Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:25

Dankje ik kijk hem terug

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:27

Ach, hahatsjoe vind het kennelijk allemaal wel best met dat een dik jaar na dato nog steeds dagelijks al die kinderen vermoord worden in Ghaza en Israelische supporters doodleuk terwijl de spanningen hoog zijn op Schiphol en daarbuiten keihard er om juichen en er over zingen getuige de vele videos die er rond gaan, dat ze de stad in lopen om de boel te molesteren incl taxi chauffeurs om hun afkomst te vragen en met een ketting te bewerken.. ja allemaal o.k toch hahahatsjoe??

Dat er dan opgeroepen word om op jacht te gaan is een reactie op deze actie.

Dat dit niet netjes is daar zijn we het allemaal mee eens maar om die Istaelische jongetjes nu heilig en vooral onschuldig te gaan verklaren dat schiet mij in mn verkeerde keelgat!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:29

Wat gisteren ook duidelijk werd, is dat de politie de harde kern van de Maccabi supporters, de hooligans, degenen die zich misdroegen, al had afgescheiden van de rest. Die werden in bussen afgevoerd. En hen is dus niks overkomen. De politie dacht daarmee ook de ergste angel weggenomen te hebben. Maar nee, toen begon het pas goed.

Degenen die slachtoffer zijn geworden van de zogenoemde jodenjacht waren gewone supporters die niets met de misdragingen te maken hadden. En die in elkaar geslagen werden, aangereden werden of in de gracht gegooid puur omdat ze Israeliet/Joods zijn. Dat gaat wel heel erg ver. Had niets te maken met een hooliganrel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:32

Popstra schreef:
Ach, hahatsjoe vind het kennelijk allemaal wel best met dat een dik jaar na dato nog steeds dagelijks al die kinderen vermoord worden in Ghaza en Israelische supporters doodleuk terwijl de spanningen hoog zijn op Schiphol en daarbuiten keihard er om juichen en er over zingen getuige de vele videos die er rond gaan, dat ze de stad in lopen om de boel te molesteren incl taxi chauffeurs om hun afkomst te vragen en met een ketting te bewerken.. ja allemaal o.k toch hahahatsjoe??

Dat dit niet netjes is daar zijn we het allemaal mee eens maar om die Istaelische jongetjes nu heilig en vooral onschuldig te gaan verklaren dat schiet mij in mn verkeerde keelgat!

Dat is whataboutisme Popstra.
We zitten in Nederland. Een buitenlands conflict uitvechten in Nederland, los van of ze de goede of de slechte te pakken hebben, is nooit acceptabel.

Het grote probleem in het midden-oosten is dat het een vicieuze cirkel blijft van actie op reactie en zo houdt het nooit op. Laten we daar hier niet ook mee beginnen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 12-11-24 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:33

Ja zo lust ik er nog wel 1

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:36

Popstra schreef:
Ja zo lust ik er nog wel 1

Ga je gang :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:38

Babootje schreef:
Wat gisteren ook duidelijk werd, is dat de politie de harde kern van de Maccabi supporters, de hooligans, degenen die zich misdroegen, al had afgescheiden van de rest. Die werden in bussen afgevoerd. En hen is dus niks overkomen. De politie dacht daarmee ook de ergste angel weggenomen te hebben. Maar nee, toen begon het pas goed.

Degenen die slachtoffer zijn geworden van de zogenoemde jodenjacht waren gewone supporters die niets met de misdragingen te maken hadden. En die in elkaar geslagen werden, aangereden werden of in de gracht gegooid puur omdat ze Israeliet/Joods zijn. Dat gaat wel heel erg ver. Had niets te maken met een hooliganrel.

Wat erg ;( dat juist de mensen die daar niks mee van doen hadden en gewoon voetbalfan zijn slachtoffer zijn geworden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:46

Hoe kun je het Nederlandse paspoort willen weghalen bij een 3e of 4e generatie?
En bij welk misdrijf?
Waar is de grens?
En alleen bij Marokkanen?
Of ook bij bijvoorbeeld een Griek of Argentijn? Die kunnen namelijk ook niet af van hun Griekse of Argentijnse nationaliteit, ook al ben je Nederlander.
Waarom moet een Nederlander met een bepaalde migratie achtergrond harder gestraft worden dan een Nederlander met een Duitse of Belgische achtergrond?
Is toch gewoon discriminatie?

