Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Somebody85 schreef:Nu is het al verboden. Werkt het? Nee, ik ben tegen het verbieden van alles. En zeker om de reden, mij bevalt het niet, dus verbieden. Neem alles wat tegen vuurwerk is… dat kun je vaak 1 op 1 overnemen op honden. Honden geven geluidsoverlast, troep (poep), verwonden mens en dier, zijn dodelijk, slecht voor het milieu. En dat een HEEL jaar. Ook maar verbieden?
Somebody85 schreef:Nu is het al verboden. Werkt het? Nee, ik ben tegen het verbieden van alles. En zeker om de reden, mij bevalt het niet, dus verbieden. Neem alles wat tegen vuurwerk is… dat kun je vaak 1 op 1 overnemen op honden. Honden geven geluidsoverlast, troep (poep), verwonden mens en dier, zijn dodelijk, slecht voor het milieu. En dat een HEEL jaar. Ook maar verbieden?
_San87_ schreef:Somebody85 schreef:Nu is het al verboden. Werkt het? Nee, ik ben tegen het verbieden van alles. En zeker om de reden, mij bevalt het niet, dus verbieden. Neem alles wat tegen vuurwerk is… dat kun je vaak 1 op 1 overnemen op honden. Honden geven geluidsoverlast, troep (poep), verwonden mens en dier, zijn dodelijk, slecht voor het milieu. En dat een HEEL jaar. Ook maar verbieden?
Ben wel benieuwd welke honden een portiekflat opblazen of een hele woonwijk in de as leggen.
Jessix schreef:Somebody85 schreef:Nu is het al verboden. Werkt het? Nee, ik ben tegen het verbieden van alles. En zeker om de reden, mij bevalt het niet, dus verbieden. Neem alles wat tegen vuurwerk is… dat kun je vaak 1 op 1 overnemen op honden. Honden geven geluidsoverlast, troep (poep), verwonden mens en dier, zijn dodelijk, slecht voor het milieu. En dat een HEEL jaar. Ook maar verbieden?
Dat doen mensen in veelvoud. Laten we die verbieden.![]()
Beetje rare opmerking.
_San87_ schreef:Somebody85 schreef:Nu is het al verboden. Werkt het? Nee, ik ben tegen het verbieden van alles. En zeker om de reden, mij bevalt het niet, dus verbieden. Neem alles wat tegen vuurwerk is… dat kun je vaak 1 op 1 overnemen op honden. Honden geven geluidsoverlast, troep (poep), verwonden mens en dier, zijn dodelijk, slecht voor het milieu. En dat een HEEL jaar. Ook maar verbieden?
Ben wel benieuwd welke honden een portiekflat opblazen of een hele woonwijk in de as leggen.
_San87_ schreef:Laten we kernkoppen en AK-45's in de schappen gaan leggen. Mensen zijn immers het probleem.
Somebody85 schreef:Jessix schreef:
Dat doen mensen in veelvoud. Laten we die verbieden.![]()
Beetje rare opmerking.
Dat is dus het ding ook. Mensen zijn het probleem niet het vuurwerk.
Somebody85 schreef:_San87_ schreef:Laten we kernkoppen en AK-45's in de schappen gaan leggen. Mensen zijn immers het probleem.
Je maakt het belachelijk. Maar klopt, de mens is het probleem. Maar ga eens in op het verschil tussen honden en vuurwerk zoals ik hierboven omschreef.
Iemand houdt niet van vuurwerk dus wil het verbieden.
Iemand die niet van honden houdt kan bijna alle argumenten tegen vuurwerk ook gebruiken tegen honden.
sterregoud schreef:MarlindeRooz schreef:En ik zit hier weer met een bange teckel op schoot die overstuur is van een paar knallen.
Ik kan het niet begrijpen dat dit nog mag.
Rot is dat he ? Ook al veel weekenden gehad met mijn hondje. Ze is dan zo bang…
Somebody85 schreef:DuoPenotti schreef:Ik vind het enorm smerig als ik in een hondendrol trap.
Maar als ik in een cobra trap stap ik nooit meer in een hondendrol...
Heb dan geen onderbeen meer om dat te doen.
Je kunt ook (dood)gebeten worden door een hond.
Update: en daarbij is de Cobra al verboden.
Captain schreef:Gisteravond ook weer een tijd wakker gelegen, er is hier een groepje van 5/6 jongeren die het dorp door lopen en overal rotjes neergooien tot 01:30 ofzo. Komen altijd langs ons huis. 0900-8844 bellen, zou dat werken? En hoe snel komen ze dan?
MarlindeRooz schreef:Het verschil met vuurwerk en honden is ook dat honden niet illegaal zijn 363 dagen per jaar. En vuurwerk wel. En mensen kunnen niet omgaan met de verantwoordelijkheid om het bij die ene dag te houden. Waardoor er een hele tijd veel overlast is van iets wat illegaal is. Daarom is het beter het 365 dagen per jaar te verbieden.
Honden zijn niet illegaal 363 dagen per jaar. Vuurwerk wel. Honden zorgen ook niet voor zoveel ziekenhuisopnames op 1 dag als vuurwerk.
Daarbij kan bijna iedereen vuurwerk kopen en afsteken op gevaarlijke plekken zoals onder tunnels, drukke plekken etc.