“Wolvenwandeling” Den Treek as zondag 11 uur
Citaat:
Wolvenwandeling, niet om wolven te zien, maar om te laten zien dat we niet eens zijn met het huidige beleid.
De wolf is een pracht dier. Net zo als andere wezens heeft de wolf een territorium nodig.
Haalbaarheid: Wolven hebben een leefgebied van gemiddeld 200 km2 . De huidige roedel heeft zelfs een leefgebied van meer dan 400 km2 . Het is onmogelijk om een voldoende groot gebied af te rasteren, want dit doorsnijdt telkens wegen en andere menselijke infrastructuur.
Dus een logische conclusie is helaas, dat Nederland te klein is voor de wolf.
Ondanks deze wetenschap is er nog steeds een kleine groep die de wolf toch door wil, drukken.
Laten wij ons gijzelen door de wolvenknuffelaars.
Vroeger kon ik mij als kind, veilig door de natuur begeven en waarnemingen doen, van vele dieren en planten. Toen leerde ik dat elk organisme een bepaald biotoop en levensruimte nodig had.
Dit heeft mijn belangstelling getrokken, waarna ik bosbouw, tuinbouw, en natuur heb gestudeerd, met als eind doel hoe krijg ik meer biodiversiteit.
Veel natuurorganisaties willen natuur verkrijgen zoals 1000 jaar geleden.
Zelf kijk ik naar de toekomst. We hebben 18 miljoen mensen in ons kleine land, hoe kan je met deze gegevens de biodiversiteit omhoog krijgen.
Ben een tijd natuurbeheerder geweest en tot de conclusie gekomen dat recreatie en natuur prima samen gaan. Hoe krijg je mensen warm voor de natuur, wanneer ze niet meer het bos in durven. Hele parkeerplaatsen staan leeg, waar nog geen jaar geleden , mensen hun hoofd leeg konden maken, door een fikse boswandeling met hond.
Prima als natuurorganisaties een wolven in een grofwild gebied willen houden als proef, houd de wolven dan wel binnen dat terrein, zodat geen vertroebeling ontstaat betreft het voedsel.
Zelf ben ik natuurgids, zeker geen wolvenexpert. Mijn info haal ik via de wolvenexperts uit het buitenland, hun info komt uit. Van de Nederlandse wolvenexperts heb ik nog geen info gezien die ook uitkwam.
We willen:
- weer veilig met onze kinderen en honden in de bossen kunnen lopen, zonder elke keer achterom te moeten kijken.
- dat onze boeren het vee weer veilig buiten kunnen laten lopen.
- Dat de heidevelden weer veilig door schapen beheerd kunnen worden.
- Dat onze kinderen weer veilig naar school of sport kunnen fietsen.
- Dat ruiters veilig door de bossen kunnen lopen zonder door - wolven opgejaagd te worden.
- Dat kinderen niet wakker worden en merken dat een huisdier gepakt is .
- Dat maneges, campings, horeca weer gewoon kunnen functioneren.
- We hebben namelijk al 150 jaar de wolf niet gemist.
Ben je het hiermee eens, kom aanstaande zondag wandelen.
De natuur is zo mooi om van te genieten. Dit moet wel veilig kunnen.
Het programma: Doet hij het of doet hij het niet, zie ik liever op de TV.
Geen toespraken, we horen al genoeg bla. bla, bla.
Duur wandeling ca 1 ½ uur, mulle paden.
Wandeling start Zondag 15 september om 11.00 uur op de Treekerweg, bij de parkeerplaats Den Treek Leusden MTB parkeerplaats.
Vanaf Zeisterweg (N224) richting Amersfoort Doornse weg (N227)
Bij stoplicht rechts.
Vanaf Amersfoort richting Doorn via Doornse weg (N227)
Na het wildviaduct bij het stoplicht links.
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/dvdEvT ... tid=WC7FNe