prompter schreef:En de coalitie hier wil dat ook gaan doen San. Zullen een aantal personen in dit topic wel fijn vinden.
Dat verrast me niet...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Nederland heeft ook dictators. Alleen zijn ze niet aan de macht, maar zitten achter een toetsenbord.
Polar schreef:Maar waarom heb jij dan meer recht om in Nederland te wonen en een uitkering te ontvangen dan iemand die voor oorlog vlucht?
mvdende schreef:Polar schreef:Maar waarom heb jij dan meer recht om in Nederland te wonen en een uitkering te ontvangen dan iemand die voor oorlog vlucht?
Omdat ik in Nederland geboren ben?
T zou wat worden als iedereen ter wereld gewoon "zonder enige vorm van terughoudendheid" kan kiezen waar hij/zij gaat wonen én gebruik mag maken van de sociale voorzieningen ginter....
Tis niet voor niets dat er meerdere landen ter wereld zijn die absoluut niet happig zijn op "mensen die hun thuisland in ruilen voor een luxer leven elders" aka, de economische vluchteling!
Kijk eens naar Australië, Nieuw Zeeland, Canada, Japan (is volgens mij óók niet happig op vluchteling = immigratie) en veel dichter bij huis: Luxemburg en Denemarken?
Denemarken heeft één van de strengste asielprocedure van heel Europa. Dat is niet omdat ze zo staan te springen om migranten binnen te halen!
Waarom wordt het van dat soort landen wél geaccepteerd als ze zeggen "not in my backyard" en mag Nederland dit niet? Waarom moet Nederland alles en iedereen maar binnen laten volgens jou?
Marije_jiplover schreef:Er is in mijn dorp een groepje Syriërs dat een eigen winkel bedrijft.
100% vloeiend Nederlands spreken ze niet, maar goed genoeg om gewoon mee te draaien in de maatschappij.
En om belasting te betalen en te voldoen aan de hygiëne wetgeving voor het bereiden van voedsel.
Ik heb een (of misschien inmiddels meer, maar van deze ene weet ik het zeker) Syrische collega, die ook dierenarts is, maar hier in Nederland niet het beroep van dierenarts mag uitoefenen.
Hij heeft dan ook niet dezelfde functie als ik, maar ik heb wel eens met hem zitten praten en ik denk dat ik niet half zoveel kennis heb van ons vak als hij. Dus hoe oneerlijk is dat, dat hij niet als dierenarts mág werken?
Zijn Nederlands is goed volgbaar, maar ook hier nog niet 100% vloeiend. Wel vloeiend Engels, want hij was al gewend om internationaal te werken.
2 voorbeelden van mensen die initieel uit Syrië zijn gevlucht, geen idee of die mensen terug willen, maar die iig van mij echt niet terug zouden hoeven, zelfs al is het straks aantoonbaar voor iedere gevluchte Syriër hartstikke veilig daar.
Die Syrische winkel zit hier denk ik al meer dan 10 jaar. Die mensen hebben echt een bestaan opgebouwd hier. Waarom zouden ze dan weg moeten?
tamary schreef:Er staan evenveel panden/huizen leeg als dat er gezocht worden.Punt is wel dat onze infrastructuur, drinkwater, gezondheidszorg, veilige plekken om huizen te bouwen aardig klem zitten inmiddels.
foxy80 schreef:En over die fabel dat als asielzoekers weg zijn de woningnood vermindert: we hebben zelf enorme druk op de woningmarkt veroorzaakt door te scheiden... Er zijn hier relatief veel eenoudergezinnen/ alleenstaanden tov families (dus min. 2 volwassenen en kinderen). Dat is gewoon een feit.
Polar schreef:tamary schreef:Er staan evenveel panden/huizen leeg als dat er gezocht worden.Punt is wel dat onze infrastructuur, drinkwater, gezondheidszorg, veilige plekken om huizen te bouwen aardig klem zitten inmiddels.
Het is naar mijn mening echt een gebrek aan prioriteiten van de overheid.
Daarnaast kun je in de hoogte bouwen.
Ben het er wel mee eens dat hoe het nu gaat, niet optimaal is en dat mensen die hier vanuit een ander lang komen wonen, meer begeleiding en toekomstperspectief moeten krijgen.
Veronica2 schreef:foxy80 schreef:En over die fabel dat als asielzoekers weg zijn de woningnood vermindert: we hebben zelf enorme druk op de woningmarkt veroorzaakt door te scheiden... Er zijn hier relatief veel eenoudergezinnen/ alleenstaanden tov families (dus min. 2 volwassenen en kinderen). Dat is gewoon een feit.
KLopt en daar hoort ook nog bij dat ouderen steeds langer in hun huis blijven wonen en niet bij hun kinderen of in een bejaardentehuis. Voor een gezin met 2 kinderen heb je dus 3 tot 8 woningen nodig.
Veronica2 schreef:foxy80 schreef:En over die fabel dat als asielzoekers weg zijn de woningnood vermindert: we hebben zelf enorme druk op de woningmarkt veroorzaakt door te scheiden... Er zijn hier relatief veel eenoudergezinnen/ alleenstaanden tov families (dus min. 2 volwassenen en kinderen). Dat is gewoon een feit.
KLopt en daar hoort ook nog bij dat ouderen steeds langer in hun huis blijven wonen en niet bij hun kinderen of in een bejaardentehuis. Voor een gezin met 2 kinderen heb je dus 3 tot 8 woningen nodig.