Vuurwerk de eeuwige discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vuurwerk verbieden voor partikulieren

Ja
583 (85%)
Nee
88 (12%)
Anders
12 (1%)

Totaal aantal stemmen: 683

Somebody85

Re: Vuurwerk de eeuwige discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 00:00

Nu is het al verboden. Werkt het? Nee, ik ben tegen het verbieden van alles. En zeker om de reden, mij bevalt het niet, dus verbieden. Neem alles wat tegen vuurwerk is… dat kun je vaak 1 op 1 overnemen op honden. Honden geven geluidsoverlast, troep (poep), verwonden mens en dier, zijn dodelijk, slecht voor het milieu. En dat een HEEL jaar. Ook maar verbieden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 06:55

Somebody85 schreef:
Nu is het al verboden. Werkt het? Nee, ik ben tegen het verbieden van alles. En zeker om de reden, mij bevalt het niet, dus verbieden. Neem alles wat tegen vuurwerk is… dat kun je vaak 1 op 1 overnemen op honden. Honden geven geluidsoverlast, troep (poep), verwonden mens en dier, zijn dodelijk, slecht voor het milieu. En dat een HEEL jaar. Ook maar verbieden?

Ben wel benieuwd welke honden een portiekflat opblazen of een hele woonwijk in de as leggen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 07:20

Somebody85 schreef:

Echt een vergelijking die compleet nergens op slaat...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 08:17

Somebody85 schreef:

Dat doen mensen in veelvoud. Laten we die verbieden. :D

Beetje rare opmerking.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:09

_San87_ schreef:
Somebody85 schreef:

Ben wel benieuwd welke honden een portiekflat opblazen of een hele woonwijk in de as leggen.

Mag dat dan nu al? Bommen zijn al verboden.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:11

Jessix schreef:
Somebody85 schreef:

Beetje rare opmerking.

Dat is dus het ding ook. Mensen zijn het probleem niet het vuurwerk.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:11

_San87_ schreef:
Somebody85 schreef:

Vertel! Waarom?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:16

Laten we kernkoppen en AK-45's in de schappen gaan leggen. Mensen zijn immers het probleem.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:25

Ik zie tijdens mn rondje hardlopen van een klein uur meer schade/troep van vuurwerk, dan dat ik van honden in een heel jaar tegen kom. En dan woon ik nog in een dorp.
Toen ik nog in de stad woonde, zag ik nog veel meer vuurwerkschade.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:25

Maar honden met die hondenpoep is wel een heel jaar. Wat denk je over de hoeveelheid van een heel jaar. En dan heb ik het nog niet over schade die honden aan de natuur toebrengen.
Laatst bijgewerkt door Somebody85 op 21-12-24 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:28

_San87_ schreef:
Laten we kernkoppen en AK-45's in de schappen gaan leggen. Mensen zijn immers het probleem.

Je maakt het belachelijk. Maar klopt, de mens is het probleem. Maar ga eens in op het verschil tussen honden en vuurwerk zoals ik hierboven omschreef.

Iemand houdt niet van vuurwerk dus wil het verbieden.
Iemand die niet van honden houdt kan bijna alle argumenten tegen vuurwerk ook gebruiken tegen honden.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:43

Een aantal mensen in dit land kunnen zich blijkbaar niet normaal meer gedragen als het om vuurwerk gaat; dus helaas pindakaas voor diegenen die dat wel kunnen, en alleen op oudejaarsavond (sier) vuurwerk plezier hebben. Van mij mag het alleen nog collectief georganiseerd.

Het heeft niets te maken met hondenpoep, kernkoppen of andere onderwerpen, die staan hier volledig los van. Het heeft met fatsoen te maken, met rekening houden met elkaar. En dat is blijkbaar heel moeilijk in dit land voor sommige mensen of groepen mensen om óók op bepaalde al dan niet feestdagen rekening te houden met een ander of wat een ander lief is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:01

Ik vind het enorm smerig als ik in een hondendrol trap.

Maar als ik in een cobra trap stap ik nooit meer in een hondendrol...

Heb dan geen onderbeen meer om dat te doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:12

En ik zit hier weer met een bange teckel op schoot die overstuur is van een paar knallen. :n

Ik kan het niet begrijpen dat dit nog mag.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:43

Somebody85 schreef:

Somebody85 schreef:
Jessix schreef:

Beetje rare opmerking.

Dat is dus het ding ook. Mensen zijn het probleem niet het vuurwerk.

Dat roepen ze in de VS ook als er weer een schietpartij op een school is geweest. Dan bedenk ik dat ik blij ben dat we in Nederland een strengere wapenwet hebben.

Nederland is het enige land waar vuurwerk zo normaal is geworden. Experts stellen dat de vuurwerkbommen zijn te linken aan onze vuurwerkcultuur.
Verbiedt het dus maar. Dan gaan we stap voor stap wel terug naar meer rust.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:46

Somebody85 schreef:
_San87_ schreef:

Je maakt het belachelijk. Maar klopt, de mens is het probleem. Maar ga eens in op het verschil tussen honden en vuurwerk zoals ik hierboven omschreef.

Iemand houdt niet van vuurwerk dus wil het verbieden.
Iemand die niet van honden houdt kan bijna alle argumenten tegen vuurwerk ook gebruiken tegen honden.

