Klaar met nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:41

veneri schreef:
Ben ik benieuwd: wat is dan volgens jou (aangezien je mijn denkwijze en de reden daarvan denkt te begrijpen) wel de goede hoek?
Hoe kunnen de problemen die in NL spelen dan worden opgelost?
Dit gaat veel verder dan alleen de politiek in NL, helaas.

De oplossing is simpel: halveer de wereldbevolking.

Het probleem zit 'm in de uitvoering......

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:42

De vergelijk met noord Korea is wat extreem maar ik snap wel je gevoel TS.

Je mist het ongedwongene en de onbevangenheid. Het goed zijn zoals je bent en het bijdragen aan de maatschappij binnen je kunnen en niet wat moet of zogenaamd hoort.
We moeten steeds meer in een bepaalde pas lopen en wijk je daar vanaf dan is het niet goed.

Ik maak me daar ook oprechte zorgen over. Want sommige dingen die nu spelen zijn gewoon gemeen... mensen worden in mijn ogen in een hoekje gedrukt tot ze geen kant meer op kunnen om zo de plannen die er zijn door te drukken.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:45

secricible schreef:
Maar TS. Je zegt nu "het is slecht in NL, ik wil hier weg"
Tegelijkertijd zeg je ook "ik heb hier een goed en leuk leven"

Je zegt "ik wil naar een plek waar het beter is" (maar tegelijkertijd maak ik uit je woorden op dat het nergens echt beter is?), maar je bent ook boos op mensen die uit een land komen waar het slechter is en die ook een plek zoeken waar het beter is (namelijk NL).

Ik begrijp je niet zo goed...

+1

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:47

JudithGigi schreef:
Als iemand die veel heeft meegekregen uit dit soort 'sferen' kan ik je een ding aanraden:

Verminder drastisch de hoeveelheid nieuws en internet die je consumeert.

Dan zie je dat veel van deze "problemen" geen problemen (voor jou) zijn, maar dingen waarover mensen elkaar lekker opjutten op het internet.

Precies

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 21:50

Mellow schreef:
De vergelijk met noord Korea is wat extreem maar ik snap wel je gevoel TS.

Je mist het ongedwongene en de onbevangenheid. Het goed zijn zoals je bent en het bijdragen aan de maatschappij binnen je kunnen en niet wat moet of zogenaamd hoort.
We moeten steeds meer in een bepaalde pas lopen en wijk je daar vanaf dan is het niet goed.

Ik maak me daar ook oprechte zorgen over. Want sommige dingen die nu spelen zijn gewoon gemeen... mensen worden in mijn ogen in een hoekje gedrukt tot ze geen kant meer op kunnen om zo de plannen die er zijn door te drukken.

Precies dat!

MarlindeRooz

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:51

Maar welke grote plannen zijn er dan?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:54

MarlindeRooz schreef:
Maar welke grote plannen zijn er dan?

Vraag je dit aan mij?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:57

Aan eenieder die het weet, ik snap het namelijk niet.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:02

MarlindeRooz schreef:
Aan eenieder die het weet, ik snap het namelijk niet.

Ik vroeg het omdat ik je vraag niet kon plaatsen in de context van mijn geschreven bericht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:03

Je zei “mensen worden in mijn ogen in een hoekje gedrukt tot ze geen kant meer op kunnen om zo de plannen die er zijn door te drukken”

Welke plannen bedoel je?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:08

MarlindeRooz schreef:
Je zei “mensen worden in mijn ogen in een hoekje gedrukt tot ze geen kant meer op kunnen om zo de plannen die er zijn door te drukken”

Welke plannen bedoel je?

Dus je reageert wel op mijn bericht...
Ik had het nergens over grootse plannen.
Ik heb het over plannen doordrukken...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:10

Sorry welke plannen bedoel je dan. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:11

Mellow schreef:
MarlindeRooz schreef:

Welke plannen bedoel je?

Dus je reageert wel op mijn bericht...
Ik had het nergens over grootse plannen.
Ik heb het over plannen doordrukken...

