Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Ach, hahatsjoe vind het kennelijk allemaal wel best met dat een dik jaar na dato nog steeds dagelijks al die kinderen vermoord worden in Ghaza en Israelische supporters doodleuk terwijl de spanningen hoog zijn op Schiphol en daarbuiten keihard er om juichen en er over zingen getuige de vele videos die er rond gaan, dat ze de stad in lopen om de boel te molesteren incl taxi chauffeurs om hun afkomst te vragen en met een ketting te bewerken.. ja allemaal o.k toch hahahatsjoe??
Dat er dan opgeroepen word om op jacht te gaan is een reactie op deze actie.
Dat dit niet netjes is daar zijn we het allemaal mee eens maar om die Istaelische jongetjes nu heilig en vooral onschuldig te gaan verklaren dat schiet mij in mn verkeerde keelgat!
Babootje schreef:Wat gisteren ook duidelijk werd, is dat de politie de harde kern van de Maccabi supporters, de hooligans, degenen die zich misdroegen, al had afgescheiden van de rest. Die werden in bussen afgevoerd. En hen is dus niks overkomen. De politie dacht daarmee ook de ergste angel weggenomen te hebben. Maar nee, toen begon het pas goed.
Degenen die slachtoffer zijn geworden van de zogenoemde jodenjacht waren gewone supporters die niets met de misdragingen te maken hadden. En die in elkaar geslagen werden, aangereden werden of in de gracht gegooid puur omdat ze Israeliet/Joods zijn. Dat gaat wel heel erg ver. Had niets te maken met een hooliganrel.
Popstra schreef:Ach, hahatsjoe vind het kennelijk allemaal wel best met dat een dik jaar na dato nog steeds dagelijks al die kinderen vermoord worden in Ghaza en Israelische supporters doodleuk terwijl de spanningen hoog zijn op Schiphol en daarbuiten keihard er om juichen en er over zingen getuige de vele videos die er rond gaan, dat ze de stad in lopen om de boel te molesteren incl taxi chauffeurs om hun afkomst te vragen en met een ketting te bewerken.. ja allemaal o.k toch hahahatsjoe??
Dat er dan opgeroepen word om op jacht te gaan is een reactie op deze actie.
Dat dit niet netjes is daar zijn we het allemaal mee eens maar om die Istaelische jongetjes nu heilig en vooral onschuldig te gaan verklaren dat schiet mij in mn verkeerde keelgat!
Electra63 schreef:Hoe kun je het Nederlandse paspoort willen weghalen bij een 3e of 4e generatie?
En bij welk misdrijf?
Waar is de grens?
En alleen bij Marokkanen?
Of ook bij bijvoorbeeld een Griek of Argentijn? Die kunnen namelijk ook niet af van hun Griekse of Argentijnse nationaliteit, ook al ben je Nederlander.
Waarom moet een Nederlander met een bepaalde migratie achtergrond harder gestraft worden dan een Nederlander met een Duitse of Belgische achtergrond?
Is toch gewoon discriminatie?
Ik vind het een glijdende schaal, maar ik ben niet verbaasd met die kabinet.
BigOne schreef:Op het moment dat je een paspoort hebt ben je Nederlander. Punt. En ja er zijn nog steeds integratie problemen en de almachtige VVD bij monde van Dilan wil dit nú aanpakken, na decennia wegkijken. Om te kotsen die rechtse retoriek.
irmaz schreef:Ik vond dat Eus bij Eva gisteren wel een goede vraag stelde: Wanneer, na hoeveel generaties, vinden we dat iemand Nederlander is. Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.
BigOne schreef:Op het moment dat je een paspoort hebt ben je Nederlander. Punt.
hahahatsjoe schreef:irmaz schreef:Ik vond dat Eus bij Eva gisteren wel een goede vraag stelde: Wanneer, na hoeveel generaties, vinden we dat iemand Nederlander is. Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.
