Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Qimm schreef:We hoeven ook niet -helemaal geen plastic- maar ik erger me bijvoorbeeld dood aan trossen bananen die in plastic in de schappen liggen. Dat is echt helemaal nergens goed voor.
Er zijn genoeg plekken waar we prima zonder plastic kunnen, en dat is een goed streven.
Sheran schreef:Is leuk en fijn natuurlijk, maar hoe is dat duurzaam? Of mis ik wat?
veneri schreef:Ik heb geen kinderen.
Vind ik wel genoeg.
Verder vind ik het hele klimaatgedram behoorlijke onzin.
Alsof er bij het maken van zonnepanelen en windmolens en alle aanpassingen die daarvoor nodig zijn, geen stikstof vrijkomt.
De aarde warmt op, 0,0000? Nou en?
Zou het dat zonder de mensheid niet doen dan?
tennan schreef:Voor wie op zoek is naar fijne shampoo(bars), kijk eens op de website https://www.natuurlijkehaarverzorging.nl. Zij heeft een enorme hit-of-oliebol lijst waarin je merken kan opzoeken.
Ikzelf gebruik de Dille&Kamille shampoo bar voor droog haar, die vind ik erg fijn. Icm een shampooborsteltje zeker! Wel shampoo ik als ik echt vette/vieze haren krijg 2x, en alleen de hoofdhuid en niet de lengtes. Zeer tevreden van!
Met echte zeepbars ben ik, voor het haar dan, nog niet echt vrienden. Daarbij moet je ook zuur naspoelen, geeft top zacht en glanzend haar overigens. Maar mijn handfunctie is niet zo goed en dus maak ik het mezelf graag makkelijker.
veneri schreef:Ik heb geen kinderen.
Vind ik wel genoeg.
Verder vind ik het hele klimaatgedram behoorlijke onzin.
Alsof er bij het maken van zonnepanelen en windmolens en alle aanpassingen die daarvoor nodig zijn, geen stikstof vrijkomt.
De aarde warmt op, 0,0000? Nou en?
Zou het dat zonder de mensheid niet doen dan?
germie schreef:Ik heb ook nog steeds de schoonste auto die er rondrijdt, een EUR6 diesel, veel schoner dan die elektrische meuk. Maar ja, diesel moet als smerig aangepraat worden, terwijl dat dus echt niet het geval is.
germie schreef:En waar nooit over gesproken wordt, maar wat echt een enorme vervuiler is, is oorlogsvoering. Maar ze hebben kennelijk liever dat wij dan maar alles wat we hebben en ons gelukkig maakt inleveren i.p.v. dat ze eens stoppen met ruzie maken en op deze manier enorm deze aardkloot vervuilen. Om nog maar niet te spreken over het menselijk leed en de natuur (wilde dieren e.d. ) die ook echt te lijden heeft onder oorlog.
Qimm schreef:Vergelijken, of ideeen uitwisselen?
JessicaD88 schreef:Eerlijk gezegd heb ik maling aan duurzaamheid voor het mileu. Ik eet zoveel mogelijkbiologisch maar dat dan voor mn eigen gezondheid. Het mileu voelt voor mij te indirect en ook totaal zinloos.
Ladyingreen schreef:JessicaD88 schreef:Eerlijk gezegd heb ik maling aan duurzaamheid voor het mileu. Ik eet zoveel mogelijkbiologisch maar dat dan voor mn eigen gezondheid. Het mileu voelt voor mij te indirect en ook totaal zinloos.
Milieu komt voor mij juist dichterbij dan 'het klimaatpropleem'. Want van het laatste hebben ze vooral in landen als Somalië nu al last, wij hier in Nederland nog niet echt. Behalve meer weerextremen.
Milieu als in vervuiling, fijnstof, waterkwaliteit, verlies van biodiversiteit zijn zaken die me enorm bezig houden.