Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:secricible schreef:en zo zie je dan dat het ook op "het platteland" weer verschilt per dorp.
Never forget dat mijn (relatief jonge) buurvrouw besloot voortaan de achterdeur op slot te doen "want er is een marrokkaanse postbezorger gekomen in het dorp" en de kinderen te horen kregen van sommige ouders dat ze de tent goed dicht moesten ritsen 's nachts omdat 1 van de kampleiding op mannen viel. Dat staat hier op dorp los van de vergrijzing hoor.
Hoe werkt dat dan precies met meiden en manlijke hetero kampleiding?
Cer schreef:Sabri schreef:Vooral in de grote steden is een groot aantal niet autochtoon. Het geschuivel met gewaden en hoofddoek over straat en al dat Arabisch om je heen...
Dat zou kunnen.
het valt mij op (en eigenlijk is dat gek) dat ik met regelmaat de enige blonde ben ergens.... In een tram, buiten in een wijk .. of laatst in een groot gedeelte van een winkelcentrum..
Ik vond het wel geinig eigenlijk..
Nikass schreef:Polly schreef:Kunnen we het een beetje gezellig houden hier?
Vind ik een goed plan hoor, maar misschien moet je mensen direct aanspreken in plaats van zo'n algemene opmerking?
Gezellig kun je op veel manieren invullen.
princequillo schreef:NouIk ben anders net zo goed ook vaak genoeg seksueel lastig gevallen en aangerand door witte Nederlanders, beetje vreemde generalisatie.
princequillo schreef:Ik woon ook in een stad. Ik ontken nergens dat er geen overlast kan zijn van buitenlandse mannen, maar dit gebeurd net zo goed door autochtone Nederlanders. Dit heeft met opvoeding van mannen te maken, niet met achtergrond (en zelfs dan… ook vrouwen doen het.)
Cer schreef:ik zeg toch ook niet dat je het ontkent
maar mensen reageren vanuit eigen ervaring. .dat het ene gebeurt wil niet zeggen dat het andere niet gebeurt. Alle overlast is teveel..
Lestrange01 schreef:princequillo schreef:Ik woon ook in een stad. Ik ontken nergens dat er geen overlast kan zijn van buitenlandse mannen, maar dit gebeurd net zo goed door autochtone Nederlanders. Dit heeft met opvoeding van mannen te maken, niet met achtergrond (en zelfs dan… ook vrouwen doen het.)
Het heeft inderdaad met opvoeding te maken.
Maar achtergrond heeft álles te maken met de opvoeding die jij krijgt. Ik heb zelf een islamitische ex, en heb daardoor best veel meegekregen van die opvoeding en cultuur, daardoor verbaasd dit soort gedrag mij absoluut niet. Witte, niet-religieuze vrouwen worden stelselmatig weggezet als makkelijke en niet respectvolle vrouwen. (Daarmee wil ik niet zeggen dat islamitische vrouwen het makkelijker hebben, want dit is ook niet waar.)
BigOne schreef:Ik ben groot geworden in de stad, tussen de gastarbeiders uit Turkije, jaren 60,70. Nooit ook maar enig probleem gehad, nu woon ik al zo’n 45 jaar in een gemeente waar cu en cda het altijd voor het zeggen hadden maar ook hier weggevaagd door pvv, zelfs de FvD kreeg hier geen voet aan de grond. Dus het is idd een aardverschuiving ( door zittende politici zelf veroorzaakt).
Ben alleen benieuwd hoe Wilders zijn soms haat spuwende gemeenteraadsleden in toom gaat houden.
Nikass schreef:nps schreef:Ik ben hoe dan ook blij dat wij een beter functionerende democratie hebben.
Dank voor je uitgebreide, goed onderbouwde bericht, waar ik het volledig mee eens kan zijn.
Slecht geïnformeerd en tja mag ik het zeggen..? Nogal dom.
Eulogy schreef:BigOne schreef:Ik las ergens dat iemand voor een bindend referendum is, laat dat nou net funest kunnen zijn, zie wat er in de UK gebeurt
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/b ... -producten
Iedereen die ook maar overweegt voor een nexit te stemmen, moet verplicht eerst een halfjaar in de UK gaan wonenWat een ellende, mijn man en ik zijn voornamelijk door Brexit vanuit de UK terug naar de EU (als in, Nederland
) verhuisd.
Wintu schreef:Ik snap gewoon niet dat de politiek dit niet heeft zien aankomen, dan hebben ze toch echt de ogen gesloten voor heel veel Nederlanders. De politiebond zag het aankomen, maar goed, die staan meer met de voeten in de maatschappij dan de partijleden
Cer schreef:AppleSter schreef:Linkse mensen vergeten alleen 1 ding; Ze zijn in de minderheid in dit land![]()
Dit helpt ook niet en volgens mij is dat niet zo... sec gezien..