Vraag je dan eens af waar die plannen vandaan komen......

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:16

VuurVleugels schreef:
Daarnaast stuurt de manier waarop we praten over een onderwerp de manier waarop we naar dat onderwerp kijken (een discours heet dat) en komt daarbij ook macht om de hoek kijken. Als vooraanstaande personen altijd zeggen 'de kleur groen is slecht', en een gewoon persoon blijft zeggen 'de kleur groen is goed', zal de discours toch zijn dat de kleur groen fout is. En als je dan de kleur groen bent en eigenlijk gewoon neutraal (neem een Marokkaanse man die gewoon werkt, belasting betaalt en zijn kinderen normaal opvoedt) is dat toch knap l*llig. Daarom is het belangrijk om kritisch te kijken naar wat er wordt gezegd, en door wie. Waarom zegt diegene dat de kleur groen slecht is? Wat voor bewijs heeft diegene dat de kleur groen slecht is? En dat bewijs, waar is dat eigenlijk van verkregen, wie is door wie betaald om dat bewijs bij elkaar te zoeken? Dat vereist een doorklikwerk, en dat is vermoeiend, maar zo werkt de mens helaas. Er ligt altijd wel ergens een adder, aan alle kanten, en geen enkele partij laat die adders allemaal zien.

Woorden hebben macht, veel meer dan je denkt. Een concreet voorbeeld ligt bij je verwoording omtrent LGBTQ+. Je zegt letterlijk: "Opgelegd LHBTQ aan kleine kinderen notabene". Opgelegd = negatief, dwangmatig. Notabene = negatief, verduidelijkend hoe negatief. Als je had gezegd "Kinderen die op jonge leeftijd al te maken krijgen met allerlei identiteiten die ze wel of niet aan moeten nemen" had dat al veeeel minder sturend geweest. Natuurlijk heb je dan ook voors en tegens, maar geef je zelf veel evenwichtiger aan dat je iets twijfelachtig vind zónder een hele groep mensen als 'negatief' weg te schrijven.

:o
... ik zou denken dat
"Kinderen die op jonge leeftijd al te maken krijgen met allerlei identiteiten die ze wel of niet aan moeten nemen" een tamelijk neutrale formulering is,
dus ik was verbaasd om te lezen '(dan) geef je zelf veel evenwichtiger aan dat je iets twijfelachtig vind zónder een hele groep mensen als 'negatief' weg te schrijven'.
Dat de schrijfster van deze neutrale formulering het zelf twijfelachtig vindt, lees ik niet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:17

ikke schreef:
veneri schreef:
Ben ik benieuwd: wat is dan volgens jou (aangezien je mijn denkwijze en de reden daarvan denkt te begrijpen) wel de goede hoek?

Als iedereen die zich stoort aan de hoeveelheid bevolking nou eens begint bij zichzelf dan zijn we al een heel eind.

Maar nee, zíj zijn uiteraard nooit het probleem.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:18

Weet heel goed waar die plannen vandaan komen...

Veranderingen prima, maar druk het mensen de strot niet zo door.
1 van die plannen, de zogenaamde energietransitie. De afgelopen energiecrisis kwam daarbij imo wel heel goed uit. Mensen die zich genoodzaakt voelden om maar meteen zonnepanelen aan te schaffen terwijl ze daar misschien nog mee wilden wachten. Hele verbouwingen aan hun huis laten doen want we MOETEN gasloos. Het is soms niet het niet willen van mensen. Maar het niet lukken/kunnen.

En ja dan maken mensen zich zorgen want dat soort plannen kosten geld en als er mensen zijn die dat al bijna niet hebben en net de rekeningen kunnen betalen ja die hebben dan nog meer zorgen want ze kunnen niet mee komen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:19

Janneke2 schreef:
... ik zou denken dat
"Kinderen die op jonge leeftijd al te maken krijgen met allerlei identiteiten die ze wel of niet aan moeten nemen" een tamelijk neutrale formulering is,
dus ik was verbaasd om te lezen '(dan) geef je zelf veel evenwichtiger aan dat je iets twijfelachtig vind zónder een hele groep mensen als 'negatief' weg te schrijven'.
Dat de schrijfster van deze neutrale formulering het zelf twijfelachtig vindt, lees ik niet.

