Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:27

Ik heb zowel de Randstad als het platteland lang meegemaakt maar er zit echt een verschil tussen hoor. Wij hadden op het platteland wel gewoon azc in de buurt maar het was absoluut niet vergelijkbaar met hoeveel dagelijkse interacties je had met elkaar. Dus wat dat betreft ben ik het niet oneens met die statement.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:28

Winged schreef:
secricible schreef:
en zo zie je dan dat het ook op "het platteland" weer verschilt per dorp.
Never forget dat mijn (relatief jonge) buurvrouw besloot voortaan de achterdeur op slot te doen "want er is een marrokkaanse postbezorger gekomen in het dorp" en de kinderen te horen kregen van sommige ouders dat ze de tent goed dicht moesten ritsen 's nachts omdat 1 van de kampleiding op mannen viel. Dat staat hier op dorp los van de vergrijzing hoor.

Hoe werkt dat dan precies met meiden en manlijke hetero kampleiding? :+

Dat is uiteraard geen probleem :+

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:29

Cer schreef:
Sabri schreef:
Vooral in de grote steden is een groot aantal niet autochtoon. Het geschuivel met gewaden en hoofddoek over straat en al dat Arabisch om je heen...

Dat zou kunnen.
het valt mij op (en eigenlijk is dat gek) dat ik met regelmaat de enige blonde ben ergens.... In een tram, buiten in een wijk .. of laatst in een groot gedeelte van een winkelcentrum..
Ik vond het wel geinig eigenlijk.. :)

Ik vind het niet geinig meer. Ik kan niet in Rotterdam komen zonder dat ik seksueel lastig gevallen wordt door mannen met een buitenlandse afkomst. Met mij, veel andere jonge vrouwen. Of het nou overdag is, of 's avonds, of ik nou in een zomerjurkje loop of een dikke winterjas draag. Deze zaterdag nog, toen ik in een parkeergarage, 's avonds, alleen, lastig gevallen werd dat door een man die seks met mij wilde hebben. En toen ik snel wegrende naar mijn auto zonder iets te zeggen, dat ik na geschreeuwd werd dat ik een vieze Nederlandse prutsmuts ben.

Niet dat ik op de pvv zou stemmen, ik heb zelf op nsc gestemd, maar als ik in een grote stad zou wonen en er niet slechts een paar keer per maand kom, dan zou ik er denk ik anders in staan. Of misschien niet, misschien raak je eraan gewend.

princequillo
Fotograaf

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:30

Nou :\ Ik ben anders net zo goed ook vaak genoeg seksueel lastig gevallen en aangerand door witte Nederlanders, beetje vreemde generalisatie.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:34

Nikass schreef:
Polly schreef:
Kunnen we het een beetje gezellig houden hier?

Vind ik een goed plan hoor, maar misschien moet je mensen direct aanspreken in plaats van zo'n algemene opmerking?
Gezellig kun je op veel manieren invullen.

Het feit dat je denkt dat mensen direct aangesproken moeten worden wegens hun beroep? Zoals je kennelijk denkt dat omdat ik psychotherapeut als beroep heb, ik daarom geen enkel ideologieën van idealisten mag stemmen in stemhokje?? :')
Alsof alle therapeuten grote wollen sokken aanhebben en sociale wezens zijn die alleen maar linkse standpunten mogen hebben?
Ik zou zeggen land eerst eens voor je mensen zo erop aanspreekt, therapeuten zijn net mensen
Laatst bijgewerkt door Sabri op 23-11-23 13:37, in het totaal 4 keer bewerkt

Cer

Nou ja het winkelcentrum heeft vrij pittige beveiliging en een soort high class uitstraling, dus dat gaat helemaal prima daar. (en is dus niet alleen voor de rijke witte nederlander ofzoiets.. integendeel).

