Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Wat is er onduidelijk aan niets aangeven als je níet afslaat? Dat is het meest duidelijke wat er is. Als je niets aangeeft, rij je rechtdoor. Dat doe je op iedere weg.
Dat houdt uiteraard wel in dat iedereen netjes rechtsaf moet aangeven bij het verlaten van een rotonde. En gut, dat staat nu net ook in de wet, dat dat de bedoeling is.
Ik erger me ook wel eens aan iemand die een rotonde verlaat zonder richting aan te geven, zeker. Maar geen haar op m'n hoofd die denkt door te kunnen rijden als iemand geen richting aangeeft. Of die iemand nou de eerste, tweede of derde afslag neemt zonder richting aan te geven, welke kant dan ook op.
Winged schreef:Needje schreef:met je handen op 10 voor 2 rijden is ook niet verplicht...
Maar wel het meest verstandige ivm airbag. Mocht je namelijk je hand op 12 uur hebben tijdens een ongeluk dan kun je jezelf met een airbag bewusteloos slaan door de kracht.
Menino schreef:Maar kijken jullie echt nog naar knippers op een rotonde?
Ik ben er groot voorstander van dat mensen gewoon zich consequent aan de regels houden, maar voor mijn gevoel knippert de meerderheid uberhaupt niet. Dus ik trek er nooit conclusies aan en wacht meestal gewoon tot ik de ruimte heb, tenzij iemand wel (voor de verandering) eens aangeeft wat 'ie gaat doen.
Ik heb dus wél gehad dat ik vergeten was om naar links te knipperen. Toen dacht iemand ook dat ik rechtdoor ging en knalde bijna op me. In mijn herinnering stond hij ook op de tweede afslag. Kan nu echt niet meer terug beredeneren hoe dat kon gebeuren, want had sowieso voor hem langs gemoeten. Wel dat hij later verhaal kwam halen bij de pomp en hij was viesmad. Maar als ik er nu aan terugdenk probeerde hij me misschien gewoon te gaslighten. Wel een vrachtwagen (met wellicht langere remweg?) en een kleine rotonde....
Anyhow, het was er toen uitgeslopen.... Maar sindsdien doe ik het wel weer netjes.
Zonnetje81 schreef:Ibbel schreef:Wat is er onduidelijk aan niets aangeven als je níet afslaat? Dat is het meest duidelijke wat er is. Als je niets aangeeft, rij je rechtdoor. Dat doe je op iedere weg.
Dat houdt uiteraard wel in dat iedereen netjes rechtsaf moet aangeven bij het verlaten van een rotonde. En gut, dat staat nu net ook in de wet, dat dat de bedoeling is.
Ik erger me ook wel eens aan iemand die een rotonde verlaat zonder richting aan te geven, zeker. Maar geen haar op m'n hoofd die denkt door te kunnen rijden als iemand geen richting aangeeft. Of die iemand nou de eerste, tweede of derde afslag neemt zonder richting aan te geven, welke kant dan ook op.
Omdat ik geleerd heb dat je rechtdoor gaat als je geen richting aangeeft en er veel van die mensen zijn die 3kwart gaan zonder iets aan te geven. Dan denk je in je hoofd onbewust die gaat rechtdoor.
Als je 3 kwart gaat, ga je NIET rechtdoor.
chanicha schreef:Dus je had ‘kat á juliene’ pmarena![]()
Je hebt er echt horken bij en het zijn vaak o.a. de Golfjes en vrachtwagens, heel frustrerend.
chanicha schreef:Dus je had ‘kat á juliene’ pmarena![]()
Je hebt er echt horken bij en het zijn vaak o.a. de Golfjes en vrachtwagens, heel frustrerend.
Bellatrix schreef:https://www.ad.nl/auto/richting-aangeve ... kfqO919WOo
Als ik gelijk de 1e afslag moet hebben geef ik richting aan naar rechts, bij rechtdoor de rotonde verlaten geef ik pas richting aan als ik eraf moet. Maar als ik de 3e afslag moet hebben zet ik mijn knipper naar links aan als ik de rotonde oprijd. Zo weet men dat ik sowieso niet de eerste afslag moet hebben, ben ik voorbij de 2e afslag gaat mijn knipper naar rechts.
Maar zoals ik het lees hoef je dus pas richting aan te geven als je de rotonde verlaat. Klinkt logisch maar ik doe het dus anders.
Wat doen jullie en waarom?
Kinke schreef:maar die knipper op driekwart is volgens mij ontstaan omdat velen blijkbaar het logische knipperen als je afslaat niet doen. Als je gewoon keurig je knipperlicht aan doet als je afslaat, zoals het dus wettelijk moet, dan heb je die driekwart knipper niet nodig