Hmm, ik snap je punt. Misschien dat 'moeten' hierin voor mij een steekwoord is waaraan ik het twijfelachtige hang? Ik probeerde het in ieder geval te verwoorden op een neutrale manier maar misschien is het iets té neutraal geworden. "Kinderen die op jonge leeftijd al te maken krijgen met allerlei identiteiten die ze wel of niet aan moeten nemen terwijl ik denk 'laat ze lekker kind zijn'", misschien? (niet mijn persoonlijke mening, even voor de duidelijkheid)

Edit: quote verkloot
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 28-06-23 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:22

:wave:
Veel succes.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:23

Vuurvleugels je bent een topper.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:23

Mellow schreef:

1 van die plannen, de zogenaamde energietransitie. De afgelopen energiecrisis kwam daarbij imo wel heel goed uit. Mensen die zich genoodzaakt voelden om maar meteen zonnepanelen aan te schaffen terwijl ze daar misschien nog mee wilden wachten. Hele verbouwingen aan hun huis laten doen want we MOETEN gasloos. Het is soms niet het niet willen van mensen. Maar het niet lukken/kunnen.

En ja dan maken mensen zich zorgen want dat soort plannen kosten geld en als er mensen zijn die dat al bijna niet hebben en net de rekeningen kunnen betalen ja die hebben dan nog meer zorgen want ze kunnen niet mee komen.

Dat blijkt....

Niet echt dus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:25

Is dat niet zo Ikke?
Ik dacht dat best wat mensen zich zorgen maakten rondom gas en van t gas af. Mij is t ook nog niet helemaal helder, maar ik zit ook niet in die branche ..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:27

Je hoeft pas in 2050 van het gas af, toch?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 22:32

Mellow schreef:

Aah dat stond nog niet in mijn lijstje!
Maar inderdaad. Eerst iederen de electrische auto in willen banketstaaf en zonnepanelen aanpraten, en er dan achter komen dat het stroomnet het niet aan kan.
En oh ja, ook nog iets met verplicht en subsidies daaromtrent.
Er ligt nog veel meer op de stapel. Het klimaat is een van de excuses om de stapel er doorheen te drukken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:33

ikke schreef:
veneri schreef:

Dit is idd de waarheid. Maarja, iedereen moet zo nodig kinderen hebben en het wordt op veel plekken nog aangemoedigd ook. Om een (financieel) systeem in werking te houden waarvan al bewezen is dat het niet werkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:35

Mellow schreef:

Sorry.

Ik vind dit een uitermate raar voorbeeld.
Voor alle duidelijkheid: in de 1999 er jaren werd er al gepraat over de noodzaak van de energietransitie.
(En er is idioot lang idioot weinig aan gedaan.)

We weten sinds de 1970er jaren dat het 'zo niet langer door kan' met fossiele brandstoffen, broeikaseffect, klimaatverandering (waar we inmiddels midden in zitten).

... dus wat jij bedoel je met 'de huidige energiecrisis'...?
En hoezo 'genoodzaakt om opeens zonnepanelen aan te schaffen'?
(Stond er straf op ofzo?)
(De noodzaak is er al jaren.)

Dat ik baal van de rechtse kabinetten die geen fatsoenlijk beleid uitzetten dat zonnepanelen voor huurhuizen makkelijk maakt
(... het kan wel, maar met allerlei toeters en bellen, vraag je locale milieu club...)
moge duidelijk zijn - maar dat is niet 'het mensen door de strot duwen'.
(Het is de tweedeling van de samenleving, waarbij het rechtse kabinet vanwege neoliberalisme vindt dat de mensen met de smalle beurs niet meetellen.)