Maar, de flat in Rotterdam waar mijn vriend woont, daar durf ik idd niet heen snachts.. hij krijgt ook steeds fotos van meer en meer overlast daar.. in zo'n appgroep van de flatbewoners..
Maar goed, ik zou sowieso niet in een uitgaanscentrum kunnen wonen want bezopen mensen die uit de kroeg komen zijn echt hell... maakt niet uit waar ze vandaan komen

BigOne

Ik ben groot geworden in de stad, tussen de gastarbeiders uit Turkije, jaren 60,70. Nooit ook maar enig probleem gehad, nu woon ik al zo’n 45 jaar in een gemeente waar cu en cda het altijd voor het zeggen hadden maar ook hier weggevaagd door pvv, zelfs de FvD kreeg hier geen voet aan de grond. Dus het is idd een aardverschuiving ( door zittende politici zelf veroorzaakt).
Ben alleen benieuwd hoe Wilders zijn soms haat spuwende gemeenteraadsleden in toom gaat houden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:35

Nou mijn dochter woont aan de rand van Utrecht en je kan daar ‘s avonds echt niet naar de winkel als vrouw alleen, staan hele groepen buitenlandse mannen/jongens die je voor van alles uitmaken dus laat staan haar dochter van 16!
Het is te erg voor woorden, er hangen camera’s maar ze hebben gewoon maling.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:35

princequillo schreef:
Nou : Ik ben anders net zo goed ook vaak genoeg seksueel lastig gevallen en aangerand door witte Nederlanders, beetje vreemde generalisatie.

dat kan, maar goed, op de boulevard zijn die in de minderheid, bijvoorbeeld. Dus dan gaat de wet van de meerderheid van getallen gelden denk.. ?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:39

Ik woon ook in een stad. Ik ontken nergens dat er geen overlast kan zijn van buitenlandse mannen, maar dit gebeurd net zo goed door autochtone Nederlanders. Dit heeft met opvoeding van mannen te maken, niet met achtergrond (en zelfs dan… ook vrouwen doen het.)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:42

Sorry nog nooit meegemaakt!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:42

Nou dat is mooi voor jou. Ik wel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:43

ik zeg toch ook niet dat je het ontkent :?

maar mensen reageren vanuit eigen ervaring. .dat het ene gebeurt wil niet zeggen dat het andere niet gebeurt. Alle overlast is teveel..

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:46

princequillo schreef:
Ik woon ook in een stad. Ik ontken nergens dat er geen overlast kan zijn van buitenlandse mannen, maar dit gebeurd net zo goed door autochtone Nederlanders. Dit heeft met opvoeding van mannen te maken, niet met achtergrond (en zelfs dan… ook vrouwen doen het.)

Het heeft inderdaad met opvoeding te maken.

Maar achtergrond heeft álles te maken met de opvoeding die jij krijgt. Ik heb zelf een islamitische ex, en heb daardoor best veel meegekregen van die opvoeding en cultuur, daardoor verbaasd dit soort gedrag mij absoluut niet. Witte, niet-religieuze vrouwen worden stelselmatig weggezet als makkelijke en niet respectvolle vrouwen. (Daarmee wil ik niet zeggen dat islamitische vrouwen het makkelijker hebben, want dit is ook niet waar.)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:50

Cer schreef:
ik zeg toch ook niet dat je het ontkent :?

maar mensen reageren vanuit eigen ervaring. .dat het ene gebeurt wil niet zeggen dat het andere niet gebeurt. Alle overlast is teveel..

Dat gaat toch beide kanten op? Sorry ik snap je punt hier echt niet. Generalisatie is niet ok.

Edit: overigens was mijn bericht niet naar jou, maar de persoon voor je.
Laatst bijgewerkt door princequillo op 23-11-23 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:52

Lestrange01 schreef:
princequillo schreef:

Het heeft inderdaad met opvoeding te maken.

Maar achtergrond heeft álles te maken met de opvoeding die jij krijgt. Ik heb zelf een islamitische ex, en heb daardoor best veel meegekregen van die opvoeding en cultuur, daardoor verbaasd dit soort gedrag mij absoluut niet. Witte, niet-religieuze vrouwen worden stelselmatig weggezet als makkelijke en niet respectvolle vrouwen. (Daarmee wil ik niet zeggen dat islamitische vrouwen het makkelijker hebben, want dit is ook niet waar.)