Je bent een Nederlander als je je als de gemiddelde normale Nederlander gedraagt. Werken voor je geld als dat kan (soms kan dat niet), aardig zijn tegen andere mensen (dat kan altijd), niet discrimineren op geloof, goed Nederlands praten (ik heb collega's bij Omgevingsvergunningen waar je bijna geen normaal gesprek mee kunt voeren want de helft van de tijd snappen ze niet wat je bedoelt), mensen niet affikken omdat ze anders zijn maar dat gewoon accepteren en je er niet druk om maken, etc. Nu ik dit tik besef ik ten volste hoeveel haat en valsheid er overal is, hoeveel discriminatie, hoeveel vooroordelen... Ik probeer zelf gewoon een goed mens te zijn, mensen waar nodig te helpen en me niets aan te trekken van wat een ander vindt.BigOne schreef:Op het moment dat je een paspoort hebt ben je Nederlander. Punt.
Nee, geen punt, hoogstens een hele rij puntjes.....................
juval schreef:BigOne schreef:Op het moment dat je een paspoort hebt ben je Nederlander. Punt. En ja er zijn nog steeds integratie problemen en de almachtige VVD bij monde van Dilan wil dit nú aanpakken, na decennia wegkijken. Om te kotsen die rechtse retoriek.
dus aanpassen aan Nederlandse normen en waarden, integreren, taal leren, cultuur erkennen... dat soort dingen, vind je dan minder belangrijk?
Veronica2 schreef:Superpony, de PvdA heeft de gemeenteraadsverkiezingen gewonnen in 2022 en dan verwacht je toch dat er een burgemeester komt uit die partij. GL was een goede tweede natuurlijk, de stad zit vol met blije GL stemmers. Halsema praat een beetje raar, maar je hoort er geen aardappel in de keel. Bij de laatste persconferentie vond ik haar wel beter praten en kwam ze beter over. Verder zou ik geen seconden in haar schoenen willen staan, maar de stad is wel naar de knoppen en daar heeft zij de laatste 6 jaar weinig aan veranderd in positieve zin.
BigOne, het leest alsof er dus elders onderzoek gedaan moet worden voordat Telegram gegevens wil verstrekken? Dan kunnen ze dus niet via Telegram onderzoek doen en dat is jammer, maar ik hoop desondanks dat het iets oplevert.
Electra63 schreef:Hoe kun je het Nederlandse paspoort willen weghalen bij een 3e of 4e generatie?
En bij welk misdrijf?
Waar is de grens?
En alleen bij Marokkanen?
Of ook bij bijvoorbeeld een Griek of Argentijn? Die kunnen namelijk ook niet af van hun Griekse of Argentijnse nationaliteit, ook al ben je Nederlander.
Waarom moet een Nederlander met een bepaalde migratie achtergrond harder gestraft worden dan een Nederlander met een Duitse of Belgische achtergrond?
Is toch gewoon discriminatie?
Ik vind het een glijdende schaal, maar ik ben niet verbaasd met die kabinet.
BigOne schreef:Lezen Juval! Iemand vraagt wanneer je Nederlander bent.
In de jaren 60/70 is het al meteen misgegaan. Gastarbeiders uit Turkije werden bij elkaar gepropt in achterbuurten ( waar ik al jong schoolmeisje gewoon probleemloos 5 jr elke dag langsfietste ) zie de Bijlmer en meer wijken in Nederland. Mensen willen dat buitenlandse statushouders integreren maar regering laat ze rustig 2,3 jaar in asiel centra zitten. En dan moeten ze nog integreren.
Daarom is de spreidingswet ook een heel goed idee. Bijna overal in dorpen zie je dat asielzoekers , waar eerst verzet tegen was, zich ontwikkelen, vrijwilligerswerk doen en opgaan in de plaatselijke bevolking. Dat is integratie wat aan alle kanten tegen wordt gewerkt door huidige kabinet.
hahahatsjoe schreef:Popstra schreef:plus, laten we eerlijk zijn het eigenlijk ook niet te verkopen is dat Nl de kant van Israel steunt! de politiek, de media alles.
Je zal hier maar wonen als Palestijn
O nee ? Hamas is een terroristische organisatie die mensen op een muziekfestival en in kibboetsen zomaar heeft vermoord. Als je hier woont als Palestijn heb je het prima, als je hier woont als Jood leef je in angst.