Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:maar ik weet ook dat die Corsa er niet nog 7 jaar blijft en ik tegen die tijd prima een elektrisch alternatief zou kunnen aanschaffen, waardoor de kosten minder zouden worden.
BaileyMix schreef:Lekker vooral alleen maar in problemen blijven denken, en niet gewoon eens nagaan hoe het er de komende zeven jaar nou écht uit gaat zien in jouw regio. En vooral ook niks willen toegeven, het klimaat wacht verdomme maar even!
Heerlijke instelling.
Citaat:Cer, de enige auto met een huuraccu is de Renault ZOE, en dan alleen de modellen t/m 2020. Die huurprijs is 70 tot 130 euro afhankelijk van de kilometers. Dus je hoeft echt niet bang te zijn voor hoge maandelijkse kosten.
Cer schreef:Ja want dat wat jij zegt is gelukkig ook voor iedereen weggelegd..
Heerlijk alleen in je eigen straatje blijven denken en niet kunnen verzinnen hoe het voor andere mensen zou kunnen zijn. Dat is ook onderdeel van de zorgstaat.
Nee, als iemand er geen last van heeft (want bijv dure EV, met zonnepanelen, of woont naast werk, of werkt thuis etc) dan heeft niemand er last van..
BaileyMix schreef:Lekker vooral alleen maar in problemen blijven denken, en niet gewoon eens nagaan hoe het er de komende zeven jaar nou écht uit gaat zien in jouw regio. En vooral ook niks willen toegeven, het klimaat wacht verdomme maar even!
Heerlijke instelling.
Sunnda schreef:Spenk schreef:Maar dat is een probleem met je werkgever en niet het probleem van de overheid Marjo?
Jawel, want werkgevers krijgen ook te maken met ontzettende kostenstijgingen en het niet kunnen betalen van dat soort bedragen. Zelfs als de wil er wel zou zijn.
Ook moet je natuurlijk maar net een functie hebben waarin je gemakkelijk van baan kunt wisselen of naar dichtbij moet kunnen verhuizen.
Beiden zijn met de huidige problemen in alle sectoren ook geen doen.
Heerlijke instelling.
Marjo schreef:Het is niet zo makkelijk om in oplossingen te denken, als het leven de laatste tijd alleen maar duurder wordt. Dit soort besluiten maakt het allemaal nóg moeilijker om rond te komen. Het is toch niet zo gek dat mensen hier zorgen over hebben?
Ik ben echt niet tegen de aanschaf van een EV, en ik kan ook de voordelen van het rekeningrijden wel zien. Alleen maak ik mij zorgen om de stijgende kosten en het feit dat de vergoedingen/ salarissen niet net zo hard meestijgen... Ik denk niet dat die zorgen irreëel zijn.
Ik wil best iets toegeven, alleen heb ik het idee dat we de laatste tijd al een heleboel aan het toegeven zijn. Ondertussen worden de rijken steeds rijker...
BaileyMix schreef:Geen idee waar je het over hebt met 'wat ik zeg'. Namelijk dat je bij je gemeentebestuur en regio aan de bel moet trekken en hun Mobiliteitsplan/strategie etc. moet lezen. Dat het allemaal niet zo eng is als het lijkt, omdat er keihard aan gewerkt wordt.
Oók voor Schubbekutteveen, mensen onder modaal, mensen net boven modaal die verder buiten alle regelingen vallen, mensen zonder privéparkeerplaats, minder validen et cetera et cetera.
Citaat:Het is met klem niet zo dat Mark Rutte hoogstpersoonlijk lachend je autootje komt wegtakelen en jij daarna kreupel met de benenwagen 60 km naar je werk moet strompelen, uphill both ways.
Zo wordt er wel érg gedaan hier door velen.
Cer schreef:BaileyMix schreef:Het is met klem niet zo dat Mark Rutte hoogstpersoonlijk lachend je autootje komt wegtakelen en jij daarna kreupel met de benenwagen 60 km naar je werk moet strompelen, uphill both ways.
Zo wordt er wel érg gedaan hier door velen.
dat is niet wat ik lees... ik lees oprechte zorgen van mensen, met rekenvoorbeelden en alles
Die mensen weten niet wat ze kunnen verwachten.
