Citaat:Oorlog van 1948
Het aantal gevluchte Arabische Palestijnen in de periode 1947-1949 bedraagt volgens cijfers van de VN zo'n 711.000
En nu 3.8 miljoen
Dus hoezo genocide..
Dat is toch uitroeien?
Besef goed de woorden die je gebruikt
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunnda schreef:De palestijnse vlag hijsen? Voor terroristen?? Iedereen snapt toch wel hopelijk dat die halve garen van Hamas dat totaal verkeerd interpeteren.
Citaat:Ik snap zowieso niet waarom iedereen maar zegt ' en israel dit en dat'.
Citaat:Er zijn een paar terroristen die 260 jonge mensen op een festival afgeknalt hebben als beesten, die huizen zijn binnen gegaan en families afgeslacht hebben.
Die door de straten rijden met naakte lichamen en gegijzelde mensen, burgers, martelen.
Ik vind dat een te respecteren opvatting, dat je als mens vooral mens bent en niet gezien mag worden als staatsburger van land X.Citaat:(...) zo'n terrorist. Die ziet ook alleen maar een 'ras' een 'soort' of hoe je het maar wilt noemen.
Citaat:Het zou nooit zo moeten zijn dat men burgers aanvalt om politieke redenen.
Janneke2 schreef:Helemaal mee eens.
En wij zitten als Nederland in de top-vijf van wapenhandelaars.
Dus onze economie (... je zou bijna zeggen onze heilige koe...) wordt gespekt.
Dus tja, net als de VS zullen wij zo wel onze redenen hebben om het conflict door te laten sudderen.
Ann schreef:Kan iemand me uitleggen wat het doodschieten van 250 onschuldige, jonge mensen te maken heeft met het zich verzetten tegen een bezetter? Onbegrijpelijk dat mensen begrip hebben voor deze wrede, gruwelijke actie... Een flink aantal mensen in dit topic gaan bij mij als Foei verder...
Ann schreef:Kan iemand me uitleggen wat het doodschieten van 250 onschuldige, jonge mensen te maken heeft met het zich verzetten tegen een bezetter? Onbegrijpelijk dat mensen begrip hebben voor deze wrede, gruwelijke actie... Een flink aantal mensen in dit topic gaan bij mij als Foei verder...
Ann schreef:Kan iemand me uitleggen wat het doodschieten van 250 onschuldige, jonge mensen te maken heeft met het zich verzetten tegen een bezetter? Onbegrijpelijk dat mensen begrip hebben voor deze wrede, gruwelijke actie...
Soepblik schreef:Ik vind het verschrikkelijk wat palestina al zo lang wordt aangedaan door de zionisten en gruwel van de oorlogsmisdaden van het israelische leger. Ik hoop op een bevrijd palestina, maar ik vind het even erg wat onschuldige israelische burgers nu wordt aangedaan. Er bestaat imo geen goede of slechte kant. Er bestaan enkel goede of slechte mensen, die heb je bij allebei de partijen en die maken het leven van een heleboel mensen erg moeilijk.
Maar deze actie is niet zoeken naar een oplossing of proberen terrein te winnen; het verkrachten en daarna op gruwelijke wijze vermoorden van vrouwen kidnappen van kinderen is niets meer dan een bloeddorstige wraakactie. Dat doe je niet omdat je jezelf vrij wil vechten, dan ben je gewoon verrot tot in de kern van je bestaan. Ik zie om me heen veel pro-palestina activisten deze acties goedpraten onder het mom van "opgebouwde frustratie" en "ze worden al zo lang onderdrukt", maar op het moment dat je vanuit die onderdrukking naar verkrachting en dat soort methodes grijpt kom je op een niveau dat je niet aan het vechten bent voor je volk. Dan keer je iedereen wiens sympathie je nodig hebt tegen je en bereik je het averrechtse.
Dat de israelische vlag overigens wordt gehesen vind ik ook van de gekken. Op zo'n moment zeg je als land "wij staan enkel achter israel als er iets ergs gebeurt" en steek je een middelvinger op naar de palestijnse bevolking die even grote gruwelijkheden is aangedaan.
Wat een paasei.
Ilse_123 schreef:En met die vergeldingsacties kweek je weer nieuwe extremisten, want de kinderen (aan beide kanten) die nu dat geweld van heel dichtbij meemaken en familie en vrienden verliezen, zullen opgroeien met haat voor de partij die ze dat hebben aangedaan. De echte starters van deze problemen zijn allang dood, nu blijft het gewoon bommen over en weer gooien want niemand is begonnen en niemand gaat stoppen.
Een grote ellende.
juval schreef:https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/364317 ... dom-israel
ik vind dit van Utrecht en Amersfoort (en wellicht andere gemeenten) een veel beter statement.
mysa schreef:Aan beide kanten helaas.
Bovendien hebben die enorme protesten binnen Israël tegen de huidige regering straks ook geen enkel effect meer.
Achterom schreef:Ann schreef:Kan iemand me uitleggen wat het doodschieten van 250 onschuldige, jonge mensen te maken heeft met het zich verzetten tegen een bezetter? Onbegrijpelijk dat mensen begrip hebben voor deze wrede, gruwelijke actie... Een flink aantal mensen in dit topic gaan bij mij als Foei verder...
Kun jij me uitleggen hoe je dit los kunt zien van alles dat daar al jaren gaande is?
Achterom schreef:Ik zit me al een tijdje af te vragen of ik Israëlische burgers nog wel als onschuldig zie eigenlijk? Hoe onschuldig is het om te gaan feesten zo ongeveer op de grens met de Gazastrook?
Ik merk dat ik daar moreel gezien wat van vind.
En nee, ik wil niks goed praten en ik heb ook geen begrip voor de acties van Hamas. Maar ik begrijp ook niet hoe je "gewoon" kunt gaan feesten naast de Gazastrook wetende hoe moeilijk de burgers het daar hebben.