Ik vind het een glijdende schaal, maar ik ben niet verbaasd met die kabinet.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:55

Popstra schreef:

Beste Popstra, je legt mij woorden in de mond die ik niet heb gezegd. Zegt meer over jou dan over mij.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:01

trieste gang van zaken in een eens zo welvarend land, maar de half lege Dam op 4 mei 2024 was al een veeg teken. wie regeert er in dit land!!!

en het is niet alleen de PVV
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1883357 ... ieprobleem

https://opiniez.com/2024/11/11/wanneer- ... gajentaan/

alleen bevestigen wat we allemaal al weten is het zoveelste statement, politiek correcte pietpraat, maar wat gaan we er aan doen???

gaat dit een verschil maken?? Het zoveelste herstelplan!!
https://www.rd.nl/artikel/1084335-staat ... sonderwijs

DEN HAAG (ANP) - Staatssecretaris Mariëlle Paul (Primair Onderwijs) en haar ambtenaren gaan de komende maanden in gesprek met onder andere leraren, schooldirecteuren, leerlingen en ouders over de vraag hoe de kwaliteit van het basisonderwijs omhoog kan.2
https://www.welingelichtekringen.nl/sam ... sonderwijs

welke cultuur bepaald dan wat het basisonderwijs is/gaat zijn!!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:18

Ik vond dat Eus bij Eva gisteren wel een goede vraag stelde: Wanneer, na hoeveel generaties, vinden we dat iemand Nederlander is. Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:20

Electra63 schreef:
En bij welk misdrijf?
Waar is de grens?
Of ook bij bijvoorbeeld een Griek of Argentijn? Die kunnen namelijk ook niet af van hun Griekse of Argentijnse nationaliteit, ook al ben je Nederlander.
Waarom moet een Nederlander met een bepaalde migratie achtergrond harder gestraft worden dan een Nederlander met een Duitse of Belgische achtergrond?

Die glijdende schaal is 20 jaar geleden al ingezet, denk ik en is niet iets van dit kabinet

Consensus rond 2000 leidde tot niets

Zo rond het jaar 2000 was er een vrij brede consensus in verstandig Nederland, van links tot rechts, dat het zo niet langer kon met de ongecontroleerde massa-immigratie. Bolkestein van de VVD hamerde al tien jaar op de noodzaak de immigratie te beperken en had daardoor groot electoraal succes. De publicist Pim Fortuyn schreef veel gelezen columns en boeken over dit thema, nog voordat hij – met de bekende fatale gevolgen – doorbrak in de politiek.

Zelfs ter linkerzijde werd erkend dat het zo niet verder kon. Het beroemde essay van Paul Scheffer “Het multiculturele drama” in het jaar 2000 werd weliswaar in progressieve kringen niet overal hartelijk ontvangen, maar toch begrepen ze zelfs bij de PvdA dat maatregelen nodig waren. Notabene Job Cohen, later bekend als theedrinker, nam als staatssecretaris van Justitie maatregelen om de stroom in te dammen.

Toch duurde het nooit lang, of de poort werd weer wijd opengezet. Want mensenrechten. want de EU. Want Schengen. Ondanks een brede consensus, ook onder de bevolking, dat de immigratie zowel kwantitatief als kwalitatief beter gecontroleerd moest worden, gebeurde er in wezen niets.

https://opiniez.com/2024/11/11/wanneer- ... gajentaan/
Laatst bijgewerkt door mce op 12-11-24 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:22

Op het moment dat je een paspoort hebt ben je Nederlander. Punt. En ja er zijn nog steeds integratie problemen en de almachtige VVD bij monde van Dilan wil dit nú aanpakken, na decennia wegkijken. Om te kotsen die rechtse retoriek.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:30

BigOne schreef:
Op het moment dat je een paspoort hebt ben je Nederlander. Punt. En ja er zijn nog steeds integratie problemen en de almachtige VVD bij monde van Dilan wil dit nú aanpakken, na decennia wegkijken. Om te kotsen die rechtse retoriek.

