Pleegkind door pleegouders het ziekenhuis in mishandelt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:08

Babootje schreef:
Ladygiroc schreef:
Vrees dat artsen tegen een avg lopen..

Waarom? Het is toch de biologische moeder? Waarom zou zij niet eerst geïnformeerd mogen worden voordat dit nieuws de media in wordt geslingerd?

Als zij geen gezag heeft, is zij ook niet de contactpersoon

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:10

lor1_1984 schreef:
Het mag dan wel de moeder zijn, maar als zij uit de ouderlijke macht ontzet is vervallen daarmee ook de rechten om medische informatie etc te ontvangen over haar kind gok ik.

Dat klopt, maar als de kennis wel zodanig openbaar is gemaakt dat media er mee aan de haal kan, dan is er toch wel ergens een hoofdstuk overgeslagen.
De kennis zal door de artsen gegeven worden aan de voogd of instelling die gaat over dat meisje. Dat is de William Schrikker stichting. Echter, dat zij er (blijkbaar) voor kiezen dit nieuws eerst te delen met de media, voor ze de biologische moeder inlichten vind ik echt te treurig voor woorden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:12

lor1_1984 schreef:
Het mag dan wel de moeder zijn, maar als zij uit de ouderlijke macht ontzet is vervallen daarmee ook de rechten om medische informatie etc te ontvangen over haar kind gok ik.

Maar: GBV? Gezond Boeren Verstand? Gewoon vanuit menselijkheid moeder even bijpraten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:15

secricible schreef:
lor1_1984 schreef:

Dat klopt, maar als de kennis wel zodanig openbaar is gemaakt dat media er mee aan de haal kan, dan is er toch wel ergens een hoofdstuk overgeslagen.
De kennis zal door de artsen gegeven worden aan de voogd of instelling die gaat over dat meisje. Dat is de William Schrikker stichting. Echter, dat zij er (blijkbaar) voor kiezen dit nieuws eerst te delen met de media, voor ze de biologische moeder inlichten vind ik echt te treurig voor woorden.

Ja, dat is zeker waar. Nu heeft die stichting wel heel wat meer steken laten vallen, gezien de toestand van de arme meid...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:18

secricible schreef:
Echter, dat zij er (blijkbaar) voor kiezen dit nieuws eerst te delen met de media, voor ze de biologische moeder inlichten vind ik echt te treurig voor woorden.

Exact. Wat de rol van de biologische moeder nu ook is. Het is wel de moeder. Gewoon een kwestie van fatsoen om haar voordat er naar de media wordt gecommuniceerd in te lichten.
Bovendien lijkt me er alle reden toe in zo'n situatie die duidelijk buiten de schuld van de biologische moeder ligt, iets soepeler met de regeltjes omgaan ook best verantwoord is. Gewoon vanuit menselijkheid en fatsoen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:28

Babootje schreef:
secricible schreef:
Echter, dat zij er (blijkbaar) voor kiezen dit nieuws eerst te delen met de media, voor ze de biologische moeder inlichten vind ik echt te treurig voor woorden.

Exact. Wat de rol van de biologische moeder nu ook is. Het is wel de moeder. Gewoon een kwestie van fatsoen om haar voordat er naar de media wordt gecommuniceerd in te lichten.
Bovendien lijkt me er alle reden toe in zo'n situatie die duidelijk buiten de schuld van de biologische moeder ligt, iets soepeler met de regeltjes omgaan ook best verantwoord is. Gewoon vanuit menselijkheid en fatsoen.

Tja, dat kun je wel vinden, maar zoals anderen ook al schreven weet je niet wat er aan vooraf is gegaan, en zonder die kennis is het niet te zeggen wat redelijk is in die situatie.

Urbanus

Re: Pleegkind door pleegouders het ziekenhuis in mishandelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:04

Afbeelding

Alsnog vind ik dat het de media minder aangaat dan de moeder. Maar goed, ze is niet uit het gezag gezet vanwege zweetvoeten.