Dat is ook niet altijd maar universeel. 3 van mijn 4 partners hebben een islamitische achtergrond. (Oké twee zijn ex partners natuurlijk.) En die zijn allemaal stuk voor stuk opgegroeid met de notie dat je van men afblijft. Dit is ook voorkomend in witte families. Alleen dan op andere manieren.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:57

Ik snap gewoon niet dat de politiek dit niet heeft zien aankomen, dan hebben ze toch echt de ogen gesloten voor heel veel Nederlanders. De politiebond zag het aankomen, maar goed, die staan meer met de voeten in de maatschappij dan de partijleden

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:01

BigOne schreef:
Ik ben groot geworden in de stad, tussen de gastarbeiders uit Turkije, jaren 60,70. Nooit ook maar enig probleem gehad, nu woon ik al zo’n 45 jaar in een gemeente waar cu en cda het altijd voor het zeggen hadden maar ook hier weggevaagd door pvv, zelfs de FvD kreeg hier geen voet aan de grond. Dus het is idd een aardverschuiving ( door zittende politici zelf veroorzaakt).
Ben alleen benieuwd hoe Wilders zijn soms haat spuwende gemeenteraadsleden in toom gaat houden.

Ben benieuwd hoe hij Al zijn mensen in toom gaat houden. Ik vermoed: gewoon niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:02

Was er een hele poos geleden niet ook iets met een verbod op sis-geluiden op straat? Ivm intimidatie.. ? Is dat ook niet een cultureel iets (ik heb geen idee, ik hoorde dat nooit van witte mannen/jongens.. die schelden of roepen, of fluiten.. of althans, dat doen ze niet meer, maar dat is een leeftijdsding)

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:06

Nikass schreef:
nps schreef:
Ik ben hoe dan ook blij dat wij een beter functionerende democratie hebben.

Dank voor je uitgebreide, goed onderbouwde bericht, waar ik het volledig mee eens kan zijn.
Slecht geïnformeerd en tja mag ik het zeggen..? Nogal dom.

Hoppa! Sla het maar plat, dit is exact wat mensen irriteert aan links. Ze weten alles beter, zijn verstandiger, slimmer, beter onderlegd, noem maar op…Rechts is racistisch, dom, laag opgeleid…

Linkse mensen vergeten alleen 1 ding; Ze zijn in de minderheid in dit land :D _/-\o_

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:07

AppleSter schreef:
Linkse mensen vergeten alleen 1 ding; Ze zijn in de minderheid in dit land :D _/-\o_

Dit helpt ook niet en volgens mij is dat niet zo... sec gezien..

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:08

Eulogy schreef:
BigOne schreef:
Ik las ergens dat iemand voor een bindend referendum is, laat dat nou net funest kunnen zijn, zie wat er in de UK gebeurt

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/b ... -producten

Iedereen die ook maar overweegt voor een nexit te stemmen, moet verplicht eerst een halfjaar in de UK gaan wonen :+ Wat een ellende, mijn man en ik zijn voornamelijk door Brexit vanuit de UK terug naar de EU (als in, Nederland :D) verhuisd.

Hoewel ik best een poosje in Engeland zou willen wonen; we “moeten” niets en zijn niets “verplicht”.
Als er een bindend referendum komt heb je het RECHT voor of tegen te stemmen. En met de uitkomst (democratisch gekozen) zul je het moeten doen. Of je biezen pakken en in een ander land gaan wonen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:10

Wintu schreef:
Ik snap gewoon niet dat de politiek dit niet heeft zien aankomen, dan hebben ze toch echt de ogen gesloten voor heel veel Nederlanders. De politiebond zag het aankomen, maar goed, die staan meer met de voeten in de maatschappij dan de partijleden

We leven gelukkig in een democratie en het volk heeft gesproken. Ik zag gisteren leiders van niet-winnende partijen die sportief waren en de overwinnaar feliciteerden, en anderen die zeer onsportief waren en dat weigerden. We zitten hier op een paardenforum toch, en dan zou men moeten begrijpen dat glorie vergankelijk is en dat men in een eerlijke wedstrijd een tegenpartij moet respecteren .

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:13

Cer schreef:
AppleSter schreef:

Dit helpt ook niet en volgens mij is dat niet zo... sec gezien..

Je hebt gelijk hoor, dat helpt niet. Maar de linkse agressie en het belerend wegzetten van mensen die anders denken (terwijl ze beweren zo tolerant te zijn - tot je een andere mening uitdraagt dan zij) begint een beetje te irriteren soms.

Sec gezien; bekijk de kaart nog eens die zo mooi lichtblauw kleurt. PVV overheerst in bijna het hele land, dat is toch een duidelijk signaal?
Als het rood had gekleurd had ik er hetzelfde over gedacht by the way. Maar dan hadden we zelf onze biezen gepakt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:16

Die kleuren zeggen toch niets? Gaat om percentages. 25% heeft PVV gestemd, 75% niet.