dus aanpassen aan Nederlandse normen en waarden, integreren, taal leren, cultuur erkennen... dat soort dingen, vind je dan minder belangrijk?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:09

irmaz schreef:
Ik vond dat Eus bij Eva gisteren wel een goede vraag stelde: Wanneer, na hoeveel generaties, vinden we dat iemand Nederlander is. Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Je bent een Nederlander als je je als de gemiddelde normale Nederlander gedraagt. Werken voor je geld als dat kan (soms kan dat niet), aardig zijn tegen andere mensen (dat kan altijd), niet discrimineren op geloof, goed Nederlands praten (ik heb collega's bij Omgevingsvergunningen waar je bijna geen normaal gesprek mee kunt voeren want de helft van de tijd snappen ze niet wat je bedoelt), mensen niet affikken omdat ze anders zijn maar dat gewoon accepteren en je er niet druk om maken, etc. Nu ik dit tik besef ik ten volste hoeveel haat en valsheid er overal is, hoeveel discriminatie, hoeveel vooroordelen... Ik probeer zelf gewoon een goed mens te zijn, mensen waar nodig te helpen en me niets aan te trekken van wat een ander vindt.

BigOne schreef:
Op het moment dat je een paspoort hebt ben je Nederlander. Punt.

Nee, geen punt, hoogstens een hele rij puntjes.....................

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:14

mijn oer grootouders - die de grondwet van Thorbecke accepteerde - waren misschien wel de oorspnkelijke inwoners en waren het erna de nederlander
Laatst bijgewerkt door mce op 12-11-24 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:25

hahahatsjoe schreef:
irmaz schreef:

Je bent een Nederlander als je je als de gemiddelde normale Nederlander gedraagt. Werken voor je geld als dat kan (soms kan dat niet), aardig zijn tegen andere mensen (dat kan altijd), niet discrimineren op geloof, goed Nederlands praten (ik heb collega's bij Omgevingsvergunningen waar je bijna geen normaal gesprek mee kunt voeren want de helft van de tijd snappen ze niet wat je bedoelt), mensen niet affikken omdat ze anders zijn maar dat gewoon accepteren en je er niet druk om maken, etc. Nu ik dit tik besef ik ten volste hoeveel haat en valsheid er overal is, hoeveel discriminatie, hoeveel vooroordelen... Ik probeer zelf gewoon een goed mens te zijn, mensen waar nodig te helpen en me niets aan te trekken van wat een ander vindt.

BigOne schreef:
Op het moment dat je een paspoort hebt ben je Nederlander. Punt.

Nee, geen punt, hoogstens een hele rij puntjes.....................

Als een Nederlander aan al die punten zou moeten voldoen dan blijft er denk ik niks over :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:31

Haha Telpeva :=

Als discrimineren niet meer mag dan blijft er sowieso maar heel weinig over. Of je moet het willen zien als uitzonderlijk goed geïntegreerd zijn :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:48

juval schreef:
BigOne schreef:

dus aanpassen aan Nederlandse normen en waarden, integreren, taal leren, cultuur erkennen... dat soort dingen, vind je dan minder belangrijk?

Lezen Juval! Iemand vraagt wanneer je Nederlander bent.
In de jaren 60/70 is het al meteen misgegaan. Gastarbeiders uit Turkije werden bij elkaar gepropt in achterbuurten ( waar ik al jong schoolmeisje gewoon probleemloos 5 jr elke dag langsfietste ) zie de Bijlmer en meer wijken in Nederland. Mensen willen dat buitenlandse statushouders integreren maar regering laat ze rustig 2,3 jaar in asiel centra zitten. En dan moeten ze nog integreren.
Daarom is de spreidingswet ook een heel goed idee. Bijna overal in dorpen zie je dat asielzoekers , waar eerst verzet tegen was, zich ontwikkelen, vrijwilligerswerk doen en opgaan in de plaatselijke bevolking. Dat is integratie wat aan alle kanten tegen wordt gewerkt door huidige kabinet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:49

Veronica2 schreef:
Superpony, de PvdA heeft de gemeenteraadsverkiezingen gewonnen in 2022 en dan verwacht je toch dat er een burgemeester komt uit die partij. GL was een goede tweede natuurlijk, de stad zit vol met blije GL stemmers. Halsema praat een beetje raar, maar je hoort er geen aardappel in de keel. Bij de laatste persconferentie vond ik haar wel beter praten en kwam ze beter over. Verder zou ik geen seconden in haar schoenen willen staan, maar de stad is wel naar de knoppen en daar heeft zij de laatste 6 jaar weinig aan veranderd in positieve zin.