BaileyMix schreef:Marjo schreef:Het is niet zo makkelijk om in oplossingen te denken, als het leven de laatste tijd alleen maar duurder wordt. Dit soort besluiten maakt het allemaal nóg moeilijker om rond te komen. Het is toch niet zo gek dat mensen hier zorgen over hebben?
Ik ben echt niet tegen de aanschaf van een EV, en ik kan ook de voordelen van het rekeningrijden wel zien. Alleen maak ik mij zorgen om de stijgende kosten en het feit dat de vergoedingen/ salarissen niet net zo hard meestijgen... Ik denk niet dat die zorgen irreëel zijn.
Ik wil best iets toegeven, alleen heb ik het idee dat we de laatste tijd al een heleboel aan het toegeven zijn. Ondertussen worden de rijken steeds rijker...
Ja, we moeten inderdaad wat gaan inleveren en vooral verandering aangaan. En verandering is eng.
En ik ben het met je eens hoor, alles is duurder en het stijgt je soms boven de oren. Maar de overheid kan het voor velen hier letterlijk nooit goed doen.
Voor jou specifiek, heb je het Mobiliteitsplan van Leusden al eens doorgenomen? Zij hebben echt wel scherp in beeld wat er moet gaan veranderen om het haalbaar en betaalbaar te gaan krijgen. Het zal - en dat geldt natuurlijk voor alle gemeentes - niet vlekkeloos gaan, maar ze doen écht hun best.
En dat mag ook wel eens erkend worden, dat er mensen keihard aan het werk zijn om dit voor iedereen mogelijk te gaan maken. En dat het geen zaak van 'burgertje pesten' is.
MyWishMax schreef:Cer schreef:dat is niet wat ik lees... ik lees oprechte zorgen van mensen, met rekenvoorbeelden en alles
Dat dus, maar dat moet belachelijk gemaakt worden
Dat maakt de discussie heel nuttig.
8nnemiek schreef:Cer, die huuraccu's komen niet meer terug. Die werden ooit bedacht om mensen over te halen die geen vertrouwen hadden in de levensduur van een accu. Maar nu duidelijk wordt dat die accu's een autoleven lang mee gaan is dat geen issue meer, dus is er geen interesse meer in huuraccu's.
Cer schreef:dat is niet wat ik lees... ik lees oprechte zorgen van mensen, met rekenvoorbeelden en alles
Brainless schreef:*knip*
Als jij een oplossing hebt (wat geen tonnen gaat kosten) hoor ik het graag!
8nnemiek schreef:Brainless, dan moet je een heel grote accu hebben als je 25 euro betaalt voor een volle accu. Op de meeste plekken liggen de prijzen tussen de 30 en 40 cent per kWh bij openbare laadpalen. .
Cer schreef:8nnemiek schreef:Cer, die huuraccu's komen niet meer terug. Die werden ooit bedacht om mensen over te halen die geen vertrouwen hadden in de levensduur van een accu. Maar nu duidelijk wordt dat die accu's een autoleven lang mee gaan is dat geen issue meer, dus is er geen interesse meer in huuraccu's.
Ah oke, ik zag dat nog toen ik een maand of wat geleden naar tweedehands EVs keek, ik vond dat een heel vreemde constructie
Brainless schreef:8nnemiek schreef:Brainless, dan moet je een heel grote accu hebben als je 25 euro betaalt voor een volle accu. Op de meeste plekken liggen de prijzen tussen de 30 en 40 cent per kWh bij openbare laadpalen. .
Als je een auto met 40KWH hebt ben je zo heel wat kwijt.
Wij wonen buitenaf en hebben hier geen openbare palen (zelfs in Wolvega staan er maar enkele bij bedrijven) en zullen dan snel moeten laden aan de snelweg (kost 65 cent).
Cer schreef:Ik moet dat eerst nog zien hoor, dat EV prima aan te schaffen wordt voor de lagere inkomens.
Ik denk zelf dat ze schaars worden, en dus duurder.. (maar ik ben geen econoom / waarzegger)
Ja of dat je alleen EV's kan kopen zonder accu ofzo, en dat je dan voor 300 pm een accu erbij kunt gaan huren ofzo