met mensen die geweld verheerlijken onder het mom van ruggengraat. Dan ben ik in een hoek van het internet terechtgekoemn waar ik me niet wil begeven.
Er is een groot verschil tussen, niet goedkeuren en de doostraf geven aan homoseksuelen.
Ja in de VAE staat de doodstraf op homoseksualiteit.( Bron Amnesty)
Dit is niet waar. Je kunt ervoor de gevangenis in of een boete krijgen, maar niet de doodstraf. De doodstraf wordt sowieso niet veel toegepast, en als dat al zo is, is het voor dingen als moord of terrorisme. Overigens ben jij degene die over geweld begint. Ik had het slechts over mensen die zich niet kunnen gedragen het land uit trappen.
Ik vind echt dat jij een cursus begrijpend lezen nodig hebt als je vindt dat er hier geweld wordt verheerlijkt
dems75 schreef:..." het land uit trappen"....
verootjoo schreef:Dorine92 schreef:Dit is niet waar. Je kunt ervoor de gevangenis in of een boete krijgen, maar niet de doodstraf. De doodstraf wordt sowieso niet veel toegepast, en als dat al zo is, is het voor dingen als moord of terrorisme. Overigens ben jij degene die over geweld begint. Ik had het slechts over mensen die zich niet kunnen gedragen het land uit trappen.
Ik vind echt dat jij een cursus begrijpend lezen nodig hebt als je vindt dat er hier geweld wordt verheerlijkt
https://www.amnesty.nl/encyclopedie/hom ... e-homohaat
Volgens amnesty kan het wel… de wet is er niet duidelijk over maar het gebeurt wel.
Dorine92 schreef:dems75 schreef:..." het land uit trappen"....
Ja oh help is dat niet politiek correct genoeg? Vergeet je niet even dat het verstoren van de openbare orde hier een veel groter probleem is dan mijn woordkeuze, die overigens precies gericht is richting mensen die hier de boel verstoren?
Maar nee je hebt gelijk. Mijn woordkeuze is veeeeel relevanter. We leven immers in 2025, waarin we recht praten wat krom is, en waarin inclusiviteit (tot in den treure) vele malen belangrijker is dan duidelijkheid, rust en vrede
Dorine92 schreef:verootjoo schreef:
https://www.amnesty.nl/encyclopedie/hom ... e-homohaat
Volgens amnesty kan het wel… de wet is er niet duidelijk over maar het gebeurt wel.
Nee. Nu maak je een grove fout. Waar lees jij dat het GEBEURT? Precies. Nergens. Dat is namelijk niet zo. Er staat alleen dat het (in theorie) KAN omdat de wet er een beetje vaag over is. Dus ook voor dit geval zeg ik opnieuw: een cursus begrijpend lezen is beter voordat je dingen gaat roepen, want wat je zegt klopt gewoon pertinent niet
Dorine92 schreef:Dit is niet waar. Je kunt ervoor de gevangenis in of een boete krijgen, maar niet de doodstraf. De doodstraf wordt sowieso niet veel toegepast, en als dat al zo is, is het voor dingen als moord of terrorisme. Overigens ben jij degene die over geweld begint. Ik had het slechts over mensen die zich niet kunnen gedragen het land uit trappen.
Electra63 schreef:verootjoo schreef:Waarom is de zon achter ‘dat mag’ niet dik gedrukt en wordt er nu gevallen over wat er voor stond en ‘dat mag’?Het verbaast mij ook echt ten zeerste dat mensen het verschil tussen pestgedrag en (institutioneel) rascisme en discriminatie niet kennen.
Dat verbaasd mij helaas al lang niet meer.
Eleeke schreef:Dorine92 schreef:Ja oh help is dat niet politiek correct genoeg? Vergeet je niet even dat het verstoren van de openbare orde hier een veel groter probleem is dan mijn woordkeuze, die overigens precies gericht is richting mensen die hier de boel verstoren?
Maar nee je hebt gelijk. Mijn woordkeuze is veeeeel relevanter. We leven immers in 2025, waarin we recht praten wat krom is, en waarin inclusiviteit (tot in den treure) vele malen belangrijker is dan duidelijkheid, rust en vrede
Dus, anderen moeten begrijpend lezen , maar jij hoeft dat niet.
en ja gelukkig is inclusiviteit belangrijker, want duidelijkheid en rust, is duidelijkheid en rust voor jou, niet voor degene die buitengesloten worden.
Duidelijkheid en rust in Dubai is niet heel vredig of rustig als je bv gay of gastarbeider bent( je noemt ook nog vrede erbij tot mijn verbazing) .
Sterker nog. De minst inclusieve landen zijn het minst vredig dus wat jij hier schrijft klopt ook gewoon nog echt niet.
verootjoo schreef:Een grove fout nog wel… poe poe.
Fijn dat jij zoveel weet van het strafrecht in de VAE
_San87_ schreef:Jij zei dikgedrukte. Het kan dus wel. Dat het in de praktijk niet gebeurt, nou, gelukkig maar!
_San87_ schreef:Mwa, ik denk dat Amnesty heel veel beter op de hoogte is, hoor.