BigOne, het leest alsof er dus elders onderzoek gedaan moet worden voordat Telegram gegevens wil verstrekken? Dan kunnen ze dus niet via Telegram onderzoek doen en dat is jammer, maar ik hoop desondanks dat het iets oplevert.

Weet je wel wat een aardappel in je keel betekent? Halsema heeft echt een hele dikke en die zit overdwars ook. Net als de vele yuppen die er tegenwoordig wonen. Staat verder los van haar functioneren, maar voor de echte Amsterdammers geeft dat wel een afstand tot een burgemeester. En iedereen weet dat we allemaal mensen zijn en sneller hard oordelen als de indruk van iemand al minder positief is.

De stad is al veel langer naar de knoppen en dat heeft meerdere oorzaken. Zij maakt het inderdaad niet beter, maar dat was ook echt te verwachten, gezien haar politieke achtergrond en wat de werkelijke problemen in de stad zijn.

Electra63 schreef:
En bij welk misdrijf?
Waar is de grens?

Dat is misschien vanaf een afstand makkelijk te zeggen. Ik wil ook echt niet discrimineren, maar de Marokkaanse jongeren zijn echt al heel lang een serieus groot probleem in Amsterdam. Dat komt niet altijd naar buiten.

Hoeveelste generatie is een lastig probleem. Het gedrag en de cultuur wordt generatie op generatie doorgegeven en de problemen blijven hetzelfde.
Het is zelfs zo dat de Marokkaanse jeugd Nederlanders discrimineren. Een hele grote groep wil zich echt niet aanpassen, naar onze cultuur leven, onze normen en waarden etc.

En dat is prima, want Amsterdam was altijd een multiculturele stad, maar als je stelselmatig overlast hebt door een bepaalde groep jongeren, dan moeten mensen dat niet meer wegwuiven.

Nederlandse jongeren lopen vaak ook mee en nemen zelfs het accent over. Het is vaak meedoen, of de l*l zijn.
Onze Turkse buurvrouw haalde haar kind van school en deed hem verderop naar een meer witte school. Ze vond dat hij meer Marokkaans leerde dan goed Nederlands.

We hadden een zaak in een hoofdstraat en zijn de laatste jaren meerdere keren overvallen, de auto is ingeslagen en mijn moeder is op straat in elkaar geslagen omdat ze haar tas wilde roven. Haar auto is zelfs ingeslagen toen ze voor het verkeerslicht stond.

Al die keren waren het jonge Marokkaanse jongens. Mijn moeder is echt de laatste die zou discrimineren, maar het was gewoon wat het was.
Zij had ook Marokaanse dames als klant en dan ging het hoofddoekje af en hoorde wel de inside verhalen. Dan hoor je wel meer dan wat er alleen op het nieuws komt.
Onze zaak was niet meer te verzekeren.

En elke generatie heeft wel wat. Vroeger zei men in Amsterdam eerder wat over mensen met een kleurtje en daarna waren vooral Antillianen het probleem waar veel over geklaagd werd. Maar de problemen met of door de Marokkaanse jongeren zijn zo overheersend geworden.

En dat is heel sneu voor de goede. Wij hadden een lief Marokkaans meisje bij ons werken, maar daar waren echt niet alle klanten blij mee. Helemaal geen mensen die normaal racistisch waren, maar het gewoon zat zijn, puur het zat zijn zoals het gaat in de stad.

In mijn ogen moet je de ouders harder aanpakken. En ook dat helpt niet. Als een jongen meerdere keren problemen heeft met de politie worden ze soms voor een paar jaar naar familie in Marokko gestuurd........Dat weet dan niemand, kindertoeslag gaat door en de scholen durven niks te zeggen.

Overigens is dat ook wel een probleem. Niemand durft iets. De politie kan gewoon ook echt niet tegen ze op. Als er beeld op tv komt en iedereen het overdreven vindt dat ze met 6 man uitrukken om 1 iemand te pakken, snapt een groot deel niet waarom dat is.

En de probleem jongeren lachen erom. Ze genieten van de macht die ze hebben en dat ze overal mee wegkomen.