Is voor het grietje toch het allernaarst, van de ene onveilige situatie naar de andere.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:06

Ja precies dat Urbanus.... Verschrikkelijk
Zoveel ellende thuis en dan nu gewoon weer....
Echt zo intens verdrietig.... |( |( |( |(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:17

Achterom schreef:
Babootje schreef:

Tja, dat kun je wel vinden, maar zoals anderen ook al schreven weet je niet wat er aan vooraf is gegaan, en zonder die kennis is het niet te zeggen wat redelijk is in die situatie.

Ik kan geen enkele reden bedenken waarin het redelijker is om media te informeren voordat moeder geïnformeerd wordt eigenlijk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 16:44

Zo zielig he, kind is toch alle vertrouwen kwijt in volwassenen |(
Heb er gewoon een knoop van in mijn maag en dan wetende dat er nog zoveel gevallen zijn die niet bekend zijn :n

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 00:27

Echt verschrikkelijk dit…

Wij hebben zelf 2 zoontjes en je kan je niet voorstellen dat ouders zo met hun kinderen omgaan. Zij zijn ons kostbaarste bezit, en ik kan er niet met mijn pet bij dat andere ouders dat niet hebben..

Er was hier nog wel een liefdevol warm plekje geweest voor haar, echt verschrikkelijk :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 07:33

Wiwabalia schreef:
Echt verschrikkelijk dit…

Wij hebben zelf 2 zoontjes en je kan je niet voorstellen dat ouders zo met hun kinderen omgaan. Zij zijn ons kostbaarste bezit, en ik kan er niet met mijn pet bij dat andere ouders dat niet hebben..

Er was hier nog wel een liefdevol warm plekje geweest voor haar, echt verschrikkelijk :n

Er is er groot tekort aan pleegouders, grijp je kans.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 09:43

secricible schreef:
Ik kan geen enkele reden bedenken waarin het redelijker is om media te informeren voordat moeder geïnformeerd wordt eigenlijk.

Ik vermoed dat wij bokkers allemaal hetzelfde denken en vinden.
Alleen zitten instanties vast in wet en regelgeving dus zullen zij daar naar moeten handelen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:03

Dit heeft niks met wet- en regelgeving te maken.
Als informatie zodanig openbaar mag zijn dat het aan de media verkondigd mag worden dan is er geen enkele regel die verbiedt het eerst met moeder te delen.

Moeder is geen wettelijk contactpersoon van het kind meer dus artsen mogen niet met moeder communiceren en medische informatie delen. Dat moet met de wettelijk verantwoordelijke en dat is de stichting. Maar het moment dat de stichting besloot dat deze informatie wereldkundig mocht worden gemaakt hadden ze éérst moeder moeten informeren. Dat staat los van regels, dat is gewoon fatsoen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:21

Als ik het goed gelezen heb is jeugdzorg op school geweest toen het meisje melding had gemaakt en is ze gewoon naar huis gebracht, arme ziel :knuffel:
Dat vertrouwen is toch helemaal weg!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:30

De raad voor de Kinderbescherming had een zeer positief oordeel over het pleeggezin. Hoe is dit mogelijk?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:07

secricible schreef:
Als informatie zodanig openbaar mag zijn dat het aan de media verkondigd mag worden dan is er geen enkele regel die verbiedt het eerst met moeder te delen.

Moeder is geen wettelijk contactpersoon van het kind meer dus artsen mogen niet met moeder communiceren en medische informatie delen. Dat moet met de wettelijk verantwoordelijke en dat is de stichting. Maar het moment dat de stichting besloot dat deze informatie wereldkundig mocht worden gemaakt hadden ze éérst moeder moeten informeren. Dat staat los van regels, dat is gewoon fatsoen.

Heb heb je ook gelezen waarom de moeder uit de ouderlijke macht is gezet? Heel eerlijk: ik zou niet weten waarom het fatsoenlijk zou zijn om haar in te lichten. Echt niet.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:39

Achterom schreef:
secricible schreef:

Heb heb je ook gelezen waarom de moeder uit de ouderlijke macht is gezet? Heel eerlijk: ik zou niet weten waarom het fatsoenlijk zou zijn om haar in te lichten. Echt niet.