Jij begon.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:48

MarlindeRooz schreef:
En ik zit hier weer met een bange teckel op schoot die overstuur is van een paar knallen. :n

Rot is dat he ? Ook al veel weekenden gehad met mijn hondje. Ze is dan zo bang…

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 00:03

DuoPenotti schreef:

Je kunt ook (dood)gebeten worden door een hond.

Update: en daarbij is de Cobra al verboden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 02:05

sterregoud schreef:
MarlindeRooz schreef:

Rot is dat he ? Ook al veel weekenden gehad met mijn hondje. Ze is dan zo bang…

Hier hebben wij de B.B (Boris Bunker) klaar staan! Grote doos met een gat erin die net groot genoeg is voor de hond. Hij heeft er al even in gezeten. Hopelijk gaat hij zich daar in veilig voelen de komende weken. Verder zitten wij dan aan huis vast zodra het vuurwerk weer begint. fiets onzin mag van mij direct de plomp in. Dus ja, voor verbod.

@Somebody85. Met die gedachtegang kunnen we dan alles wel terugvoeren wat verboden is, want mensen zijn immers het probleem toch?. Wapens, snelheidslimiet, racisme, slaan van kinderen, tijgers als huisdier, bommenwerpers, harddrugs, chemische wapens, bio-wapens, kannibalisme, ganstrekken, hondengevechten, slavernij, en nog veel meer dingen die ik als semi-degelijk-mens niet ga noemen.

Beetje makkelijk om alles over een streep te trekken. Want honden kunnen OOK mensen doden, dan ook verbieden. Tandpasta kun je allergisch voor zijn en aan sterven, ook verbieden. Traplopen met sokken aan, fietsen in het donker, legoblokjes op de grond, blaadjes in de herfst, slakken eten die in je sla zit en die je niet ziet zitten, waardoor je rattenlongworm krijgt, pre-workout poeder, over-de-toonbank pijnstillers, paardrijden, verhoogde stoeptegels. En meer enorm onzinnige voorbeelden waarom je iets niet moet verbieden omdat het jou net wat makkelijker uitkomt dat het niet verboden is.. want zo kun je hem ook keren.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:41

Somebody85 schreef:
DuoPenotti schreef:

Je kunt ook (dood)gebeten worden door een hond.

Update: en daarbij is de Cobra al verboden.

Je kunt ook spontaan dood neerpleuren. Zullen we leven dan ook maar direct verbieden?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:51

Ik hou van mooi sier vuurwerk, ik kan daar echt van genieten.
Maar dan wel echt met oud en nieuw om 12 uur.

Het is enkel jammer dat de illegale handel alles verpest. En hierdoor er zoveel haat tegen ontstaat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 09:11

Het verschil met vuurwerk en honden is ook dat honden niet illegaal zijn 363 dagen per jaar. En vuurwerk wel. En mensen kunnen niet omgaan met de verantwoordelijkheid om het bij die ene dag te houden. Waardoor er een hele tijd veel overlast is van iets wat illegaal is. Daarom is het beter het 365 dagen per jaar te verbieden.

Honden zijn niet illegaal 363 dagen per jaar. Vuurwerk wel. Honden zorgen ook niet voor zoveel ziekenhuisopnames op 1 dag als vuurwerk.

Daarbij kan bijna iedereen vuurwerk kopen en afsteken op gevaarlijke plekken zoals onder tunnels, drukke plekken etc.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:00

Gisteravond ook weer een tijd wakker gelegen, er is hier een groepje van 5/6 jongeren die het dorp door lopen en overal rotjes neergooien tot 01:30 ofzo. Komen altijd langs ons huis. 0900-8844 bellen, zou dat werken? En hoe snel komen ze dan?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:12

Captain schreef:
Gisteravond ook weer een tijd wakker gelegen, er is hier een groepje van 5/6 jongeren die het dorp door lopen en overal rotjes neergooien tot 01:30 ofzo. Komen altijd langs ons huis. 0900-8844 bellen, zou dat werken? En hoe snel komen ze dan?

Je kan beter 112 bellen omdat dit onder heterdaad valt.
Hoe snel ze er zijn hangt af van de overige meldingen en hoe snel er een eenheid vrij is.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:32

MarlindeRooz schreef:
Het verschil met vuurwerk en honden is ook dat honden niet illegaal zijn 363 dagen per jaar. En vuurwerk wel. En mensen kunnen niet omgaan met de verantwoordelijkheid om het bij die ene dag te houden. Waardoor er een hele tijd veel overlast is van iets wat illegaal is. Daarom is het beter het 365 dagen per jaar te verbieden.

Honden zijn niet illegaal 363 dagen per jaar. Vuurwerk wel. Honden zorgen ook niet voor zoveel ziekenhuisopnames op 1 dag als vuurwerk.

Daarbij kan bijna iedereen vuurwerk kopen en afsteken op gevaarlijke plekken zoals onder tunnels, drukke plekken etc.

Nee, honden zorgen een HEEL jaar voor overlast. Hondenpoep, hondenbeten, allergieën, geluidsoverlast. Iedereen kan ook zomaar een hond kopen en deze niet opvoeden. Omdat een paar niet verantwoordelijk kunnen omgaan met honden, honden dus ook maar verbieden?

Ik hou van honden, ik zelf haat vuurwerk. Maar ik hou helemaal niet van mensen die iets willen verbieden omdat ze het zelf niet leuk vinden/last van hebbeb. Met argumenten die ook gelden voor bijvoorbeeld hun eigen hond.