En zoals iedereen ken ik ook veel goede, lieve mensen, van diverse afkomsten. Maar als men er niet woont en niet middenin zit, moet men eens minder hard oordelen. Het is als je ergens veilig en goed woont zo ontzettend makkelijk om volgens het boekje te denken en te reageren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:07

BigOne schreef:
Lezen Juval! Iemand vraagt wanneer je Nederlander bent.
In de jaren 60/70 is het al meteen misgegaan. Gastarbeiders uit Turkije werden bij elkaar gepropt in achterbuurten ( waar ik al jong schoolmeisje gewoon probleemloos 5 jr elke dag langsfietste ) zie de Bijlmer en meer wijken in Nederland. Mensen willen dat buitenlandse statushouders integreren maar regering laat ze rustig 2,3 jaar in asiel centra zitten. En dan moeten ze nog integreren.
Daarom is de spreidingswet ook een heel goed idee. Bijna overal in dorpen zie je dat asielzoekers , waar eerst verzet tegen was, zich ontwikkelen, vrijwilligerswerk doen en opgaan in de plaatselijke bevolking. Dat is integratie wat aan alle kanten tegen wordt gewerkt door huidige kabinet.

Maar waar ligt dan het probleem?

Wij hebben ook in de Bijlmer gewoond in de H-Buurt en dat was ooit opgezet om een mooie, nette, groene wijk te worden. Was het in principe ook. Mooie, ruime flats, pareekrgarages, groen, scholen, alle voorzieningen dichtbij.

Maar het trok de Amsterdammers niet aan. Echte Amsterdammers wilden graag in de stad blijven. Bij gebrek aan woonruimte ging men naar de Bijlmer, Purmerend, Lelystad en later Almere.

In het begin werden de gastarbeiders geaccepteerd, maar er werd verder niet echt naar omgekeken. Mensen zochten elkaar op wat logisch is.
In andere landen heb je ook de Nederlandse clubjes voor Nederlanders die geëmigreerd zijn.

Het gaat niet alleen om het spreiden. Het gaat mensen erom dat de toestroom niet stopt en er in Nederland al problemen zijn die niet opgelost worden. Mensen willen gewoon geen woonruimte meer inleveren als hun eigen kind tot het 30e jaar thuis moet blijven.
En dan komen mensen met cijfers, maar elke woning is er gewoon 1, zeker bij tekorten.

In Ter Apel gaat het niet goed, maar in een land komen en je gelijk zo vreselijk misdragen is wel het andere uiterste. En ik snap best dat mensen wanhopig zijn en de omstandigheden vreselijk. Maar bij een grote groep is geen enkel fatsoen meer te vinden.

En als die beelden uitlekken, hoe moeten anderen dan zulke mensen met open armen ontvangen? Mensen hebben het zelf arm, kunnen geen woning vinden en moeten bezuinigen, zitten in de schulden en dan komen ze in een winkel waar asielzoekers hun kar volgooien.

Ook in Ter Apel willen ze nog steeds de mensen die het echt nodig hebben helpen, maar ze willen van het gedoe af wat dagelijks uit de hand loopt. Het is zoals vd week een dame op tv tegen Jaïr zei; Dan komt Schoof hier een tijdje wonen en als hij het prima vindt, neemt hij er een paar mee naar zijn eigen huis.

En dat geldt voor iedereen die alleen maar makkelijk oordeelt. Als je eigen leventje prima is, is het zo makkelijk om maar te oordelen, maar je staat niet in de mensen hun schoenen.

En zolang mensen, maar vooral de politiek zich niet eens verplaatst in de mensen die veel overlast ervaren, veel problemen hebben, kunnen ze het gewoon niet oplossen. Ze kijken naar cijfers, regels en lopen altijd achter de feiten aan.
De problemen zijn nu, mensen leven er nu in en niemand heeft uitzicht op korte termijn op beter. Asielzoekers niet, inwoners van Amsterdam niet, van Ter Apel niet, nergens gewoon........

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:10

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:13

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:15

hahahatsjoe schreef:
Popstra schreef:
plus, laten we eerlijk zijn het eigenlijk ook niet te verkopen is dat Nl de kant van Israel steunt! de politiek, de media alles.
Je zal hier maar wonen als Palestijn

O nee ? Hamas is een terroristische organisatie die mensen op een muziekfestival en in kibboetsen zomaar heeft vermoord. Als je hier woont als Palestijn heb je het prima, als je hier woont als Jood leef je in angst.

En de andere kant is...?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:15