Serieus? Dan nog weet je niet hoe de vork precies in de steel zit. Heb je er al eens bij stil gestaan dat moeder ook slachtoffer kan zijn? Dat het drugsgebruik en huiselijk geweld bij de ex-partner vandaan kon komen? Dat moeder in grote angst leefde en zich misschien langere tijd niet los heeft durven vechten uit een toxische relatie? Waarbij hulp om de situatie te doorbreken te lang op zich zou laten wachten en er voor een spoed uithuisplaatsing is gekozen? Die optie is net zo reeel als dat moeder gewoon zelf de boel heeft verstierd.
Echt bizar om zo te oordelen zonder dat je alle feiten kent.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:57

Ik reed gisteren langs en zag mensen bezig, auto van de pleegouders is weg gesleept om vernieling te voorkomen.

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:57

Sorry, het is op de telefoon wat lastig om de quotes goed mee te nemen. Maar inderdaad, we kennen niet alle feiten. En dus moet volgens jullie dan maar de moeder het voordeel van de twijfel krijgen? Want jullie oordelen nu net zo goed over het feit dat zij niet eerder geïnformeerd is, ook zonder alle informatie. Daar kunnen gewoon heel goede redenen voor zijn. Die kennen we niet, anders dan hetgeen naar buiten is gebracht: het was niet veilig voor dit meisje bij moeder waardoor de uithuisplaatsing is verlengd en moeder uit de ouderlijke macht is ontzet.
Maar nee, volgens jullie is de instelling waarschijnlijk per definitie fout.
Kom nou toch... ik vind dat bizar. De rechten van de ouders wegen in dit systeem helaas vaak zwaarder dan het belang van het kind.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:58

Mars schreef:
Ik reed gisteren langs en zag mensen bezig, auto van de pleegouders is weg gesleept om vernieling te voorkomen.

[ [url=m/ysiJ8d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat op een heel ander niveau ook weer triest is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:00

Achterom schreef:
Sorry, het is op de telefoon wat lastig om de quotes goed mee te nemen. Maar inderdaad, we kennen niet alle feiten. En dus moet volgens jullie dan maar de moeder het voordeel van de twijfel krijgen? Want jullie oordelen nu net zo goed over het feit dat zij niet eerder geïnformeerd is, ook zonder alle informatie. Daar kunnen gewoon heel goede redenen voor zijn. Die kennen we niet, anders dan hetgeen naar buiten is gebracht: het was niet veilig voor dit meisje bij moeder waardoor de uithuisplaatsing is verlengd en moeder uit de ouderlijke macht is ontzet.
Kom nou toch... ik vind dat bizar. De rechten van de ouders wegen in dit systeem helaas vaak zwaarder dan het belang van het kind.

Het gaat wat mij betreft niet om de instelling en al helemaal niet over goed of fout. Vertel die moeder in 5 zinnen of minder wat de gezondheidstoestand van haar kind is. PUNT. Meer niet.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:02

Achterom schreef:

Nee, de rechten van jeugdzorg wegen zwaarder dan de rechten van zowel ouder als kind.
Wat jij dus zegt is dat moeder ergens de bal heeft laten vallen en daarmee mogelijk terecht niet meer ingeformeerd hoeft te worden. Maar waarom is het wel ok dat jeugdzorg alle informatie ontvangt, terwijl zij de bal zo snoeihard hebben laten vallen dat het meisje ligt te vechten voor haar leven?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:04

Mars schreef:

[ [url=m/ysiJ8d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mensen zijn ook zo dom he. Snappen ze niet dat dat huis en de auto onderdeel zijn van het strafrechtelijk onderzoek 8)7.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:06

3heathcliff5 schreef:
Achterom schreef:

Nee, de rechten van jeugdzorg wegen zwaarder dan de rechten van zowel ouder als kind.
Wat jij dus zegt is dat moeder ergens de bal heeft laten vallen en daarmee mogelijk terecht niet meer ingeformeerd hoeft te worden. Maar waarom is het wel ok dat jeugdzorg alle informatie ontvangt, terwijl zij de bal zo snoeihard hebben laten vallen dat het meisje ligt te vechten voor haar leven?

Dat weet je dus helemaal niet, omdat je de informatie (terecht!) niet hebt!